Lassú változás megy végbe a magyarországi használtautó-piacon
A közleményben idézik a Datahouse adatait, amely szerint Magyarországon március végéig 226 199 használt gépkocsi cserélt gazdát, 12,9 százalékkal több az elmúlt év azonos időszakában regisztráltnál. A legnépszerűbb márka az Opel, a Volkswagen és a Suzuki volt, sorrendben 10,7, 10,3, valamint 8,2 százalékos részesedéssel az eladásokban. Eddig a legerősebb hónap a március volt 76 788 adásvétellel, 5,3 százalékkal haladva meg a piac tavalyi harmadik havi teljesítményét.
Jelenleg az átírásokat az alsó-közép kategória vezeti 64 204 darabbal (28,38 százalék), kisautókból 47 797 darabot adtak el (21,13 százalék), felső-közép kategóriás járműből 32 086-ot (14,19 százalék).
A használtpiac legkeresetteb modelljei évek óta nagyjából ugyanazok, és az átírások adatai szerint ezek többnyire tizenéves autók - mutatott rá Tóth Péter. Kiemelte: a SUV kategória Magyarországon is vitathatatlanul népszerű.
Kitért arra az európai uniós tendenciára, miszerint az elmúlt másfél évben a használt elektromos és hibrid autók ára jóval gyorsabban és nagyobb mértékben csökkent, mint a belsőégésű motorral ellátott modelleké. Ezt Tóth Péter részint a még mindig jellemző töltési nehézségekkel, valamint a kiváró vevői magatartással magyarázta. Az elektromos technológia intenzív fejlődésének időszakában ugyanis sok vevő gondolkozik úgy, hogy pár év múlva nagyobb hatótávú járművet tud venni, és ez a kivárás a használtautó-árakra is negatívan hat. Egyidejűleg egyre több márka jelenik meg új elektromos modellekkel, ami a használtjármű-piacon is árversenyt idéz elő - jelezte a szakember.
A Das WeltAuto a Volkswagen konszern márkáit forgalmazó Porsche Hungaria használtautó-üzletága, amely 30 márkakereskedésből álló országos értékesítői hálózattal rendelkezik.
A Das WeltAuto hálózatában tavaly 6034 autót értékesítettek (5 százalékkal többet, mint 2022-ben), ebből a budaörsi Das WeltAuto Centrum közel 900-at.