Hódít a qvik fizetési rendszer – a felhasználóknak biztonságos, a kereskedőknek olcsó
Miben különbözik a qvik az eddigi fizetési rendszerektől? A legfontosabb, hogy a vevőknek semmilyen adatot nem kell megadniuk az elektronikus fizetési tranzakció során. A Magyar Nemzeti Bank által létrehozott és az OTP Bank által az elsők között bevezetett rendszer lényege, hogy a felhasználó a három lehetséges út (NFC, QR-kód, link) egyikén keresztül belép a saját mobilbanki alkalmazásába, és ott engedélyezi a tranzakciót.
Bár folyamatosan nő a mobiltárcába elmentett bankkártyás tranzakciók száma, még mindig kicsit több mint 50% azoknak az online kártyás fizetéseknek az aránya, ahol a vásárlók minden tranzakciónál megadják az adataikat – derül ki az OTP Bank saját adataiból.
„Továbbra is széles az a réteg, amely nem szívesen adja meg kártyaadatait az online térben. Nekik jelent vonzó alternatívát, ha a jövőben nem kell beírniuk a 16 jegyű bankkártyaszámukat és a CVC-kódot, hanem elég például a tranzakció kezdeményezése után megjelenő QR-kódot követve engedélyezni a fizetést. Emellett a készpénzes vásárlások száma is csökkenhet az új rendszer elterjedésével” – nyilatkozta Al-Absi Gáber Seif, a SimplePay fizetési megoldásait fejlesztő és üzemeltető OTP Mobil üzletfejlesztési és értékesítési vezetője, ügyvezető-helyettese. Szerinte a qvik elterjedésével szinte minden kereskedőnek érdekében áll majd, hogy ezt a fizetési megoldást elérhetővé tegye a vásárlóinak fizikai és online környezetben egyaránt, de szektoronként eltérően reagálhat a piac az újításra.
„A biztonság, a gyorsaság és a kedvező ár mellett az új rendszer legnagyobb előnye a maximális kényelem és a kimagasló felhasználói élmény. Ez a garancia arra, hogy egyre több szolgáltató és felhasználó veszi majd igénybe” – véli Varga Norbert, az OTP Mobil tulajdonában álló, főként vendéglátóhelyek és fesztiválok fizetési rendszereit üzemeltető Hellopay vezérigazgatója.
Jelenleg az online fizetés mellett fizikai környezetben a Telefonos POS alkalmazás használatánál érhető el a qvik szolgáltatás, jövő év elejétől pedig a POS-termináloknál is használható lesz.
„A SimplePay fizetési megoldásait használó partnereinél már közel 10 000 webshopban és egyéb értékesítési felületen érhető el a qvik szolgáltatás. Ez a szám várhatóan megduplázódik, és a következő időszakban a legnagyobb forgalmat bonyolító partnereinknél is aktiválódik a funkció. Fontos megjegyezni, hogy szerződésmódosítás nélkül, a lehető legegyszerűbben csatlakozhat bárki a qvik rendszerhez” – emelte ki Bese Péter, az OTP Csoport kártyaelfogadási területének vezetője, aki azt is hozzátette, hogy eddig több ezer qvik-tranzakciót bonyolítottak le a SimplePay rendszereiben, és az év végéig ugrásszerű növekedés várható.