Melyek Magyarország legsérültebb autói?

Használt autót venni nem egyszerű. Már csak azért sem, mert a carVertical legújabb kutatásából kiderül, hogy az autók 52,4 százaléka szenvedett már valamilyen sérülést a múltban. A statisztikák szerint minden második autó legalább egyszer károsodott már valamilyen okból kifolyólag, ráadásul korrelációs összefüggés van bizonyos autók márkája, illetve annak biztonságossága között.

Melyek Magyarország legsérültebb autói?

A carVertical segít bemutatni az autómárkák közti különbségeket. Rendszerüknek köszönhetően azt tudhatjuk meg, mely autók a legbiztonságosabbak, és melyek a legbalesetveszélyesebbek. Három fő téma kerül bemutatásra: hogy az egy adott márkán belül a használt autók hány százaléka károsodott már meg valaha; hogy átlagosan mennyibe került ezen károk javítási költsége; illetve hogy átlagosan hány balesetet szenvednek egyes autótípusok sofőrjei. Lássuk hát, mennyi az annyi, és mit válasszon egy biztonságra törekvő sofőr!

Népszerű sérült autók, avagy amiket érdemes lehet elkerülni - Porsche, Tesla, Subaru

Bizony, a fent nevezett három autómárkákat lehet, hogy jobb egyszerűen elkerülni. Ezeknél az autóknál találhatók messze a legrosszabb arányok a károsodásokat tekintve. A carVerticle rendszerében fellelhető Subaruk 71,3; a Tesláknak a 72,4; a Porsche típusú autóknak pedig a 72,5 százaléka szenvedett már legalább egyszer valamilyen károsodást. A 72,5% tehát azt jelenti, hogy ezer Porsche közül 725 szenvedett már valamilyen károsodást a múltban.

Ezek kiemelkedően magas számok. Csak kicsivel teljesített jobban a Hyundai (67,3%), a Skoda (66,4%) és a Suzuki (65,0%). Érdemes ezeket a számokat összevetni a legbiztonságosabb autókkal. Az Alfa Rómeóknak mindössze 36 százaléka szenvedett bármilyen balesetet a múltban, azaz ezer Alfa Romeo közül 640 teljesen ép még mindig. Majdnem ilyen jól teljesítettek még a Fiatok (42%), a Nissanok (42,9%), a Toyoták (44,8%), a Citroenek (45,7%) és az Opelek (46,2%) is.

Matas Buzelis, a carVertical kommunikációs igazgatója elmondta: "Adataink szerint a Magyarországon vizsgált autók 55%-a szenvedett valamilyen sérülést a múltban. Ez azt jelenti, hogy minden második használt autóban keletkezett már valamilyen kár. A vásárlók előtt adott a lehetőség, hogy megnézzék az autó történetét, élniük is kellene vele. Ez ugyanis értékes információ lehet a döntéshozatal és a tárgyalás során is. Vannak azonban olyan üzletek, amiket egyszerűen jobb nem megkötni.”

A legdrágább sérülések - Ha túl sok a felesleges pénzed, a Tesla lesz a Te autód!

Kezdjük az átlag árral. Mind a harminc típus kár-költségeit összevetve átlagosan 1,434,151 forintra jön ki egy-egy károsodás javítási költsége. Ez ugye úgy jön ki, hogy a carVerticle adatbázisában összevetik, hogy egy balesetet vagy károsodást követően mennyibe kerül az autó javítása. Ezt minden egyes alkalommal összeadják, az így kapott összeget pedig elosztják az összes autó számával. Ezt természetesen márkákra lebontva is kategorizálható. Így pedig teljes képet kaphatunk arról, hogy melyik autó szervizelése mennyibe is kerül átlagosan.

Az így kapott adatok alapján a Tesla toronymagasan nyert - ami persze nem túl pozitív győzelem a számukra. A Tesla autók átlagos javítási költsége ugyanis 7,778,439 forint. Hogy ezt kontextusba helyezzük, a második legdrágább átlagköltsége a Porsche-k javításának van, ezek átlagos ára 2,334,897 forint, ami nagyjából a Tesla költségének a harmada. A dobogó alsó fokán a Mercedes-Benz végzett 1,623,386 forinttal. Ezzel szemben ha Suzukival, Citroennel vagy Volóval balesetezünk, közel sem kell ilyen mélyen a zsebünkbe nyúlni - ezen autók bírnak a legolcsóbb átlagos javítási költségekkel. A Suzukik javítása átlagosan 549,293 forint, a Citroen a második 619,159 forintos átlagárral, a bronzérmet pedig 655,297 forinttal viszi a Volvo.

