Szervezeti változásokat jelentett be az LG 2030-as víziójának megvalósítása érdekében

Az LG Electronics (LG) az igazgatóság jóváhagyását követően számos szervezeti változást és vezetői kinevezést jelentett be. Az átszervezés célja a vállalat közép- és hosszú távú stratégiájának, a „Future Vision 2030” megvalósításának elősegítése a szervezetközi szinergia javításával, valamint az üzleti portfólió innovációjával.

Szervezeti változásokat jelentett be az LG 2030-as víziójának megvalósítása érdekében

Az átszervezés az LG vállalati működési egységeinek* átcsoportosítására vonatkozik, a célja pedig, hogy jobban kihasználja az üzleti területekben rejlő lehetőségeket, megerősítse a platformalapú szolgáltatáshoz kapcsolódó folyamatokat, felgyorsítsa a B2B kezdeményezéseket és az egyes ígéretes ágazatokban megteremtse a növekedés motorjait. Ezeknek a változásoknak a célja a hatékonyság növelése a képességek stratégiai kiválasztása és koncentrálása révén, ezáltal nagyobb szinergiát teremtve az üzleti tevékenységek között, illetve erősítve a jövőbeli versenyképességet.

Az átalakítás levezénylésére az LG képzett, kivételes szakértelemmel rendelkező személyeket nevezett ki, hangsúlyozva a vállalat hosszú távú versenyképességének növelését célzó törekvést a kiválóan teljesítő szervezeti egységek fejlesztésén keresztül.

Kulcsfontosságú változások az üzleti struktúrában

Új vállalatot hoznak létre a fűtési, szellőzéstechnikai és légkondicionálási (HVAC) üzletág növekedésének elősegítésére, amely kulcsfontosságú eleme az LG további növekedésének a B2B területen. Az Overseas Sales & Marketing Company mostantól a nemzetközi B2B szektor irányításáért felel. Ezen kívül a kijelzőkhöz– beleértve a tévéket, monitorokat és kereskedelmi kijelzőket – kapcsolódó folyamatokat integrálják a szinergia javítása és a platformalapú szolgáltatási üzletágak bővítése érdekében.

Az új növekedési motorokat stratégiai okok miatt a nagyobb üzleti relevanciával rendelkező vállalatokhoz koncentrálják, ezzel stabilabb egységet teremtve az üzleti területek között.

Mostantól mind a négy vállalat nevében szerepel a „Solution”, azaz megoldás szó: ez tükrözi az LG olyan okosmegoldás-szolgáltatóvá történő átalakulását, amely az ügyfélélményt különböző környezetekben kapcsolja össze és teszi jobbá, beleértve az otthonokat, a kereskedelmi tereket, a mobilitást és a virtuális platformokat.

A vállalatok átstrukturálása

Az LG négy vállalatát szervezte át a Home Appliance Solution (HS) Company (otthoni megoldások), a Media Entertainment Solution (MS) Company (média és szórakoztatóelektronika), a Vehicle Solution (VS) Company (járműipari megoldások) és az Eco Solution (ES) Company (ökomegoldások) néven. Ez az átszervezés újradefiniálja az érintett vállalatok LG-n belüli szerepét és identitását. 

A H&A Company-t HS Company-re keresztelik át, hogy igazodjon a vállalat „Zero Labor Home, Makes Quality Time” víziójához. A jövőkép támogatása érdekében az LG a Platform Business Center-t - amely az LG ThinQ operációs rendszer tervezéséért, fejlesztéséért és üzemeltetéséért felelős - közvetlenül a HS Company alá helyezi át. A stratégiai átrendeződés célja, hogy a HS Company vezető szerepet töltsön be az MI-megoldások terén a legkülönbözőbb felhasználási környezetben, beleértve az otthonokat, a kereskedelmi területeket és a járműveket, hatékonyan megfelelve a hagyományos otthoni környezeten kívüli felhasználó igényeknek. A HS Company továbbá beolvasztja a BS Company robotüzletágát, hogy az legfontosabb robottechnológiákat beépítse otthoni robotmegoldásaiba. A HS Company vezetője továbbra is Lyu Jae-cheol marad.

A HE Company neve MS Company-ra változik, így tükrözve azt a célt, hogy egy nagyszabású média- és szórakoztató platformközponttá váljon. A BS Company információskijelző üzletágát és információtechnológiai üzletágát integrálja a TV-üzletágával, hogy szinergiákat teremtsen a hardver- és platformfejlesztések terén. Park Hyoung-sei marad továbbra is az MS Company vezetője, és a vállalat média- és szórakoztatóipari platformmá való átalakulását fogja levezényelni.

Az MS Company azzal gyorsítja fel a platformalapú szolgáltatási üzletágak bővülését, hogy az elsősorban okostévékben használt webOS operációs rendszer használatát kiterjeszti a monitorokra, kereskedelmi kijelzőkre és a járművekbe épített infotainment-rendszerekre is. A webOS integrált tartalom- és szolgáltatási platformmá fejlődik, amely mind beltéri, mind kültéri használatra alkalmas lesz, így a szinergiák kihasználása és a jobb üzleti struktúra révén növeli majd a versenyképességet.

Egyértelműbbé válik a járműipari megoldásokat szállító VS Company szerepe, ugyanis Vehicle component Solutions Company-ról Vehicle Solution Company-ra változtatja a nevét, ezáltal hangsúlyozva elkötelezettségét, hogy a teljes autóipari ökoszisztéma számára nyújtson innovatív megoldásokat. A vállalatot továbbra is Eun Seok-hyun fogja vezetni.

Az ES Company-t újonnan hozták létre. A HVAC üzletág, amely korábban a H&A Company része volt, és jelentősen hozzájárult az LG B2B növekedéséhez, ezentúl önálló egységként fog működni az ES Company égisze alatt.  Az ES Company-t Lee Jae-sung, az Air Solution Business Division jelenlegi vezetője fogja irányítani, biztosítva a folytonosságot a HVAC üzletágban, illetve fenntartva annak stratégiai irányát.

Tekintettel a HVAC-üzletág projektalapú jellegére, valamint a piac és az ügyfelek sajátosságaira, az LG úgy döntött, hogy a divízió önálló vállalatként való működtetése fogja maximalizálni a jövőbeli versenyképességet és növekedési potenciált. Az ES Company létrehozásával az LG célja, hogy az átfogó légtechnikai megoldások globális vezető szereplőjeként pozicionálja magát.Mindemellett az ES Company átveszi a BS Company-tól az elektromosjármű-töltő üzletág irányítását is. A tervek szerint a vállalat kulcsszerepet játszik majd e divízió B2B növekedésének előmozdításában az LG egyik legfontosabb jövőbeli növekedési motorjának számító tiszta technológiák szektorban.

Ez nem minden, hiszen a tengerentúli B2B tevékenységek versenyképességének fokozása érdekében az LG létrehozza a B2B üzleti képességeket fejlesztő részleget a nemzeközi értékesítésért és marketingért felelős vállalaton (Overseas Sales & Marketing Company) belül.

Az LG jövőbeli stratégiájának irányítótornyaként működő Stratégiai Főigazgatóság (CSO) felügyeli majd az mesterséges intelligenciával kapcsolatos területek felgyorsítását, illetve reagál a globális MI fejleményekre. A Digitális Főigazgatóságot, amely korábban a digitális átalakulásért volt felelős, DX Centerré szervezik át, és közvetlenül a CSO alá kerül. A DX Center az üzleti teljesítmény generatív AI-technológiák révén történő erősítésére összpontosít majd, és Cho Jung-bum fogja vezetni.

A vezetői kinevezések során nagy hangsúlyt fektettek arra, hogy az értékesítés, a szolgáltatások és a kutatás-fejlesztés területén bizonyított, szakértelemmel rendelkező, sokoldalú szakembereket válasszanak ki. Jung Pil-won-t, aki jelenleg a TV Overseas Sales & Marketing Group vezetője, a MEA (Közel-Kelet és Afrika) régió képviselőjévé nevezték ki, ezzel elismerve a nemzetközi értékesítés irányításában szerzett széleskörű tapasztalatát, valamint a közel-keleti és afrikai piacok mélyreható ismeretét. Kim Jung-ho-t, Kim Yoo-seon-t és Choi Jung-won-t, akik a szaúd-arábiai, lengyelországi és malajziai leányvállalatokat irányítják, vezetői pozícióba léptették elő, elismerve az üzleti növekedéshez való jelentős hozzájárulásukat.

Valamennyi kinevezés december 1-jén lép hatályba, az előléptetések pedig január 1-jén lépnek életbe.
 
*Az LG szervezeti felépítésében a fő üzleti egységeket „Company”-knak, vállalatoknak nevezik.

Ennyit nőtt a nyugdíjak vásárlóértéke

2010 óta a nyugdíjak vásárlóértéke 25 százalékkal nőtt, az összegük a duplájára emelkedett - jelentette ki a Kulturális és Innovációs Minisztérium parlamenti államtitkára kedden az M1 aktuális csatorna reggel műsorában.
2025. 12. 24. 02:00
Megosztás:

Vaddisznók a városban: ki fizet, ha kárt okoznak?

Az utóbbi időszakban Magyarországon is egyre nyilvánvalóbbá vált a vadvilág beköltözése a városba – a főváros 12. kerületében például már-már mindennaposnak számít, hogy a helyiek vaddisznókkal találkoznak a lakóhelyük környezetében. Az ilyen esetek kapcsán sokan leginkább arra gondolnak, egy vadállattal való találkozáskor kell-e félteniük a testi épségüket, jóllehet a probléma egy másik – a leírtakhoz részben kapcsolódó – kérdést is felvet, nevezetesen, hogy a vadak által okozott károkat térítik-e a biztosítók? A Bank360 hazai biztosítókat kérdezett meg ezzel kapcsolatban.
2025. 12. 24. 01:00
Megosztás:

Biztonságos AI-tranzakciókat valósít meg a Visa partnereivel, megnyílhat az út a technológia széles körű elterjedése előtt 2026-ban

A Visa bejelentette a mesterséges intelligencia (AI) alapú kereskedelem fejlődésének egyik mérföldkövét: több száz biztonságos, AI-ügynök által kezdeményezett tranzakciót hajtottak végre sikeresen az ökoszisztéma partnereivel szoros együttműködésben. Az áttörés jelzi, 2025 lesz az utolsó év, amikor a vásárlók egyedül intézik a vásárlást és a fizetést – az AI-ügynökök által támogatott tranzakciók pedig a kísérleti fázisból a széles körű alkalmazás felé haladnak.
2025. 12. 24. 00:05
Megosztás:

A Hyperliquid 25 dollárra esik, miközben a Digitap ($TAP) a valódi költésekre fókuszál — A legjobb kriptó 2026-ra?

A Hyperliquid eléri a 25 dollárt – gyenge kockázati étvágy a piacon.
2025. 12. 23. 23:00
Megosztás:

A Bitcoin az $88,000-as szinten oldalaz — A Digitap ($TAP) 5-szörös hozamot céloz, mint a legjobb kripto előértékesítési rotációs lehetőség

A Bitcoin árfolyama ezen a héten pontosan ott kezdett, ahol az előző héten abbahagyta: a $88,000 körüli szinten. A köztes időszakban azonban az árfolyammozgás mindennek mondható, csak nyugodtnak nem.
2025. 12. 23. 22:00
Megosztás:

Márciusban indul a legnagyobb keretösszegű földhőpályázat

A kormány a Jedlik Ányos Energetikai Programban minden eddiginél nagyobb forrásmennyiséggel segíti a geotermia térnyerését. A pályázati honlapon keddtől elérhető a földhőre a legtöbb forrást biztosító programelem végleges felhívása, 19 milliárd forint kamatmentes hitel ösztönzi a geotermikus hő- és villamosenergia-termelő beruházásokat Budapesten kívül az ország bármely részében - közölte az Energiaügyi Minisztérium (EM) kedden.
2025. 12. 23. 21:00
Megosztás:

