Sikeres évet zárt a Heureka Group, az Árukereső cseh anyacége

Erős pénzügyi és működési eredményekről számolt be éves jelentésében Európa legnagyobb ár-összehasonlító oldalcsoportja, a Heureka Group. Bár az e-kereskedelmi piac egésze komoly kihívásokkal nézett szembe, a vállalat minden kulcsmutatóban javulást tudott elérni: az árbevétel és az EBITDA történelmi csúcs közelébe emelkedett, az operatív cash flow szintén erősödött, az adósságot pedig több mint felére sikerült csökkenteni.
A Heureka Group, amely kilenc közép- és kelet-európai országban működtet vásárlási tanácsadó portálokat, köztük Magyarországon az Árukeresőt, 2,2 milliárd cseh korona (cca. 35,3 milliárd forintos) árbevételt ért el. Az EBITDA 606 millió cseh koronára (9,7 milliárd forint) nőtt, megközelítve a cég történetének legjobb eredményét.
A működés valódi erejét a tovább bővülő operatív cash flow mutatja. A csoport konszolidált vesztesége – főként korábbi számviteli leírások miatt – éves szinten 48 százalékkal csökkent. Miközben stabilizálta üzletét és fejlesztette kulcsszolgáltatásait, a cég nemcsak 23 millióról 26 millióra növelte a havi átlagos felhasználószámot.
„Rendkívül büszke vagyok arra, amit csapatunk elért. Amikor az egész piac nehézségekkel küzdött, mi minden fontos mutatónkban javulni tudtunk: árbevételben, EBITDA-ban, cash flow-ban és felhasználószámban is” – mondta David Chmelar, a Heureka Group vezérigazgatója. „Az, hogy közben jelentősen csökkentettük az adósságot is, egyértelműen jelzi üzleti modellünk erejét és stabilitását.
Ez biztos alapot teremt a további innovációhoz és piaci pozíciónk erősítéséhez.”
A stabil pénzügyi háttér lehetővé teszi a Heureka számára, hogy folytassa a tehetségek toborzását, valamint a szolgáltatások és technológiák fejlesztését, az automatizációtól és a mesterséges intelligencia bevezetésétől kezdve új funkciók indításáig. A cseh piacon a Heureka elsőként vezette be az „Áresés” szolgáltatást, amely a termékek valódi piaci árcsökkenését követi: megmutatja a vásárlóknak, mikor a legkedvezőbb a vásárlás.
A vállalat rendszeresen publikálja az E-commerce Insider elemzéseit, amelyek az e-kereskedelmi trendeket és a vásárlási szokásokat vizsgálja a régióban.