Melyek Magyarország legsérültebb autói?

Használt autót venni nem egyszerű. Már csak azért sem, mert a carVertical legújabb kutatásából kiderül, hogy az autók 52,4 százaléka szenvedett már valamilyen sérülést a múltban. A statisztikák szerint minden második autó legalább egyszer károsodott már valamilyen okból kifolyólag, ráadásul korrelációs összefüggés van bizonyos autók márkája, illetve annak biztonságossága között.

Melyek Magyarország legsérültebb autói?

A carVertical segít bemutatni az autómárkák közti különbségeket. Rendszerüknek köszönhetően azt tudhatjuk meg, mely autók a legbiztonságosabbak, és melyek a legbalesetveszélyesebbek. Három fő téma kerül bemutatásra: hogy az egy adott márkán belül a használt autók hány százaléka károsodott már meg valaha; hogy átlagosan mennyibe került ezen károk javítási költsége; illetve hogy átlagosan hány balesetet szenvednek egyes autótípusok sofőrjei. Lássuk hát, mennyi az annyi, és mit válasszon egy biztonságra törekvő sofőr!

Népszerű sérült autók, avagy amiket érdemes lehet elkerülni - Porsche, Tesla, Subaru

Bizony, a fent nevezett három autómárkákat lehet, hogy jobb egyszerűen elkerülni. Ezeknél az autóknál találhatók messze a legrosszabb arányok a károsodásokat tekintve. A carVerticle rendszerében fellelhető Subaruk 71,3; a Tesláknak a 72,4; a Porsche típusú autóknak pedig a 72,5 százaléka szenvedett már legalább egyszer valamilyen károsodást. A 72,5% tehát azt jelenti, hogy ezer Porsche közül 725 szenvedett már valamilyen károsodást a múltban.

Ezek kiemelkedően magas számok. Csak kicsivel teljesített jobban a Hyundai (67,3%), a Skoda (66,4%) és a Suzuki (65,0%). Érdemes ezeket a számokat összevetni a legbiztonságosabb autókkal. Az Alfa Rómeóknak mindössze 36 százaléka szenvedett bármilyen balesetet a múltban, azaz ezer Alfa Romeo közül 640 teljesen ép még mindig. Majdnem ilyen jól teljesítettek még a Fiatok (42%), a Nissanok (42,9%), a Toyoták (44,8%), a Citroenek (45,7%) és az Opelek (46,2%) is.

Matas Buzelis, a carVertical kommunikációs igazgatója elmondta: "Adataink szerint a Magyarországon vizsgált autók 55%-a szenvedett valamilyen sérülést a múltban. Ez azt jelenti, hogy minden második használt autóban keletkezett már valamilyen kár. A vásárlók előtt adott a lehetőség, hogy megnézzék az autó történetét, élniük is kellene vele. Ez ugyanis értékes információ lehet a döntéshozatal és a tárgyalás során is. Vannak azonban olyan üzletek, amiket egyszerűen jobb nem megkötni.”

A legdrágább sérülések - Ha túl sok a felesleges pénzed, a Tesla lesz a Te autód!

Kezdjük az átlag árral. Mind a harminc típus kár-költségeit összevetve átlagosan 1,434,151 forintra jön ki egy-egy károsodás javítási költsége. Ez ugye úgy jön ki, hogy a carVerticle adatbázisában összevetik, hogy egy balesetet vagy károsodást követően mennyibe kerül az autó javítása. Ezt minden egyes alkalommal összeadják, az így kapott összeget pedig elosztják az összes autó számával. Ezt természetesen márkákra lebontva is kategorizálható. Így pedig teljes képet kaphatunk arról, hogy melyik autó szervizelése mennyibe is kerül átlagosan.

Az így kapott adatok alapján a Tesla toronymagasan nyert - ami persze nem túl pozitív győzelem a számukra. A Tesla autók átlagos javítási költsége ugyanis 7,778,439 forint. Hogy ezt kontextusba helyezzük, a második legdrágább átlagköltsége a Porsche-k javításának van, ezek átlagos ára 2,334,897 forint, ami nagyjából a Tesla költségének a harmada. A dobogó alsó fokán a Mercedes-Benz végzett 1,623,386 forinttal. Ezzel szemben ha Suzukival, Citroennel vagy Volóval balesetezünk, közel sem kell ilyen mélyen a zsebünkbe nyúlni - ezen autók bírnak a legolcsóbb átlagos javítási költségekkel. A Suzukik javítása átlagosan 549,293 forint, a Citroen a második 619,159 forintos átlagárral, a bronzérmet pedig 655,297 forinttal viszi a Volvo.

Ezek mellett érdemes beszélni még a Magyarországon igen nagy népszerűségnek örvendő autók javítási költségeiről is. A magyar utakon rengeteg Toyota látható, érthető okokból kifolyólag. Minőségi autó, vállalható szervíz árakkal. A Toyoták átlagos javítási költsége 951,225 forint. Hasonló árfolyamon mozog a még egy fokkal népszerűbb Volkswagen a maga 955,794 forintos átlagos javítási költségével. A BMW már drágább mulatság, azok átlagos szervíz ára 1,381,665 forint.

“Látható, hogy a Tesla javítási költsége magasan a legnagyobb. Ezeket az autókat általában az Egyesült Államokból szállítják, ráadásul súlyos múltbeli károsodásokkal. Ilyen autót venni, ráadásul anélkül, hogy utánanéznénk a jármű múltjának, számos fontos alkatrész idő előtti meghibásodásával járhat” - mondta Matas Buzelis.

Autónkénti átlagos káresetek - A Porschékkal csak a gond van?

Ahogy arra számítani is lehetett, egyértelmű összefüggés mutatható ki a sérült autók arányai és az egyes autók átlagos sérülései között. Mind közül a Porsche emelkedik ki legjobban a maga 1,63-as átlagos sérülési számával. Hasonló szinteken mozognak a Subaruk (1,58), illetve a Skodák és a Lexusok (1,52 - 1,52) is.

Ezek ismeretében érdemes ránézni a legjobban teljesítő autókra is. Ezek az Alfa Rómeók, melyek átlagos károsodási száma 0,68. Szintén jól áll a Fiat (0,78), a Nissan (0,80), a Dacia (0,82) és az Opel (0,88) is.

“Korrelációs kapcsolat figyelhető meg a legsérülékenyebb autók és a legmagasabb baleseti átlagok között. A rendszerünkben megfigyelt autók átlagos életkora 9,5 év. Ezek közül jó néhány márka van, melynek autói több alkalommal is balesetet szenvedtek ezen idő alatt” - mondta Matas Buzelis.

A legbiztonságosabb autók mellett érdemes megjegyezni, hogy az abszolút csúcstartó egy Mercedes-Benz. Az adatok alapján ezt az egy autót 35 alkalommal is regisztráltak sérültként.

A kutatás módszertana - A carVertical kétmillió autónál is többet vizsgált meg Magyarországon

Ezen fejezetben a három fő kutatási szempont kerül bemutatásra. Ezek az adott autótípusok károsodási rátája, az adott márka káreseteinek átlagos javítási költségei, illetve egy adott autó átlagosan sérüléseinek a száma.

Az autótörténeti adatbázisból kiszűrhetjük a kárhányadot, amely megmutatja, hogy egy adott autótípusból hány termék szenvedett kárt a múltban. Egyszerűbben fogalmazva, a sérült autók számát elosztva az összes autó számával kaphatjuk meg a sérült autók százalékos arányát. A legrosszabbul teljesítők a hetven százalékot is meghaladták a teszt során, a legjobbak ezzel szemben 45% alatt maradtak.

A javítási költség sem utolsó szempont. Ha már kárt szenvedünk, fontos, hogy észszerű összeget kelljen költeni arra, hogy újra használatba vehessük szeretett kis autónkat. A kutatás erre is kitér. Azt mutatja meg, hogy melyik márka termékeit a legdrágább, és melyeket a legolcsóbb javíttatni. A carVerticle több milliárd eurónyi kár elemzéséből nyerte az adatokat.

