Már sminkelhetünk is virtuálisan

A legmodernebb technológiák számos területen olyan változásokat hoznak az életünkbe, amilyeneket korábban el sem tudtunk képzelni, legfeljebb sci-fi filmekben találkoztunk velük. Nem kivétel ez alól a reklám világa sem. A trend, mint oly sok más is, a tengerentúlról indul, de nem kell sok idő ahhoz, hogy Magyarországon is elterjedjen, előbb a nagyobb, majd a kisebb cégek körében. A jövő az élményalapú értékesítésé; aki nem fejleszti vállalkozását ebbe az irányba, bizony lemarad.

Már sminkelhetünk is virtuálisan

 Már hazánkban is érzékelhető az interaktív hirdetések szele, aminek jelenleg az egyik legismertebb példája a háromdimenziós lakberendezési látványtervek elkészítésének lehetősége, de ez még csak a kezdet. Hogy hova tud mindez kifutni, annak leginkább a képzeletünk szab határt, a létező technikai feltételek egyre kevésbé.

„Vége annak a korszaknak, amikor pusztán termékfotókkal, videókkal el lehetett adni fizikai termékeket. A fogyasztóknak ez már nem elég. Nemcsak valamit megszerezni, birtokolni szeretnének, de a vásárlás folyamatában élményszerzésre is vágynak. Ha ugyanazt az árut, ugyanazon az áron egy hagyományos honlap és egy virtuális irányban fejlesztett weboldal is reklámozza, az eladást jó eséllyel az utóbbi fogja nagyobb számban megvalósítani” – tudtuk meg Kovács-Oskolás Dánieltől, az NDA Agency Kft. marketingügynökség tulajdonosától.

Mi is használjuk a kiterjesztett valóságot – tudtunk róla?

Ne gondoljuk, hogy az emlegetett modern technológiák olyan messze vannak még tőlünk. Itt vannak az otthonunkban! Kisebb változatban, de használjuk őket mi is nap, mint nap. Aki már játszadozott azzal, hogy mobiltelefonjának kameráján keresztül filterekkel látta el akár magát, akár a környezetét, az bizony kiterjesztett valóságban kalandozott. Képzeljük el ugyanezt nagyban! Az IKEA-nál vásárlás előtt 3D technológiával virtuálisan be tudjuk rendezni a szobánkat a vágyott bútordarabokkal, már nem kell kizárólag a képzeletünkre hagyatkoznunk, amikor próbáljuk összerakni a képet, a végeredményt a saját szemünkkel láthatjuk.

„De tovább megyek, a Gucci kifejlesztett egy olyan applikációt, amellyel nem csak egy fotón tudjuk a cipőket megtekinteni, és még az sem elég, hogy 3D-s képét az ujjunkkal körbeforgathatjuk, a lábunk paramétereinek megadásával a technológia a telefonunk képernyőjén keresztül »ráönti« a cipőt a lábunkra, így kényelmessé téve az online vásárlás folyamatát. Vagy ilyen a L’Oréal fejlesztése is, aminek segítségével különböző sminkelési kellékeket alkalmazhat a vásárló a kamerával beolvasott arcképén, így a számára leginkább megfelelőt képes kiválasztani” – sorolta az élményalapú eszközöket Kovács-Oskolás Dániel.

A legtöbb módszer drága, de van, ami megfizethető

A boltra szabott kiterjesztett valóság komoly technikai hátteret igényel, ezért napjainkban főként a legnagyobbak számára elérhető. Viszont a 3D megoldások alacsonyabb költségekkel is megvalósíthatóak, így már most szélesebb körben is el tudnának terjedni.

„Azt tapasztalom, hogy egyre több cégvezető ismeri fel ezt a lehetőséget és nyit az interaktív, élményalapú reklámozás irányába. Olyan termékek esetében, amelyeknél nem csupán a funkció, hanem a megjelenés is számít, nagyban meg tudja könnyíteni a vásárlás folyamatát, ami a meglévő ügyfelek számára erős megtartó, az új ügyfelek felé pedig beszippantó hatással bír” – mutatott rá a szakember.

Változásokat hoz a kriptovaluták elterjedése és a web 3.0 átállás

A kriptovaluta szó ismerősen csenghet, sokan a bitcoinnal azonosítják, pedig ma már jóval több változata létezik. Egyre népszerűbb a digitális világban, és megjósolható, hogy a 10 éven belül megvalósuló web 3.0 átállást követően még jelentősebb szerephez fog jutni.

Az NFT (non-fungible token), azaz a nem helyettesíthető zseton 2017 óta létezik, képhez, animációhoz, videóhoz, hangfájlhoz kapcsolt kódsor, mely az eredetiség igazolására szolgál. Eladóként korlátozhatjuk a darabszámot, sorszámmal ellátva az NFT-t, a vásárló pedig kriptovalutával licitálhat a tartalomra. Ezáltal a digitális térben is megoldhatóvá vált, hogy valami egyedi és megismételhetetlen legyen, mert digitális egységek rögzítik a lenyomatot, a tranzakció idejét, a tulajdonost, a szerződést, és mindez nyilvános és visszakövethető.

„Ez a technológia a tartalomszolgáltatóknak is kedvez, hiszen ma még bárki bármilyen tartalmat bárhova fel tud tölteni, ennek eredményeként követhetetlenné válik, hogy melyik is volt az eredeti. Nem beszélve arról, hogy ezeket a tartalmakat bárki szabadon le is töltheti, terjesztheti, anélkül, hogy a készítőjének, »tulajdonosának« fizetne érte. Ez a jövőben megváltozik, és alkotó és felhasználó számára egyaránt rendkívül izgalmas, újfajta lehetőségeket hordoz magában. Interaktív megoldás, amely teret ad az önkifejezésnek, platformja lehet jótékonysági kezdeményezéseknek, és az értékesítésben is teljesen egyedi élményt nyújt” – ismertette az NDA Agency Kft. tulajdonosa.

Rekordot dönthet a nyári szezon: új csúcson a vendégéjszakák és bevételek a hazai turizmusban

Magyarország továbbra is népszerű úti cél a hazai és nemzetközi utazók körében, még a júniusi időjárás változékonysága ellenére sem csökkent az utazási kedv. 2025 júniusában az előző évhez képest összesen 4,4%-kal több, mintegy 1,9 millió vendéget fogadtak a szálláshelyek a nyár első hónapjában, akik több mint 4,4 millió vendégéjszakát töltöttek el. Az idei első félév eredményei szintén kedvezően alakultak. Január és június között 8,2 millió vendég szállt meg hazánkban, amely közel 8%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához viszonyítva, míg a vendégéjszakák száma meghaladta a 18,9 milliót, ami 5%-kal volt magasabb, mint 2024 első félévében. A kormányzat célja, hogy a GDP 13 százalékát előállító turizmus lendületét és versenyképességét tovább erősítse, és az ágazat hosszútávon a magyar gazdaság egyik motorja legyen.
2025. 07. 30. 06:00
Megosztás:

Eltévesztette az ütemet a Spotify

A svéd Spotify 4,19 milliárd eurós árbevételt ért el a második negyedévben, ami év/év alapon 10%-os növekedés.
2025. 07. 30. 05:00
Megosztás:

Jelentősen csökkent a Boeing veszteségessége

A Boeing a második negyedévben 22,75 milliárd dolláros árbevételt és 1,24 dolláros korrigált részvényenkénti veszteséget ért el. Mindkét adat jobb, mint amire az elemzők számítottak, előbbi 21,68 milliárd volt, utóbbi pedig negatív 1,40 dolláros EPS.
2025. 07. 30. 04:00
Megosztás:

2025-ben Tokió a világ legjobb workcation városa – ahol a rugalmas munkavégzésnek köszönhetően út közben is produktívan lehet dolgozni

Az International Workplace Group (IWG) harmadik alkalommal megjelent Work from Anywhere Barometer rangsorában Tokiót nevezte meg 2025 legjobb „workcation” városaként. A japán főváros ezzel olyan erős vetélytársakat utasított maga mögét, mint Rio de Janeiro és a tavalyi győztes Budapest. A hibrid munkavállalók 60%-a nagyobb valószínűséggel hosszabbítja meg a nyaralását távmunka céljából, mint egy évvel ezelőtt.
2025. 07. 30. 03:00
Megosztás:

Ez vár a magyar építőiparra a jövőben!

A társas vállalkozások száma tovább csökkent az építőiparban, az alapítások elmaradnak a korábbi évektől, miközben a megszűnések első féléves rekordot döntöttek. A szektorba vetett bizalom még nem tért vissza, bár az új eljárások száma némileg mérséklődött.
2025. 07. 30. 02:00
Megosztás:

Nők 40 nyugdíj után jöhet a Férfi 40 nyugdíj a politikai ígéret szerint - mit jelenthet mindez?

Az elmúlt napokban – különösen 2025. július 28–29‑én – Magyar Péter, a Tisza Párt elnöke nyilvánosságra hozta, hogy pártja programjában a Nők 40 mintájára bevezetnék a Férfiak 40 nyugdíjkonstrukciót, azaz hogy a férfiak is jogosultak legyenek 40 év szolgálati idő után előrehozott nyugdíjra.
2025. 07. 30. 01:00
Megosztás:

Itt az első banki fecske, aki a 3%-os lakáshitelt kínálja

Az MBH Bank elindította az Otthon Start Program keretében elérhető 3%-os kamatozású hitelkonstrukció kialakítását annak érdekében, hogy szeptembertől elérhetővé váljon a banknál a kormány által bejelentett támogatás, amely az első ingatlanjuk megvásárlásában segíti a fiatalokat.
2025. 07. 30. 00:01
Megosztás:

Van-e realitása annak, hogy az EU 250 milliárd dollárt költ évente amerikai energiahordozókra?

Az EU-USA kereskedelmi megállapodás része, hogy az EU a következő három évben évi 250 milliárd dollárt, összesen 750 milliárd dollárt költ amerikai energiahordozókra, beleértve a nyersolajat, a földgázt, a kokszolható szenet és a dúsított urániumot. A kérdés, hogy ekkora importnak van-e realitása. A válasz, hogy gyakorlatilag nincs, de érdemes megnézni a részleteket.
2025. 07. 29. 23:00
Megosztás:

A körforgásos gazdaság új szintje: CO2-kibocsátásból alapanyag

A BorsodChem lehet az első helyszín Magyarországon, ahol ipari léptékben és keretek között alakítják alapanyaggá a szén-dioxidot. Ehhez ráadásul egy magyar fejlesztést használnak: a szegedi eChemicles szabadalmaztatta azt az innovatív eljárást, amellyel szén-dioxidból alacsony hőmérsékleten vegyipari alapanyagként felhasználható szén-monoxidot állítanak elő. A folyamat korszakalkotó jelentősége abban rejlik, hogy a légkörbe kerülése esetén káros, üvegházhatású gázból fosszilis szénhidrogén nyersanyag felhasználása nélkül állítható elő újra értékes alapanyag.
2025. 07. 29. 22:00
Megosztás:

Czomba Sándor: továbbra is stabil a hazai munkaerőpiac

Továbbra is stabil a hazai munkaerőpiac, a foglalkoztatottak száma évek óta 4,6-4,7 millió körül mozog - mondta a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) foglalkoztatáspolitikáért felelős államtitkára az M1 aktuális csatorna reggeli műsorában kedden.
2025. 07. 29. 21:00
Megosztás:

Csalók a Díjnet Zrt. nevében küldenek adathalász leveleket

Az elmúlt napokban a Díjnet Zrt. nevével és logójával visszaélve, adathalász e-mail üzeneteket küldtek ismeretlenek, amelyben sikertelen fizetésről tájékoztatják a címzetteket - figyelmeztetett a cég kedden.
2025. 07. 29. 20:00
Megosztás:

Innovációk a kaszinók mobilalkalmazás-fejlesztésében

A mobilszerencsejáték világa soha nem látott ütemben változik — minden hónapban újabb technológiai áttörések jelennek meg, amelyek átdefiniálják, hogyan játszunk.
2025. 07. 29. 19:07
Megosztás:

Az OTP Bank vezette be elsőként a DÁP azonosítást a magyar bankszektorban

Az OTP Bank újabb mérföldkőhöz érkezett a digitális ügyfélélmény fejlesztésében: a hazai pénzintézetek közül elsőként vezette be a DÁP (Digitális Állampolgárság Program) azonosítási szolgáltatását saját webalkalmazásaiban.
2025. 07. 29. 19:00
Megosztás:

Kínával jól, Indiával döcögősen haladnak a tárgyalások

Howard Lutnick kereskedelmi miniszter kijelentette, hogy a stockholmi tárgyalások valószínűleg sikerrel járnak az amerikai-kínai vámengedmény 90 napos meghosszabbítását tekintve.
2025. 07. 29. 18:00
Megosztás:

Óriási sikerrel zárult a 34. Művészetek Völgye

10 nap, 130 ezer látogató, 40 helyszín, 3300 program – ilyen volt a 34. Művészetek Völgye: vasárnap véget ért az ország legnagyobb összművészeti fesztiválja, a Kapolcs, Taliándörögd, Vigántpetend hármast felölelő Művészetek Völgye, a szervezők pedig már bejelentették a 2026-os dátumot és elindult a kedvezményes áru jegyértékesítés is.
2025. 07. 29. 17:00
Megosztás:

Tom Van de Cruyst nevezte ki a MET Csoport az Értékesítési és Trading üzletág élére

A MET Csoport, Európa egyik vezető energiavállalata, 2025. szeptember 1-jei hatállyal Tom Van de Cruyst nevezte ki az Értékesítési és Trading üzletág vezérigazgatójának.
2025. 07. 29. 16:00
Megosztás:

Strandokat és fagyizókat ellenőrzött a fogyasztóvédelmi hatóság

Strandokat és fagyizókat ellenőrzött a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH), a forgalomból 953 kilogram élelmiszert vontak ki, 11 vendéglátóhelyet pedig ideiglenesen bezártak - közölte az NKFH kedden az MTI-vel.
2025. 07. 29. 15:00
Megosztás:

NGM: nem szűkül az anyák adómentessége - életkortól függetlenül biztosítja a kormány

Egyes sajtóhírekkel ellentétben továbbra is változatlanul járni fog a személyijövedelemadó-mentesség a négy vagy több gyermeket nevelő édesanyáknak. A kormány semmilyen formában nem szűkítette a jogosultak körét - írta hétfői közleményében a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM).
2025. 07. 29. 14:00
Megosztás:

Elmaradt az áttörés: ismét lejtmenetben a nagyvállalatok hangulata

Újfent megközelítette a tavaly év végén mért állapotot a hazai nagyvállalatok gazdasági kilátásairól és várakozásairól képet adó K&H nagyvállalati növekedési index, 4 pontos csökkenéssel jelenleg -6 ponton áll. Ez jelentős esésnek számít, főleg annak viszonylatában, hogy az elmúlt két mérési ciklusban is folyamatosan javult a cégvezetők hangulata, és az első negyedévben ismét elérhető közelségbe került a nulla pont, de akár a pozitív tartományba való átfordulás is. A csökkenést leginkább makrogazdasági tényezők váltották ki. A nagyvállalatok romló árbevételi kilátásokkal számolnak, csökkenő nyereség mellett, vagyis jelenleg kevésbé eredményes 12 hónapot prognosztizálnak, mint az elmúlt két negyedévben.
2025. 07. 29. 13:00
Megosztás:

Egzisztenciális kérdés: ennyi pénzünk marad hó végén

A magyarok egyre nagyobb részének kihívás, hogy kijöjjön a jövedelméből, a lakosság 27 százaléka egyáltalán nem képes megtakarítani. Ez a tendencia évről évre rosszabb, és nemzetközi összevetésben sem vagyunk jók a kutatásban résztvevő országok között – derül ki a Provident Pénzügyi Zrt. anyavállalata megbízásából készített, 9 országra kiterjedő nemzetközi kutatásából. Az adatok a pénzügyi kiszolgáltatottság aggasztó mértékére hívják fel a figyelmet, amelynek nemcsak gazdasági, hanem szociális következményei is vannak: egy váratlan kiadás vagy jövedelemkiesés sokaknak már most is komoly krízist jelentene.
2025. 07. 29. 12:00
Megosztás: