Miért érdemes felhőalapú CRM rendszert használni?
Egy jó szoftver valóban rengeteg terhet vesz le a munkatársak válláról, pláne, ha sok olyan automatizmus dolgozik benne, ami elvégzi az ismétlődő feladatokat (pl. számlák, üdvözlő e-mailek kiküldése). Ám van még egy fontos szempont, amit érdemes számításba venni, amikor egy ilyen szoftver beszerzése a cél: az, hogy felhőalapú legyen.
A magyar fejlesztésű MiniCRM a projektmenedzsmentre nemcsak azért tökéletesen alkalmas, mert egyszerűen és átláthatóan kezelhetőek a teendők, hanem az egész program felhőalapon működik. Nézzük is meg, hogy mik ennek a pozitív hozadékai.
Költséghatékony
Ha a CRM programot helyileg, a számítógépekre kell telepíteni, akkor egyrészt erős hardverre van szükség, másrészt nagy háttértárra, ahol minden adat elfér.
Ennek természetesen megvan a maga költségvonzata, hiszen a gépeket folyamatosan cserélni, fejleszteni kell, hogy a hardverük elbírja a program frissebb verzióit, illetve a tárolóegységet is bővíteni szükséges.
A felhőalapon működő rendszereknél viszont nincs ilyen gond: ha van stabil internetkapcsolat, akkor elegendő egy böngészőprogramot feltenni a gépre, ugyanis ezen keresztül elérhető a rendszer. Mivel az adatok sem lokálisan a készüléken tárolódnak, így a nagy kapacitású SSD meghajtók költségét is meg lehet spórolni.
Helyfüggetlen
Ez manapság, a home office és a hibrid munkavégzés világában különösen fontos szempont. Hisz meglehetősen kellemetlen az, amikor csak azért nem tudod megadni a lehetőséget a kollégáidnak arra, hogy otthonról dolgozzanak, mert a céges rendszert csak a belső hálózatról, az irodai számítógépekről lehet elérni. Ez most, 2024-ben már nagyon elavult megoldásnak számít!
A felhőalapú CRM viszont könnyen áthidalja a problémát: a használata nincs helyhez kötve, így a munkatársaid otthonról is könnyen hozzáférnek a rendszerhez, a saját laptopjukról, tabletjükről, sőt az okostelefonjukról is.
Ez lehetővé teszi, hogy egyes munkaköröket akár teljes egészében kiszervezz home office-ba. Az efféle megoldások sokak számára különösen vonzóak – ma már vannak olyan cégek, akiknek egyáltalán nincs irodájuk, minden munkatárs 100%-ban otthonról dolgozik. A CRM-nek köszönhetően viszont így is gördülékenyen halad a munka.
Maximális adatbiztonság
A technika ördöge sosem alszik, bármikor előfordulhat, hogy a laptopod egyszer csak megadja magát. Ez alapvetően is bosszantó, de ha fontos ügyféladatok vesznek el így, akkor garantált az instant agyvérzés.
De mi a helyzet akkor, ha mindent egy felhőalapú rendszerben tároltok? Nos, ez esetben elég csak egy másik, működő gépet beszerezned (akár ideiglenesen, amíg a tiéd szervizben van), és onnan ugyanúgy hozzáférsz a CRM-hez, ahol mindent a szokott helyen találsz.
Ugyanígy, ha lecseréled a régi gépedet egy újra, akkor sem kell bajlódnod a fájlok másolásával és programok telepítésével. Csak rakj fel egy böngészőt, jelentkezz be a fiókodba, és már folytathatod is a munkát.