Magyarország az elsők között hirdethet a TikTokon

Aki azt gondolja, hogy még mindig a szöveges és a képes hirdetések jelentik a kulcsot a sikeres értékesítéshez, nagyot téved. Elképesztő tempóban hódít teret és gyűjt felhasználókat hazánkban is a TikTok. Előnyös helyzetben vannak a magyar vállalkozók európai versenytársaikkal szemben, ugyanis Magyarország az elsők között hirdethet a TikTokon, akár a nyugati országok felhasználóinak is, míg például Ukrajna, Románia, Csehország még nem tud ezzel a lehetőséggel élni.

Magyarország az elsők között hirdethet a TikTokon

A cseh központtal rendelkező TikTokon viszonylag szűkösek még a hirdetési lehetőségek, Csehország után Magyarország az első Európában, aki hirdethet a felületen. Ha egy magyar cég Nyugat-Európa felé szeretne nyitni, elérheti az ottani piacokat is Magyarországról. Mindenképpen érdemes ezt a lehetőséget kihasználni, hiszen a TikTok előreláthatólag rövid időn belül hasonlóan népszerű és elterjedt lesz, mint elődjei, a Facebook és az Instagram, de túl is nőhet rajtuk.

Hogyan lehet hatékony marketingcsatorna a TikTok?

Korántsem mindegy, miként használjuk ezeket a felületeket. Az elmúlt évek tapasztalatai alapján mára egészen jól körvonalazódott, melyek azok a sarkalatos pontok, amelyek szem előtt tartásával nem váratnak magukra sokáig az eredmények.

„Megállapíthatjuk, hogy a Facebook és az Instagram továbbra is szárnyal, mindkettőnek bebetonozott helye van a marketingstratégia tervezésekor. Azonban viharsebesen zárkózik fel melléjük a TikTok, amelyet eddig főként humoros videókat tartalmazó videómegosztó portálként ismerhettünk, ahova elsősorban szórakozni járnak az emberek, közülük is inkább a fiatalabb korosztály. Azt látjuk, hogy egyre többen nyitnak a TikTok felé, kezdenek megjelenni az idősebbek is, valamint az informatív tartalmak is mind nagyobb számban jelennek meg rajta” – avatott be Kovács László, a Follow Marketing tulajdonosa.

A TikTok-felhasználóknál nincs még bannervakság

A TikTok ereje a Facebookkal és az Instagrammal szemben abban rejlik, hogy még újdonságként hat a felhasználókra, akik kíváncsiságuk által vezetve nemcsak rutinszerűen görgetnek a tartalmak között, hanem figyelmesen meg is tekintik azokat. Náluk még nem alakult ki az úgynevezett bannervakság, amikor már átnéznek a hirdetéseken; egy jó videóval könnyedén ki lehet tűnni.

„Egy olyan videóval, ami a témához alkalmazkodik és a meghatározott célközönséghez szól, szép eredményeket lehet elérni. Viszont ezen a felületen a felhasználók különösen érzékenyek a direkt reklámra, ezért arra kell törekedni, hogy az a videóban alig érzékelhetően jelenjen csak meg” – osztotta meg véleményét Baranyai Örs, a Follow Marketing ügyvezetője.

Ne legyenek kallódó kommentek!

Sokan esnek bele abba a hibába, bármelyik fórumról legyen is szó, hogy a közlést követően sorsára hagyják a posztjukat. Márpedig az ahhoz érkező – akár pozitív, akár negatív – kommentek vagy kérdések legalább annyit árthatnak, mint amennyit használhatnak. Az irány csak rajtunk múlik.

„Az egyértelműen ártó szándékú, nyomdafestéket nem tűrő kommenteket nem feltétlenül kell megtartani, ilyen esetben nem nehezményezhető a cenzúra. De éppen ennyire fontos, hogy az építő jellegű hozzászólásokat, pozitív visszajelzéseket se hagyjuk szó nélkül, fontos, hogy aki vette a fáradságot, hogy megossza velünk a gondolatait rólunk, a termékünkről, a szolgáltatásunkról, azt érezze, hogy fontos számunkra a véleménye. A kérdések megválaszolása az információátadás mellett a bizalomépítésben is jelentős szerepet játszik. Sőt, sokakat megnyerhetünk magunknak, ha egy negatív hozzászólásra kedvesen, segítőkészen és frappánsan válaszolunk. Csak akkor töröljük a kommentet, ha annyira rosszindulatú, hogy ez a megoldás nem lehetséges” – javasolta Kovács László.

A marketing nem egyenlő az értékesítéssel

A vezetők hajlamosak a marketingtől azonnali eredményeket várni, és kudarcként élik meg, ha ezek elmaradnak. Elfelejtik, hogy a marketing nem egyenlő az értékesítéssel. Nem a gyors pénztermelés a fő funkciója, hanem ez egy hosszú távú befektetés, ami kitartó munkával egészen biztosan megtérül.

„Már elmúltak azok az idők, amikor valaki csak sales-hirdetésekkel tudott előre menni. A minőségi tartalomgyártás ma már elengedhetetlen. Minden fronton ott kell lenni, látszani, hallatszani kell, ugyanis a jelenlegi óriási reklámzajban csak így tud eljutni az üzenet a célközönséghez. A marketingköltségek visszaszorítása most nem helyes stratégia, a túlzott spórolás akár jelentős piacvesztéshez is vezethet” – hívta fel a figyelmet Baranyai Örs.

Nem csak sok pénzzel születhet sikeres marketing

Ha időlegesen beszűkülnek az anyagi lehetőségek, akkor sem a marketing elhanyagolása az egyetlen megoldás. A szakemberek elárulták, hogy az online közösségi fórumokon fizetett hirdetések nélkül is lehet eredményeket elérni. A titok nyitja a folyamatos, kitartó munka, érdekes és értékes posztok, videók létrehozása és menedzselése. Ez ugyan sok időt és energiát igényel, de cserébe néhány hónap alatt akár több százezres követőtábor is építhető általa a TikTokon.

„Aki bevételt szeretne termelni a TikTokon keresztül, annak meg kell néznie, hogy a célközönsége milyen hashtageket használ, miket kedvel, milyen tartalmakat gyárt, milyen zenéket választ a saját videóihoz és így tovább. Aki pontos célzásokra vágyik és szeretné megkímélni magát a hosszas tesztelési folyamatoktól, szakértőkhöz is fordulhat, akik tudásuk és tapasztalataik mellett professzionális eszközök biztosításával is segítik a cél megvalósulását” – jegyezte meg a Follow Marketing ügyvezetője.

Egyre bonyolultabb beállítások szükségesek a hirdetések célzásánál

„Az online hirdetések szabályozása egyre szigorodik, ami akár a hatékonyságuk romlásához is vezethet, ha valaki nem ismeri a »kiskapukat«. A sikeres működés érdekében érdemes profi csapat segítségét kérni, akár már a cég megalakulásától kezdődően, de olyan esetben is, amikor a haladásban megtorpanást tapasztalnak. A marketing óriási lökést adhat, azonban nem szabad rá mentőövként tekinteni, és csak akkor nyúlni utána, ha már nagy a baj. Az időzítésnek ebben az esetben is kiemelt szerepe van” – zárta gondolatait Kovács László, a Follow Marketing tulajdonosa.

Történelmi fordulat: belép a kriptovaluták világába Németország legnagyobb bankcsoportja, a Sparkassen

A konzervatív pénzügyi világban is eljött a változás ideje: Németország legnagyobb lakossági bankcsoportja, a Sparkassen, bejelentette, hogy kriptovaluta-kereskedési szolgáltatást indít magánügyfelei számára. Ez a lépés nemcsak a német pénzügyi rendszer szemléletváltását jelzi, hanem az európai kriptoszektor jövőjét is jelentősen befolyásolhatja.
2025. 07. 01. 01:30
Megosztás:

Törvényi döntés! Hány nap szabadságra kell, hogy elengedjék a munkavállalót nyáron?

10 gyakori kérdés a nyári szabadságokról, amiket Bartók Szandra, a Niveus bérügyviteli menedzsere állított össze.
2025. 07. 01. 01:00
Megosztás:

Aptos a törvényhozás élvonalában: Avery Ching belép a szabályozási elit klubjába

Miközben a legtöbb blokklánc-fejlesztő még mindig a technológia tökéletesítésével van elfoglalva, az Aptos társalapítója, Avery Ching már a törvényhozási szabályrendszer formálásán dolgozik. A CFTC digitális eszközökkel foglalkozó albizottságába történt kinevezése új korszakot jelez: immár a blokklánc-infrastruktúra építői is ott ülnek az amerikai pénzügyi döntéshozók asztalánál – a BlackRock és a Goldman Sachs mellett.
2025. 07. 01. 00:31
Megosztás:

Adócsökkentés a Bitcoin bányászoknak: Lummis szenátor új javaslata áttörést hozhat

Új lendületet kaphat az amerikai kriptopiac: Cynthia Lummis szenátor olyan adóreformot terjesztett elő, amely jelentősen csökkentené a Bitcoin bányászok költségeit. A javaslat nemcsak a bányászati tevékenységet tenné vonzóbbá az Egyesült Államokban, hanem újraindíthatja az intézményi befektetők érdeklődését is a szektor iránt. De mit jelent ez pontosan, és miért lehet sorsdöntő ez a lépés a kriptogazdaság jövője szempontjából?
2025. 07. 01. 00:01
Megosztás:

Okosmérők segítik a zöld átállást az MVM-nél

Az MVM Démász és az MVM Émász sikeresen pályázott az "Okosmérés elterjesztése" felhívásra, a támogatott projekttel 2025 júniusig összesen 89 103 darab okosmérőt telepítettek az ellátási területükön - közölte az MVM Démász Áramhálózati Kft., és az MVM Émász Áramhálózati Kft. közös közleményben az MTI-vel hétfőn.
2025. 06. 30. 23:30
Megosztás:

Erősítené az adatszolgáltatói fegyelmet a KSH

A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) a jövőben még nagyobb hangsúlyt fektet az adatszolgáltatói fegyelem erősítésére, és közigazgatási eljárást kezdeményez azokkal a cégekkel szemben, amelyek nem tesznek eleget válaszadási kötelezettségüknek - közölte a hivatal hétfőn az MTI-vel.
2025. 06. 30. 23:00
Megosztás:

Kedden munkaszüneti nap lesz az egészségügyi dolgozóknak

Munkaszüneti nap lesz az egészségügyi dolgozóknak kedden, július elseje a magyar egészségügy napja, Semmelweis-nap.
2025. 06. 30. 22:30
Megosztás:

Törökországban mérséklődött a munkanélküliség

Törökországban az előző havi 8,6 százalékról 8,4 százalékra csökkent a munkanélküliségi ráta májusban a török statisztikai hivatal (Türkiye Istatistik Kurumu - TÜIK) hétfőn közzétett adatai szerint.
2025. 06. 30. 22:00
Megosztás:

Kétmilliárdos járműfejlesztés Győrben: új kukásautók a MOHU-tó

A MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt. 18 kukásautót adott át Győrben a területi hulladékgazdákodási cégnek, a beruházás értéke mintegy 2 milliárd forint - közölte a vállalat az MTI-vel hétfőn, miután a GYHG Győri hulladékgazdálkodási Nonprofit Kft. szakmai központjában bemutatták a járműveket.
2025. 06. 30. 21:30
Megosztás:

Súlyosbodó cégszámcsökkenés, rekordközeli rendezetlen kilépések

Tovább gyengül a magyar építőipari vállalkozások szerkezete, május végéig rekordközeli arányban szűntek meg cégek felszámolással. A nyár azonban ezúttal nem élénkülést, hanem őszies hangulatot hozott az építőipari cégtrendbe: gyenge alapítási aktivitás, emelkedő felszámolási arány és a tavalyinál is mélyebb cégszámcsökkenés jellemezte az időszakot.
2025. 06. 30. 21:00
Megosztás:

Mesterséges intelligencia forradalmasíthatja az öregedést

A Déli Klinika hazánkban elsőként vezette be a védjegyzett Complex Longevity® programot, amely a legmodernebb technológiákra, biomarker-elemzésekre és mesterséges intelligenciára építve kínál egyedülálló, személyre szabott egészségügyi megoldásokat. A program nem csupán a hosszabb élet elérését célozza, hanem az életminőség és teljesítőképesség javítását is, a prevenciót és a folyamatos monitorozást helyezve középpontba. Az új szemlélet az egyéni biológiai adatokon alapuló, tudományosan igazolt megelőzésen és természetes beavatkozásokon nyugszik.
2025. 06. 30. 20:30
Megosztás:

2 milliárd forintból korszerűsítik a Kecskeméti Tankerületi Központ öt intézményét

Mintegy 2 milliárd forint európai uniós támogatásból korszerűsítenek a Kecskeméti Tankerületi Központhoz tartozó öt intézményt - közölte az intézmény igazgatója az MTI-vel.
2025. 06. 30. 19:30
Megosztás:

Cegléden nyit új éttermet a hazai McDonald’s

Újabb város kerül fel a hazai McDonald’s éttermek térképére: megkezdődött a lánc első ceglédi egységének építése. A tervek szerint az év második felében már vendégeket is fogad majd az étterem, amely modern megoldásokkal és személyre szabott kiszolgálással várja az érdeklődőket.
2025. 06. 30. 19:00
Megosztás:

Lezárult az akvizíció: az ALTEO tulajdonába került az egyik vezető hazai hulladékgazdálkodási vállalat

Teljesültek a zárási előfeltételei az ÉLTEX Kereskedelmi és Fuvarozó Kft. akvizíciójára irányuló adásvételi szerződésnek, amelyet 2024. december 20-án írt alá az ALTEO Nyrt. és a Global Refuse Holding Zrt., így a mai nappal az ALTEO a cég 100%-os tulajdonosává vált.
2025. 06. 30. 18:30
Megosztás:

Új nemzetközi partner a Baker McKenzie-nél

A Baker McKenzie 2025. július 1-jével Kovács Benedeket, a budapesti iroda ingatlan- és befektetési projektek praxisának vezetőjét nemzetközi partnerré választotta. Ezzel egyidejűleg Hegymegi-Barakonyi Zoltán senior counselként folytatja pályáját, az ügyvédi iroda neve pedig Fehérváry Horányi Kovács Baker & McKenzie Ügyvédi Irodára változik.
2025. 06. 30. 18:00
Megosztás:

Marad a kamatstop a tavaly év végéig felvett szabad felhasználású diákhiteleken

Továbbra is kamatstoppal védi a kormány a 2024. december 31-ig megkötött diákhitel-szerződéseket. Így a tavaly év végéig felvett szabad felhasználású diákhitelekre 2025 második félévében is 7,99 %-os kamatszint vonatkozik. A 2025. január 1-jétől felvett Diákhitel1 kamata pedig az év második felében 8,99%-ra mérséklődik. A kötött felhasználású Diákhitel2 és a Képzési Hitel továbbra is kamatmentesen áll a hallgatók rendelkezésére.
2025. 06. 30. 17:30
Megosztás:

Újabb 400 hazai vállalkozás valósíthatja meg beruházását a Demján Sándor 1+1 KKV Beruházás-élénkítő Támogatási Program keretében

A Nemzetgazdasági Minisztérium az eddigi 452 mellett újabb 400 hazai mikro- kis és középvállalkozás támogatásáról hozott pozitív döntést a 130 milliárd forintra emelt keretösszegű Demján Sándor 1+1 KKV Beruházás-élénkítő Támogatási Program keretében.
2025. 06. 30. 17:00
Megosztás:

Élbolyban a forint, erős, mint a chilipaprika

A forint, a lengyel zloty és a cseh korona a feltörekvő piaci ligában a legjobbak közé tartozik az idén. Akad azonban kockázat is a következő hetekre nézve.
2025. 06. 30. 16:45
Megosztás:

Az OTP Bank újabb határt lépett át: elindult a kártyaelfogadási szolgáltatás Szlovákiában

2025 júniusában újabb mérföldkőhöz érkezett az OTP Bank nemzetközi terjeszkedése: hivatalosan is elindította bankkártya-elfogadási szolgáltatását Szlovákiában, mind a fizikai POS-terminálokon, mind online, az e-kereskedelmi partnerek számára. Ez az első alkalom, hogy az OTP Bank úgy lépett be egy új piacra a bankkártya-elfogadás területén, hogy az adott országban nem rendelkezik leánybankkal.
2025. 06. 30. 16:00
Megosztás:

Több szempontból is kiszolgáltatottak a hazai médiafogyasztók

Egyre magabiztosabban mozognak a digitális térben a magyar internetezők, ugyanakkor hiányosságok mutatkoznak a források kritikus értékelésében, a tartalmak ellenőrzésében és a médiarendszer működésének megértésében – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) aktuális kutatása. A tanulmány önbevallásos alapon mérte fel a hazai felnőttek médiafogyasztási tudatosságát, arra is rámutatva, hogy a fiatalabbak nagyobb önbizalommal használják a közösségi médiát, de éppen ezért kitettebbek lehetnek az online veszélyeknek.
2025. 06. 30. 15:30
Megosztás: