Rekord évet zárt az SAP Hungary 2021-ben
Az SAP a pandémia ellenére növekedni tudott, ami nagy részben annak köszönhető, hogy termékeik és szolgáltatásaik jelentős része pont a járvány negatív hatásainak enyhítésében segíti az ügyfeleket. A legnagyobb kihívást jelentő területek például az üzletfolytonosság, üzembiztonság, HR-adminisztráció, redundancia-analízis, vagy a valós idejű készletmenedzsment, amiknek kezelésére egyre több vállalat választja a legkorszerűbb digitális, felhőalapú megoldásokat. A megnövekedett kereslet nem meglepő, hiszen a felhőalapú szolgáltatások beruházási igénye hosszútávon lényegesebb kisebb, illetve a kiépítés ideje is gyorsab b, mint egy helyszíni telepítésű (on-premise) megoldásnak, ami a gyors reagálást igénylő vírushelyzetben a szokásosnál is nagyobb vonzerőt jelentett a vállalati döntéshozóknak.
A vállalatokon belüli információk mellett egyre több külső hatás elemzésében is támogatja ügyfeleit az SAP világszerte, jó példa erre a klímaváltozással összefüggő információk menedzselése. Ennek megfelelően a fenntarthatóságot és a környezettudatosságot támogató megoldások népszerűsége is folyamatosan nőtt az elmúlt évben, ami idén is meghatározó lehet, hiszen szabályozói, fogyasztói és partneri oldalról továbbra is ez az egyik fő elvárás a cégek felé. Globálisan is jó évet tudhat maga mögött az SAP, hiszen a vállalatcsoport teljes bevétele 2 százalékkal emelkedve elérte a 27,8 milliárd eur&oacu te;t. A felhőszolgáltatásokból származó bevétel 17 százalékkal nőtt a tavalyi évhez képest.
„Ebben a sikerben nagy szerep jutott a marketing automatizációs sláger termékünknek az Emarsys-nak, illetve a tavaly év elején elindított RISE with SAP szolgáltatáscsomagnak, amely az ügyfelek felhőalapú átalakulását hivatott felgyorsítani. Általánosságban elmondható, hogy a felhőszegmensben látunk egy folyamatos fejlődést évről évre, és a chiphiány miatt az idei évben is megnövekedett keresletre számítunk ezen a területen. A tavalyi évben minden negyedéves tervünket sikerült túlteljesíteni, ezzel az eredménnyel pedig a régióban jelen lévő SAP leányvállalatok között is elsők lettünk. Arra számítok, hogy 2022-ben a folyamatos növekedésünknek & eacute;s az eddig nem látott keresletnek köszönhetően még ezt a remek eredményt is túl tudjuk majd szárnyalni.”
Az üzleti eredmények mellett a létszám is nagyot nőtt az SAP magyarországi leányvállalatánál. A budapesti irodákban jelenleg több mint 1350-en dolgoznak, csak 2021-ben több mint 200 embert vettek fel, és jelenleg is mintegy 100 pozíció vár betöltésre, miközben a fluktuáció minimális. Nagy eredmény a tavalyi évből a Flex Work program bevezetése, ami a pandémiától függetlenül, hosszútávon biztosít rugalmas munkavégzést a munkavállalók számára. Ennek keretében az egyén és a felettese közösen döntik el, hogy az adott kolléga hogyan tud a legjobban teljesíteni, és ennek megfelelően kialakíthatják úgy a munkakörülményeit, ahogy neki a legjobb. A program lényege, hogy a végeredményt helyezi előtérbe, nem pedig azt, hogy a munkát mikor és milyen körülmények között (otthon, az irodában, hibrid módon) végzik a kollégák.