Így parkolhat 150 helyen 1000 munkavállaló
Budapesten szeptembertől a 27-féle parkolási zóna helyett egy 4 zónatípusból álló, egységes parkolási rendszert vezettek be, egyúttal pedig megemelték a parkolási díjakat is. Emellett a frekventált területeken este 10 óráig kitolódott a fizetési időszak, ami azt eredményezte, hogy átlagosan közel 30 százalékkal nőttek a parkolási költségek.
A módosítás éppen akkor lépett életbe, amikor egyre több vállalat követeli meg a dolgozóitól a koronavírus-járvány lecsengését követően, hogy legalább hetente két-három napon személyesen is jelenjen meg a munkahelyén. Csakhogy mivel az utcán parkolni rendkívül drága lett, a cégvezetők is elkezdték törni a fejüket, hogyan vehetnék le ezt a terhet az alkalmazottak válláról.
Somogyi Zsolt, a Parkl ügyvezetője elmondta, hogy az elmúlt hetekben jellemzően két dologgal keresik meg őket a cégek. Sokan szeretnék az eddig kiaknázatlan parkolókapacitásokat kihasználni a telephelyeken, míg mások optimalizálni szeretnék a rendelkezésre álló parkolóhelyeket az irodaházakban.
„A megváltozott körülmények, többek közt a hibrid munkavégzés miatt összevissza járnak be dolgozni az emberek, így kiszámíthatatlan, hogy épp mikor van hely a parkolóban, és mikor nincs. Van, hogy akinek állandó parkolója van, annak a helye napokig üresen tátong, miközben más nem tud oda beállni. A cél most egyértelműen az, hogy a rendelkezésre álló parkolóhelyeken a legkisebb nehézségek árán parkoltatni tudják a dolgozókat a vállalatok” – mutatott rá.
A megoldás az intelligens parkolóhelykiosztás
Mint fogalmazott, a Parkl Office pont egy olyan digitális parkolási megoldás, amely hatékonyan kezeli az irodaház összes parkolási kihívását. A magyar fejlesztésű szoftver már meglévő technológiákat használ, de korábban sosem alkalmazott összetettségben.
Tóth Gábor, a Parkl operatív vezetője az innovációról elmondta, hogy az irodaház alkalmazottai a mobilapplikáción keresztül meghatározott időre, előre lefoglalhatják a parkolóhelyeiket, de a cégek korlátlan belépési lehetőséget is biztosíthatnak a jogosult személyek számára, akik így foglalás nélkül beparkolhatnak a saját, dedikált parkolóhelyükre.
„Az intelligens parkolóhely-kiosztási rendszernek köszönhetően 150 helyen akár 1000 munkavállaló is tud parkolni anélkül, hogy bármilyen probléma merülne fel a hétköznapokban. A kollégák parkolási jogosultságának kezelése egy rendkívül könnyen kezelhető, átlátható felületen történik. Mindamellett, hogy a cég ezáltal költséget optimalizál és segíti az irodába való visszatérést, a fejlesztés a munkavállalói elégedettségen is hatalmasat dob” – világított rá Tóth Gábor.
A Parkllel nemcsak az irodai parkolás, de az elektromos töltők munkahelyi kezelése is egy rendszerben bevezethető. A cég nem csupán az elektromos töltők gyors telepítését, hanem azok folyamatos üzemeltetését és teljes menedzselését is vállalja az ügyfelei számára.
Somogyi Zsolt megjegyezte, hogy a magyar piacon jelenleg a Parkl az egyetlen szolgáltató, amelyik a fent említett mobilitási szolgáltatásokat egy rendszerben kínálja a felhasználóinak. A Parkl vállalati ügyfélbázisa robbanásszerűen növekszik: már 21 irodaházban és céges parkolóban több mint 50 cégnek és közel 10 ezer munkavállalónak biztosítják a parkolást. Ezentúl büszkék rá, hogy a Parkl applikáció immár hat éve szolgálja ki a hazai autósokat a zárt téri és az utcai parkolás, valamint az elektromos töltés terén: 200 ezer alkalmazásletöltésnél járnak, havonta több tízezer parkolást szolgálnak ki és 400-nál is több töltőpontot működtetnek országszerte, javarészt irodaházakban, parkolóházakban és bevásárlóközpontokban.