Ezek mellett érdemes beszélni még a Magyarországon igen nagy népszerűségnek örvendő autók javítási költségeiről is. A magyar utakon rengeteg Toyota látható, érthető okokból kifolyólag. Minőségi autó, vállalható szervíz árakkal. A Toyoták átlagos javítási költsége 951,225 forint. Hasonló árfolyamon mozog a még egy fokkal népszerűbb Volkswagen a maga 955,794 forintos átlagos javítási költségével. A BMW már drágább mulatság, azok átlagos szervíz ára 1,381,665 forint.

“Látható, hogy a Tesla javítási költsége magasan a legnagyobb. Ezeket az autókat általában az Egyesült Államokból szállítják, ráadásul súlyos múltbeli károsodásokkal. Ilyen autót venni, ráadásul anélkül, hogy utánanéznénk a jármű múltjának, számos fontos alkatrész idő előtti meghibásodásával járhat” - mondta Matas Buzelis.

Autónkénti átlagos káresetek - A Porschékkal csak a gond van?

Ahogy arra számítani is lehetett, egyértelmű összefüggés mutatható ki a sérült autók arányai és az egyes autók átlagos sérülései között. Mind közül a Porsche emelkedik ki legjobban a maga 1,63-as átlagos sérülési számával. Hasonló szinteken mozognak a Subaruk (1,58), illetve a Skodák és a Lexusok (1,52 - 1,52) is.

Ezek ismeretében érdemes ránézni a legjobban teljesítő autókra is. Ezek az Alfa Rómeók, melyek átlagos károsodási száma 0,68. Szintén jól áll a Fiat (0,78), a Nissan (0,80), a Dacia (0,82) és az Opel (0,88) is.

“Korrelációs kapcsolat figyelhető meg a legsérülékenyebb autók és a legmagasabb baleseti átlagok között. A rendszerünkben megfigyelt autók átlagos életkora 9,5 év. Ezek közül jó néhány márka van, melynek autói több alkalommal is balesetet szenvedtek ezen idő alatt” - mondta Matas Buzelis.

A legbiztonságosabb autók mellett érdemes megjegyezni, hogy az abszolút csúcstartó egy Mercedes-Benz. Az adatok alapján ezt az egy autót 35 alkalommal is regisztráltak sérültként.

A kutatás módszertana - A carVertical kétmillió autónál is többet vizsgált meg Magyarországon

Ezen fejezetben a három fő kutatási szempont kerül bemutatásra. Ezek az adott autótípusok károsodási rátája, az adott márka káreseteinek átlagos javítási költségei, illetve egy adott autó átlagosan sérüléseinek a száma.

Az autótörténeti adatbázisból kiszűrhetjük a kárhányadot, amely megmutatja, hogy egy adott autótípusból hány termék szenvedett kárt a múltban. Egyszerűbben fogalmazva, a sérült autók számát elosztva az összes autó számával kaphatjuk meg a sérült autók százalékos arányát. A legrosszabbul teljesítők a hetven százalékot is meghaladták a teszt során, a legjobbak ezzel szemben 45% alatt maradtak.

A javítási költség sem utolsó szempont. Ha már kárt szenvedünk, fontos, hogy észszerű összeget kelljen költeni arra, hogy újra használatba vehessük szeretett kis autónkat. A kutatás erre is kitér. Azt mutatja meg, hogy melyik márka termékeit a legdrágább, és melyeket a legolcsóbb javíttatni. A carVerticle több milliárd eurónyi kár elemzéséből nyerte az adatokat.

Szintén fontos részlet, hogy egy-egy autót hányszor kell javíttatni. E téren is komoly különbségek vannak márka és márka között itt is. Ez a szám úgy jön ki, hogy a carVerticle az adott autó típus összes balesetének számát elosztotta az adatbázisban lévő összes azonos autómárkával. Minél kisebb a szám, annál jobbnak számít az eredmény, hiszen annál biztonságosabb az adott autó.

Következő generációs intercity villamos motorvonatok beszerzéséről szerződött a Stadler és a GYSEV

9+4 db intercity villamos motorvonat szállításáról kötött szerződést a Stadler és a GYSEV Zrt. A járműveket az üzemeltető vasúttársaság 2027-től a Sopron-Budapest, illetve a Szombathely-Budapest viszonylaton tervezi forgalomba állítani. Az új, kétáramnemű járművek nem csak Magyarországon, hanem Ausztriában is képesek lesznek a közlekedésre. Az ötrészes, korszerű szerelvények kocsiszekrényei a Stadler szolnoki üzemében, magyar szakemberek munkájával készülnek majd. A szerződés aláírásának vasúttörténelmi jelentősége is van, ugyanis új intercity motorvonatokat utoljára pontosan 30 éve szereztek be Magyarországon.
2024. 03. 28. 10:30
Megosztás:

Bruttó 605 ezer volt januárban az átlagkereset

Januárban a teljes munkaidőben alkalmazásban állók bruttó átlagkeresete 605 100, a kedvezmények figyelembevételével számolt nettó átlagkereset 416 600 forint volt. A bruttó átlagkereset 14,6, a nettó átlagkereset 14,5, a reálkereset pedig 10,4 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest a fogyasztói árak 3,8 százalékos növekedése mellett - jelentette csütörtökön a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
2024. 03. 28. 10:00
Megosztás:

Mire számíthatunk ma a magyar tőzsdén?

Pozitív korrekció várható a Budapesti Értéktőzsdén (BÉT) csütörtökön a délelőtti órákban, az Equilor Befektetési Zrt. szenior elemzője szerint ugyanakkor kérdéses, hogy ez ki tud-e tartani a nap végéig.
2024. 03. 28. 09:30
Megosztás:

A GVH együttműködési megállapodást kötött Azerbajdzsán versenyfelügyeleti szolgálatával

Együttműködési megállapodást kötött a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) és Azerbajdzsán Állami Antimonopólium és Fogyasztói Piacellenőrzési Szolgálata - közölte a GVH az MTI-vel szerdán.
2024. 03. 28. 09:00
Megosztás:

Megéri kipróbálni a CFD-kereskedést?

A tapasztalt kereskedők számára a különbözeten alapuló ügyletek, más néven CFD-k népszerű eszközök a portfóliójukban, amelyekkel anélkül spekulálnak a pénzügyi piacok változó árairól, hogy ténylegesen birtokolniuk kellene a részvényeket.
2024. 03. 28. 08:16
Megosztás:

Vegyesen mozogtak az ázsiai indexek

Vegyesen mozogtak a vezető ázsiai tőzsdék csütörtökön, a térség irányadó tőzsdéje, a tokiói börze Nikkei225 indexe 1,57 százalékos csökkenéssel, 40 151 ponton zárt. A részvények szélesebb körét összefogó Topix index 1,85 százalékkal süllyedt.
2024. 03. 28. 08:00
Megosztás:

A legnépszerűbb mémérmék, a Pepe (PEPE) és a KangaMoon (KANG) az egekbe szöknek, a KANG új minden idők legmagasabb árfolyamát éri el

A kriptopiacon formálódó mém-szezonban több népszerű mémérme is jelentős bikás hangulatot mutat. Ilyen népszerű mémérmék, mint a KangaMoon (KANG) és a Pepe (PEPE) az elmúlt hetekben hatalmas elfogadottságot tapasztaltak, miközben ugyanabban az időszakban új minden idők legmagasabb árfolyamát (ATH) állították fel.
2024. 03. 28. 07:00
Megosztás:

A mesterséges intelligencia és a nyelvhasználat közötti kapcsolat volt az első Montágh Szalon témája

A Montágh Szalon első, szerdai eseményén a mesterséges intelligencia és a nyelvhasználat közötti kapcsolatról Prószéky Gábor Széchenyi-díjas programtervező matematikussal, nyelvésszel, a Nyelvtudományi Kutatóközpont főigazgatójával beszélgetett a Montágh Testület elnöke, Aczél Petra.
2024. 03. 28. 06:00
Megosztás:

Az egyedül élő idősebbek különösen kiszolgáltatottak az online veszélyekkel szemben

Az 50–79 éves magyarországi internetezők 97 százaléka napi rendszerességgel használja az internetet. Bár átlagosan mintegy két órát töltenek naponta az interneten, kevesen tartoznak a digitálisan felkészültek közé, ezért jobbára bizalmatlanok és kevésbé tudatosak – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) és az Adatvezérelt Marketing Szövetség (DIMSZ) friss közös kutatásából.
2024. 03. 28. 05:30
Megosztás:

Több szlovák-magyar regionális vasúti kapcsolat újraindítását tervezi a szlovák szaktárca

A szlovák közlekedési tárca több szlovák-magyar regionális vasúti kapcsolat újraindítását tervezi - közölte az MTI-vel a szlovák szaktárca.
2024. 03. 28. 05:00
Megosztás:

A mesterséges intelligencia és a nyelvhasználat közötti kapcsolat volt az első Montágh Szalon témája

A Montágh Szalon első, szerdai eseményén a mesterséges intelligencia és a nyelvhasználat közötti kapcsolatról Prószéky Gábor Széchenyi-díjas programtervező matematikussal, nyelvésszel, a Nyelvtudományi Kutatóközpont főigazgatójával beszélgetett a Montágh Testület elnöke, Aczél Petra.
2024. 03. 28. 04:00
Megosztás:

A luxusingatlanpiacon hozhat átrendeződést a rákosrendezői ingatlanberuházá

A Külgazdasági és Külügyminisztérium január 11-én jelentette be, hogy Magyarország és az Egyesült Arab Emirátusok megállapodott egymással, hogy a XIV. kerületben található Rákosrendező pályaudvaron a kormány rendezi a környék infrastruktúráját, míg az Egyesült Arab Emírségek Magyarországon szinte példátlan mértékű ingatlanberuházást hajt végre. A 130 hektáros – jelenleg elhanyagolt – területen bevásárló- és szórakoztatóközpont, parkok, irodák, szolgáltatások sora és lakóingatlanok épülhetnek majd, ami a mostani piaci és lakhatási viszonyokra jelentős hatással lehet. A fejlesztések hatására megemelkedhetnek az ingatlanárak is. 
2024. 03. 28. 03:00
Megosztás:

Drága az áram?! Tekerj szobabiciklit és termeld meg vele az áramot magadnak!

Megoldható-e házilag, hogy egy lakás áram ellátást az biztosítaná, hogy a család tagjai szobabiciklit tekernek, és az ezzel termelt árammal működtetik a lakás villamos berendezéseit? Számoljuk ki, hogy kb. mennyit kell tekernie egy családnak szobabiciklin ahhoz, hogy az ezzel termelt áram elég legyen egy átlagos család fogyasztásához?
2024. 03. 28. 02:00
Megosztás:

Ki a hülye? A lakossági földgáz árában hogyan lesz a köbméterből a számlán MegaJoule

Amikor a gázcsekkeinkre és a számlarészletezőre tekintünk, sokan közülünk elveszítjük az önuralmunkat, mivel rejtély számunkra, hogyan alakul át egy köbméter gáz korrigált mennyiséggé, és még inkább, hogy miért szükséges végül megajoule (MJ) alapú árat fizetnünk? Mi határozza meg a gáz fűtőértékét? És ami a legfontosabb: mennyibe kerül jelenleg egy köbméter háztartási gáz? Most végre Ön is megértheti, oktató videót is talál a cikkünk végén.
2024. 03. 28. 01:00
Megosztás:

A héten a Bitcoin Minetrix és az Ondo projekt lehet a legnagyobb nyertes

A kriptopiacon a hét elején megerősödött a vásárlási nyomás, és néhány altcoin látványos felfelé ívelésbe kezdett.
2024. 03. 28. 00:01
Megosztás:

Szoboszlai a Tippmix-en is nagyot megy!

Új sportfogadási lehetőséget biztosított a focirajongók és játékosai számára a Szerencsejáték Zrt. a magyar válogatott labdarúgócsapat utóbbi két mérkőzésére.
2024. 03. 27. 23:30
Megosztás:

Pluszban zártak a New York-i tőzsde főbb mutatói

Emelkedéssel zártak szerdán a New York-i értéktőzsde irányadó mutatói.
2024. 03. 27. 22:30
Megosztás:

Ezekkel a számokkal nyerhettél a Skandináv lottón!

A Szerencsejáték Zrt. honlapján olvasható tájékoztatás szerint a március 27-én megtartott 13. heti Skandináv lottó sorsoláson a következő számokat húzták ki:
2024. 03. 27. 22:00
Megosztás:

Stabil kilátással megerősítette az OTP-bankok besorolásait a Moody's

Változatlan stabil kilátással megerősítette az OTP Bank és az OTP Jelzálogbank befektetési ajánlású besorolásait szerdán a Moody's Ratings.
2024. 03. 27. 21:05
Megosztás:

Az MBH Bank megvette a Fundamenta többségi tulajdonrészét, lezárult a tranzakció

A szükséges engedélyek megszerzése után lezárult a Fundamenta-Lakáskassza Zrt. 76,35%-os tulajdonrészének megvásárlására vonatkozó részvényadásvételi folyamat, amelynek értelmében az MBH Bank vált a társaság többségi tulajdonosává. A Fundamenta ezentúl az MBH Bank konszolidált leányvállalataként, de önálló entitásként működik tovább. Az MBH Bank célja, hogy a tranzakció nyomán az MBH Bank a Fundamentával kiegészülve a hazai megtakarítási és jelzáloghitel-piac vezető szereplője legyen.
2024. 03. 27. 20:30
Megosztás: