Tudatos tervezésre és együttműködésre épül a vidéki városok fejlődése
Magyarország vidéki nagyvárosainak szerepe az ország hosszú távú társadalmi és gazdasági céljainak elérésében megkérdőjelezhetetlen: e városok központi szerepet töltenek be szűkebb régiójuk életében. Egyrészt ők tudják a kedvező helyi munkafeltételek ösztönzése és az élhető városi környezet kialakítása révén odavonzani, illetve helyben tartani a jól képzett szakembereket és megállítani, akár megfordítani a fiatalok elvándorlását. Másrészt átgondoltan megtervezett infrastruktúrával és magas színvonalú oktatási feltételekkel ők tudják biztosítani a nagyvállalatoknak a megtelepedés feltételeit.
Megosztják tudásukat az E.ON-osok – másodszor pályázhatnak szakértő segítségért a nonprofit szervezetek
Másodszor írt ki „E.ON Pro Bono” önkéntességi pályázatot az E.ON az Önkéntes Központ Alapítvány (ÖKA) közreműködésével – ismét magyarországi civil szervezeteknek szeretnének segíteni szaktudásukkal az energetikai nagyvállalat munkatársai. A kezdeményezés célja, hogy olyan tudásterületeken segítsenek az E.ON-osok, amelyeken az E.ON munkatársak magas szintű ismeretekekkel rendelkeznek, viszont a nonprofit szervezeteknél nem állnak rendelkezésre a szükséges erőforrások. A második E.ON Pro Bono Maratonra az egész országból várják a pályázatokat.
A Nemzeti Közművek lesz a Főgáz tulajdonosa
Június végére megváltozik a nemzeti közműszolgáltatási rendszert irányító társaság neve és tulajdonosi struktúrája, a Főgáz és leányvállalatai 100 százalékban a NKM Nemzeti Közművek Zrt. tulajdonába kerülnek, az NKM tulajdonosa pedig a magyar állam, a Magyar Fejlesztési Bank (MFB) és az MVM Magyar Villamos Művek lesz.
Kilőtt a lízingpiac - A hazai növekedés kétszerese az európainak
Erősen kezdte az évet a lízingpiac, a finanszírozott összeg 127,5 milliárd forintot tett ki az első negyedévben, ami a tervezett 5 százalékos növekedéssel szemben 23 százalékos emelkedést jelent. A bővülés a legtöbb szegmensben érezhető, kiugró eredményt a termelőeszköz-, gép- és flottafinanszírozás ért el. A várakozásokon felül teljesítő piac eredményeinek hátterében a változó fogyasztói szokások és a válság óta újjáéledő gazdaság áll.
A Decathlon és a Háda Webshop az Év Internetes Kereskedője 2017 díj nyertese
Az Ecommerce Hungary (korábban SzEK.org), az eNET és az IVSZ szervezésében idén 11. alkalommal adták át az Év Internetes Kereskedője 2017 Díjat. A kis- és közepes vállalati kategória nyertese a Háda webshop.hu. Második helyezett lett a Petissimo, harmadik pedig az Okosjáték. A nagyvállalati kategóriában az innovatív Decathlon bizonyult a legjobbnak, a második díjat a Media Markt vitte el, míg a dobogó harmadik fokán a G’Roby végzett. A dobogós helyezettek kettő kivételével 100% magyar tulajdonú vállalkozások.
A figyelem az Európai Központi Bankra irányul
-A fogyasztói árindex májusban 2,1 %-kal növekedett az előző év ugyanezen időszakához képest.
-A kereskedelmi mérleg áprilisban 878 millió euró többletet mutatott.
-A bruttó hazai termék az első negyedévben 1,3 %-kal nőtt, 4,2 %-kal az előző év ugyanezen időszakához képest.
-A kiskereskedelmi forgalom áprilisban 2 %-kal növekedett az előző év ugyanezen időszakához képest