Szintén fontos részlet, hogy egy-egy autót hányszor kell javíttatni. E téren is komoly különbségek vannak márka és márka között itt is. Ez a szám úgy jön ki, hogy a carVerticle az adott autó típus összes balesetének számát elosztotta az adatbázisban lévő összes azonos autómárkával. Minél kisebb a szám, annál jobbnak számít az eredmény, hiszen annál biztonságosabb az adott autó.

Az aszálykárokat mérséklő intézkedések csökkentették a terméskiesést

Bár a szárazság az idén is komolyan fenyegette a magyar mezőgazdaságot, az aszálykárokat mérséklő intézkedések végül jelentős mértékben csökkentették a terméskiesést - mondta az Agrárminisztérium (AM) mezőgazdaságért felelős államtitkára csütörtökön Budapesten, a Betakarítási Koordinációs Bizottság ülését követő sajtótájékoztatón.
2025. 11. 07. 07:00
Megosztás:

Olcsóbb lesz az új lakás, mint a panel? Az Indotek ezt ígéri még a XI. kerületben is

Több ezer, a panellakások áránál is kedvezőbb új otthon építését jelentette be az Indotek Csoport. A fejlesztések Budapest számos pontján, még az olyan hagyományosan drágább kerületekben is megvalósulhatnak, ahol az ingatlanárak már évek óta rendkívül elszálltak.
2025. 11. 07. 06:30
Megosztás:

Magyarország válik az európai akkumulátorgyártás katalizátorává

Teltházas érdeklődés mellett vette kezdetét a Hungarian Battery Days 2025 konferencia, amelyet immár ötödik alkalommal rendeztek meg Budapesten, a Magyar Akkumulátor Szövetség és a White Paper Consulting szervezésében.A rendezvényen a hazai és nemzetközi szakmai közösség képviselői, iparági szakértők és döntéshozók gyűltek össze, hogy megvitassák az energiatárolás, az e-mobilitás és a technológiai fejlesztések legaktuálisabb kérdéseit. Az eseményen első alkalommal adták át a legkiemelkedőbb teljesítményt nyújtó vállalatok munkáját elismerő Magyar Akkumulátor Kiválósági Díjat, a rendezvény második napján pedig a jászberényi akkumulátorgyárban szervezett üzembejáráson vesznek részt a látogatók.
2025. 11. 07. 06:00
Megosztás:

Egyedülálló Szellemi tulajdon menedzsment mesterszak indul a Corvinuson

A Budapesti Corvinus Egyetem, a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala (SZTNH) és a Szellemi Tulajdon Világszervezete (WIPO) hivatalosan létrehozta a Szellemi tulajdon menedzsment (Intellectual Porperty Management) mesterszakot, új, közös képzésüket, amely a szellemi tulajdon gazdasági, jogi és menedzsment szempontjait ötvözi. A WIPO Academy felsőoktatási együttműködési hálózatának részeként ez a kezdeményezés olyan szakemberek képzését célozza, akik az innovációt, a tudást és a kreativitást stratégiai értékké tudják alakítani.
2025. 11. 07. 05:30
Megosztás:

Idén kilencedik alkalommal kerül megrendezésre a Modern Gyárak Éjszakája – több mint 120 gyár nyitja meg kapuit az érdeklődők előtt

2025 november 14-én immár kilencedik alkalommal rendezi meg a Nemzetgazdasági Minisztérium tulajdonosi joggyakorlása alatt álló Magyar Gazdaságfejlesztési Ügynökség a Modern Gyárak Éjszakája országos programsorozatot, amelynek célja, hogy közelebb hozza az érdeklődőket az innováció és technológia világához. A programsorozat keretében több mint 120 gyár nyitja meg kapuit az ország minden pontján, online és offline formában egyaránt. A minden érdeklődő által ingyenesen látogatható rendezvényekre a Modern Gyárak Éjszakája weboldalán lehet jelentkezni, a gyárak által meghatározott számú szabad helyre.
2025. 11. 07. 05:00
Megosztás:

Otthon Start Program: szeptemberben csak néhány százan juthattak el a szerződéskötésig

Az egyes bankok által megosztott adatok alapján a Bank360 úgy számol, nagyjából 35,25 millió forint körül mozoghat az Otthon Start Program keretén belül felvett lakáshitelek átlagos hitelösszege, amely jelentősen meghaladja az összes lakáshitelre számított, 20 millió forintot megközelítő átlagösszeget.
2025. 11. 07. 04:30
Megosztás:

A döntések 89%-a a nőké, mégis úgy érzik, figyelmen kívül hagyják őket

Ma, amikor a gazdasági válságok gyökeresen alakítják át a fogyasztói magatartást, különösen fontos megértenünk, kik irányítják valójában a választásokat.
2025. 11. 07. 04:00
Megosztás:

Kimagasló érdeklődés az MBH Jelzálogbank első nemzetközi jelzáloglevél-kibocsátásán

Nagy sikerrel zárult az MBH Jelzálogbank első nemzetközi jelzáloglevél-kibocsátása: a 100 millió euró (mintegy 38,7 milliárd forint) értékben meghirdetett tranzakción nemzetközi összehasonlításban is kimagasló kereslet mutatkozott, a felajánlott mennyiség csaknem tizenkétszeresére érkezett igény a külföldi befektetők részéről. A kibocsátás eredménye jelentős elismerés a magyar jelzáloglevél mint tőkepiaci eszköz számára, és egyben tükrözi az MBH Csoporthoz tartozó jelzáloghitelintézet iránti befektetői bizalmat.
2025. 11. 07. 03:30
Megosztás:

ING: továbbra is marad a remény, hogy jövőre beindul a gazdaság

A magyar gazdaság zsinórban negyedik éve áll a „hátha jövőre jobb lesz” várakozás küszöbén, miközben úgy tűnik, az idei év sem hozza el a régóta várt fordulatot – hangzott el az ING Bank sajtótájékoztatóján. Virovácz Péter, a bank vezető elemzője szerint bár 2026-ban már elindulhat némi növekedés, de korántsem a korábban megszokott 3-6 százalékos ütemben. A lassú kilábalásnak ráadásul komoly ára lehet: tartósan magas infláció, amelyet csak relatíve magas kamatszinttel lehet kordában tartani. Ebben a törékeny egyensúlyban a forint stabilitása kulcskérdés lesz a következő években.
2025. 11. 07. 03:00
Megosztás:

Karbantartás lesz az állami informatikai háttérrendszerekben

Az állami informatikai háttérrendszerekben november 7-én, pénteken 15 óra és november 10-én, hétfőn 6 óra között előre ütemezett karbantartást végeznek - közölte az Energiaügyi Minisztérium (EM) csütörtökön az MTI-vel.
2025. 11. 07. 02:30
Megosztás:

Konferenciát rendez a Neumann Társaság és a HUN-REN SZTAKI

A mesterséges intelligenciára, a holográfiára és az idei Neumann-díjasokra fókuszál a Neumann Társaság és a HUN-REN Számítástechnikai és Automatizálási Kutatóintézet (SZTAKI) idei konferenciája, amit november 19-én tartanak Budapesten - közölték a szervezők az MTI-vel csütörtökön.
2025. 11. 07. 02:00
Megosztás:

Számos módon támogatja az Agárminisztérium a generációváltást a mezőgazdaságban

Számos módon támogatja az Agárminisztérium (AM) a generációváltást a mezőgazdaságban - közölte az AM csütörtökön az MTI-vel.
2025. 11. 07. 01:30
Megosztás:

Okos nyomásszabályozót adtak át Szerencsen

Új, okos nyomásszabályozó állomást adtak át csütörtökön a Borsod-Abaúj-Zemplén vármegyei Szerencsen, a Mészáros Csoport érdekeltségébe tartozó Opus Tigáz Zrt. és az NRG Works Kft. közös fejlesztésében - közölte az Opus Energetika Csoport az MTI-vel.
2025. 11. 07. 01:00
Megosztás:

A szerb kormány elfogadta a 2026-os költségvetési törvénytervezetet

A szerb kormány elfogadta a jövő évi költségvetés törvénytervezetét, amely a csütörtökön kiadott közlemény szerint a bruttó hazai termék (GDP) 3 százalékát kitevő költségvetési hiánnyal, valamint 3 százalékos gazdasági növekedéssel számol.
2025. 11. 07. 00:30
Megosztás:

