Melyek Magyarország legsérültebb autói?

Használt autót venni nem egyszerű. Már csak azért sem, mert a carVertical legújabb kutatásából kiderül, hogy az autók 52,4 százaléka szenvedett már valamilyen sérülést a múltban. A statisztikák szerint minden második autó legalább egyszer károsodott már valamilyen okból kifolyólag, ráadásul korrelációs összefüggés van bizonyos autók márkája, illetve annak biztonságossága között.

Melyek Magyarország legsérültebb autói?

A carVertical segít bemutatni az autómárkák közti különbségeket. Rendszerüknek köszönhetően azt tudhatjuk meg, mely autók a legbiztonságosabbak, és melyek a legbalesetveszélyesebbek. Három fő téma kerül bemutatásra: hogy az egy adott márkán belül a használt autók hány százaléka károsodott már meg valaha; hogy átlagosan mennyibe került ezen károk javítási költsége; illetve hogy átlagosan hány balesetet szenvednek egyes autótípusok sofőrjei. Lássuk hát, mennyi az annyi, és mit válasszon egy biztonságra törekvő sofőr!

Népszerű sérült autók, avagy amiket érdemes lehet elkerülni - Porsche, Tesla, Subaru

Bizony, a fent nevezett három autómárkákat lehet, hogy jobb egyszerűen elkerülni. Ezeknél az autóknál találhatók messze a legrosszabb arányok a károsodásokat tekintve. A carVerticle rendszerében fellelhető Subaruk 71,3; a Tesláknak a 72,4; a Porsche típusú autóknak pedig a 72,5 százaléka szenvedett már legalább egyszer valamilyen károsodást. A 72,5% tehát azt jelenti, hogy ezer Porsche közül 725 szenvedett már valamilyen károsodást a múltban.

Ezek kiemelkedően magas számok. Csak kicsivel teljesített jobban a Hyundai (67,3%), a Skoda (66,4%) és a Suzuki (65,0%). Érdemes ezeket a számokat összevetni a legbiztonságosabb autókkal. Az Alfa Rómeóknak mindössze 36 százaléka szenvedett bármilyen balesetet a múltban, azaz ezer Alfa Romeo közül 640 teljesen ép még mindig. Majdnem ilyen jól teljesítettek még a Fiatok (42%), a Nissanok (42,9%), a Toyoták (44,8%), a Citroenek (45,7%) és az Opelek (46,2%) is.

Matas Buzelis, a carVertical kommunikációs igazgatója elmondta: "Adataink szerint a Magyarországon vizsgált autók 55%-a szenvedett valamilyen sérülést a múltban. Ez azt jelenti, hogy minden második használt autóban keletkezett már valamilyen kár. A vásárlók előtt adott a lehetőség, hogy megnézzék az autó történetét, élniük is kellene vele. Ez ugyanis értékes információ lehet a döntéshozatal és a tárgyalás során is. Vannak azonban olyan üzletek, amiket egyszerűen jobb nem megkötni.”

A legdrágább sérülések - Ha túl sok a felesleges pénzed, a Tesla lesz a Te autód!

Kezdjük az átlag árral. Mind a harminc típus kár-költségeit összevetve átlagosan 1,434,151 forintra jön ki egy-egy károsodás javítási költsége. Ez ugye úgy jön ki, hogy a carVerticle adatbázisában összevetik, hogy egy balesetet vagy károsodást követően mennyibe kerül az autó javítása. Ezt minden egyes alkalommal összeadják, az így kapott összeget pedig elosztják az összes autó számával. Ezt természetesen márkákra lebontva is kategorizálható. Így pedig teljes képet kaphatunk arról, hogy melyik autó szervizelése mennyibe is kerül átlagosan.

Az így kapott adatok alapján a Tesla toronymagasan nyert - ami persze nem túl pozitív győzelem a számukra. A Tesla autók átlagos javítási költsége ugyanis 7,778,439 forint. Hogy ezt kontextusba helyezzük, a második legdrágább átlagköltsége a Porsche-k javításának van, ezek átlagos ára 2,334,897 forint, ami nagyjából a Tesla költségének a harmada. A dobogó alsó fokán a Mercedes-Benz végzett 1,623,386 forinttal. Ezzel szemben ha Suzukival, Citroennel vagy Volóval balesetezünk, közel sem kell ilyen mélyen a zsebünkbe nyúlni - ezen autók bírnak a legolcsóbb átlagos javítási költségekkel. A Suzukik javítása átlagosan 549,293 forint, a Citroen a második 619,159 forintos átlagárral, a bronzérmet pedig 655,297 forinttal viszi a Volvo.

Ezek mellett érdemes beszélni még a Magyarországon igen nagy népszerűségnek örvendő autók javítási költségeiről is. A magyar utakon rengeteg Toyota látható, érthető okokból kifolyólag. Minőségi autó, vállalható szervíz árakkal. A Toyoták átlagos javítási költsége 951,225 forint. Hasonló árfolyamon mozog a még egy fokkal népszerűbb Volkswagen a maga 955,794 forintos átlagos javítási költségével. A BMW már drágább mulatság, azok átlagos szervíz ára 1,381,665 forint.

“Látható, hogy a Tesla javítási költsége magasan a legnagyobb. Ezeket az autókat általában az Egyesült Államokból szállítják, ráadásul súlyos múltbeli károsodásokkal. Ilyen autót venni, ráadásul anélkül, hogy utánanéznénk a jármű múltjának, számos fontos alkatrész idő előtti meghibásodásával járhat” - mondta Matas Buzelis.

Autónkénti átlagos káresetek - A Porschékkal csak a gond van?

Ahogy arra számítani is lehetett, egyértelmű összefüggés mutatható ki a sérült autók arányai és az egyes autók átlagos sérülései között. Mind közül a Porsche emelkedik ki legjobban a maga 1,63-as átlagos sérülési számával. Hasonló szinteken mozognak a Subaruk (1,58), illetve a Skodák és a Lexusok (1,52 - 1,52) is.

Ezek ismeretében érdemes ránézni a legjobban teljesítő autókra is. Ezek az Alfa Rómeók, melyek átlagos károsodási száma 0,68. Szintén jól áll a Fiat (0,78), a Nissan (0,80), a Dacia (0,82) és az Opel (0,88) is.

“Korrelációs kapcsolat figyelhető meg a legsérülékenyebb autók és a legmagasabb baleseti átlagok között. A rendszerünkben megfigyelt autók átlagos életkora 9,5 év. Ezek közül jó néhány márka van, melynek autói több alkalommal is balesetet szenvedtek ezen idő alatt” - mondta Matas Buzelis.

A legbiztonságosabb autók mellett érdemes megjegyezni, hogy az abszolút csúcstartó egy Mercedes-Benz. Az adatok alapján ezt az egy autót 35 alkalommal is regisztráltak sérültként.

A kutatás módszertana - A carVertical kétmillió autónál is többet vizsgált meg Magyarországon

Ezen fejezetben a három fő kutatási szempont kerül bemutatásra. Ezek az adott autótípusok károsodási rátája, az adott márka káreseteinek átlagos javítási költségei, illetve egy adott autó átlagosan sérüléseinek a száma.

Az autótörténeti adatbázisból kiszűrhetjük a kárhányadot, amely megmutatja, hogy egy adott autótípusból hány termék szenvedett kárt a múltban. Egyszerűbben fogalmazva, a sérült autók számát elosztva az összes autó számával kaphatjuk meg a sérült autók százalékos arányát. A legrosszabbul teljesítők a hetven százalékot is meghaladták a teszt során, a legjobbak ezzel szemben 45% alatt maradtak.

A javítási költség sem utolsó szempont. Ha már kárt szenvedünk, fontos, hogy észszerű összeget kelljen költeni arra, hogy újra használatba vehessük szeretett kis autónkat. A kutatás erre is kitér. Azt mutatja meg, hogy melyik márka termékeit a legdrágább, és melyeket a legolcsóbb javíttatni. A carVerticle több milliárd eurónyi kár elemzéséből nyerte az adatokat.

Szintén fontos részlet, hogy egy-egy autót hányszor kell javíttatni. E téren is komoly különbségek vannak márka és márka között itt is. Ez a szám úgy jön ki, hogy a carVerticle az adott autó típus összes balesetének számát elosztotta az adatbázisban lévő összes azonos autómárkával. Minél kisebb a szám, annál jobbnak számít az eredmény, hiszen annál biztonságosabb az adott autó.

A horvát kormány nem szabályozza tovább az üzemanyagok árát

Horvátország kormánya úgy döntött, hogy a kőolajszármazékok legmagasabb kiskereskedelmi árának meghatározásáról szóló rendeletet a továbbiakban nem alkalmazza, amit a globális piaci trendek alapos elemzésének és nyomon követésének eredményével magyarázott.
2025. 07. 14. 22:30
Megosztás:

Fokozná a kiskorúak védelmét az online térben az EB

Az Európai Bizottság iránymutatásokat tett közzé hétfőn a kiskorúak védelmének fokozására az online térben, valamint bemutatott egy életkort ellenőrző alkalmazást annak biztosítására, hogy a gyermekek és a fiatalok továbbra is élvezhessék az online világ kínálta lehetőségeket, például a tanulást és a kommunikációt, miközben csökken a káros tartalmaknak és viselkedésnek való kitettségük kockázata.
2025. 07. 14. 21:30
Megosztás:

Az első fél évben nőtt az ingatlan adásvételek száma

Idén az év első hat hónapjában az ingatlan adásvételek száma országosan 63 390 volt, ami éves összevetésben 2,8 százalékos növekedés, emellett a hitelpiacon is folytatódott az élénkülés: a hitelezés volumene 23 százalékkal nőtt 2024 azonos időszakához képest - közölte a Duna House hétfőn az MTI-vel.
2025. 07. 14. 21:00
Megosztás:

MNB: jóval infláció felett nőtt a tőkepiaci szereplők, pénztárak, biztosítók forgalma 2024-ben

A magyarországi öngondoskodási, biztosítási és tőkepiaci szektor, valamint a közvetítők egyaránt kétszámjegyű, az inflációt jelentősen meghaladó forgalomnövekedést könyvelhettek el 2024-ben - közölte a Magyar Nemzeti Bank (MNB) az MTI-vel hétfőn.
2025. 07. 14. 20:00
Megosztás:

Giorgia Meloni a kereskedelmi háború veszélyeire figyelmeztetett

A kereskedelmi háború mindannyiunkat gyengébbé tenne a közös globális kihívásokkal szemben - figyelmeztetett Giorgia Meloni olasz kormányfő vasárnap este kiadott közleményében az amerikai elnök vámpolitikai bejelentésére reagálva.
2025. 07. 14. 18:30
Megosztás:

Feltörekvő innováció: öt figyelemre méltó biotech start-up Magyarországról

A hazai biotechnológiai szektor évek óta dinamikus átalakuláson megy keresztül. A nemzetközi versenypályára belépő start-upok már nem csupán kutatásban, hanem konkrét diagnosztikai és terápiás alkalmazásokban is nemzetközi színvonalú eredményeket mutatnak.
2025. 07. 14. 18:00
Megosztás:

18 milliárd forintos közvilágítás-korszerűsítési pályázat indul 5000 lakos alatti településeknek

Hétfőtől pályázhatnak az 5000 lakos alatti települések a helyi közvilágítás korszerűsítésére; a Magyar Falu Program keretében, a Jedlik Ányos Energetikai Program forrásaiból összesen 18 milliárd forint áll rendelkezésre - mondta az Energiaügyi Minisztérium (EM) energetikáért felelős államtitkára hétfői budapesti sajtótájékoztatóján.
2025. 07. 14. 17:30
Megosztás:

Indul a nyári szezonális ellenőrzés

Július 15-én, kedden elindul a nyári szezonális ellenőrzés, amelyet az élelmiszerlánc-felügyeletet irányító Tállai András, az Agrárminisztérium (AM) parlamenti államtitkára rendelt el - jelentette be hétfői közleményében a minisztérium.
2025. 07. 14. 17:00
Megosztás:

Folytatódhat a fellendülés a budapesti szállodapiacon

Minden előzetes elemzői várakozást felülmúlt a kelet-közép-európai és ezen belül a budapesti szállodapiac teljesítménye 2024-ben. A szektor növekedése idén is folytatódhat, a nemzetközi vendégéjszakák száma az év végére az eddigi rekordév, 2019 szintjét is meghaladhatja - tájékoztatta a CBRE az MTI-t hétfőn.
2025. 07. 14. 16:30
Megosztás:

Ide 30, oda 27

Szóval nem 20, nem 50, hanem most inkább 30 százalékos általános vámot vetne ki Trump az EU-ra augusztus 1-től (na meg Mexikóra is).
2025. 07. 14. 16:00
Megosztás:

Feltörekvő innováció: öt figyelemre méltó biotech start-up Magyarországról

A hazai biotechnológiai szektor évek óta dinamikus átalakuláson megy keresztül. A nemzetközi versenypályára belépő start-upok már nem csupán kutatásban, hanem konkrét diagnosztikai és terápiás alkalmazásokban is nemzetközi színvonalú eredményeket mutatnak.
2025. 07. 14. 15:30
Megosztás:

Több hibát is találtak a rumok ellenőrzésekor

Rumokat vizsgált a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih), egy terméknél jelölési hibát találtak, egynél pedig élelmiszerminőségi probléma miatt intézkedtek a szakemberek; a hivatal mindkét forgalmazóval szemben eljárást indított és csaknem 700 ezer forint bírságot szabott ki - közölte a Nébih a honlapján hétfőn.
2025. 07. 14. 15:00
Megosztás:

Erőteljesen csökkent a BASF negyedéves nyeresége

A vártnál jelentősebben csökkent a Magyarországon is jelen lévő BASF német vegyipari vállalat nyeresége az idei második negyedévben, miközben rontotta idei eredményelőrejelzését - áll a cég honlapján.
2025. 07. 14. 14:30
Megosztás:

Nőtt az ingatlanadásvételek és a hitelezés volumene 2025 első félévében

A Duna House legfrissebb ingatlanpiaci adatai alapján a hazai lakáspiac a nyári hónapok kezdetén is stabil aktivitást mutatott: 2025 júniusában országosan 9 908 lakóingatlan cserélt tulajdonost, ami 6,3%-kal haladja meg a tavalyi év azonos időszakának értékét.
2025. 07. 14. 14:00
Megosztás:

Ismét féltheti állását a Fed-elnök

Jerome Powell Fed-elnök ismét Trump célkeresztjébe került.
2025. 07. 14. 13:30
Megosztás:

Mennyibe kerül a kötelező biztosítás az e-rollerekre?

Idén átlagosan 6500 forintos éves átlagdíj mellett, alapvetően két biztosító termékei közül választanak az elektromos rollerek tulajdonosai – derül ki az Insura.hu biztosításközvetítő portál mikromobilitási eszközökre fejlesztett kalkulátorának adataiból. Az ellenőrzés nehézségei miatt piaci becslések szerint országos szinten csupán az érintett járművek harmada rendelkezik az előírt biztosítással.
2025. 07. 14. 13:00
Megosztás:

3 stresszmentes kriptobefektetési stratégia, amivel nyugodtan alhatsz éjszaka

A kriptovaluta-befektetés nem a gyenge idegzetűek sportja. Egy Bitcoin 2021. november 10-én 67 000 dollárba került, és 2022-ben 16 000-ig zuhant, mielőtt 2025 júliusára elérte a 109 000 dolláros szintet. Aki ezt az utat végigjárta, 62%-os hozamnak örülhet – ha közben nem dobta el a portfólióját ijedtében. Ha te is belevágnál a digitális eszközök világába, de nem akarsz minden árfolyam-ingadozás miatt álmatlanul forgolódni, ez a három stratégia neked szól.
2025. 07. 14. 12:30
Megosztás:

A Stellar (XLM) váratlan áttörése: Lehagyta az XRP-t, és újra reflektorfénybe került

A kriptoközösséget meglepő fordulat rázta meg a napokban: a Stellar (XLM) nemcsak hogy lehagyta az XRP-t árfolyamteljesítményben, de ezzel megszakított egy hónapok óta tartó szoros árfolyamkorrelációt a két token között. A mozgás nem véletlenszerű, hanem technikai és piaci háttérrel alátámasztott rally, amely újraélesztette az érdeklődést a Stellar iránt – és ezzel új fejezet nyílhat az XLM kontra XRP versenyben.
2025. 07. 14. 12:00
Megosztás:

Emelkedtek a hosszú hozamok a fejlett gazdaságok kötvénypiacain pénteken

Az amerikai 10 éves hozama 4 bp-tal 4,39% körüli szintre emelkedett pénteken, Donald Trump elnök utóbbi napokban bejelentett vámfenyegetései tovább fokozták a piaci feszültséget.
2025. 07. 14. 11:30
Megosztás:

A jövő a tokenizált betéteké, nem a stabilcoinoké a Bank of England szerint

A Bank of England kormányzója, Andrew Bailey határozott üzenetet küldött a brit bankszektornak: ne a privát stabilcoinokkal, hanem a tokenizált bankbetétekkel foglalkozzanak. Az üzenet nemcsak iránymutatás, hanem egy új szabályozási korszak nyitánya is lehet – amely gyökeresen átalakíthatja a pénzügyi rendszer digitális jövőképét az Egyesült Királyságban.
2025. 07. 14. 10:30
Megosztás: