Melyek Magyarország legsérültebb autói?

Használt autót venni nem egyszerű. Már csak azért sem, mert a carVertical legújabb kutatásából kiderül, hogy az autók 52,4 százaléka szenvedett már valamilyen sérülést a múltban. A statisztikák szerint minden második autó legalább egyszer károsodott már valamilyen okból kifolyólag, ráadásul korrelációs összefüggés van bizonyos autók márkája, illetve annak biztonságossága között.

Melyek Magyarország legsérültebb autói?

A carVertical segít bemutatni az autómárkák közti különbségeket. Rendszerüknek köszönhetően azt tudhatjuk meg, mely autók a legbiztonságosabbak, és melyek a legbalesetveszélyesebbek. Három fő téma kerül bemutatásra: hogy az egy adott márkán belül a használt autók hány százaléka károsodott már meg valaha; hogy átlagosan mennyibe került ezen károk javítási költsége; illetve hogy átlagosan hány balesetet szenvednek egyes autótípusok sofőrjei. Lássuk hát, mennyi az annyi, és mit válasszon egy biztonságra törekvő sofőr!

Népszerű sérült autók, avagy amiket érdemes lehet elkerülni - Porsche, Tesla, Subaru

Bizony, a fent nevezett három autómárkákat lehet, hogy jobb egyszerűen elkerülni. Ezeknél az autóknál találhatók messze a legrosszabb arányok a károsodásokat tekintve. A carVerticle rendszerében fellelhető Subaruk 71,3; a Tesláknak a 72,4; a Porsche típusú autóknak pedig a 72,5 százaléka szenvedett már legalább egyszer valamilyen károsodást. A 72,5% tehát azt jelenti, hogy ezer Porsche közül 725 szenvedett már valamilyen károsodást a múltban.

Ezek kiemelkedően magas számok. Csak kicsivel teljesített jobban a Hyundai (67,3%), a Skoda (66,4%) és a Suzuki (65,0%). Érdemes ezeket a számokat összevetni a legbiztonságosabb autókkal. Az Alfa Rómeóknak mindössze 36 százaléka szenvedett bármilyen balesetet a múltban, azaz ezer Alfa Romeo közül 640 teljesen ép még mindig. Majdnem ilyen jól teljesítettek még a Fiatok (42%), a Nissanok (42,9%), a Toyoták (44,8%), a Citroenek (45,7%) és az Opelek (46,2%) is.

Matas Buzelis, a carVertical kommunikációs igazgatója elmondta: "Adataink szerint a Magyarországon vizsgált autók 55%-a szenvedett valamilyen sérülést a múltban. Ez azt jelenti, hogy minden második használt autóban keletkezett már valamilyen kár. A vásárlók előtt adott a lehetőség, hogy megnézzék az autó történetét, élniük is kellene vele. Ez ugyanis értékes információ lehet a döntéshozatal és a tárgyalás során is. Vannak azonban olyan üzletek, amiket egyszerűen jobb nem megkötni.”

A legdrágább sérülések - Ha túl sok a felesleges pénzed, a Tesla lesz a Te autód!

Kezdjük az átlag árral. Mind a harminc típus kár-költségeit összevetve átlagosan 1,434,151 forintra jön ki egy-egy károsodás javítási költsége. Ez ugye úgy jön ki, hogy a carVerticle adatbázisában összevetik, hogy egy balesetet vagy károsodást követően mennyibe kerül az autó javítása. Ezt minden egyes alkalommal összeadják, az így kapott összeget pedig elosztják az összes autó számával. Ezt természetesen márkákra lebontva is kategorizálható. Így pedig teljes képet kaphatunk arról, hogy melyik autó szervizelése mennyibe is kerül átlagosan.

Az így kapott adatok alapján a Tesla toronymagasan nyert - ami persze nem túl pozitív győzelem a számukra. A Tesla autók átlagos javítási költsége ugyanis 7,778,439 forint. Hogy ezt kontextusba helyezzük, a második legdrágább átlagköltsége a Porsche-k javításának van, ezek átlagos ára 2,334,897 forint, ami nagyjából a Tesla költségének a harmada. A dobogó alsó fokán a Mercedes-Benz végzett 1,623,386 forinttal. Ezzel szemben ha Suzukival, Citroennel vagy Volóval balesetezünk, közel sem kell ilyen mélyen a zsebünkbe nyúlni - ezen autók bírnak a legolcsóbb átlagos javítási költségekkel. A Suzukik javítása átlagosan 549,293 forint, a Citroen a második 619,159 forintos átlagárral, a bronzérmet pedig 655,297 forinttal viszi a Volvo.

Ezek mellett érdemes beszélni még a Magyarországon igen nagy népszerűségnek örvendő autók javítási költségeiről is. A magyar utakon rengeteg Toyota látható, érthető okokból kifolyólag. Minőségi autó, vállalható szervíz árakkal. A Toyoták átlagos javítási költsége 951,225 forint. Hasonló árfolyamon mozog a még egy fokkal népszerűbb Volkswagen a maga 955,794 forintos átlagos javítási költségével. A BMW már drágább mulatság, azok átlagos szervíz ára 1,381,665 forint.

“Látható, hogy a Tesla javítási költsége magasan a legnagyobb. Ezeket az autókat általában az Egyesült Államokból szállítják, ráadásul súlyos múltbeli károsodásokkal. Ilyen autót venni, ráadásul anélkül, hogy utánanéznénk a jármű múltjának, számos fontos alkatrész idő előtti meghibásodásával járhat” - mondta Matas Buzelis.

Autónkénti átlagos káresetek - A Porschékkal csak a gond van?

Ahogy arra számítani is lehetett, egyértelmű összefüggés mutatható ki a sérült autók arányai és az egyes autók átlagos sérülései között. Mind közül a Porsche emelkedik ki legjobban a maga 1,63-as átlagos sérülési számával. Hasonló szinteken mozognak a Subaruk (1,58), illetve a Skodák és a Lexusok (1,52 - 1,52) is.

Ezek ismeretében érdemes ránézni a legjobban teljesítő autókra is. Ezek az Alfa Rómeók, melyek átlagos károsodási száma 0,68. Szintén jól áll a Fiat (0,78), a Nissan (0,80), a Dacia (0,82) és az Opel (0,88) is.

“Korrelációs kapcsolat figyelhető meg a legsérülékenyebb autók és a legmagasabb baleseti átlagok között. A rendszerünkben megfigyelt autók átlagos életkora 9,5 év. Ezek közül jó néhány márka van, melynek autói több alkalommal is balesetet szenvedtek ezen idő alatt” - mondta Matas Buzelis.

A legbiztonságosabb autók mellett érdemes megjegyezni, hogy az abszolút csúcstartó egy Mercedes-Benz. Az adatok alapján ezt az egy autót 35 alkalommal is regisztráltak sérültként.

A kutatás módszertana - A carVertical kétmillió autónál is többet vizsgált meg Magyarországon

Ezen fejezetben a három fő kutatási szempont kerül bemutatásra. Ezek az adott autótípusok károsodási rátája, az adott márka káreseteinek átlagos javítási költségei, illetve egy adott autó átlagosan sérüléseinek a száma.

Az autótörténeti adatbázisból kiszűrhetjük a kárhányadot, amely megmutatja, hogy egy adott autótípusból hány termék szenvedett kárt a múltban. Egyszerűbben fogalmazva, a sérült autók számát elosztva az összes autó számával kaphatjuk meg a sérült autók százalékos arányát. A legrosszabbul teljesítők a hetven százalékot is meghaladták a teszt során, a legjobbak ezzel szemben 45% alatt maradtak.

A javítási költség sem utolsó szempont. Ha már kárt szenvedünk, fontos, hogy észszerű összeget kelljen költeni arra, hogy újra használatba vehessük szeretett kis autónkat. A kutatás erre is kitér. Azt mutatja meg, hogy melyik márka termékeit a legdrágább, és melyeket a legolcsóbb javíttatni. A carVerticle több milliárd eurónyi kár elemzéséből nyerte az adatokat.

Szintén fontos részlet, hogy egy-egy autót hányszor kell javíttatni. E téren is komoly különbségek vannak márka és márka között itt is. Ez a szám úgy jön ki, hogy a carVerticle az adott autó típus összes balesetének számát elosztotta az adatbázisban lévő összes azonos autómárkával. Minél kisebb a szám, annál jobbnak számít az eredmény, hiszen annál biztonságosabb az adott autó.

Mínuszban zárták a hetet az európai tőzsdék

Indexveszteséggel zártak pénteken a főbb európai értékpapírpiacok.
2025. 10. 17. 21:00
Megosztás:

Szárnyalnak a stabilcoinok az Ethereumon

Október közepére az Ethereum hálózaton kibocsátott stabilcoinok (angolul: stablecoin) teljes kínálata meghaladta a 180 milliárd dollárt, ami új történelmi csúcs. Ez a mérföldkő nem csupán a stabil érmék növekvő szerepét igazolja, hanem megerősíti az Ethereum pozícióját a decentralizált pénzügyek (DeFi) első számú platformjaként – miközben a kriptoszektor továbbra is a volatilitással és a szabályozói nyomással küzd.
2025. 10. 17. 20:00
Megosztás:

A Kifli.hu anyacége az AutoStore-ral közösen hoz létre a világon egyedülálló, AI-vezérelt központot

A Kifli.hu anyavállalata, a Rohlik-csoport informatikai cége, a Veloq bemutatta a világ legfejlettebb, mesterséges intelligencián alapuló, online élelmiszer-kiskereskedelmi központját Bécsben. A bejelentés egy globális együttműködés kezdetét is jelenti a német AutoStore-ral, az intelligens rendelés-feldolgozás vezető fejlesztőjével. A partnerség célja, hogy világszerte következő generációs automatizálási megoldásokat juttasson el az élelmiszer-kiskereskedőkhöz.
2025. 10. 17. 19:30
Megosztás:

A túlsúllyal élők ismerik a kockázatokat, de még nem fordulnak orvoshoz

Egy friss, a Novo Nordisk megbízásából, a magyar lakosság körében végzett reprezentatív kutatás szerint a fogyni vágyók 88 százaléka számára fontos a jövőbeni betegségek megelőzése. Ez arra utal, hogy a többség tisztában van azzal: a túlsúly és az elhízás nem pusztán esztétikai kérdés, hanem olyan állapot, amely súlyos szövődményeket hordoz. Ennek ellenére sokan még mindig nem fordulnak orvoshoz segítségért.
2025. 10. 17. 19:00
Megosztás:

Mennyi személyi kölcsönt lehet felvenni az átlagbérből?

A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) ma reggel publikált adatai szerint idén augusztusban bruttó 683 300 forint volt a teljes munkaidőben alkalmazásban állók átlagkeresete, míg a nettó átlagkereset 472 600 volt - ekkora jövedelemmel akár 15 millió forint személyi kölcsönt is felvehetnek az igénylők. A keresetek mediánértéke bruttó 563 400, illetve nettó 394 300 forint volt, ami viszont kisebb teret hagy a hiteligénylőknek - írja közleményében a Bank360 pénzügyi szakportál.
2025. 10. 17. 18:30
Megosztás:

7000 új munkahelyet hozott létre a dél-koreai Shinheung beruházása Monoron

Hétszáz munkahelyet teremtett a dél-koreai Shinheung kapacitásbővítése Monoron, amely beruházás még tovább erősíti Magyarország szerepét az elektromos autóipari forradalomban - közölte Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter pénteken Monoron.
2025. 10. 17. 18:00
Megosztás:

Beperelte az Európai Bizottságot a román Romgaz

Beperelte az Európai Bizottságot a román állami gázipari vállalat, a Romgaz - írta az economedia.ro a cég közleménye alapján.
2025. 10. 17. 17:30
Megosztás:

Kormánydöntés készül: 2026-ban is garantáljuk a rezsicsökkentést

A kormány jogszabályban kívánja rögzíteni, hogy a brüsszeli nyomás ellenére 2026-ban is változatlan feltételekkel biztosítja a rezsicsökkentést a magyar családoknak és nyugdíjasoknak. Az erről szóló jogszabálytervezetet társadalmi egyeztetésre bocsátotta. Az energiabeszerzés és a rezsicsökkentés a most zajló nemzeti konzultációnak is az egyik legfontosabb kérdése - tájékoztatott az Energiaügyi Minisztérium (EM) az MTI-hez pénteken eljuttatott közleményében.
2025. 10. 17. 17:00
Megosztás:

Biztosított a távfűtéses lakások energiaellátása

Felkészült a fűtési szezonra az ország, másfél évnyi lakossági fogyasztásra elég gázt tároltak be a hazai tárolókba, ami kellő biztonságot ad a fűtőerőművek működéséhez - mondta az Energiaügyi Minisztérium (EM) energetikáért felelős államtitkára pénteken Budapesten, az Erőművek Éjszakája megnyitóján.
2025. 10. 17. 16:30
Megosztás:

Nagy Elek üzletember, a Mecénás-díj legelső díjazottja

A Magyar Írószövetség idén hozta létre a Mecénás-díjat, amelyet innentől a szervezet azon támogatóinak ítélnek oda, akik áldozatos munkájukkal és nagyvonalú felajánlásaikkal járulnak hozzá a magyar irodalom és nyelviség fennmaradásáért, az írott hagyományok megőrzéséért a következő generációk számára. A Mecénás-díj legelső díjazottja Nagy Elek üzletember, a Méhes György - Nagy Elek Irodalmi Alapítvány alapítója, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara elnöke lett.
2025. 10. 17. 16:00
Megosztás:

Az 5 legjobb kriptovaluta, amellyel 1000 dollárból 50 000 dollárt csinálhatsz ebben a bikapiacban

A kriptobefektetők ismét olyan eszközöket keresnek, amelyek kis pozíciókból akár életre szóló hozamot is hozhatnak. A 2025–2026-os ciklus a növekedés új korszakának tűnik, és néhány projekt már most élen jár ebben a folyamatban.
2025. 10. 17. 15:30
Megosztás:

Messze nincs még vége az Otthon Start láznak: kiderült, mit gondolnak az ingatlankeresők a piacról

A következő hónapokban is tovább pörgetheti az Otthon Start program az ingatlanpiacot, ugyanis még rengetegen vannak olyanok, akik a közeljövőben tervezik a kedvezményes hitellel a lakásvásárlást - derül ki a zenga.hu hirdetési oldal felhasználói körében végzett felmérésből. A válaszadók a fővárosi kínálattal kevésbé vannak megelégedve, a többség pedig 25 százalék alatti önrésszel tervez.
2025. 10. 17. 15:30
Megosztás:

Ársapkával fagyasztották be a budapesti garzonlakások száguldó árait

Az Otthon Start Program (OSP) bejelentése után megtorpant az első lakásvásárlók kedvenceinek számító fővárosi garzonok drágulása elsősorban a 1,5 milliós négyzetméterár-korlát miatt. A tulajdonosok által meghirdetett használt 30-50 négyzetméteres lakások négyzetméterárainak középértéke tavaly októbertől a program júliusi bejelentéséig 32 százalékkal 1,45 millió forintra nőtt. Az elmúlt három hónapban viszont már csak 4,5 százalékkal emelkedtek a budapesti garzonárak. Érdekes különbség, hogy a tulajdonosok kínálatában szereplő kislakások kevesebb mint feleakkora tempóban drágultak július és szeptember között, mint az ingatlanközvetítők által eladásra kínált használt garzonok. Az OSP szeptemberi indulása óta mindkét eladói csoport kínálatában jelentősen lassult a garzonlakások drágulása, amiben jelentős szerepet játszik, hogy ezeknek az ingatlanoknak az árszintje már a program bejelentésekor is a 1,5 milliós négyzetméterárszint körül táncolt.
2025. 10. 17. 15:00
Megosztás:

Trump egymilliárd dolláros nyereségre tett szert mémérmékből, Bitcoinból és a WLFI-ből

<a href="https://www.bitcoinbazis.hu/bitcoin-banyaszok-balnak-ertekesites/" target="_blank">Donald Trump volt amerikai elnök és családja több mint 1 milliárd dollárt keresett a Bitcoinból</a> és különböző kriptovaluta-projektekből – derül ki a Financial Times friss jelentéséből.
2025. 10. 17. 14:30
Megosztás:

Fogalmuk sincs a magyaroknak, mennyire gyakoriak a genetikai betegségek idehaza

Sokat hallanak róla, még sincsenek tisztában a magyarok azzal, hogy mennyire gyakoriak a genetikai betegségek és milyen drága a kezelésük – mutat rá az Europion reprezentatív felmérése. A lakosság háromnegyede az államtól várná az érintettek támogatását, és egyetért azzal, hogy a szülők pályázhassanak egy elkülönített költségvetési keretre a genetikai rendellenességben szenvedő gyermekek kezelésének finanszírozására. Tízből négy válaszadó már részt vett betegeknek szervezett gyűjtésben, a megkérdezettek többsége pedig bízik abban, hogy a felajánlások valóban célba érnek.
2025. 10. 17. 14:30
Megosztás:

A Ripple új korszakot nyit – 1 milliárd dolláros GTreasury felvásárlással épül az új pénzügyi ökoszisztéma

A Ripple 2025-ben nem lassít: a vállalat most zárta harmadik jelentős idei akvizícióját, ezúttal az intézményi treasury menedzsment egyik legnagyobb szereplőjét, a GTreasury-t vásárolta fel 1 milliárd dollárért. A lépés túlmutat egy egyszerű felvásárláson – a Ripple célja világos: teljesen újratervezni a vállalati pénzügyi rendszerek működését, a blokklánc és a tradicionális pénzügyek határvonalának eltüntetésével.
2025. 10. 17. 14:00
Megosztás:

2025 harmadik negyedévére vonatkozó ingatlanpiaci adatok

A Budapesti Ingatlan Tanácsadók Egyeztető Fóruma (BIEF, BRF) - melynek tagjai: CBRE, Colliers, Cushman & Wakefield, Eston International, iO Partners és Robertson Hungary - ezúton közzéteszi 2025 harmadik negyedévére vonatkozó irodapiaci összegzését.
2025. 10. 17. 13:30
Megosztás:

Lassan egy éve stagnál a magyar lakásforgalom, de már begyújtották a kanócot

Az elmúlt három negyedévben alig változott a forgalom a magyar lakáspiacon, gyakorlatilag befagytak az eladások a magasba szökött árak miatt. Az idei második negyedév sem hozott élénkülést az Eurostat adatai szerint, tavalyhoz képest viszont érezhető volt a forgalom fékezése. Azonban már nem kell sokat várni az élénkülésre, sőt a hírek szerint el is indult a robbanás a kedvezményes Otthon Start hitelprogramnak köszönhetően, ami egy darabig biztosan felpörgeti majd a tranzakciókat.
2025. 10. 17. 13:00
Megosztás:

Bővülő ingatlankínálat mellett higgadtabb kereslet

Az Otthon Start Program (OSP) hatására a nyár végén és ősz elején látványosan élénkült a lakáspiac, azonban a keresleti hullámot kísérő túlreagálás jelei mind eladói, mind vevői oldalon megmutatkoztak.
2025. 10. 17. 12:30
Megosztás:

Uniswap áttörés – Már a Solana hálózatot is támogatja a Web App

A decentralizált pénzügyi ökoszisztéma újabb mérföldkőhöz érkezett: a legismertebb decentralizált tőzsde, az Uniswap, bejelentette, hogy immár a Solana hálózatot is támogatja webes alkalmazásában. Ez az integráció nem csupán technikai frissítés – hanem komoly lépés a multichain jövő felé, amely egyszerre szolgálja ki a felhasználókat, fejlesztőket és a DeFi világ egészét.
2025. 10. 17. 12:00
Megosztás: