Médiatorta 2021 - A sajtó megőrizte helyét a médiatortában, 2021-ben a teljes sajtópiaci bevétel 109,858 milliárd Ft

A sajtó megőrizte helyét a médiatortában, 2021-ben a teljes sajtópiaci bevétel 109,858 milliárd Ft. A pandémia okozta gazdasági nehézségek, az értékesítési korlátozások ellenére a nyomtatott sajtó - minimális eltéréssel ugyan - de megőrizte az előző évben elért eredményeit. Stabilizálódott a print előfizetések száma és a digitalizációs folyamatok felgyorsulása mellett az olvasói bevételek is jelentősen növekedtek.

Médiatorta 2021 - A sajtó megőrizte helyét a médiatortában, 2021-ben a teljes sajtópiaci bevétel 109,858 milliárd Ft

A sajtó stabilan harmadik helyezett a médiatortában

Az MLE összesítése alapján 2021-ben a „net-net” (ügynökségi és egyéb kedvezményekkel csökkentett) nyomtatott reklámpiac bevétele 36,123 milliárd forint volt. A sajtó összesített árbevétele, a lapterjesztésből származó 53,196 milliárd forinttal és a bevallásban szereplő online bevétellel együtt 2021-ben 109,858 milliárd forint. A magyar piacon csaknem 7200 kiadványt megjelentető, mintegy 500 sajtókiadó[1] üzleti modellje az erős és stabil lapárbevételen alapul.

Az évről évre emelkedő digitális tartalomhoz kapcsolódó bevételek jelentősen emelkedtek, a bevalló kiadóvállalatok a print költésen kívül 20,539 milliárd Ft online hirdetési árbevételt is realizáltak: ez az összeg jól mutatja, hogy a kiadók az online tartalomszolgáltatói piac hirdetési szeletéből is egyre jelentősebb részt tudhatnak magukénak. Mindez arra enged következtetni, hogy az emberek többet olvastak és azt várjuk, hogy ezek az új olvasási szokások fennmaradnak. További pozitív trend, hogy érződik már a támogatói programok hatása, egyre több online szerkesztőség tudta monetizálni tartalmait és az olvasói bevételek növekedtek, a kiadóknál egy digitalizációs ugrás volt.

A pandémia hatásai

A lezárások és korlátozások mintegy két éve után úgy tűnik, hogy végre növekedési pályára állt a világ. Mindazonáltal ez a növekedés kihívásokkal van tele, amelyek nagy valószínűséggel kulcsfontosságú hatással lesznek a papíripar és a kiadóipar teljesítményére, nyereségességére és a befektetésekkel kapcsolatos döntéseire az elkövetkező év során.  

Azt is látjuk, hogy a fogyasztók a pandémia idején jóval több időt töltöttek otthon, valószínűleg többet, mint eddig valaha az életük során. Olyan szegmensekben is nagyobb teret nyert az előfizetés, ahol kevésbé volt ez jellemző korábban, mint például a napilapoknál. Ennek köszönhetően stabilizálódott a print előfizetések száma, mert úgy látszik, hogy az emberek szeretnének egy kicsit kikapcsolódni az őket körülvevő drámai események közepette. Növekedés volt az online olvasói bevételek tekintetében is. Mindez arra enged következtetni, hogy az emberek többet olvastak és - ami ennél még fontosabb - nem csupán a koronavírusról! Azt várjuk, hogy ezek az új olvasási szokások fennmaradnak, hiszen úgy tűnik, hogy a pandémia elmúlása lassú folyamat lesz, nem egy hirtelen esemény.

Függetlenül attól, milyen típusú tartalmat fogyasztunk, tény, hogy valamennyi generáció sokkal jobban függött az eszközeitől a pandémia alatt a tájékoztatás és a figyelem elterelése tekintetében, mint valaha és ez hatalmas lehetőséget jelentett a kiadóknak az olvasók bevonzására. És bár a print média valamivel alacsonyabb szinten tudta meglovagolni ezt a hullámot, az, hogy hiteles és megbízható alternatívát jelent a digitális médiával szemben illetve amellett, mindenképpen növelni tudta a print jelentőségét.

A print nagy megtartó erővel bír

A print médiumnak mindig is különleges szerep jutott a marketing csatornák összetételében, mert a kézzelfoghatóságuk lehetővé teszi a márkák számára, hogy érdemi fizikai kapcsolatba lépjen a fogyasztókkal. Bátorító tény, hogy a lapokban és a magazinokban megjelenő hirdetések hatékonysága gyakorlatilag semmit sem változott az elmúlt néhány évben és a sikeres marketingkommunikációnak továbbra is kihagyhatatlan része a print.

A legfrissebb World Press Trends egyik tanulsága az, hogy a print továbbra is hihetetlenül erős marad a hirdetések terén, hiszen az összes bevételek 30,3 százaléka a print hirdetésekből és 25,9 százaléka a példányszámból ered.

Az elmúlt évben jónéhány tanulmány közölt pozitív híreket a print hirdetések vonatkozásában. Ezek megerősítették, hogy a print ráerősít a digitálisra és hatékonyabb elérést biztosít az olvasók figyelme tekintetében, mint a közösségi média.

A print figyelemmel és emlékezettel kapcsolatos remek eredményeiről szóló nemzetközi tanulmányokat az MLE ágazati kutatása is megerősítette, melynek az egyik legfontosabb megállapítása, hogy a print hirdetések legnagyobb erőssége a fogyasztók szerint, hogy azok általánosságban nem irritálók, tartalmukat tekintve célcsoport relevánsak, hasznosak, figyelemfelkeltők, információs tartalmuk magas, hitelesebbek, mint bármely más médiumban elhelyezett hirdetések.

Klímával fűtöd a lakást? Akkor nézd meg jól a H-tarifát!

Klímás fűtés H áram tarifával és napelemmel garantáltan kedvezőbb.
2025. 11. 19. 02:00
Megosztás:

Továbbra is szigorú az MNB

Nem változott az irányadó kamat. A várakozásoknak megfelelően 6,5 százalékon tartotta az alapkamot az MNB. A kamatfolyosó sem változott, így az O/N jegybanki betét kamata 5,5 százalékon, az O/N fedezett hitel kamata pedig 7,5 százalékon alakul.
2025. 11. 19. 01:30
Megosztás:

14. havi nyugdíj - átmegy a Parlamenten?

A kormány javaslatára az Országgyűlés megkezdi a 14. havi nyugdíj bevezetéséről szóló törvénytervezet tárgyalását - közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) kedden a tárca közösségi oldalán.
2025. 11. 19. 01:00
Megosztás:

Bybit elindítja a TradFi Quest kampányt – 25 USDT jutalom a pénzügyi tanulásért

A Bybit, a világ egyik vezető kriptotőzsdéje, újabb kampánnyal célozza meg a lakossági kereskedőket. A „TradFi Quest” elnevezésű kezdeményezés novemberben indult, és minden résztvevőnek 25 USDT jutalmat kínál az oktatási feladatok teljesítéséért.
2025. 11. 19. 00:30
Megosztás:

Nyakunkon az F-gáz rendelet: uniós szabályozás a magyar háztartásokra is vonatkozik!

Az EU F-gáz rendelete egy európai uniós szintű szabályozás, amely az EU minden tagállamában hatályos 2024. március 11. óta.
2025. 11. 18. 23:30
Megosztás:

A Tether (USDT) és a Circle (USDC) 14 milliárd dollárt pumpál a kriptopiacba, miközben a piac fellendülésre számít

A 2025-ös utolsó negyedév kezdete óta a kriptopiac medvés (bearish) trendben van, ami aggodalmakat vet fel azzal kapcsolatban, hogy a bikapiacnak vége van-e.
2025. 11. 18. 23:00
Megosztás:

ZCash árfolyam: A 3 legfőbb ok, amiért a 756 dollár reálisabb, mint valaha a ZEC számára

A Zcash olyasmit visz véghez egy gyenge, likviditáshiányos piaci környezet közepette, amire szinte egyetlen másik altcoin sem volt képes – vezeti a mezőnyt. A szeptember végén induló, szinte függőleges emelkedés során a ZEC egymás után törte át az ellenállási szinteket, a 400 dolláros zónát támaszszintté alakította, és most karnyújtásnyira került a 756 dolláros árfolyamszinttől – amit a kereskedők a „valódi kitörési” zónaként tartanak számon.
2025. 11. 18. 21:00
Megosztás:

Folytatódott az esés a világ tőzsdéin, a Richter zárt pluszban a BÉT-en

A részvénypiac forgalma 17,1 milliárd forint volt, a vezető részvények a Richter kivételével gyengültek az előző napi záráshoz képest.
2025. 11. 18. 20:30
Megosztás:

A Circle áttörése: itt a xReserve, ami forradalmasíthatja a stabilcoin-piacot

A Circle új innovációval robbant be a kriptovilágba: bemutatták a xReserve nevű infrastruktúrát, amely natív módon teszi lehetővé a USDC stabilcoin láncok közötti interoperabilitását — közvetítők nélkül. A lépés nemcsak technológiai mérföldkő, hanem egyben válasz is a decentralizált, több-blokkláncos jövő kihívásaira. De mit is jelent mindez pontosan a piacra, a fejlesztőkre és a felhasználókra nézve? Nézzük meg közelebbről!
2025. 11. 18. 20:00
Megosztás:

Elindult a VanEck Solana ETF-je staking hozammal – Közeleg a Dogecoin ETF is

A hagyományos pénzügyi világ újabb lépést tett a kriptovaluták integrálása felé: a VanEck elindította a Solana-alapú tőzsdén kereskedett alapját (ETF), a VSOL-t, amely nemcsak a SOL árfolyamváltozására kínál kitettséget, hanem staking hozamot is biztosít a befektetőknek.
2025. 11. 18. 19:23
Megosztás:

Kamatdöntés - Nem változtatott az alapkamaton a monetáris tanács

Nem változtatott a jegybanki alapkamat 6,50 százalékos szintjén keddi ülésén a Magyar Nemzeti Bank (MNB) Monetáris Tanácsa. A döntés után az MNB honlapján megjelent közlemény szerint a tanács továbbra is indokoltnak tartja a szigorú monetáris kondíciók fenntartását.
2025. 11. 18. 17:00
Megosztás:

Mekkora hitelt lehet felvenni az átlagkeresetből?

A szeptemberi adatok szerint nettó 475 100 forint a teljes munkaidőben alkalmazásban állók átlagkeresete Magyarországon – derül ki a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) ma publikált friss adataiból. Ez 10%-os növekedést jelent egy év alatt, igaz, a reálkereset ennél jóval szerényebb mértékben, mindössze 5,5%-kal haladta meg az egy évvel korábbit. De vajon mekkora lakáshitelre, illetve mekkora személyi hitelre elegendő az átlag-, illetve a mediánbér? A Bank360 most ennek számolt utána.
2025. 11. 18. 16:30
Megosztás:

Mastercard, Polygon és Mercuryo összefogása: új korszak kezdődik az önálló kriptotárcák világában

A kriptopénzek világa új szintre lép: a Mastercard a Polygon és a Mercuryo partnereként elindítja a Crypto Credential nevű megoldását az önálló (self-custody) tárcák számára. A cél: egyszerűsíteni a kriptós utalásokat, emberközeli élménnyé tenni a digitális tranzakciókat, és kiiktatni a hibalehetőségeket a hosszú és bonyolult címek másolgatása helyett. Ez nemcsak kényelmesebb, hanem biztonságosabb és skálázhatóbb is lehet az egész iparág számára.
2025. 11. 18. 16:00
Megosztás:

Felértékelődtek az emberi tényezők a munkahelyválasztásnál

A biztonság, az együttműködés és a nyílt kommunikáció felértékelődött a munkahelyválasztásnál, de továbbra is az alapbér az első, a magánélet tiszteletben tartása a második a választási szempontok rangsorában a PwC Magyarországnak a magyarországi munkaerőpiaci preferenciákról készített, az MTI-hez kedden eljuttatott kutatása szerint.
2025. 11. 18. 15:30
Megosztás:

Tovább bővültek az önkéntes nyugdíj- és egészségpénztárak a harmadik negyedévben

A harmadik negyedévben sem állt meg az önkéntes nyugdíj- és egészségpénztári befizetések növekedése, a taglétszám gyarapodása. A nyugdíjkasszák infláció feletti hozamot termeltek az év első kilenc hónapjában, az egészségpénztárak esetében pedig jól látszanak az idei jogszabálymódosítások pozitív hatásai is, nőttek a lakáscélú jelzáloghitelek törlesztéséhez kapcsolódó kifizetéseik - közölte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ) .
2025. 11. 18. 15:00
Megosztás:

Ezekben a kerületekben pörögnek a minilakások

A 2025 harmadik negyedévében Budapesten értékesített minilakások, vagyis a 16-22 négyzetméteres ingatlanok továbbra is a befektetési célú piac sajátos szegmensét alkotják. A Duna House adatai alapján az értékesítések döntő többsége korábbi befektetések realizálásához kapcsolódott, különös tekintettel az Otthon Start Program lakbérekre gyakorolt pozitív hatására, valamint a VI. kerületben történt, potenciálisan iránymutató Airbnb-tiltásra.
2025. 11. 18. 14:30
Megosztás:

A Bitcoin árfolyama az amerikai kamatvárakozások fogságában

A kriptopiac újra a globális gazdasági hírek túszává vált: a Bitcoin árfolyamesése mögött ezúttal nem belső technikai vagy fundamentális problémák, hanem az amerikai jegybank (Fed) kamatpolitikájával kapcsolatos spekulációk állnak. A befektetők idegeit a decemberi kamatvágás körüli bizonytalanság borzolja, amely látványosan megingatta a legnagyobb kriptoeszközök árfolyamát.
2025. 11. 18. 14:00
Megosztás:

A háromgyermekes anyáknak még most is megéri nyilatkozni az idei kedvezményről

A háromgyermekes anyák kedvezménye akkor sem vész el, ha valaki elfelejtett októberben nyilatkozni, még most is érdemes pótolni, hiszen így akár még a novemberi fizetés is szja-mentes lehet; az októberre járó kedvezmény jövőre, az éves szja-bevallásban kérhető vissza - közölte a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) kedden az MTI-vel.
2025. 11. 18. 13:30
Megosztás:

Milliárdos karácsonyi költés a játékpiacon

A REGIO JÁTÉK friss országos kutatása szerint a magyar kisgyermekes családok idén átlagosan 88.000 forintot költenek karácsonyi ajándékokra. A vásárlások több mint fele már online zajlik, miközben a legnépszerűbb ajándékok továbbra is a játékok: társasok, fejlesztő játékok és LEGO. A játékkereskedő saját adatai alapján Black Fridaytől karácsonyig az átlagos online kosárérték 19.000 forintra, az áruházi 13.500 forintra nő, a decemberi forgalom pedig egy átlagos hónap ötszörösét éri el.
2025. 11. 18. 12:30
Megosztás:

Közel 1 milliárd dollárnyi Bitcoin mozdult meg – Újra felkavarja a piacot a Mt. Gox árnyéka

Régi sebek újra felszakadnak: megmozdultak a Mt. Gox vagyonok. Több mint egy évtized telt el a Mt. Gox tőzsde összeomlása óta, de a japán kriptotörténelem legnagyobb bukása még mindig kísérti a piacot. Hétfő éjjel közel 1 milliárd dollárnyi Bitcoin került átutalásra a hírhedt csődtömegből – és ez ismét pánikot keltett a befektetők körében, miközben a Bitcoin ára 90 000 dollár alá esett.
2025. 11. 18. 12:00
Megosztás: