Mesterséges intelligencia a vasútépítésben
A közlemény szerint a Plasser & Theurer által fejlesztett mérőkocsi egyedülálló vasúti diagnosztikai rendszerrel van felszerelve: másodpercenként kétmillió adatpontot rögzít ultrahangos, lézeres és optikai berendezéseivel.
Az adatok digitális térképet alkotnak, a szenzorok és a nagy felbontású videórendszer pedig dokumentálja a sínszálak, aljak és rögzítések műszaki adatait, amelyeket mesterséges intelligencia segítségével elemeznek a szakértők.
Az itt alkalmazott technológiát nemcsak a kivitelezésben, hanem a V-Híd és a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) közös kutatási programjaiban is felhasználják majd - tették hozzá.
Úgy folytatták, hogy a pályadiagnosztikai projekt digitalizációja megkönnyíti az információk megosztását a projektszereplők között, az eredményadatok pedig a BIM alapjaként szolgálnak.
Az így létrejövő adatbázis lehetővé teszi a vasúti infrastruktúra jövőbeni 3D-s digitális modellezését az infrastruktúraelemek teljes élettartamán keresztül, a tervezés-előkészítéstől kezdve, a kivitelezésen át egészen az üzemeltetésig - áll a közleményben.