Mi történt a Xiaomi-val? Ez elég gáz lett...
Az egyszeri hatásokat nem számolva a vállalat profitja az elemzők várakozása szerint alakult (810 millió dollár). Az 547 millió dolláros eltérést a befektetések átértékelése okozta. A nyereség 8,2%-os emelkedése a korábbi negyedévek 60% feletti növekedési üteméhez képest jelentős visszaesés.
A készülék eladás eddigi nagyon magasan növekvő tendenciája átfordult, és 4,6%-kal csökkent a globális ellátási-lánc akadozása, illetve az alkatrészhiány következtében. Kínában a Huawei csoporthoz tartozó Honor előretörésével egyre élesedik az okostelefon gyártók versenye. A Xiaomi tovább bővítené offline üzlethálózatát, csak Kínában 20.000 üzletet szeretnének nyitni a következő három évben.
A stabil okostelefon üzletág kulcsfontoságú a vállalat számára az elektromos autó szektorba való belépés megalapozásaként, utóbbiba 10 milliárd dollárr fektetnének az elkövetkező évtizedben. A cég elképzeléseiben szerepel, hogy 2024 első felében elkezdődjön első elektromos autó modelljük tömeggyártása. A részvény 2%-os mínuszban volt nyitást követően.
A Xiaomi részvények tőzsdei árfolyama az elmúlt 1 évben