Kgfb-kampány első hete: átlagosan 30 százaléknyi díjat spórolt, aki váltott
Az év végi kampányban érintett több mint 400 ezer személyautó üzemben tartói december 1-jéig választhatnak, hogy új kötelező biztosításra váltanak, vagy pedig jelenlegi szerződésüket folytatják a következő évben is. Ennek eldöntésében kiemelt szerepe van a meglévő biztosító által a következő évre megajánlott, úgynevezett indexdíjnak, amit a január 1-jei évfordulóval szerződőknek törvényi előírás alapján november 11-ig, vagyis a mai napig meg kell kapniuk. Ez az a díj, amihez képest a többi biztosító ajánlatát hasonlítani tudják.
„Annak az érintettnek, aki ma sem kapja meg a díjértesítőt, érdemes mielőbb kapcsolatba lépni biztosítójával, vagy a szerződésben közvetítő alkuszával – javasolja dr. Kozma Gábor, az Insura.hu vezérigazgatója. – Fontos tudni ugyanakkor, hogy aki e-kommunikációs kedvezménnyel kötötte meg a szerződését, már ne postai levélben, hanem e-mailben várja ezt a dokumentumot is.”
Az Insura.hu-n keresztül lezajlott eddigi megrendelések szerint a biztosításukat lecserélők átlagosan 32 800 forintos éves díj mellett kötötték meg új szerződéseiket (ez az érték csaknem megegyezik a tavalyi kampány elején tapasztalt átlagdíjjal), miközben biztosítójuk átlagosan 46 600 forintos indexdíjat ajánlott számukra – vagyis az eddigi váltók közel 14 ezer forintot, mintegy 30 százalékot spórolhattak. Fontos azonban tudni, hogy nem számíthat mindenki ekkora arányú kedvezményre, ha váltani akar. A díjak alakulása az egyes díjazási szegmensekben nagyon eltérő mintát követhet: lesznek olyanok, akik csak minimális díjcsökkenést érhetnek el egy átszerződéssel, sőt, olyanok is, akiknek jövőre mélyebben kell majd a zsebükbe nyúlniuk, mint idén (különösen akkor, ha az elmúlt év során káreseményt okoztak). Ezért minden érintett autósnak ajánlott összehasonlítani az egyes biztosítók kínálatát a következő hetek során.
Az eddigi szerződésváltók csaknem 75 százaléka a kgfb-vel foglalkozó tucatnyi biztosító közül három szereplőnél: a Genertelnél, a Signalnál, valamint a Generalinál kötötte meg az új biztosítását. Az ügyfelek 90 százaléka az éves díjat egyösszegben fizeti be, a negyedéves lehetőséget mindössze 7, míg a félévest 3 százalékuk választotta. Az ügyfelek 84 százaléka az elektronikus fizetési módok valamelyikével (átutalás, bankkártya, inkasszó) egyenlíti ki biztosítási számláját, a csekket kérők aránya mindössze 16 százalék.