Kiemelkedően jó évet zárhat idén az üzleti turizmus
Az utazási-, turisztikai- és vendéglátóipari ágazatokra specializálódott marketingkommunikációs ügynökség, az MMGY Global legfrissebb, 2023. augusztusi jelentése szerint egyre nagyobb hangsúly kerül a fenntarthatósági szempontokra is.
A kutatás szerint a rendezvényszervezők 70 százaléka nyilatkozott úgy, hogy kizárólag jelenléti formában szervez rendezvényt a következő két évben. Az úti célok közül Németországot tartják az elsőszámú európai helyszínnek, Európán kívül pedig az Egyesült Államok az első számú választás.
A rendezvényhelyszínek közül a szállodák és szállodai konferenciatermek a nyertesek, különösen az Egyesült Királyságban és Németországban, de a sporthelyszínek szerepe is növekvő tendenciát mutat. A jelentés rámutat arra is, hogy a helyszínválasztásban továbbra is a költség jelenti az elsődleges szempontot.
A gazdasági hatásokat vizsgálva a koronavírus-járvány kockázatait egyértelműen múltbeli problémának tartják a rendezvényszervezők. Hangsúlyozták: a rendezvényszervezés során a legnagyobb jelentősége ma a megközelíthetőségnek és a biztonságnak van. A résztvevők az emelkedő költségeket tartják a legaggasztóbbnak 2023-ban: háromnegyedük úgy véli, hogy a növekvő légiközlekedési díjak következtében csökkenni fog az utazások száma.
Ganczer Gábor, a Magyarországi Rendezvényszervezők és -szolgáltatók Szövetségének elnöke a jelentéssel kapcsolatban kiemelte: a kutatásban szereplő pozitív előrejelzés Magyarországra is igaz. A szervezet tagságának visszajelzései alapján, várhatóan itthon is kiemelkedően jó évet zárnak majd a rendezvényszakmában tevékenykedő cégek.