Javult a fogyasztók bizalma az USA-ban
A Conference Board nonprofit gazdaságkutató intézet szerdán azt közölte, hogy a novemberi 111,9 pontról decemberben 115,8 pontra (1985=100 pont) emelkedett a fogyasztói bizalmi indexe. Elemzők romló értékre, 110,8 pontra számítottak decemberre.
A jelenlegi helyzet megítélésének almutatója - ami az üzleti és munkaerőpiaci feltételeket értékelését összegzi - a novemberi 144,4 pontról 144,1 pontra mérséklődött. A következő fél évre vonatkozó, a jövedelmi, üzleti és munkaerőpiaci várakozásokat számszerűsítő mutató értéke viszont 90,2 pontról 96,9 pontra ugrott.
A Conference Board indexe - a Michigan egyetem hangulatindexével együtt - a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék a fogyasztás alakulását. A személyes fogyasztás az amerikai hazai össztermék mintegy 70 százalékát adja.