Melyek Magyarország legsérültebb autói?

Használt autót venni nem egyszerű. Már csak azért sem, mert a carVertical legújabb kutatásából kiderül, hogy az autók 52,4 százaléka szenvedett már valamilyen sérülést a múltban. A statisztikák szerint minden második autó legalább egyszer károsodott már valamilyen okból kifolyólag, ráadásul korrelációs összefüggés van bizonyos autók márkája, illetve annak biztonságossága között.

Melyek Magyarország legsérültebb autói?

A carVertical segít bemutatni az autómárkák közti különbségeket. Rendszerüknek köszönhetően azt tudhatjuk meg, mely autók a legbiztonságosabbak, és melyek a legbalesetveszélyesebbek. Három fő téma kerül bemutatásra: hogy az egy adott márkán belül a használt autók hány százaléka károsodott már meg valaha; hogy átlagosan mennyibe került ezen károk javítási költsége; illetve hogy átlagosan hány balesetet szenvednek egyes autótípusok sofőrjei. Lássuk hát, mennyi az annyi, és mit válasszon egy biztonságra törekvő sofőr!

Népszerű sérült autók, avagy amiket érdemes lehet elkerülni - Porsche, Tesla, Subaru

Bizony, a fent nevezett három autómárkákat lehet, hogy jobb egyszerűen elkerülni. Ezeknél az autóknál találhatók messze a legrosszabb arányok a károsodásokat tekintve. A carVerticle rendszerében fellelhető Subaruk 71,3; a Tesláknak a 72,4; a Porsche típusú autóknak pedig a 72,5 százaléka szenvedett már legalább egyszer valamilyen károsodást. A 72,5% tehát azt jelenti, hogy ezer Porsche közül 725 szenvedett már valamilyen károsodást a múltban.

Ezek kiemelkedően magas számok. Csak kicsivel teljesített jobban a Hyundai (67,3%), a Skoda (66,4%) és a Suzuki (65,0%). Érdemes ezeket a számokat összevetni a legbiztonságosabb autókkal. Az Alfa Rómeóknak mindössze 36 százaléka szenvedett bármilyen balesetet a múltban, azaz ezer Alfa Romeo közül 640 teljesen ép még mindig. Majdnem ilyen jól teljesítettek még a Fiatok (42%), a Nissanok (42,9%), a Toyoták (44,8%), a Citroenek (45,7%) és az Opelek (46,2%) is.

Matas Buzelis, a carVertical kommunikációs igazgatója elmondta: "Adataink szerint a Magyarországon vizsgált autók 55%-a szenvedett valamilyen sérülést a múltban. Ez azt jelenti, hogy minden második használt autóban keletkezett már valamilyen kár. A vásárlók előtt adott a lehetőség, hogy megnézzék az autó történetét, élniük is kellene vele. Ez ugyanis értékes információ lehet a döntéshozatal és a tárgyalás során is. Vannak azonban olyan üzletek, amiket egyszerűen jobb nem megkötni.”

A legdrágább sérülések - Ha túl sok a felesleges pénzed, a Tesla lesz a Te autód!

Kezdjük az átlag árral. Mind a harminc típus kár-költségeit összevetve átlagosan 1,434,151 forintra jön ki egy-egy károsodás javítási költsége. Ez ugye úgy jön ki, hogy a carVerticle adatbázisában összevetik, hogy egy balesetet vagy károsodást követően mennyibe kerül az autó javítása. Ezt minden egyes alkalommal összeadják, az így kapott összeget pedig elosztják az összes autó számával. Ezt természetesen márkákra lebontva is kategorizálható. Így pedig teljes képet kaphatunk arról, hogy melyik autó szervizelése mennyibe is kerül átlagosan.

Az így kapott adatok alapján a Tesla toronymagasan nyert - ami persze nem túl pozitív győzelem a számukra. A Tesla autók átlagos javítási költsége ugyanis 7,778,439 forint. Hogy ezt kontextusba helyezzük, a második legdrágább átlagköltsége a Porsche-k javításának van, ezek átlagos ára 2,334,897 forint, ami nagyjából a Tesla költségének a harmada. A dobogó alsó fokán a Mercedes-Benz végzett 1,623,386 forinttal. Ezzel szemben ha Suzukival, Citroennel vagy Volóval balesetezünk, közel sem kell ilyen mélyen a zsebünkbe nyúlni - ezen autók bírnak a legolcsóbb átlagos javítási költségekkel. A Suzukik javítása átlagosan 549,293 forint, a Citroen a második 619,159 forintos átlagárral, a bronzérmet pedig 655,297 forinttal viszi a Volvo.

Ezek mellett érdemes beszélni még a Magyarországon igen nagy népszerűségnek örvendő autók javítási költségeiről is. A magyar utakon rengeteg Toyota látható, érthető okokból kifolyólag. Minőségi autó, vállalható szervíz árakkal. A Toyoták átlagos javítási költsége 951,225 forint. Hasonló árfolyamon mozog a még egy fokkal népszerűbb Volkswagen a maga 955,794 forintos átlagos javítási költségével. A BMW már drágább mulatság, azok átlagos szervíz ára 1,381,665 forint.

“Látható, hogy a Tesla javítási költsége magasan a legnagyobb. Ezeket az autókat általában az Egyesült Államokból szállítják, ráadásul súlyos múltbeli károsodásokkal. Ilyen autót venni, ráadásul anélkül, hogy utánanéznénk a jármű múltjának, számos fontos alkatrész idő előtti meghibásodásával járhat” - mondta Matas Buzelis.

Autónkénti átlagos káresetek - A Porschékkal csak a gond van?

Ahogy arra számítani is lehetett, egyértelmű összefüggés mutatható ki a sérült autók arányai és az egyes autók átlagos sérülései között. Mind közül a Porsche emelkedik ki legjobban a maga 1,63-as átlagos sérülési számával. Hasonló szinteken mozognak a Subaruk (1,58), illetve a Skodák és a Lexusok (1,52 - 1,52) is.

Ezek ismeretében érdemes ránézni a legjobban teljesítő autókra is. Ezek az Alfa Rómeók, melyek átlagos károsodási száma 0,68. Szintén jól áll a Fiat (0,78), a Nissan (0,80), a Dacia (0,82) és az Opel (0,88) is.

“Korrelációs kapcsolat figyelhető meg a legsérülékenyebb autók és a legmagasabb baleseti átlagok között. A rendszerünkben megfigyelt autók átlagos életkora 9,5 év. Ezek közül jó néhány márka van, melynek autói több alkalommal is balesetet szenvedtek ezen idő alatt” - mondta Matas Buzelis.

A legbiztonságosabb autók mellett érdemes megjegyezni, hogy az abszolút csúcstartó egy Mercedes-Benz. Az adatok alapján ezt az egy autót 35 alkalommal is regisztráltak sérültként.

A kutatás módszertana - A carVertical kétmillió autónál is többet vizsgált meg Magyarországon

Ezen fejezetben a három fő kutatási szempont kerül bemutatásra. Ezek az adott autótípusok károsodási rátája, az adott márka káreseteinek átlagos javítási költségei, illetve egy adott autó átlagosan sérüléseinek a száma.

Az autótörténeti adatbázisból kiszűrhetjük a kárhányadot, amely megmutatja, hogy egy adott autótípusból hány termék szenvedett kárt a múltban. Egyszerűbben fogalmazva, a sérült autók számát elosztva az összes autó számával kaphatjuk meg a sérült autók százalékos arányát. A legrosszabbul teljesítők a hetven százalékot is meghaladták a teszt során, a legjobbak ezzel szemben 45% alatt maradtak.

A javítási költség sem utolsó szempont. Ha már kárt szenvedünk, fontos, hogy észszerű összeget kelljen költeni arra, hogy újra használatba vehessük szeretett kis autónkat. A kutatás erre is kitér. Azt mutatja meg, hogy melyik márka termékeit a legdrágább, és melyeket a legolcsóbb javíttatni. A carVerticle több milliárd eurónyi kár elemzéséből nyerte az adatokat.

Szintén fontos részlet, hogy egy-egy autót hányszor kell javíttatni. E téren is komoly különbségek vannak márka és márka között itt is. Ez a szám úgy jön ki, hogy a carVerticle az adott autó típus összes balesetének számát elosztotta az adatbázisban lévő összes azonos autómárkával. Minél kisebb a szám, annál jobbnak számít az eredmény, hiszen annál biztonságosabb az adott autó.

Közelíti a 10%-ot a borravaló mértéke Magyarországon

A bankkártya-használati adatok szerint 2025-ben a magyar fogyasztók 8,12% borravalót adtak a vendéglátó ipari helyeken. A borravaló szokása átalakulóban van a gazdaságban és szektoronként eltérő a mértéke, amit a szezonális hatások is befolyásolnak. A kártyaelfogadási szolgáltató Teya Magyarország először hozott nyilvánosságra a jellemzően vendéglátóipari fogyasztáshoz kapcsolódó, borravalóra irányuló adatokat.
2025. 12. 23. 19:00
Megosztás:

Becsapós lehet az enyhe tél: szakértői tippek a biztonságos ünnepi utazáshoz

Az év végi rokonlátogatások és téli kiruccanások időszaka a magyar közutak egyik legforgalmasabb periódusa. Bár az idei december eddig enyhébb arcát mutatta, a Hankook szakértői arra figyelmeztetnek: a hamis biztonságérzet a legnagyobb ellenség. A változékony időjárás, a „fekete jég” jelensége és a hajnali fagyok olyan kihívások elé állítják az autósokat, amelyekre csak megfelelő műszaki felkészültséggel és minőségi, évszaknak megfelelő abroncsokkal lehet biztonságosan reagálni.
2025. 12. 23. 18:00
Megosztás:

Nőtt a forgalomba helyezett új autók száma az EU-ban

Az Európai Unióban idén novemberben összességében és az év eleje óta is nőtt az új személygépkocsik forgalomba helyezése az egy évvel korábbihoz képest, miközben emelkedett az elektromos járművek piaci részesedése az Európai Autógyártók Szövetsége, az ACEA kedden közzétett jelentése szerint.
2025. 12. 23. 17:00
Megosztás:

Idén a tavalyinál 10 százalékkal több újbor készült

Az idén leszüretelt szőlőből mintegy 2,9-3 millió hektoliter seprős újbor készült, ez 10 százalékkal haladja meg a tavalyi szintet, ami az elmúlt tíz év átlaga körül alakul a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) és a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa által készített körkép szerint.
2025. 12. 23. 16:00
Megosztás:

Új babaáruházlánccal erősít a Mészáros Csoport

Sikeres megállapodást követően adásvételi szerződést írt alá a Mészáros Csoport érdekeltségébe tartozó Talentis Group Zrt. a szlovén ALFI Magántőkealappal és a többi kis tulajdonossal, amelynek értelmében Szlovénia, Horvátország és Észak-Macedónia piacvezető baba-mama és gyermek bolthálózata, a Baby Center a 100 százalékos tulajdonába kerül az Alfi Kids d.o.o-n keresztül - jelentette be a társaság az MTI-nek kedden megküldött közleményben.
2025. 12. 23. 15:00
Megosztás:

Olajos magvak, szaloncukrok, héjas gyümölcsök vizsgálata, karácsonyi vásárok vendéglátóhelyeinek ellenőrzése

A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) és a szakmai irányítása alatt álló kormányhivatalok vendéglátóhelyeket és aszalt gyümölcsöket, olajos magvakat, szaloncukrokat és héjas gyümölcsöket árusító karácsonyi vásárokat, piacokat, vásárcsarnokokat és boltokat ellenőriztek az adventi időszakban. A szaloncukroknál és olajos magvaknál minden tizedik ellenőrzött termék esetében találtak valamilyen hiányosságot, így többek között a termék összetételére és származására vonatkozó tájékoztatási, valamint nyomonkövetési problémák merültek fel. Eközben a karácsonyi vásárok vendéglátóhelyeit is vizsgálta a hatóság, amelyek közül 6 egység ideiglenes bezárására vagy a tevékenység korlátozására került sor higiéniai problémák miatt.
2025. 12. 23. 14:00
Megosztás:

A 4iG Nyrt. új finanszírozási feltételei tovább erősítik a csoport hosszú távú növekedési terveit

A 4iG megállapodást kötött az NKP II. keretében kibocsátott kötvényeinek új feltételrendszeréről, amely a finanszírozók részéről a társaság eredményes növekedési pályájának és megerősödött pénzügyi teljesítményének elismerését, valamint a befektetők hosszú távú bizalmát tükrözi. A lépéssel felszabaduló jelentős forrásokat a vállalatcsoport a következő években a hazai és nemzetközi növekedési stratégiájának prioritásaira – az űr- és védelmi ipari, valamint a távközlési és digitális infrastruktúra területén tervezett beruházásokra, valamint célzott akvizíciókra – fordíthatja, amely a részvényesi értékteremtést szolgálja.
2025. 12. 23. 13:00
Megosztás:

Milliárdos veszteség is lehet a vége: a gyártás legsérülékenyebb pontja

2025-ben a gyártóvállalatok digitalizációja és automatizációja új, korábban nem látott kiberfenyegetéseket hozott magával. A támadási pontok száma a termelési rendszerek összekapcsoltsága miatt többszörösére nőtt, miközben számos ipari szereplő még mindig alábecsüli a kockázatokat. Az OMIKRON Informatika Kft. friss tapasztalatai szerint nemcsak az IT-rendszerek, hanem az üzemi OT-környezet sérülékenysége is komoly üzletmeneti kockázatot jelent: egyetlen támadás akár teljes gyárleállást is okozhat.
2025. 12. 23. 12:00
Megosztás:

Karácsonykor is nyitva tartanak az ORLEN DESPAR üzletei

Az ORLEN Hungary országszerte már 70 töltőállomáson üzemeltet DESPAR élelmiszerüzleteket, ahol a tankolás mellett a mindennapi bevásárlás egyaránt gyorsan és kényelmesen elintézhető. Az ORLEN benzinkutakon található DESPAR egységek az ünnepi időszakban is megbízható megoldást nyújtanak azok számára, akik az utolsó pillanatban szembesülnek azzal, hogy hiányzik egy-egy fontos alapanyag a karácsonyi készülődéshez.
2025. 12. 23. 11:00
Megosztás:

A virtuális rendezvények és koncertek új korszaka

Abban a korszakban, amikor a világ a világjárvány idején a túlélésért küzdött, és az emberek nem tudtak elmenni kedvenc koncertjeikre, a szórakoztatóipar megszűnt kizárólag offline formában létezni.
2025. 12. 23. 10:44
Megosztás:

Vállalkozók! Ezek a változások jönnek 2026-ban

Fontos adóváltozások lépnek életbe 2026. január 1-jétől. Emelkedik az alanyi adómentes (AAM) határ, módosul az átalányadózás egyik kulcseleme, a költséghányad, továbbá átalakul a szociális hozzájárulási adó (SZOCHO) minimum alapjának meghatározása is. A módosítások egyszerre jelenthetnek könnyebbséget és új, odafigyelést igénylő feladatokat a vállalkozók számára.
2025. 12. 23. 09:00
Megosztás:

Botrány az Aave-nél: egy elhamarkodott szavazás megrendíti a DeFi egyik zászlóshajóját

Az Aave, a decentralizált pénzügyek (DeFi) egyik legismertebb protokollja, ezúttal nem technikai újításaival vagy hozamígéreteivel, hanem belső kormányzási válságával került a figyelem középpontjába. Egy vitatott szavazási kezdeményezés, mely a protokoll márkaeszközeinek DAO alá helyezéséről szól, komoly feszültséget váltott ki a közösségben – és súlyos kérdéseket vet fel a decentralizáció hitelességével kapcsolatban.
2025. 12. 23. 08:00
Megosztás:

Miközben az USA és az EU elad, Ázsia csendben felvásárolja a Bitcoint – íme, miért

A Bitcoin piaca látszólag kiszámíthatatlan – napközben gyengül, éjszaka stabilizálódik vagy enyhén erősödik. Mi állhat ennek a furcsa viselkedésnek a hátterében? A válasz egyszerűbb, mint gondolnánk: időzónák és földrajzi különbségek. Míg az Egyesült Államokban és Európában inkább eladnak, addig Ázsiában egyre többen vásárolnak. A globális kereskedési adatok alapján egyértelmű a trend – és talán a jövő is.
2025. 12. 23. 07:00
Megosztás:

Bitcoin bálnák eladják vagyonuk egy részét – 3,37 milliárd dollárnyi BTC mozdult meg decemberben

2025 decemberében látványos mozgások zajlottak a Bitcoin piacon: a legnagyobb kriptotartók – az úgynevezett „bálnák” – több mint 36 000 BTC-t dobtak piacra. Ez a több milliárd dollár értékű eladás komoly kérdéseket vet fel a Bitcoin árfolyamának rövid távú jövőjét illetően, különösen egy ilyen ingadozó piaci időszakban.
2025. 12. 23. 06:00
Megosztás:

Meglepő fordulat: A JPMorgan kriptokereskedést tervez intézményi ügyfeleknek

A Wall Street egyik legnagyobb neve, a JPMorgan Chase, újabb jeleit mutatja annak, hogy a kriptoipar végleg belépett a pénzügyi fősodorba. Bár korábban még élesen kritizálta a Bitcoint, a bank most komolyan mérlegeli a kriptokereskedés bevezetését – igaz, egyelőre csak az intézményi ügyfelek számára.
2025. 12. 23. 05:00
Megosztás:

Az EU újabb fél évvel meghosszabbította az Oroszország elleni gazdasági szankciókat

Az uniós tagállami kormányokat tömörítő Tanács hétfőn további hat hónappal, 2026. július 31-ig meghosszabbította az Oroszország elleni gazdasági szankciókat az Ukrajna elleni agresszió miatt.
2025. 12. 23. 04:00
Megosztás:

Újból szükség van az ország összefogására Sági Dominik megmentésért

A kisfiú egy ritka, halálos lefolyású genetikai betegségben, gyermekkori izomsorvadásban szenved, melynek gyógyítása 1,3 milliárd forintba kerül. Az ügynek új lökést adhat, hogy felajánlottak egy, a magyar fociválogatott által dedikált labdát.
2025. 12. 23. 03:00
Megosztás:

Hamarabb utalják a családi pótlékot és a GYES - mutatjuk miért

A Kormány azon dolgozik, hogy a családok anyagi mozgástere tovább bővüljön, és a karácsony valóban az ünnep bensőséges hangulatáról és értékeiről szólhasson.
2025. 12. 23. 02:00
Megosztás:

Eldőlt a magyar nyugdíjak emelése! Itt a Magyar Közlöny hivatalos szövege

A Kormány döntéseit rögzítő jogszabályok a Magyar Közlönyben jelentek meg, így hivatalos most már minden részlet. Nézzük!
2025. 12. 23. 01:00
Megosztás:

Ekkor érkezik pontosan a 13. havi nyugdíj és a 14. havi nyugdíj első heti részlete

Amit vállaltunk, teljesítjük: 2026-ban is megőrizzük a nyugdíjak vásárlóértékét, februárban érkezik a 13. havi nyugdíj és a 14. havi nyugdíj első heti részlete - közölte hétfői közleményében a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM).
2025. 12. 23. 00:01
Megosztás: