Nagyobb lendülettel folytatódik az országos közúthálózat korszerűsítése
Mosóczi László az 5407-es számú út Móricgát és Jászszentlászló közötti, nettó 838 millió forintból felújított, közel nyolc kilométeres útszakaszának átadásán hangsúlyozta: Magyarország közúthálózata mintegy 32 ezer kilométer hosszú, és a 2010 előtt felhalmozott karbantartási lemaradás ledolgozása mindmáig rengeteg feladatot jelent.
Az államtitkár kiemelte: ha a 2021-re tervezett munkák az eddigi tempóban haladnak, akkor az idei beruházások akár 1250 kilométerrel javíthatják a közutak szolgáltatási színvonalát. A tavalyit így mintegy két és félszeresen meghaladó fejlesztés évtizedes rekord - tette hozzá.
Emlékeztetett, a kormány több programban, jelentős részben hazai forrásból támogatja a fokozatos előrehaladást, így az elmúlt évtizedben több mint 6000 kilométernyi útszakaszt tettek rendbe. Az elvégzett beruházások összértéke pedig elérte a 755 milliárd forintot.
A munkálatoknak köszönhetően "kényelmesebbé és biztonságosabbá válik az autózás és a buszozás, elsősorban vidéken, a kistelepüléseken pedig javul a helyi élet minősége" - fogalmazott az államtitkár.
Tájékoztatott arról, hogy a kivitelezők idén márciustól a nyár végéig 330 kilométeren végeztek feladataikkal, további mintegy 560 kilométeren pedig most is dolgoznak az ország minden részében.
Mosóczi László hangsúlyozta: "a kényelmesebb és biztonságosabb elérhetőség Móricgáton és térségében is hozzájárulhat a helyi gazdaság, foglalkoztatás és idegenforgalom felélénküléséhez".
Ismertetése szerint az összekötő út egyéb szakaszainak állapotát már 2017-ben és 2018-ban javították a kivitelezők. A Magyar falu program támogatásával tavaly és idén további két szakaszon történt burkolatfelújítás vagy nagyfelületű marás, aszfaltozás. A bugaci összekötő úton így több mint 26 kilométeren dolgoztak a munkagépek az 54 főúttól egészen Jászszentlászló központjáig. A több mint 1,4 milliárd forint értékű beruházásokban az 5407-es út lényegében teljes hosszában megújult - sorolta az államtitkár.
Lezsák Sándor (Fidesz-KDNP-Nemzeti Fórum), a térség országgyűlési képviselője elmondta: "a jó út alapvető feltétele egy település felvirágzásának", éppen ezért a kormány a közlekedési hálózatok folyamatos bővítése mellett a már meglévő utak karbantartását, állapotának javítását is kiemelt feladatának tartja.
Hangsúlyozta, a településeknek meg kell ragadniuk minden lehetőséget, hogy megteremthessék azokat a feltételeket, amelyek még vonzóbbá teszik a községeket, falvakat, tanyákat, és élhető körülményeket biztosítanak a fiatalok, a családok részére.
Csontos Máté (független) Móricgát polgármestere arról beszélt, hogy 23 éves polgármestersége alatt "elenyésző volt azoknak a testületi üléseknek a száma, ahol ne merült volna fel a móricgáti út helyzete". Az elmúlt nyolc évben azonban felgyorsultak a folyamatok, öt éve az út 2,6 kilométer hosszú szakasza kapott új aszfaltburkolatot, mára pedig a teljes, mintegy 10 kilométer hosszú útrész megújulhatott.
Nagy András (független) Jászszentlászló polgármestere elmondta: a felújított útszakasz "összeköti a jászszentlászlói és a móricgáti embereket egymással, és lehetőséget biztosít az itt élőknek, hogy gyorsan és biztonságosan jussanak el munkahelyeikre, a közintézményekbe".
Hangsúlyozta: a fejlesztés nemcsak a két település életében jelentős, hanem a kistérség és az egész megye szempontjából is fontos. A beruházással ugyanis kedvezőbbé vált a munkaerő-szállítás is, hiszen a Mercedes-gyár a Kecskemét-Kiskunfélegyháza-Jászszentlászló-Móricgát-Jakabszállás-Kecskemét körúton szállíthatja a dolgozókat. Az pedig, hogy "Móricgát visszakerülhetett a megye vérkeringésébe, a remények szerint megállíthatja a népességfogyást, a fejlesztéseknek pedig a környéken működő öt vágóhíd is nyertese lehet" - tette hozzá.