Melyek az online marketing top eszközei 2021-ben?
Az online marketing jelentése igen egyszerű: online marketingnek nevezzük azt a folyamatot, amikor egy vállalkozás internetes csatornákat használ arra, hogy üzenetét, termékeit vagy szolgáltatását eljuttassa a potenciális vásárlókhoz. Több részterülete közül a legismertebbek a weboldal, közösségi média oldalak, különféle online hirdetések, hírlevelek, keresőoptimalizálás, illetve PR cikk vásárlás.
A digitális marketing azonban rendkívül gyorsan fejlődik, nem véletlen, hogy az online marketing módszerek toplistája is változik. Lássuk a legnépszerűbb 5 online marketing szolgáltatást, amelyek szinte iparágtól függetlenül beválnak új vásárlók szerzésére és a vállalkozás népszerűsítésére.
1. Google Ads keresőhirdetések
A keresőhirdetések a jó célzottságnak köszönhetően nagyon hatékonyak. A cég reklámjai csak azoknak jelennek meg, akik valóban érdeklődnek a vállalat tevékenysége iránt. A magas megtérülési ráta mellett azért is közkedveltek a Google Ads hirdetések, mert akár 24 órán belül vásárlókat hozhatnak a portára. Aki azonnali eredményeket szeretne, annak javasolt ezt a szolgáltatást igénybe venni egy marketing ügynökségtől.
2. Facebook hirdetések
A Facebook egyes tévhitekkel ellentétben még 2021-ben is a legnépszerűbb közösségi média oldal, ahol remek célzási lehetőségek mutatkoznak meg az online marketing szakértők számára. Érdeklődési kör, életkor vagy akár hely alapján is lehet targetálni a felhasználókat hirdetésekkel, de akár azoknak az elérésére is alkalmas remarketing hirdetéssel, akik egyszer már jártak a weboldalon.
3. Keresőoptimalizálás (SEO)
SEO segítségévek teljesen ingyen juthat el egy weboldal a célcsoporthoz. Azonban az organikus sikerek hónapokon, sőt, éveken át tartó tartalomgyártást jelentenek, viszont a hosszútávó eredmények érdekében érdemes belevágni a keresőoptimalizálásba. Érdekes és hasznos szövegekkel pedig két legyet lehet ütni egy csapásra: az optimalizálás mellett elköteleződést is kiválthatunk a felhasználókból.
4. Közösségi média bejegyzések
Nem elég csak hirdetni Facebookon és Instagramon, a social media oldalak arra is tökéletesek, hogy visszatérő olvasókat, vásárlókat szerezzünk. A jól megkomponált, konzisztens postokkal erősíthetjük a közösségi média jelenlétet, valamint a szaktudásunkat, megbízhatóságunkat is alátámaszthatjuk.
5. Shopping hirdetések
Az e-kereskedelem fellendülésével az utóbbi években a Google Shopping hirdetések is feltornázták magukat az online marketing eszközök toplistájára. A webshopok sikeressége múlhat azon, hogy indítanak-e shoppink kampányt, ahol a vásárlók egyből láthatják a terméket és annak az árát is. E-kereskedőknek így ez a módszer elengedhetetlen a bevételek növelése érdekében.