Negyven százalékkal többen érkeztek Budapestre a Forma 1 futam idején
Az NTAK adatai szerint az idei versenyhétvégén csaknem 85 ezer vendéget köszönthettek a budapesti szálláshelyek. A turistavonzóképesség és az országimázsépítő szempontból is kiemelkedő nagyrendezvény forgalomra gyakorolt hatását az is jól mutatja, hogy a Magyar Nagydíj időszakában a budapesti szálláshelyek 21%-kal több vendégéjszakát könyvelhettek el, mint a megelőző hétvégén. A kiemelkedő eredményekhez az Ed Sheeran rajongók is hozzájárultak, a brit világsztár július 20-án adott teltházas koncertet a Puskás Arénában.
Az idei futam és a koncert az előző évihez képest is látványosabb eredményeket hozott a fővárosban, Budapest 38%-kal több külföldi látogatót és 36%-kal több belföldi utazót látott vendégül, mint tavaly. A hazai és a nemzetközi vendégek által eltöltött vendéjszakák száma egyaránt 25%-kal haladta meg az előző évi versenyhétvége forgalmát.
A július 19-21. között Budapesten megszálló vendégek közel 90%-a az országhatáron túlról érkezett, a 76 ezer nemzetközi turista összesen 145 ezer vendégéjszakát töltött a magyar fővárosban. A legtöbb, 20 ezer éjszaka az Egyesült Királyság turistáitól származott, míg Németországból 17 ezer vendégéjszakát, Hollandiából és Lengyelországból pedig közel 9-9 ezer éjszakát regisztráltak a fővárosi szálláshelyeken.
A vendégéjszakák mintegy 50%-ának a főváros szállodái, 39%-ának pedig a magán- és egyéb szálláshelyek örülhettek a Magyar Nagydíj időszakában.
A versenypályához legközelebb eső településeken, Gödöllőn, Mogyoródon, Kerepesen, Veresegyházon is közel ötször annyi vendégéjszaka, és csaknem háromszor annyi vendég realizálódott a szálláshelyeken, mint a futam előtti hét azonos időszakában. Közülük Mogyoródon szállt meg a legtöbb turista, akik közel 2000 vendégéjszakát töltöttek el a három nap során.
A turizmus Magyarország stratégiai fontosságú ágazata, amely a GDP mintegy 12 százalékát állítja elő. Tavaly 16 millió vendég több mint 41 millió vendégéjszakát töltött a hazai szálláshelyeken. Az ágazatban működő közel 100 ezer hazai szálláshelyszolgáltató-, vendéglátó- és attrakcióüzemeltető kis- és közepes vállalkozás csaknem 400 ezer család megélhetését biztosítja. Az ágazat versenyképességének erősítése érdekében jött létre 2016-ban a Magyar Turisztikai Ügynökség. A turizmus kormányzati csúcsszervezete a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) révén napi szinten lát rá az ágazat teljesítményére.
Az MTÜ feladata az ágazat magas szintű, adatalapú irányítása, turizmusfejlesztési stratégiák meghatározása, a jogszabályi környezet versenyképességet támogató alakítása, valamint az országmárka építése. Marketing és értékesítési kampányok révén aktívan hozzájárul ahhoz, hogy országunk még vonzóbbá, élményekben gazdagabbá váljon mind a külföldi, mind a belföldi utazók számára. Stratégiai célja, hogy hazánk Közép-Európa vezető turisztikai desztinációjává váljon, valamint, hogy az ágazat GDP-hez való közvetlen és közvetett hozzájárulása 2030-ra 16 százalékra növekedjen. További információk és térségi trendriportok: igyutazunk.hu