Médiatorta 2021 - A sajtó megőrizte helyét a médiatortában, 2021-ben a teljes sajtópiaci bevétel 109,858 milliárd Ft

A sajtó megőrizte helyét a médiatortában, 2021-ben a teljes sajtópiaci bevétel 109,858 milliárd Ft. A pandémia okozta gazdasági nehézségek, az értékesítési korlátozások ellenére a nyomtatott sajtó - minimális eltéréssel ugyan - de megőrizte az előző évben elért eredményeit. Stabilizálódott a print előfizetések száma és a digitalizációs folyamatok felgyorsulása mellett az olvasói bevételek is jelentősen növekedtek.

Médiatorta 2021 - A sajtó megőrizte helyét a médiatortában, 2021-ben a teljes sajtópiaci bevétel 109,858 milliárd Ft

A sajtó stabilan harmadik helyezett a médiatortában

Az MLE összesítése alapján 2021-ben a „net-net” (ügynökségi és egyéb kedvezményekkel csökkentett) nyomtatott reklámpiac bevétele 36,123 milliárd forint volt. A sajtó összesített árbevétele, a lapterjesztésből származó 53,196 milliárd forinttal és a bevallásban szereplő online bevétellel együtt 2021-ben 109,858 milliárd forint. A magyar piacon csaknem 7200 kiadványt megjelentető, mintegy 500 sajtókiadó[1] üzleti modellje az erős és stabil lapárbevételen alapul.

Az évről évre emelkedő digitális tartalomhoz kapcsolódó bevételek jelentősen emelkedtek, a bevalló kiadóvállalatok a print költésen kívül 20,539 milliárd Ft online hirdetési árbevételt is realizáltak: ez az összeg jól mutatja, hogy a kiadók az online tartalomszolgáltatói piac hirdetési szeletéből is egyre jelentősebb részt tudhatnak magukénak. Mindez arra enged következtetni, hogy az emberek többet olvastak és azt várjuk, hogy ezek az új olvasási szokások fennmaradnak. További pozitív trend, hogy érződik már a támogatói programok hatása, egyre több online szerkesztőség tudta monetizálni tartalmait és az olvasói bevételek növekedtek, a kiadóknál egy digitalizációs ugrás volt.

A pandémia hatásai

A lezárások és korlátozások mintegy két éve után úgy tűnik, hogy végre növekedési pályára állt a világ. Mindazonáltal ez a növekedés kihívásokkal van tele, amelyek nagy valószínűséggel kulcsfontosságú hatással lesznek a papíripar és a kiadóipar teljesítményére, nyereségességére és a befektetésekkel kapcsolatos döntéseire az elkövetkező év során.  

Azt is látjuk, hogy a fogyasztók a pandémia idején jóval több időt töltöttek otthon, valószínűleg többet, mint eddig valaha az életük során. Olyan szegmensekben is nagyobb teret nyert az előfizetés, ahol kevésbé volt ez jellemző korábban, mint például a napilapoknál. Ennek köszönhetően stabilizálódott a print előfizetések száma, mert úgy látszik, hogy az emberek szeretnének egy kicsit kikapcsolódni az őket körülvevő drámai események közepette. Növekedés volt az online olvasói bevételek tekintetében is. Mindez arra enged következtetni, hogy az emberek többet olvastak és - ami ennél még fontosabb - nem csupán a koronavírusról! Azt várjuk, hogy ezek az új olvasási szokások fennmaradnak, hiszen úgy tűnik, hogy a pandémia elmúlása lassú folyamat lesz, nem egy hirtelen esemény.

Függetlenül attól, milyen típusú tartalmat fogyasztunk, tény, hogy valamennyi generáció sokkal jobban függött az eszközeitől a pandémia alatt a tájékoztatás és a figyelem elterelése tekintetében, mint valaha és ez hatalmas lehetőséget jelentett a kiadóknak az olvasók bevonzására. És bár a print média valamivel alacsonyabb szinten tudta meglovagolni ezt a hullámot, az, hogy hiteles és megbízható alternatívát jelent a digitális médiával szemben illetve amellett, mindenképpen növelni tudta a print jelentőségét.

A print nagy megtartó erővel bír

A print médiumnak mindig is különleges szerep jutott a marketing csatornák összetételében, mert a kézzelfoghatóságuk lehetővé teszi a márkák számára, hogy érdemi fizikai kapcsolatba lépjen a fogyasztókkal. Bátorító tény, hogy a lapokban és a magazinokban megjelenő hirdetések hatékonysága gyakorlatilag semmit sem változott az elmúlt néhány évben és a sikeres marketingkommunikációnak továbbra is kihagyhatatlan része a print.

A legfrissebb World Press Trends egyik tanulsága az, hogy a print továbbra is hihetetlenül erős marad a hirdetések terén, hiszen az összes bevételek 30,3 százaléka a print hirdetésekből és 25,9 százaléka a példányszámból ered.

Az elmúlt évben jónéhány tanulmány közölt pozitív híreket a print hirdetések vonatkozásában. Ezek megerősítették, hogy a print ráerősít a digitálisra és hatékonyabb elérést biztosít az olvasók figyelme tekintetében, mint a közösségi média.

A print figyelemmel és emlékezettel kapcsolatos remek eredményeiről szóló nemzetközi tanulmányokat az MLE ágazati kutatása is megerősítette, melynek az egyik legfontosabb megállapítása, hogy a print hirdetések legnagyobb erőssége a fogyasztók szerint, hogy azok általánosságban nem irritálók, tartalmukat tekintve célcsoport relevánsak, hasznosak, figyelemfelkeltők, információs tartalmuk magas, hitelesebbek, mint bármely más médiumban elhelyezett hirdetések.

Lemaradt a Bitcoinról? Íme a legfőbb ok, amiért valójában nem

Sokan úgy érzik, hogy a Bitcoin aranyláz már rég véget ért: hiszen 2015 óta több mint 50 000%-ot emelkedett, és aki akkor fektetett bele néhány ezer dollárt, ma már milliomos lehetne. Egy 2000 dolláros befektetés 2015 szeptemberében ma körülbelül 1 millió dollárt érne.
2025. 09. 22. 05:00
Megosztás:

Netanjahu: "Nem fog létrejönni palesztin állam"

"Nem fog létrejönni palesztin állam" - mondta Benjámin Netanjahu izraeli miniszterelnök héber nyelvű videoüzenetben, amelyben reagált a palesztin állam Ausztrália, Kanada és az Egyesült Királyság általi elismerésének bejelentésére vasárnap.
2025. 09. 22. 04:00
Megosztás:

Vitalik Buterin: a mémcoinok nem lehetnek az Ethereum bevételi zászlóshajói

Az Ethereum évek óta küzd azzal a kérdéssel, hogyan teremtsen valódi bevételt azon túl, hogy felhasználói spekulatív körökben vásárolják, eladják és tőkeáttétellel kereskedik tokenjeit.
2025. 09. 22. 03:00
Megosztás:

Csepreghy Nándor: a jó mobilitás beindítja a gazdaságot és a polgárosodást is

Ahol jó a mobilitás, ott beindul a gyarapodás, a gazdasági fellendülés és a polgárosodás folyamata is - mondta az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) parlamenti államtitkára vasárnap Budapesten, állami elismerések átadásán.
2025. 09. 22. 02:00
Megosztás:

Elérheti a Bitcoin az 1 millió dolláros árfolyamot 10 éven belül?

A pénzpiacok folyamatosan változnak, és kevés dolog mutatja ezt jobban, mint a kriptovaluták felemelkedése. A Bitcoin (BTC), a piac legnagyobb és legismertebb digitális eszköze, az elmúlt tíz évben döbbenetes, több mint 50 000%-os árfolyam-emelkedést produkált.
2025. 09. 22. 01:00
Megosztás:

7 milliárd dolláros Bitcoin-átverés a londoni bíróságon – Példátlan kriptocsalási ügy indul Európában

Egy több mint 7 milliárd dollár értékű, határokon átnyúló Bitcoin-csalás ügye kerül bíróság elé szeptember 29-én Londonban. A gigászi botrány nemcsak a kriptovilágot, hanem a nemzetközi jogi gyakorlatot is megrengetheti: a kérdés már nem csupán az, bűnös-e az elkövető, hanem az is, miként lehet majd kártalanítani több mint százezer megtévesztett kínai befektetőt.
2025. 09. 21. 23:00
Megosztás:

Egyetlen bálna 1 milliárd PUMP tokent vásárolt – Megugrott a volatilitás a Solana-piacon

Egy titokzatos kriptobálna 1 milliárd darab PUMP tokent vásárolt a Solana ökoszisztéma decentralizált tőzsdéin, közel 8 millió dollár értékben. Az esemény szeptember 20-án megrázta a mémcoin-piacot, és elemzők szerint akár 65%-os árfolyamkitörés is következhet – de a volatilitás garantált. A projekt hivatalos csatornái továbbra is hallgatnak, miközben a kereskedők feszült figyelemmel követik a mozgásokat.
2025. 09. 21. 22:00
Megosztás:

A MetaMask új szintre lép: integrálja a Hyperliquid derivatíváit az mUSD stabilcoin indulása után

A decentralizált pénzügyek újabb mérföldkövéhez érkeztünk: a népszerű Web3 tárca, a MetaMask bejelentette, hogy integrálja a Hyperliquid nevű derivatíva platform örökös ügyleteit (perpetuals) a saját rendszerébe. A lépés közvetlenül követi a MetaMask saját stablecoinjának, az mUSD-nek az elindítását. Ez a fejlesztés nemcsak a DeFi világot mozgathatja meg, hanem új irányokat nyithat a decentralizált kereskedés és likviditás terén is.
2025. 09. 21. 21:00
Megosztás:

Shiba Inu vagy Chainlink: Melyik kriptovaluta lehet igazi milliomosgyártó?

A kriptovaluták világában nem ritkák a hihetetlen hozamokról szóló történetek. Egyes befektetők mesés vagyonokat kerestek néhány év alatt, különösen a mémérmék és feltörekvő altcoinok révén. A kérdés most az, vajon a Shiba Inu (SHIB) vagy a Chainlink (LINK) lehet-e a következő nagy dobás?
2025. 09. 21. 19:00
Megosztás:

Jön a lehűlés

A jövő héten véget ér az őszi nyár: többfelé kell esőre készülni, a szél élénk, olykor erős lesz és a hőmérséklet is jelentősen visszaesik. A hét végén csökken a csapadék esélye, de a hőmérséklet csúcsértéke már csak 20 Celsius-fok körül alakul - derül ki a HungaroMet Zrt. előrejelzéséből, amelyet vasárnap juttattak el az MTI-hez.
2025. 09. 21. 18:00
Megosztás:

7 milliárd dolláros bitcoin-csalás pere indul Londonban – amit tudni érdemes

Szeptember 29-én megkezdődik Londonban annak a kínai állampolgárnak, Zhimin Qiannak a pere, akit egy hatalmas, 7 milliárd dolláros határokon átnyúló befektetési csalás kiötlőjeként tartanak számon. Az ügy precedenst teremthet arra, hogyan kezelik a brit hatóságok a kriptovalutához köthető pénzügyi bűncselekmények áldozatainak kártalanítását.
2025. 09. 21. 17:00
Megosztás:

Andrej Babis mozgalma az ANO stabilan vezeti a pártok népszerűségi listáját

Két héttel a cseh képviselőházi választások előtt az ellenzéki Elégedetlen Polgárok Akciója (ANO) vezeti a pártok népszerűségi listáját. A második helyen a kormánykoalíció három pártját tömörítő Spolu (Együtt) áll.
2025. 09. 21. 16:00
Megosztás:

Folytatódik a halfogyasztás népszerűsítése

Folytatódik a halfogyasztás népszerűsítése, hogy minél többen fedezzék fel a halételek egészséges, ízletes és változatos fogyasztási lehetőségeit; ezt célozza az új elemekkel bővülő, "Kapj rá!" elnevezésű kampány - közölte az Agrármarketing Centrum Nonprofit Kft. (AMC Nkft.) vasárnap az MTI-vel.
2025. 09. 21. 15:30
Megosztás:

Ebben a tanévben is lesz Made in Kecskemét nevű kurzus

Hatodik alkalommal hirdette meg a kecskeméti Neumann János Egyetem Made in Kecskemét nevű kurzusát, amely a kecskeméti autógyár felépítését és működését, valamint az autógyártás területén alkalmazott legújabb technológiákat megismertető tantárgy.
2025. 09. 21. 14:00
Megosztás:

Októbertől jön a háromgyermekes édesanyák személyi jövedelemadó-mentessége

Októbertől jön a háromgyermekes édesanyák személyi jövedelemadó-mentessége, ami mintegy negyedmillió anyának jelent pluszpénzt, de az adómentességet igényelni kell – hívta fel a figyelmet Koncz Zsófia, a Kulturális és Innovációs Minisztérium családokért felelős államtitkára vasárnap a Facebook-oldalára feltöltött videóban.
2025. 09. 21. 13:00
Megosztás:

Hegyi Zsolt: nem tudtuk megnyitni vasárnap reggel a Keleti pályaudvart

A tervezett felújítási munkálatokat maradéktalanul elvégeztük, de a Keleti pályaudvart nem tudtuk megnyitni vasárnap reggel - közölte Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója a Facebook-oldalán a helyszínen rögzített videóüzenetében.
2025. 09. 21. 12:30
Megosztás:

Növekvő forgalomban csökkent a BUX a héten

Növekvő forgalomban csökkent a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) részvényindexe a héten, pénteken a BUX 100 198,56 ponton zárt, 1001,28 ponttal, 0,99 százalékkal alacsonyabban, mint egy héttel korábban.
2025. 09. 21. 11:00
Megosztás:

Az egészségpénztárak is jól járhatnak az Otthon Start Hitel felpörgésével

Az Otthon Start hitel megjelenése tovább növelheti azon összegek nagyságát, amelyeket az egészségpénztári tagok a számlájukon lévő megtakarításaikból jelzáloghitelük törlesztésére fordítanak. A folyamatot az is erősíti, hogy júliustól megszűnt a korábban kötelező 180 napos várakozási idő a törlesztéshez felhasználható összegeknél – hívta fel a figyelmet Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu szakértője.
2025. 09. 21. 09:00
Megosztás:

Indulnak a kiberbiztonsági ellenőrzések: cégeket vizsgál az SZTFH

Hazánkban a Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága felel az Európai Unió 2022/2555 Irányelvének (NIS2) hazai jogszabályba átültetett rendelkezéseinek betartásáért a versenyszférában. Bár a kötelezett szervezeteknek már 2024. október 18-tól meg kell felelni az elvárásoknak, addigra be kellett vezetni a szükséges védelmi intézkedéseket, a közelmúltban két fontos határidő is lejárt.
2025. 09. 21. 08:00
Megosztás:

Nyúlhúsfogyasztást népszerűsító kampány indult

A Nyúl Szakmaközi Szervezet és Terméktanács a spanyol társszervezetével közösen egy hároméves, 4,2 millió euró költségvetésű kampányt indított a nyúlhús fogyasztásának népszerűsítésére és a nyúlhús piaci jelenlétének növelésére 2-5 százalékkal - jelentette be Nagy István agrárminiszter pénteken Budapesten, az Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásáron (OMÉK).
2025. 09. 21. 07:00
Megosztás: