Júliusi viharok a számok tükrében: közel 400 millió forintos a legnagyobb kár a Generali Biztosítónál

Ám a július eleji vihar erőssége egészen rendkívüli volt: július 8-án, azaz egyetlen nap alatt több mint 6 ezer bejelentés érkezett a Generalihoz, amely közel tízszerese a normál napi terhelésnek, de a következő 1-2 napban is négy-,ötszörös terhelést kellett a biztosító kollégáknak kezelni. Emellett többek között vezetékes víz, üveg, tűzkárok kapcsán is folyamatosan érkeztek bejelentések. A kárkifizetések összege a Generali Biztosító adatai szerint megközelíti az 5,7 milliárd forintot.
400 millió forintos kár volt a legmagasabb kárérték
A Generali Biztosító adatai szerint Hajdú-Bihar, Pest és Csongrád vármegyék voltak a leginkább érintettek: innen érkezett a bejelentések körülbelül fele. Szintén ezekben a vármegyékben találkoztunk a legnagyobb értékű károkkal is. A legnagyobb lakossági kárbejelentés Vecsésről érkezett: egy családi ház tetőszerkezete jelentősen megrongálódott a viharos szélben és jégverésben, a kár közel 20 millió forint.
A biztosító adatai szerint a legnagyobb vállalati kár Debrecenben történt, itt a viharos időjárás következtében az épületek tetőszigetelése, villámvédelmi rendszere, illetve napelemek és a tartószerkezetei sérültek – a kár körülbelül 400 millió forint.
A károk közel 90%-át a viharos szél okozta az épületekben - főleg tetőzetekben, redőnyökben, napelemben, illetve a kerti bútorokban, de a növényzetekben is kárt tett.
Ezt követték kb. 5-6%-kal a villámcsapás másodlagos hatása miatt a műszaki és elektronikai berendezésekben keletkezett károk. A jégverés és felhőszakadás a júliusi viharban arányaiban kevesebb kárért volt felelős.
Összefogás a kárrendezésen
A kárrendezés az egyik legfontosabb tényező egy biztosító megítélésében. Bár egy havária helyzetre nem lehet folyamatszinten felkészülni, de a magas fokú digitalizálás, automatizálás ilyen helyzetekben is megalapozhatja a gyors szolgáltatást. „A Generali Biztosítónál a lakossági károk megközelítőleg 80%-át már sikerült lezárni, ami a kiváló folyamatok mellett a kollégák elkötelezett munkájának volt köszönhető” – mondja Sárkány Zoltán, a Generali kárrendezési vezetője.
„A kárrendezési terület mindent megtett annak érdekében, hogy az átfutási időt a tőlünk telhető módon minimalizáljuk. Ügyfeleink közel 85%-a az online bejelentési csatornákat vette igénybe; az automatikus vezénylésünknek köszönhetően így pillanatok alatt a megfelelő kárrendezési egységeknél voltak a bejelentések, megkezdődhetett a kárrendezés. Emellett az egyéb csatornákon érkező bejelentéseket is nagyobb időveszteség nélkül kezelték a kollégák. A kárrendezési területen belüli átcsoportosítások, az értékesítő kollégák bevonása a kárfelmérésbe, a gyorsított eljárás keretében rendezett károk mind segítettek abban, hogy rövid időn belül lezárhassuk a kárbejelentések nagy részét” – tette hozzá Sárkány Zoltán.