Megalakult a Magyar-Szaúd-Arábiai Digitalizációs Klaszter
A Klaszter elsődleges célja, hogy értékes és tartós üzleti kapcsolatokat alakítsanak ki a Közép-Kelet-Európa (CEE) és a Közel-Kelet (ME) régiók között. Az alapítók díjnyertes digitális és kommunikációs ügynökségek és technológia-integrátorok, az Oander, a Clue PR, a Digital Way és az Infuze Technologies évtizedes nemzetközi együttműködési tapasztalattal rendelkeznek.
Az alapítást követően a vállalatok vezetői a május 15-én megrendezett Magyar-Szaúd-Arábiai Üzleti Fórumon mutatkoztak be a közel-keleti régió számos jelentős szakmai képviselőjének Rijádban. „A gyakorlatban érzékeltük annak a megközelítésnek az eredményét, amit hazánk évek óta képvisel a keleti régiók irányában. A nyitottság nem csak politikai irányvonal, hanem a gyakorlatban is kézzel fogható eredményekkel jár: sikeres diskurzust folytatunk a szaúdi felekkel, melyekhez rijádi nagykövetségünk agilis munkatársai és a minisztérium csapata biztosította a hátteret” – fogalmazott Sárdi Attila, a Klaszter titkára és társalapítója. „Óriási lehetőséget látunk Szaúd-Arábia közelmúltbeli-, és jelenleg is zajló fejlesztési folyamataiban, mind vállalati, mind nemzetgazdasági szinten, ezért szakértelmünket felhasználva kívánjuk elősegíteni a kapcsolatok fejlődését a közös előnyök mentén” – tette hozzá Körömi János, társalapító.
A négy alapító vállalat összesen több mint 100 képzett szakembert foglalkoztat, és közel 50 beszállító partner több száz további szakértőjének tudására támaszkodhat. Széles spektrumot fednek le nem csupán a digitális márkakommunikáció, hanem a termékek és szolgáltatások forgalmazása terén is. Ügyfeleik között megtalálhatók közintézmények, kulturális és oktatási intézmények, alapítványok, turisztikai vállalatok, kiskereskedelmi és nagykereskedelmi cégek, pénzügyi szolgáltatók és gyártó vállalatok.
Az Oander 16 év tapasztalattal és több mint 500 sikeres projekttel elismert szereplő a kelet -közép európai régióban, különösen a digitális kereskedelem és a gyártók számára készült portálprojektek terén.
A Digital Way több mint 10 éves tapasztalattal a digitális marketing minden területét lefedi, a vállalat szakemberei számos regionális és globális kampányt kezelnek, adatvezérelt és mesterséges intelligencia által generált megoldásokat használva.
A Clue PR évtizedes nemzetközi tapasztalattal és szakértelemmel rendelkezik az új technológiák, a FinTech, a kiskereskedelem, az e-kereskedelem, az autóipar és az ingatlanpiac területén, erősségük pedig a teljeskörű, 22 országban elérhető PR-szolgáltatás nyújtásában rejlik.
Az Infuze Technologies Kft. egyes ágazatai különböző innovatív technológiákkal támogatják a vállalkozások fejlesztései törekvéseit. Az Infuze Robotics 2018 óta foglalkozik ipari drónok disztribúciójával, képzésével, kutatásával és szervizelésével, 2022 óta pedig a Unitree robotkutyák, humanoid robotok és CHASING víz alatti robotok hivatalos forgalmazója Közép-Európában, míg az Infuze.hu Magyarország első VR és AR webáruháza.
Az üzleti fórum után a Klaszter csapata vendégül látta az egyik legnevesebb szaúd-arábiai okosváros és ingatlan szakértőt a budapesti Városliget parkban. „Büszkék vagyunk, hogy az Oander Development tervezte és fejlesztette ki az okosváros megoldásokat a terület számára, és megoszthattuk az értékes projekt részleteit Fahad Altomaihy úrral, a szaúd-arábiai okosváros fejlesztési projektek szakértőjével” – mondta el Ocskay László, a vállalat ügyvezetője és a Klaszter társalapítója.
A Klaszter elkötelezett egy olyan hálózat kiépítése iránt, amely lehetővé teszi a magyar és a szaúd-arábiai digitalizációval foglalkozó vállalkozások számára, hogy betekintést nyerjenek egymás piacainak működésébe, kultúrájába és üzleti gyakorlataiba, ezzel egyengetve az utat a hatékonyabb partnerségek felé globális és regionális téren egyaránt.
Magyarország Rijádi Nagykövetsége a Szaúdi Kamarák Szövetségével közösen rendezte meg Rijádban az Üzleti Fórumot. A szaúdi Vision-2030 program megvalósításában való részvétel nyújtotta kiemelkedő üzleti lehetőségek kihasználása érdekében a Nagykövetség fontosnak tartja, hogy a magyar cégek növeljék jelenlétüket az országban. Ennek egyik bevezető eszköze volt az üzleti fórum, amely a párhuzamosan megrendezésre kerülő Magyar-Szaúdi Kormányközi Gazdasági Vegyesbizottság (KKVB) 4. ülésével összehangban, intézményi keretet biztosított a magyar vállalatoknak a felsőbb szinten történő bemutatkozásra.