Ismerni kell a hívószavakat a sikeres toborzáshoz

A munkanélküliség trendje néhány éve ellenkezőjére billent, ma már sokkal inkább munkaerőhiányról beszélhetünk, a cégek nehezen tudnak megfelelő, tehetséges, képzett munkaerőhöz jutni. A magas foglalkoztatási szintnek, illetve az álláshirdetések tömkelegének köszönhetően nem tehetik meg a munkáltatók, hogy beállnak a sorba, hiszen sikert csak úgy érhetnek el, ha kommunikációs stratégiájukkal kitűnnek a tömegből.

Ismerni kell a hívószavakat a sikeres toborzáshoz

Melyek azok a fő üzenetek, amelyek fontosak napjainkban egy munkavállaló számára? Milyen hívószavak képesek bevonzani vagy akár munkahely váltásra ösztönözni a célcsoportunkat? A kérdések megválaszolásában Töviski Gábor, a Morselli Employer Branding ügynökség társalapítója volt segítségünkre.

„A legnagyobb márkák sikere mögött tudatos stratégia és keretrendszer van. Az általános márkaismertség és a munkáltatói márkaismertség közötti nagy különbség, hogy az előbbi esetén a szolgáltatásunk/termékünk határoz meg minket, míg az utóbbi esetben az, hogy milyen munkáltatóként gondolnak ránk, milyen érzést keltünk a jelöltben, amikor a cégnévvel találkozik. Lényeges, hogy az utóbbi mögött mérhető stratégia és eredmény legyen akár bevonzás, márkaépítés, vagy akár megtartás a cél” – hívta fel a figyelmet a szakember, aki csapatával 2015 óta foglalkozik célzottan munkáltatói márkaépítéssel.

1. A legfontosabb hívószó a stabilitás

Az elmúlt években annyi más szempont bizonyult lényegesebbnek, hogy a cégek kommunikációjában valamelyest háttérbe szorult a stabilitás, a biztos háttér hangsúlyozása. Most, 2022-ben a munkavállalóknak erre irányuló elvárása az első helyre lépett.

„Annyi bizonytalan, folyamatosan változó és félelmet generáló tényezővel szembesülünk nap, mint nap, hogy alapvető igénnyé vált, hogy legyen egy biztos pont, amibe még a legerősebb viharban is kapaszkodhatunk. Ez lehet egy komoly, felelősen gondolkodó vezetőkkel rendelkező munkahely, amely kiszámítható, tervezhető, lehetőséget teremt munkatársai számára a fejlődésre, előrelepésre és biztonságos burkot nyújt minden körülményben. Ezért elengedhetetlen, hogy mindez a külső kommunikációban is megjelenjen” – tudtuk meg Töviski Gábortól.

2. Az üzenet találkozzon a valósággal

Nem elegendő pusztán azt kommunikálni, amit a munkavállalók hallani szeretnének, az üzenetnek meg is kell egyeznie a valósággal. Ha egy cég azt közvetíti magáról, hogy nagy hangsúlyt fektet arra, hogy befogadó és elfogadó környezetet teremtsen a munkavállalóinak, fontos, hogy ne csak a kommunikációjában jelenjen ez meg, hanem ténylegesen rendelkezzen olyan tevékenységekkel, aktivitásokkal, amik ezt alátámasztják.

„Olyan külső-belső employer branding aktivitásokat vagy értékeket kell mutatni, amik relevánsak lehetnek a jelölteknek. Nem csak az a fontos, hogy mit kommunikálunk magunkról, milyen értékeket vallunk magunkénak, hanem az is, hogy ha a közösségbe bekerül valaki, akkor találkozzon ezekkel az értékekkel és tudjon velük azonosulni” – ismertette a Morselli társalapítója.

3. Rugalmas munkavégzés

A koronavírus-járvány időszaka, a kényszerű home office ráébresztette az embereket, hogy nem is olyan rossz otthonról dolgozni. Azokban a munkakörökben, ahol ez lehetséges, az állásinterjúk során elsőrendű tárgyalási alappá vált a rugalmas munkaidő és az otthoni munkavégzés lehetősége. Nagyobb cégek a tendenciát felismerve, nemcsak, hogy erre lehetőséget teremtenek, de még különböző juttatásokkal támogatják is azt, ha valaki a saját erőforrásait használja munkája elvégzéséhez.

„Az otthoni munkavégzés és a munkaidő mellett a rugalmassághoz hozzá tartoznak azok az információk is, ahogyan a cégek a munkavállalók jóllétét kezelik, például a családosok/ szülők csúsztathatják-e úgy a munkaidejüket, hogy elmehessenek gyermekeikért az óvodába, iskolába, maternity leave esetén hogyan és mikor térhetnek vissza az édesanyák/édesapák a szülési szabadságról, hogyan kezelik a munka és magánéleti kríziseket, biztosítanak esetleg jogi, pszichológiai támogatást ilyen helyzetekben, adnak-e jutalom szabadnapokat, lehetőséget biztosítanak arra, hogy a munkavállalók sportolhassanak a munkahelyükön” – fejtette ki Töviski Gábor.

4. Erősödött az employer branding szerepe

Szűkül a piac, egyre több cég vadászik ugyanannyi egységnyi tehetséges jelöltre. Nem elegendő feladni egy álláshirdetést, a vállalatoknak tudatosan kell tervezniük a külső és belső employer branding kommunikációjukat, megjelenéseiket, rövid és hosszú távú céljaikat. Nagyobb hangsúlyt kell fektetniük a pozícionálásra és megkülönböztetésre a szektoron belüli többi munkaadótól, valamint a cég valós értékeinek és a munkáltatói értékígéreteik (EVP-k) bemutatására.

„Ezért különösen fontos, hogy a munkáltatói márkaépítést folyamatosan és egy jól felépített stratégia mentén végezzék a cégek. Mi abban hiszünk, hogy az employer brandinget egy különálló funkcióként kell kezelni, ügyfeleinket a stratégiaépítéstől egészen a megvalósításig segítjük ebben” – zárta gondolatait a Morselli Employer Branding ügynökség társalapítója.

Emelte a tétet a Vertikal Group Nyrt.

A Vertikal Group Nyrt. csaknem 94,8 millió darab új részvényt bocsátott ki 928 millió forint értékben, az így befolyt forrást finanszírozási és fejlesztési célokra használja fel - tájékoztatta az MTI-t a környezetgazdálkodással foglalkozó társaság pénteken.
2024. 03. 04. 15:30
Megosztás:

Új rendszert fejlesztett ki az Ipsum-Tech Kft.

Intelligens, benzinkutakon működtethető szélvédőmosó rendszert fejlesztett ki a budapesti székhelyű, autószervizeléssel foglalkozó Ipsum-Tech Kft. a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal 201 millió forintos támogatásával - közölte a cég az MTI-vel.
2024. 03. 04. 15:00
Megosztás:

Lassú, de biztos ütemben csökken a brit feldolgozóipar

Lassuló ütemben ugyan, de továbbra is csökken a brit feldolgozószektor aktivitása a pénteken ismertetett havi mérőszámok alapján.
2024. 03. 04. 14:30
Megosztás:

Mennyire alacsony már az USA infláció ahhoz, hogy a kamathoz nyúljanak?

Több, mint fél tucat Fed-jegybankár szólalt meg pénteken, és megjelent a központi bank féléves rendszerességű monetáris politikai jelentése, ami Jerome Powell e heti kongresszusi meghallgatásának alapját adhatja.
2024. 03. 04. 14:00
Megosztás:

Többet keresnek a nők Romániában mint a férfiak!

A női munkavállalók átlagbére meghaladta a férfiakét Romániában - írja az Agerpres a bukaresti munkaügyi minisztérium közleménye alapján.
2024. 03. 04. 13:30
Megosztás:

Összefog a szakma a lakáspiacért

Széles körű szakmai összefogással javaslatcsomag készült a magyar lakásállomány megújítására, amely hozzájárulhat a magyarok életminőségének és az ország energiafüggetlenségének növeléséhez is - tájékoztatta az Egyensúly Intézet pénteken közleményben az MTI-t.
2024. 03. 04. 13:00
Megosztás:

Változás az Antenna Hungária vezetőségében

Az Antenna Hungária Zrt. (AH) vezérigazgatói pozícióját március elsejétől Papp-Gerlei Gyöngyvér korábbi vezérigazgató-helyettes veszi át Blénessy Lászlótól - közölte az AH anyavállalata, a 4iG távközlési és informatikai társaság pénteken a Budapesti Értéktőzsde honlapján.
2024. 03. 04. 12:30
Megosztás:

Reszkess Elf Bar és Poco Bar! Harcot indít a NAV a cigaretta feketekereskedelemmel szemben!

Az illegális dohánykereskedelemmel szemben 2023. nyarán alakított munkacsoportot az adóhivatal, amely legújabb intézkedésként egyeztetésre hívta a piaci szereplőket, valamint az Országos Dohányboltellátó Kft. és a Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága képviselőit - közölte a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) pénteken az MTI-vel.
2024. 03. 04. 12:00
Megosztás:

Jót tehet a lakásbiztosítási piacnak a havi célzott kampány

Élénkítheti a lakásbiztosítási piacot Magyarország első lakásbiztosítási kampánya - mondta pénteki sajtótájékoztatóján Budapesten a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) közigazgatási államtitkára.
2024. 03. 04. 11:30
Megosztás:

Bővült az Út az egészséghez program

Az iszkaszentgyörgyi kastélyparkkal bővült tovább a Budapesti Szent Ferenc Kórház szív- és érrendszeri betegségek megelőzésért létrehozott kardioösvény-programja - közölte az aktív Magyarországért felelős államtitkárság pénteken az MTI-vel.
2024. 03. 04. 11:00
Megosztás:

Vegyes nyitás a vezető nyugat-európai tőzsdéken

Vegyesen indítottak a főbb nyugat-európai tőzsdemutatók hétfőn.
2024. 03. 04. 10:30
Megosztás:

Iránykereséssel nyithat ma a tőzsde

Iránykereséssel nyithat hétfőn a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) az Equilor Befektetési Zrt. szenior elemzője szerint.
2024. 03. 04. 10:00
Megosztás:

Vegyes mozgás az ázsiai tőzsdéken

Vegyesen mozogtak a vezető ázsiai tőzsdék hétfőn.
2024. 03. 04. 09:30
Megosztás:

Szakszerű arcápolás felnőttkori pattanások esetén

Bizonyára veled is előfordult már, hogy pont egy fontos esemény napján bukkant elő egy pattanás az arcodon. Ez bosszantó tud lenni, ám a serdülőkor velejárója. Azonban ha felnőttként is gyakran szembesülsz ezzel, érdemes jobban utánajárni az okának. 
2024. 03. 04. 09:10
Megosztás:

Hová tart ezután a Chainlink (LINK) és a Near Protocol (NEAR) árfolyama? A KangaMoon (KANG) a legjobb Meme érmék között szerepel befektetési szempontból

A jelenlegi kriptopiac forr és izgatottsággal teli, olyan érmékkel, mint a Chainlink (LINK) és a Tron (TRON), amelyek a piaci tőke szerint a legjobb tíz kriptopénzek között próbálnak helyet szerezni, miközben megkérdőjelezik a DOGE dominanciáját.
2024. 03. 04. 08:30
Megosztás:

Vegyes forintmozgás reggel

Vegyesen alakult a forint árfolyama hétfő reggel a péntek esti jegyzéséhez képest a főbb devizákkal szemben a nemzetközi devizakereskedelemben.
2024. 03. 04. 08:30
Megosztás:

Februárban lassult az euróövezeti infláció

Az elemzői várakozásoknál kevésbé lassult az euróövezeti éves infláció februárban az EU statisztikai hivatala, az Eurostat pénteken ismertetett előzetes adata szerint.
2024. 03. 04. 08:00
Megosztás:

Képes lehet ez a DeFi kriptó potenciális 100-szoros növekedésre, kihívást jelentve a BNB (BNB) és az Arbitrum (ARB) számára?

Az április végéig várható Bitcoin felezés hatására, néhány új DeFi projekt is komoly meglepetésekkel szolgál. Ennek az élvonalában áll a Pullix (PLX) token, amely jelentős figyelmet kapott az elmúlt időszakban a kriptopiac szereplőitől. A kriptovilágot figyelő befektetők optimisták, és úgy vélik, hogy a Pullix egyedi tulajdonságainak és remek indulásának köszönhetően versenybe szállhat akár a BNB (BNB) vagy az Arbitrum (ARB) ellen, amikor beköszönt a Bitcoin feleződés ideje. További részletek vendégbejegyzésünkben.
2024. 03. 04. 07:30
Megosztás:

A NAV továbbra is ügyfelei rendelkezésére áll

Március elsejétől az adóhivatal általános tájékoztatási tevékenységét az országos illetékességgel működő tájékoztatási igazgatósága látja el, az ügyfelek továbbra is a megszokott csatornákon kérhetnek segítséget adózási kérdésekben - közölte a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) pénteken az MTI-vel.
2024. 03. 04. 07:00
Megosztás:

Februárban felfelé ívelt a BUX

Februárban is folytatódott a BUX-index emelkedése a Budapesti Értéktőzsdén (BÉT), a részvényforgalom azonban csökkent januárhoz képest.
2024. 03. 04. 06:00
Megosztás: