Így változtatta meg a pandémia az ügyfélszolgálatok munkáját

A pandémia szinte minden létező piaci szegmensre hatással van. Nincs ez másként az ügyfélszolgálatokkal sem, amelyek működését sok cég változtatta meg annak érdekében, hogy mindenkit ki tudjanak szolgálni. A megújult igények miatt ugyanis egyre szélesebb körben terjedt el az otthoni munkavégzés, így sokan nemcsak a hétvégétket, hanem a hétköznapokat is a négy fal között töltik. A járvány ráadásul gazdasági nehézségeket is okozott, hiszen nem mindenki járt vele túl jól.

Így változtatta meg a pandémia az ügyfélszolgálatok munkáját

De vajon, hogyan változtatta meg végül az ügyfélszolgálatok munkáját? Cikkünkben ezt fejtjük most ki részletesebben!

Mi is az ügyfélszolgálat?

Maga a fogalom az elmúlt pár évben jelentősen megváltozott, hiszen nem ugyanazt jelenti, mint 5-10 évvel ezelőtt. Mivel a koronavírus 2020-tól jelen van, nemcsak a gazdaságra, hanem az életünk szinte minden létező területére hatással van. Ehhez azonban az ügyfélszolgálatoknak is alkalmazkodniuk kellett, hiszen szinte pár hónap alatt, teljesen megváltoztak a fogyasztói trendek.

A járvány alatt teljes mértékben világossá vált, hogy már valószínűleg sosem térünk vissza a régi életünkhöz, az ügyfelek is sokkal nagyobb elvárásokat támasztanak az egyes vállalatok felé, mint azelőtt. Sokkal nagyobb hangsúlyt kapnak a könnyen és gyorsan elérhető cégek és ügyfélszolgálatok, illetve egyre többen várják el azt is, hogy a nap minden percében segítséget kapjanak az egyes problémáik megoldására.

Hogyan alakultak át az ügyfélszolgálatok a járvány idején?

Ahogy már említettük, a pandémia teljes mértékben felborította az eddig megszokott életünket és mindennapjainkat. A karantén mindenki számára jelentett új kihívásokat, hiszen sokan kezdtek el home office-ban dolgozni, aminek valaki örült, valaki pedig kevésbé. Az azonban biztos, hogy az ügyfélszolgálatoknak is át kellett alakulniuk.

Az erősödő depresszió, az instabil gazdaság és az izoláció is kihatással vannak a fogyasztók egészségére. Hiába mozdulhatunk ki otthonról, közel két éve nincsenek nagyobb események és rendezvények sem. Az otthoni munkavégzés pedig kicsit sem segít az amúgy is unalmas hétköznapokon. Ettől függetlenül ki kellett találni olyan dolgokat, amelyeket a lakásból ugyanúgy el lehet intézni, mint az irodából.

Éppen ezért egyre elterjedtebbek lettek az internetes oldalakon található webchatek, ahol az ügyfelek szinte azonnal válaszokat kaphatnak a kérdéseikre. Az online vásárlásokkal megnövekedett a szállítási idő, a robbanásszerű ívelést pedig nem lehetett mással kivédeni, mint fejlesztésekkel.

Milyen alapvető funkciói vannak a webchatnek?

A Daktela rendszerének nagy előnye, hogy bárki könnyedén hozhat létre egyedi dizájnt. A webchatek pillanatok alatt, egyszerűen testre szabhatóak, így hozzáilleszthetőek a weboldal kinézetéhez. Emellett több előkészített kinézet közül is válogathatunk, ezáltal bárki hozzájuthat ehhez az újításhoz.

További alapvető funkciója, hogy minden chat esetében megadhatunk kódokat, amik kapcsán a felkeresés okát lehet megadni, így minden beérkező kérdés azonnal a megfelelő emberhez kerül. Plusz érv a rendszer mellett, hogy az információk alapján elemzéseket érhetünk el, amikből kiderül, hogy melyek azok a kérdések, amik a leggyakrabban felmerül az emberekben.

Amennyiben nagyobb oldalt vezetünk, ahol többféle szolgáltatás és termék található meg, abban az esetben szintén jól tud jönni a Daktela, hiszen ennek köszönhetően egyszerre akár több beszélgetést is kezelhetünk. Korábban ugye a telefonos ügyfélszolgálatok problémája az volt, hogy ott egyszerre egy ügyfélnek tudtak segíteni, ez a probléma azonban mára szinte teljes mértékben ki lett küszöbölve. A munkatárs képzettsége alapján megadhatunk maximális számot, így senkit sem terhel túl a rendszer. Amennyiben pedig igény van rá, a webchatben hívásokat, illetve email üzeneteket is kezelni lehet.

Mi a helyzet a látogatók követésével?

Manapság már nem nagyon van olyan online tér, ahol ne követnék nyomon a látogatók viselkedését. A webchat hasonló ehhez, hiszen az ezt kezelő dolgozó valós időben vizsgálhatja meg, hogy honnan is érkezett a megkeresés. Ha pedig mindez még nem lenne elég, akkor az összes létező kattintás az oldalon, illetve minden URL változás rögzítve lesz, ezáltal sokkal hatékonyabbá válik a kommunikáció is.

Mi várható a járvány után?

Az elmúlt két-három év azt mutatja, hogy lesznek trendek, amelyek alapvetően megmaradnak, hiszen ezek megváltoztatták az ügyfelekkel való kommunikációt. Mivel azonban az érdeklődők igényei is magasabb szintre emelkedtek, így egyre nagyobb igény lesz a 0-24-ben elérhető ügyfélszolgálatok iránt. Lesznek azonban SMS vagy üzenetküldő szoftvereken keresztül is elérhető megoldások, amelyek szintén nem igazán kaptak nagy hangsúlyt a vírus megjelenése előtt.

A chatbotok már régebb ideje vannak jelen. A mesterséges intelligencia alapján működő rendszer képes olyan egyszerű problémákon segíteni, amelyekhez nincs szükség plusz emberre. Azonban mindez nem lesz elég, hiszen az ügyfelek továbbra is elvárják majd a rugalmas és hatékony ügyfélszolgálati jelenlétet, amely már nemcsak kiváltság lesz, hanem alapvető szempont. A pandémia tehát nemcsak ezek menetét, hanem funkcióját és megoldásait is alapvetően változtatta meg, az új trendek pedig hosszabb távon is velünk maradnak.

Balatoni büfét vennél még a nyár előtt? - mutatjuk mi a kínálat!

Jobban járhat az, aki idén akarna belevágni egy étteremvásárlásba vagy büfébérlésbe, legalábbis ami a bérleti vagy eladási árakat illeti.
2025. 05. 31. 03:00
Megosztás:

Mikor vegyük meg az EURÓT a nyaraláshoz? Árfolyam előrejelzés

Az EKB várhatóan 2025. június 5-én 25 bázisponttal csökkenti az alapkamatot, 2,00%-ra, ami a hetedik egymást követő kamatcsökkentés lenne egy év alatt. Ugyanakkor a júliusi ülésen valószínűleg szünetet tartanak a kamatcsökkentési ciklusban, mivel az infláció csak kissé haladja meg a 2%-os célt, és az alapkamat közelít a semleges szinthez.
2025. 05. 31. 02:00
Megosztás:

Ön melyik évben lett nyugdíjas? Annál szegényebb, minél régebben, mutatjuk miért

Minél régebben vonult valaki nyugdíjba, annál nehezebb anyagi helyzetbe kerül. MASZSZ: A választások előtti egyszeri támogatás helyett rendszerszintű nyugdíjreformra van szükség!
2025. 05. 31. 01:00
Megosztás:

Pakisztán Bitcoin tartalékot tervez – Mely kriptók érdemesek most a befektetésre?

A Las Vegasban megrendezett Bitcoin 2025 konferencián a pakisztáni kriptotanács vezetője, Bilal Bin Saqib alátámasztotta, hogy Pakisztán fővárosa, Iszlámábád stratégiai Bitcoin-tartalékot fog létrehozni.
2025. 05. 31. 00:01
Megosztás:

Több mint 15 milliárd forint osztalékot fizet a Telekom macedón leányvállalata

A Magyar Telekom leányvállalata, a Makedonski Telekom AD– Skopje pénteki közgyűlésén a 2024. üzleti év után 2,38 milliárd macedón dénár (2025. május 29-i árfolyamon számolva mintegy 15,65 milliárd forint) összegű osztalék kifizetéséről határozott - közölte a cég a tőzsde honlapján pénteken.
2025. 05. 30. 23:00
Megosztás:

Az IFUA Horváth Zöld Kerék díj idei nyertese az UBM Csoport és a K&H Csoport

2025-ben az UBM Csoport és a K&H Csoport nyerte el az IFUA Horváth Zöld Kerék díjat. Ez a díj hazai szervezetek környezeti fenntarthatósági törekvéseinek üzleti irányítási megoldásait ismeri el. A pályázatok elbírálásában az IFUA Horváth szakemberei mellett a Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért (BCSDH) vezetői is részt vettek.
2025. 05. 30. 22:00
Megosztás:

Beszüntette tevékenységét az Impact Alapkezelő

Megszüntette tevékenységét az Impact Alapkezelő - közölte az MTI-vel pénteken a Duna House Holding Nyrt., amelynek 100 százalékos tulajdonában áll az alapkezelő.
2025. 05. 30. 21:00
Megosztás:

Stratégiai cél, hogy Magyarország a burgonyatermesztés területén önellátóvá váljon

Az Agrárminisztérium (AM) kiemelten fontosnak tartja a belföldi burgonyatermesztés megerősítését, a gazdálkodók támogatását és az önellátás elérését – jelentette ki Hubai Imre, a tárca mezőgazdaságért felelős államtitkára a Mindent a burgonyáról című szakmai konferencián pénteken az AM pénteki közleménye szerint.
2025. 05. 30. 20:00
Megosztás:

Kezdő vállalkozások támogató központ nyílt Erdélyben

Kezdő vállalkozásokat támogató központ nyílt meg pénteken az erdélyi Sepsiszentgyörgyön, a Start Venture Studio (Start VS) feladata, hogy segítse a helyi startup-cégek nemzetközi terjeszkedését – tájékoztatta a szervezet pénteken az MTI-t.
2025. 05. 30. 19:30
Megosztás:

A medvék kilövése ellen tiltakoznak civilszervezetek Szlovéniában

Miután a szlovén természetierőforrás- és területrendezési minisztérium 206 medve kilövését engedélyezte, ami az országban élő populáció közel ötödét teszi ki, civilszervezetek tiltakozásba kezdtek a határozat ellen.
2025. 05. 30. 18:30
Megosztás:

A KÉSZ-csoport elkészítette Magyarország első integrált napelemes homlokzatburkolatát

A KÉSZ-csoport tagvállalata, a KÉSZ Metaltech Kft. kivitelezésében, az Eferte tervezőiroda tervei alapján elkészítették az ország első fotovoltaikus homlokzatát, amelynél a napelemek a homlokzatburkolattal egy síkban jelennek meg - közölte az építőipari cégcsoport az MTI-vel.
2025. 05. 30. 17:30
Megosztás:

Három hazai iskolaépület kapott nemzetközi elismerést

Magyar építészeti megoldások a világ élvonalában: három hazai iskolaépület kapott nemzetközi elismerést - közölte az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) pénteken.
2025. 05. 30. 17:00
Megosztás:

GVH: sikerrel zárult a versenytársak közötti megállapodásokról szóló bírói képzés

Sikerrel zárult a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), valamint a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) közösen működtetett Versenyügyi Regionális Oktatási Központjának (ROK) bírói képzése, amely ezúttal a versenytársak közötti megállapodásokra összpontosított – közölte a GVH pénteken az MTI-vel.
2025. 05. 30. 16:30
Megosztás:

Kritikus a spanyol mezőgazdaság helyzete

A spanyol mezőgazdaság kritikus helyzetére figyelmeztettek a legnagyobb szakmai érdekképviseletek pénteken, sürgős intézkedéseket, köztük az ukrán gabonaimport korlátozását követelve.
2025. 05. 30. 16:00
Megosztás:

Klíma- és természeti kockázatokra is fókuszál az MNB

A megújuló energia részaránya történelmi csúcsot döntött Magyarországon, a zöld hitelezés is bővült a fenntartható tőkepiac fejlődése mellett. Az MNB célja, hogy transzparens módon támogassa a zöld átmenethez szükséges alkalmazkodást - közölte a Magyar Nemzeti Bank (MNB) pénteken az MTI-vel, miután megjelent saját környezeti fenntarthatósági kockázati elemzése és a tavalyi évről szóló Zöld pénzügyi jelentése is.
2025. 05. 30. 15:30
Megosztás:

Kutatás: a dolgozók visszatérnének, de már nem bármilyen irodába

Egy friss kutatás szerint az emberek 85 százaléka a home office-ból már szívesebben visszatérne az irodába - de nem mindegy, hogy milyenbe. A jövő a hibrid munkáé és az irodahoteleké.
2025. 05. 30. 15:00
Megosztás:

Eredményes évet zárt a NAVIGATOR: újabb akvizícióval folytatja dinamikus növekedését a BÉT ipari-tech holdingja

2024-ben folytatta növekedését, 2025 kapcsán pedig pozitív kilátásokat fogalmazott meg a NAVIGATOR Csoport: a menedzsment előzetes várakozásával összhangban 5 milliárd forintot megközelítő pro-forma konszolidált árbevétel mellett az EBITDA meghaladta az 500 millió forintot. A frissen bejelentett újabb akvizíciót követően a 2026-os stratégiai célok megerősítésre kerültek, és az elmúlt évekhez hasonlóan idén is fizet osztalékot részvényeseinek az innovatív ipari technológiák alkalmazásában élenjáró vállalatcsoportot építő társaság.
2025. 05. 30. 14:30
Megosztás:

Fontos változás: több bank is lecseréli egyes bankkártyáit

Több bank is komoly változásokat jelentett be a bankkártyáinál. Az Erste és a Raiffeisen Bank például Visára cseréli a MasterCard kártyáit, míg a MagNet Banknál egyetlen MasterCard kártyatípus lesz csak elérhető a jövőben.
2025. 05. 30. 14:00
Megosztás:

A NAV értesíti a vállalkozásokat az élelmiszerlánc-felügyeleti díj bevallásról

Mintegy 70 ezer vállalkozástól várja az adóhivatal az élelmiszerlánc-felügyeleti díj bevallást, melynek a június 2-ai határidejére felhívja az érintettek figyelmét. A cél az, hogy az adózók elkerüljék a súlyosabb szankciókat - közölte a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) az MTI-vel pénteken.
2025. 05. 30. 13:30
Megosztás:

Magyarul tanítja a Microsoft a mesterséges intelligenciát

A magyar nyelv szempontjából történelmi léptékű kötelezettségvállalást ért el a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Microsofttal szemben folytatott eljárásában, a globális technológiai vállalat 10 milliárdnyi magyar szó felhasználásával fejleszti saját mesterséges intelligencia (MI) alapú rendszereit, és az adatokat más fejlesztők számára is ingyenesen hozzáférhetővé teszi - közölte a versenyhatóság pénteken az MTI-vel.
2025. 05. 30. 12:30
Megosztás: