Küszöbön a lakásbiztosítási kampány: idén márciusban is lecserélhetik a lakásbiztosítások több mint 10 százalékát

Az Insura.hu felmérésének adatai azt támasztják alá, hogy a lakásbiztosítással rendelkező ügyfelek idén is aktívak lesznek a másfél hét múlva kezdődő lakásbiztosítási kampány során: 59 százalékuk minimum az ajánlatok összehasonlítását el fogja végezni. A korábbi pozitív tapasztalatokat jelzi, hogy a tavaly már kedvezőbb biztosításra váltóknak közel kétharmada vetítette előre az újabb váltás lehetőségét.
A kutatási adatok ugyanakkor arra is rávilágítanak, hogy továbbra is sok az elhanyagolt lakásbiztosítási szerződés: míg tavaly ilyenkor a lakásbiztosítással rendelkező válaszadók 28 százaléka jelezte azt, hogy biztosítását 5 évnél is régebben aktualizálta, ez az arány az elmúlt egy év alatt csak 3 százalékkal, 25 százalékra mérséklődött. Az öt éven túli időtávon már jelentős kockázata van annak, hogy a lakás nem a megfelelő értékre van biztosítva. A márciusi lakásbiztosítási kampány ismét enyhíthet ezen a problémán.
A kampány az aktívabb kommunikáció révén hozzájárul az ügyfelek tájékozottságának növeléséhez is. Tavalyhoz képest 49-ről 57 százalékra nőtt azoknak a lakásbiztosítási ügyfeleknek az aránya, akik hallottak már a Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosításokról (MFO), amelyek a Magyar Nemzeti Bank standard követelményeinek megfelelő, egyszerűen összehasonlítható termékek, és amelyeket a 14 lakásbiztosítást kínáló biztosító közül 13 is forgalmaz már.
Ebben persze szerepe volt egyes biztosítók árazási stratégiájának is, amelyek a standardizált MFO-termékeket igyekeztek kedvező áron kínálni. Ennek köszönhetően az Insura.hu-n tavaly megkötött MFO-k átlagdíja 31 400 volt, ami jóval kedvezőbb az összes lakásbiztosítás 37 300 forintos átlagdíjánál.
Bár a lakásbiztosítási kampány során elérhető kedvezmények teljes palettája csak március 1-jével ismerjük majd meg – több biztosító is csak ekkorra ígérte az időszakhoz kapcsolódó kondíciók közzétételét –, a már jelenleg is rendelkezésre álló adatok azt mutatják, hogy a biztosítók többsége komoly akciókra készül. Különféle díjkedvezmények együttes hatására egyes társaságoknál akár 50 százaléknál nagyobb díjkedvezmény is elérhető lesz az előzetes információk szerint. További vonzó lehetőségként néhány biztosító ingyenesen kínál választható kiegészítő fedezeteket, ami szintén hozzájárul a biztosítottság szintjének javulásához. Emellett különféle nyereményjátékok meghirdetésére is számítani lehet.
„Az aktívabbá váló piaci verseny eredményeként a kampány időszakában ismét 15-20 százalékkal mérséklődhet a lakásbiztosítási átlagdíj az év más időszakaihoz képest – mondta dr. Kozma Gábor, az Insura.huvezérigazgatója. – Ez bőven adhat lehetőséget arra, hogy a korábbi lakásbiztosítási szerződésük feltételeit az ügyfelek még további kiegészítő fedezetekkel bővítsék, miközben az eddigi díjnál alacsonyabb összeget fizetnek.”