Mit vásárolnak most a kriptoipar bennfentesei? Az 5 legjobb kriptós előértékesítés, amely Q4-es áttörésre esélyes

A kriptovilágban az előértékesítések azok a helyek, ahol vagyonokat lehet szerezni – vagy elveszíteni. A legnagyobb megtérülést gyakran azok a projektek hozzák, amelyeket még a nagy tőzsdei bevezetés előtt sikerül elcsípni. Ugyanakkor minden valódi lehetőségre jut több tucatnyi átverés is.
2025. 11. 06. 23:30
Megosztás:

Otthon Start Program két hónap után: így látják a bankok a kölcsön jövőjét

A Bank360 által megkérdezett bankok mindegyike továbbra is jelentős érdeklődésről számolt be az Otthon Start Programmal kapcsolatban, jóllehet néhány hitelintézet érzékel némi visszaesést a szeptember eleji rohamhoz képest. Az elutasított ügyletek aránya mindenhol minimális, már a hitelkérelem benyújtása előtti tájékoztatás során sikerül kiszűrni a problémás eseteket. A bankok a jelenlegi módosítások közül jelentős hatást várnak a résztulajdon kivásárlása előtt megnyíló lehetőségtől, míg a testvérek adóstársként való bevonása szerintük csak kevésbé fogja növelni az ügyféligényt. A Bank360 összegyűjtötte az Otthon Start Program első két hónapjának banki tapasztalatait.
2025. 11. 06. 23:00
Megosztás:

Az Emirates Group közzétette a 2025–26-os pénzügyi év első felére vonatkozó jelentését

Az Emirates Group ma publikálta pénzügyi jelentését: a 2025–26-os pénzügyi év első hat hónapjában az adózás előtti nyereség 3,3 amerikai dollárt ért el, így sorozatban a negyedik olyan féléves beszámolási időszakát zárta a cégcsoport, amikor történelmi csúcsot ért el a profit. Az adózás utáni csoportszintű eredmény 2,9 milliárd dollár nyereség, ami 13%-os növekedés az egy évvel korábbihoz képest.
2025. 11. 06. 22:30
Megosztás:

A crypto mining rig jelentése, értelmezése és működése – Részletes magyarázat és gyakorlati példák a kriptobányászat világából

Mi az a crypto mining rig, és miért olyan fontos a kriptovaluta-piac működésében? Ebben a cikkben részletesen bemutatjuk, mit is jelent a fogalom, hogyan működik egy ilyen berendezés, milyen típusai vannak, és hogyan kapcsolódik a Bitcoinhoz vagy az Ethereumhoz. Célunk, hogy laikus olvasók számára is érthetővé tegyük ezt a bonyolultnak tűnő, de valójában logikusan működő rendszert.
2025. 11. 06. 22:00
Megosztás:

1 millió dolláros tőkebevonás igazolja a 100-szoros potenciált: a Digitap ($TAP) árfolyam-előrejelzése aggasztja az XRP-hívőket

A Digitap ($TAP) felemelkedése mostanra valódi kriptós jelenséggé vált. Ami csendes előértékesítésként indult, mára virálisan terjed a közösségi médiában: már közel 100 millió tokent értékesítettek, és több mint 1 millió dollár tőkét vontak be.
2025. 11. 06. 21:30
Megosztás:

MNB: tovább erősítette a bankrendszer sokkellenálló-képességét a jegybank

A makroprudenciális előírások az elmúlt egy évben is hozzájárultak a bankrendszer és a piaci szereplők megfelelő tőke-, likviditási és finanszírozási helyzetéhez, biztosították a sokkellenálló-képességet anélkül, hogy szükségtelenül korlátoznák az intézmények hitelezési képességét - mondta Szakács János, a Magyar Nemzeti Bank (MNB) makroprudenciális politika főosztályának vezetője a csütörtökön megjelent 2025-ös Makroprudenciális jelentést ismertetve a jegybank Youtube csatornáján.
2025. 11. 06. 21:00
Megosztás: