Helyettesítő termékek felé tereli a vásárlókat az infláció a KPMG szerint

Aggódik, és változtat vásárlási szokásain az emberek többsége a magas infláció miatt. A KPMG Consumer Pulse Summer Survey kutatása szerint tíz fogyasztóból hat tervezi, hogy kevesebb árut helyez online kosarába vagy bevásárlókocsijába, „lefelé” vásárol, azaz jobban figyeli az akciókat, inkább az olcsóbb termékeket választja, illetve átszokik valamelyik diszkont áruházba. Az új helyzethez a kereskedőknek, gyártóknak is alkalmazkodniuk kell – ebben segíthetnek például a bevételnövelést támogató adatelemzések mellett a saját márkás és egyéb jó ár-érték arány&ua cute; termékekben, az automatizálásban és a munkaerő-menedzsment átgondolásában rejlő lehetőségek.

Helyettesítő termékek felé tereli a vásárlókat az infláció a KPMG szerint

 A KPMG „Consumer Pulse Survey” című, 2022 nyarán folytatott, 1000 fős amerikai kutatása szerint a vásárlók az áremelkedések hatására elkezdtek változtatni szokásaikon: máshol és máshogy költik el pénzüket, és ennek oka elsősorban az, hogy aggasztónak találják az inflációt, a növekvő megélhetési költségeket, ugyanakkor tartanak egy esetleges recessziótól. A megkérdezettek 87 százaléka aggódik az infláció miatt, 72 százalékuk a következő egy évben gazdasági visszaesésre számít. A vásárlók fele (55 százalékuk) szerint a további áremelkedés elkerülhetetlen – és minden második válaszad ó gondolja úgy, hogy a saját háztartásának költségvetése nem bír már el további terheket. A válaszadók 51 százaléka fél attól, hogy az alapvető háztartási cikkek is megfizethetetlenekké válnak.

Olcsóbban és kevesebbet: meghúzzák a nadrágszíjat a háztartások

Egekbe szökő energiaárak, egyre drágább élelmiszerek, szolgáltatások – a megélhetési költségek emelkedését a válaszadók 94 százaléka tapasztalta az utóbbi évben. A megugró árak miatt sokan átértékelik szükségleteiket, tudatosabban vásárolnak, kevesebb pénzt szánnak a nélkülözhető dolgokra, visszafogják a vágyalapú, impulzív költéseket, például kevesebb ruhát vesznek, ritkábban mennek étterembe. A KPMG Consumer Pulse Summer Survey amerikai mintán elvégzett kutatása azt mutatja: tízből csaknem hat fogyasztó tervezi, hogy visszaszorítja a költekezést. Minden ötödik válaszadó úgy képzeli el, hogy kevesebb terméket vásárol majd. 14 százalék a korábbinál jobban figyelné a különböző akciókat, és nagyjából ilyen azok aránya is, akik több akciós vagy leértékelt terméket vennének, átérnének a diszkont vagy az olcsóbb áruházakra, illetve hajlandók több üzletet végig járni az éppen olcsóbban kínált termékekért. A válaszadók 43 százaléka ugyanakkor nem gondolja, hogy bármin is változtatni tudna. A magyar kiskereskedelem helyzete két tényező miatt eltér a fentebb vázolt Egyesült Államokbeli jellegzetességtől.  Egyrészt az év elején a lakosság felé menő kormányzati transzferek emelték a bázist, így természetszerű, hogy azokhoz a hónapokhoz képest már most kevesebbet fogyasztanak a magyarok. Másfelől az árstoppal védett termékeken elszenvedett veszteségeiket a kereskedők más áruk drágításával kompenzálják, és ezeknél is átlagot meghaladó mértékben csökkenhet a kereslet.

Üres polcok és teli raktárak

Az áremelkedések mellett a legtöbb vásárló áruhiányt is tapasztalt az elmúlt három hónapban. Többségüket aggasztja is ez a jelenség, főként az élelmiszerek, gyógyszerek és higiéniai cikkek esetében. Az orosz-ukrán háború hatásai tovább fokozták a növekvő szállítási költségekből, lezárásokból, geopolitikai bizonytalanságokból eredő ellátási nehézségeket. Eközben a kiskereskedői készletgazdálkodásban egyszerre van jelen a hiány és a felhalmozódó felesleg problémája. A mellőzhető cikkek esetében számos kereskedő készletei meghaladják a csökkenő keresletet. Ez jelentős fordulat az egy évvel e zelőtti helyzethez képest – akkor még gyakran felárral tudták értékesíteni ezeket a készleteket, például számítás- és híradástechnikai cikkek, lakberendezés, ruházat és kiegészítők körében.

Webkosár helyett inkább bevásárlókocsi

A járvány alatt az e-kereskedelemben kiugró növekedést tapasztalhattunk – a jelenlegi bizonytalan helyzet azonban az USA-ban kezdi visszahozni a vásárlókat az online térből a szupermarketekbe. A KPMG Consumer Pulse Summer Survey kutatása szerint a válaszadók nagy része a legtöbb árukategóriában ismét a személyes vásárlást részesíti előnyben. Az online kereskedelem lassulása jól megfigyelhető például a ruházati termékek vagy a játékok esetében. A vevők ugyanis egyrészt most ezekről a netes vásárlásokról mondanak le leginkább, másrészt pedig, ha már vásárolnak, szeretik jobban megnézni, megtapintani, mit kapnak a pénzükért – valóban &eac ute;r-e annyit az a cipő, kabát vagy távirányítós autó. Ettől némileg eltérnek a magyar tapasztalatok, amely szerint áprilisban ugyan még 4,2 százalékkal csökkent a csomagküldő és internetes kereskedelem forgalma, júniusban viszont 5,9 százalékos növekedést regisztrált a KSH. Eközben persze az infláció miatt több területen, köztük a vendéglátóiparban, a turizmusban, a szórakoztatóiparban a fizikai vásárlás terén egyértelműen csökkenés jellemző. A tapasztalatok összességében azt mutatják, hogy a viszonteladók számára most a többcsatornás értékesítési stratégia nyújthatja a legjobb megoldást.

A kereskedőknek is alkalmazkodniuk kell

Ahogy a vásárlók szokásai a vágyaktól a szükségletek felé mozdulnak, a kiskereskedőknek és a fogyasztási cikkek gyártóinak is reagálniuk kell – és ezt egy olyan környezetben kell tenniük, ahol a robosztus keresletet felváltja a gazdasági bizonytalanságok miatt aggódó, költségérzékeny vásárlók tömege.

A fogyasztók árérzékenységének köszönhetően a diszkont áruházak most kedvezőbb helyzetbe kerülhetnek a piacon. A vásárlókat vonzzák a különböző akciók, és az, hogy a nagyobb kiszerelésű áruk esetében kisebb árnövekedést tapasztalnak. Az alapvető élelmiszerekből, higiéniai termékekből a vevők készek nagyobb mennyiséget felhalmozni, ha az ár kedvezőnek tűnik – főként, ha úgy gondolják, később drágábban jutnak hozzá ezekhez.

A KPMG szerint a kereskedőknek, gyártóknak a változó helyzethez való alkalmazkodásban segíthetnek a stratégiai bevételnövelést támogató adatelemzések, az optimalizált kereskedelmi promóciók, a hatékonyabb marketing. Sok lehetőség rejlik a saját márkás és más jó ár-érték arányú termékekben, amelyek most egyre keresettebbek a vevők körében. Az innováció, a back-office funkciók automatizálása, a logisztika hatékonyabbá tétele, a megfelelő munkaerő-menedzsment is segítheti a költségcsökkentést, a nagyobb haszonkulcsok elérését.

„A fogyasztói szokások és preferenciák értelemszerűen sok változáson kényszerültek átmenni az utóbbi években. Most azonban olyan időszak előtt állunk, mikor minden bizonytalan, akár napi szintű zavarok keletkezhetnek ellátásban, árazási stratégiákban, fogyasztói igényekben. Ilyen körülmények között a kereskedelemben dolgozó cégeknek a piac árgus szemmel való figyelésére, a csatornáik maximális rugalmasságára, és az ehhez szükséges adatelemzői és logisztikai háttér biztosítására kell koncentrálniuk” – foglalta össze a javasolt stratégiát Halász Erika, a KPMG szenior menedzsere.

Az energiaellátás biztonságát szolgáló szolidaritási megállapodást kötött Németország és Franciaország

Az energiaellátás biztonságát kölcsönösen szolgáló intézkedéseket dolgozott ki a német és a francia kormány, az úgynevezett energiaszolidaritási megállapodást pénteken írta alá Berlinben Olaf Scholz német kancellár és Élisabeth Borne francia miniszterelnök.
2022. 11. 27. 00:01
Megosztás:

Betiltottak több kínai technológiai eszközt Amerikában

Az amerikai hírközlési hatóság megtiltotta több kínai telekommunikációs vállalat új eszközeinek engedélyezését nemzetbiztonsági kockázatokra hivatkozva.
2022. 11. 26. 23:00
Megosztás:

Ünnepi programsorozattal várja a közönséget a Budapest Bábszínház

Karácsonyfa-díszítéssel, fotósarokkal és közös daltanulással várja nézőit a Budapest Bábszínház az adventi időszakban. A tavalyi évhez hasonlóan a színház gyermekotthonok lakóinak indít jótékonysági akciót.
2022. 11. 26. 22:00
Megosztás:

Vízdíj Budapest 2023 - Vízdíj, csatornadíj, vízterhelési díj 2023 Budapest és agglomeráció

Budapest vízdíj 2023. Egy köbméter víz ára Budapesten. Ivóvíz díjak és csatorna díjak (vízdíj, csatornadíj, vízterhelési díj, alapdíj) mértéke lakossági felhasználók és üzleti/vállalkozó ügyfelek esetén 2023-ban. Vízdíj Biatorbágy 2023, vízdíj Budakeszi 2023, vízdíj Budaőrs 2023. Víz és csatornadíj 2023-ban Csömörön, Dunabogdányban, Halásztelken, Kisorosziban. Vízdíj Pócsmegyer, vízdíj Remeteszőlősön, vízdíj Százhalombattán és vízdíjak Szigetmonostoron, és Szigetszentmiklóson. Milyen összegű a vízdíj Tökölön, Törökbálinton, Vecsésen 2023-ban? Mutatjuk az vízdíjak és csatornadíjak 2023-es összegét a településeken ABC-rendben. Vízdíj kalkulátor 2023 a cikkben. A cikkben szereplő díjak bruttó díjak, azaz a 27%-os ÁFA-t is tartalmazzák, az áfamentes díjtételek ****-gal (azaz négy darab csillaggal) vannak megjelölve.
2022. 11. 26. 21:00
Megosztás:

Erdélyi gyógyszerészek vehettek át magyarországi szakgyógyszerészi bizonyítványt Székelyudvarhelyen

Erdélyi gyógyszerészek vehettek át szakgyógyszerészi bizonyítványt szombaton Székelyudvarhelyen a Pécsi Tudományegyetem (PTE), a budapesti Semmelweis Orvostudományi Egyetem, valamint a Magyar Gyógyszerészi Kamara közös hároméves képzése végén.
2022. 11. 26. 20:00
Megosztás:

Innovatív gyógyszeradagolót fejlesztő magyar start-up lett második a 2022-es InnoStars Awards versenyen

Közép-, Kelet- és Dél-Európa legjobb egészségügyi innovációinak seregszemléjén több mint 30 ígéretes, korai fázisban lévő start-up vállalkozás lépett színpadra november 24-én az EIT Health InnoStars Awards döntőjén. A zsűri a Görögországból származó Shuttle Catheters csapatot választotta, amely krónikus, súlyos artériaszűkület kezelését célzó katéterével az első díjat nyerte el Európa egyik legerősebb akcelerátor programjának döntőjében.
2022. 11. 26. 19:00
Megosztás:

Romániában a GDP 3,37 százalékát tette ki az államháztartási hiány

Romániában az államháztartási hiány a román bruttó hazai termék (GDP) 3,37 százalékát tette ki az idei első tíz hónap végén - közölte a román pénzügyminisztérium.
2022. 11. 26. 18:00
Megosztás:

A magyarok szigorúbban büntetnék a hamisítást

Szigorúbban lépnének fel a hamisítókkal és a hamisítványok terjesztőivel szemben a magyarok: 2022-ben a lakosság 60 százaléka büntetné a mostaninál szigorúbban a hamisítókat és a terjesztőket, tavaly ez az arány 55 százalékos volt - derül ki a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala (SZTNH) és a TÁRKI Társadalomkutatási Intézet Zrt. legfrissebb, reprezentatív kutatásából.
2022. 11. 26. 17:00
Megosztás:

Két külterületi út újult meg Békésen

Két külterületi út újult meg Békésen 2,9 kilométer hosszon 263 millió forintból - közölte az önkormányzat közleményben az MTI-vel.
2022. 11. 26. 16:00
Megosztás:

Erősödik az együttműködés a FAO és Magyarország között

Magyarország a FAO elkötelezett partnereként csaknem 50 országra kiterjedő nemzetközi agrár-ösztöndíjprogrammal és közös projektek finanszírozásával segíti a fenntartható fejlődési célok elérését - emelte ki Nagy István agrárminiszter, a FAO főigazgatójával, Qu Dongyu-vel folytatott tárgyalásán, amelyről az Agrárminisztérium (AM) közleményben tájékoztatta az MTI-t szombaton.
2022. 11. 26. 15:05
Megosztás:

Az OTP Bank 650 millió eurós kibocsátással tért vissza a nemzetközi kötvénypiacra

Az OTP Bank Nyrt. sikeres kibocsátással tért vissza a nemzetközi kötvénypiacra. A jelentős érdeklődésnek köszönhetően az eredetileg tervezett 500 millió eurós összeget végül a kibocsátó 650 millióra emelte - közölte a pénzintézet pénteken az MTI-vel.
2022. 11. 26. 14:00
Megosztás:

Átalakítják a munkanélküli ellátást Németországban

Átalakítják Németországban a munkanélküliek ellátásának legfontosabb intézményét, az úgynevezett Hartz IV segélyt - döntött a törvényhozás pénteken.
2022. 11. 26. 13:00
Megosztás:

A föld alá vitték a középfeszültségű vezetéket Mosonmagyaróvár környékén a madarak védelmében

Az E.ON Hungária Csoport  a föld alá vezette középfeszültségű hálózatát Mosonmagyaróvár környékén a túzokok és más nagytestű madarak szabad vonulása érdekében - közölte a cég pénteken az MTI-vel.
2022. 11. 26. 12:00
Megosztás:

A Magyar Zene Házát immár globálisan elismerik

Számos korábbi szakmai díj után a Magyar Zene Háza az amerikai Architecture MasterPrize (AMP) versenyén elnyerte az Architectural Design of the Year elnevezésű versengés építészeti fődíját is. Mindez azt bizonyítja, hogy a Liget Budapest projekt részeként megvalósult, ikonikus épület minőségét immár globálisan elismerik - mondta el az MTI-nek a projekt miniszteri biztosa.
2022. 11. 26. 11:00
Megosztás:

A Magyar Labdarúgás Napját ünnepelték a Puskás Arénánál

A Magyar Labdarúgás Napja alkalmából korábbi válogatott játékosok elhelyezték az emlékezés koszorúit a magyar szövetség (MLSZ) centenáriumi emlékművénél, a Puskás Aréna mellett.
2022. 11. 26. 09:00
Megosztás:

Január végéig lehet nevezni művészeket a Cziffra Fesztivál elismeréseire

Tehetség-díj és életműdíj kategóriában várja a jelöléseket január 20-ig a Cziffra György Fesztivál zsűrije, akik 2017 óta ismerik el a pályájuk elején álló tehetségeket, valamint a kulturális értékeket felmutató életutakat.
2022. 11. 26. 08:00
Megosztás:

Bővült a Magyar Nemzeti Levéltár adatbázisa a Szovjetunióba elhurcoltakról

A Szovjetunióba hurcolt magyar politikai rabok és kényszermunkások emléknapja alkalmából újabb tartalmakkal bővült a Magyar Nemzeti Levéltár (MNL) adatbázisa a Szovjetunióba elhurcoltakról - jelentették be pénteken Budapesten sajtótájékoztatón.
2022. 11. 26. 07:00
Megosztás:

Népirtássá nyilváníthatja Németország az 1932-33-as ukrajnai éhínséget

Az ukrán nemzet elleni népirtássá nyilváníthatja a német szövetségi parlament (Bundestag) a holodomort, a mai Ukrajna területén 1932-33-ban pusztító éhínséget - írta pénteken a Frankfurter Allgemeine Zeitung című lap a kormánypártok és legnagyobb ellenzéki erő közös határozati javaslatát ismertetve.
2022. 11. 26. 06:00
Megosztás:

Megkezdődött a Baptista Szeretetszolgálat cipősdoboz akciója

Pénteken megkezdődött a Baptista Szeretetszolgálat Cipősdoboz akciója, amelynek keretében idén országszerte összesen 386 gyűjtőponton várják az adományokat december 18-ig.
2022. 11. 26. 05:00
Megosztás:

Létrejött az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. webshopja

Létrejött az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. webshopja, amely elektromos autózáshoz kapcsolódó termékeket, szolgáltatásokat árusít - közölte a társaság pénteken az MTI-vel.
2022. 11. 26. 04:05
Megosztás: