Így alakította át a digitalizáció a magyar gumiabroncs piacot
Rosszul állnak a magyar vállalkozások a digitalizáció terén
Számos digitalizációs megoldás ingyenesen vagy alacsony költséggel elérhető kis- és középvállalkozások számára, ezek használata idővel elkerülhetetlen lesz. Azok a vállalatok, akik idejekorán felismerik ezt, versenyelőnyre tehetnek szert. Az Európai Bizottság 2022-ben publikált jelentése a tagállamok digitalizációs fejlettségét mutatja be. Az elemzésben a vállalkozások digitalizálását és az e-kereskedelem fejlettségét vizsgáló mutató szerint utolsó előtti helyen szerepel Magyarország. A következő olvasható a riportban:
“Annak ellenére, hogy ezen a területen több mutató tekintetében is javulás mutatkozott, a magyar vállalkozások többsége még mindig nem használja ki a digitális technológiát. Az ország továbbra is gyengén teljesít a technológiaátvételre vonatkozó mutatók terén.”
Azok a vállalatok, akik képesek a digitális megoldásokat integrálni üzleti tevékenységükbe, hamar versenyelőnyre tehetnek szert. A következőkben, az Abroncs Kereskedőház Kft. (AKH) tulajdonában lévő gumi.hu pozitív példáját mutatjuk be!
Melyek a gumi.hu legfontosabb újításai?
Az 1995-ben családi vállalkozásként alapított AKH a magyar gumiabroncs piac meghatározó szereplője. A vállalat 2018-ban kezdte meg a digitalizációs átalakulást, amelyet számos újítással egészített ki a pandémia időszakában.
Kezdő lépésként létrehozta a gumi.hu weboldalt, amely online is elérhetővé teszi a több száz elemből álló gumiabroncs és felni termékkínálatot. A weboldalon található számos kényelmi szolgáltatás, például műszaki és autótípus alapú kereső, hamar népszerűvé tette a gumi webshop oldalt. Azonban, az igazán egyedülálló innovációt a kapcsolódó szolgáltatások integrálása jelenti. Mit jelent ez?
A weboldalon nem csupán abroncsok vásárolhatók, hanem a több mint 200 tagból álló, országos lefedettségű digitális szervizpartner hálózat bármely állomására időpontot foglalhat a vásárló. Sőt, akár a gumihotel szolgáltatást is igénybe veheti. A kényelmi szolgáltatásnak köszönhetően az egész vásárlói út egy szolgáltatónál, egy felületen mehet végbe. A következőkben lépésről-lépésre bemutatjuk az innovatív folyamatot.
Digitális kiszolgálás a gumi.hu-nál lépésről-lépésre
Online vásárlás
Az első lépést a termék kiválasztása jelenti. Ezt a blogon található edukatív tartalmak, az online ügyfélszolgálat és a felhasználóbarát kereső modul teszi egyszerűvé és gyorssá. A megvásárolt termék kiszállítása házhoz és autógumi szerviz pontra is történhet.
Szervizszolgáltatás időpontfoglalás
Ezt követően lehet választani a gumicsere és az egyéb autószerviz szolgáltatások közül. Kényelmesen egybeköthető például a szezonális gumicsere olyan egyéb szolgáltatásokkal, mint légkondicionáló fertőtlenítés, fék- vagy motorolajcsere.
Gumicsere
Több mint 200 szerviz állomásból választható ki a kívánt hely a gumicseréhez. A főváros mellett az ország összes megyéjében található AKH partner, így a gumicsere mindenki számára kényelmesen elérhető.
Gumihotel
Végül pedig igénybe vehető a gumihotel szolgáltatás azok számára, akik nem tudják vagy nem szeretnék otthonukban tárolni a használaton kívüli abroncsokat.
Így működik a gumihotel:
1. Gumik leadása bármely AKH szervizben
2. Állapotfelmérés
3. Abroncsok szakszerű tárolása
4. Gumik online visszaigénylése gyorsan és egyszerűen
5. Gumik visszaszerelése az ország bármely pontján AKH szerviz pontokon
Mi tanulhatunk a gumi.hu példájából?
Mivel Magyarországon a digitalizációs fejlettség alacsony, így azok a vállalatok, akik képesek innovatív digitális megoldásokkal előállni, jelentős előnyre tehetnek szert. A példában szereplő vállalat a kapcsolódó szolgáltatásokat integrálta, így újabb piacokra törhetett be. Habár a pontos módszer sok KKV számára nem replikálható, a digitális folyamatok integrálása a legtöbb vállalat számára mégis előnyös lehet.