Idén karácsonykor átlagosan 15 ezer forintot költenek játékra a magyarok az online üzletekben
A játékpiac legerősebb időszaka november közepén indul. a cég adatai szerint idén az éves forgalom fele fog a karácsony előtti másfél hónapban realizálódni. Az ünnepi szezonban jellemzően több és magasabb értékű játékot választanak a vásárlók, ilyenkor akár hatszorosára is nőhet a kereslet. A legkeresettebb kategóriák év végén a társasjáték, kártya, a LEGO és a kreatív-, fejlesztő játékok. Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK marketingvezetője a közlemény szerint elmondta: a legtöbb szülő az alapján választ játékot, hogy az a szórakozás mellett hasznos tudást adjon, fontos készséget fejlesszen, és csak másodlagos szempont az ár.
A cég kutatása szerint a megkérdezettek 35 százaléka 15 ezer forintnál magasabb értékben, 32 százaléka 10 ezer forint és 15 ezer forint között, 25 százaléka pedig 5 ezer és 10 ezer forint között választ meglepetést az idén. A válaszadók fele novemberben, egyötöde viszont már októberben elkezdi a karácsonyi ajándékok beszerzését, decemberre csak tízből egy vásárló hagyja azt - közölték.
Az adatok a REGIO JÁTÉK saját értékesítési számain, valamint egy november elején végzett, több mint 4000 fős online kutatáson alapulnak. A kutatás nem reprezentatív a teljes magyar lakosságra nézve, ugyanakkor alkalmas a magyar szülők, nagyszülők véleményének feltérképezésére - jegyezték meg.
A REGIO Játékkereskedelmi Kft.-t 1990-ben családi vállalkozásként alapította Gyaraki József, a cég ügyvezetője. A játékforgalmazó 100 százalékig magyar tulajdonban van, országszerte 42 játékbolttal rendelkezik, és közel 25 százalékos részesedésével saját adatai szerint piacvezető a hagyományos magyar játékpiacon. Áruházaiban közel 30 ezer féle játék található. A kft. 2021-ben 16,031 milliárd forint nettó árbevételt ért el, 14 százalékkal többet, mint 2020-ban.