Közelíti a 10%-ot a borravaló mértéke Magyarországon

A bankkártya-használati adatok szerint 2025-ben a magyar fogyasztók 8,12% borravalót adtak a vendéglátó ipari helyeken. A borravaló szokása átalakulóban van a gazdaságban és szektoronként eltérő a mértéke, amit a szezonális hatások is befolyásolnak. A kártyaelfogadási szolgáltató Teya Magyarország először hozott nyilvánosságra a jellemzően vendéglátóipari fogyasztáshoz kapcsolódó, borravalóra irányuló adatokat.
2025. 12. 23. 19:00
Megosztás:

Becsapós lehet az enyhe tél: szakértői tippek a biztonságos ünnepi utazáshoz

Az év végi rokonlátogatások és téli kiruccanások időszaka a magyar közutak egyik legforgalmasabb periódusa. Bár az idei december eddig enyhébb arcát mutatta, a Hankook szakértői arra figyelmeztetnek: a hamis biztonságérzet a legnagyobb ellenség. A változékony időjárás, a „fekete jég” jelensége és a hajnali fagyok olyan kihívások elé állítják az autósokat, amelyekre csak megfelelő műszaki felkészültséggel és minőségi, évszaknak megfelelő abroncsokkal lehet biztonságosan reagálni.
2025. 12. 23. 18:00
Megosztás:

Nőtt a forgalomba helyezett új autók száma az EU-ban

Az Európai Unióban idén novemberben összességében és az év eleje óta is nőtt az új személygépkocsik forgalomba helyezése az egy évvel korábbihoz képest, miközben emelkedett az elektromos járművek piaci részesedése az Európai Autógyártók Szövetsége, az ACEA kedden közzétett jelentése szerint.
2025. 12. 23. 17:00
Megosztás:

Idén a tavalyinál 10 százalékkal több újbor készült

Az idén leszüretelt szőlőből mintegy 2,9-3 millió hektoliter seprős újbor készült, ez 10 százalékkal haladja meg a tavalyi szintet, ami az elmúlt tíz év átlaga körül alakul a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) és a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa által készített körkép szerint.
2025. 12. 23. 16:00
Megosztás:

Új babaáruházlánccal erősít a Mészáros Csoport

Sikeres megállapodást követően adásvételi szerződést írt alá a Mészáros Csoport érdekeltségébe tartozó Talentis Group Zrt. a szlovén ALFI Magántőkealappal és a többi kis tulajdonossal, amelynek értelmében Szlovénia, Horvátország és Észak-Macedónia piacvezető baba-mama és gyermek bolthálózata, a Baby Center a 100 százalékos tulajdonába kerül az Alfi Kids d.o.o-n keresztül - jelentette be a társaság az MTI-nek kedden megküldött közleményben.
2025. 12. 23. 15:00
Megosztás:

Olajos magvak, szaloncukrok, héjas gyümölcsök vizsgálata, karácsonyi vásárok vendéglátóhelyeinek ellenőrzése

A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) és a szakmai irányítása alatt álló kormányhivatalok vendéglátóhelyeket és aszalt gyümölcsöket, olajos magvakat, szaloncukrokat és héjas gyümölcsöket árusító karácsonyi vásárokat, piacokat, vásárcsarnokokat és boltokat ellenőriztek az adventi időszakban. A szaloncukroknál és olajos magvaknál minden tizedik ellenőrzött termék esetében találtak valamilyen hiányosságot, így többek között a termék összetételére és származására vonatkozó tájékoztatási, valamint nyomonkövetési problémák merültek fel. Eközben a karácsonyi vásárok vendéglátóhelyeit is vizsgálta a hatóság, amelyek közül 6 egység ideiglenes bezárására vagy a tevékenység korlátozására került sor higiéniai problémák miatt.
2025. 12. 23. 14:00
Megosztás:

A 4iG Nyrt. új finanszírozási feltételei tovább erősítik a csoport hosszú távú növekedési terveit

A 4iG megállapodást kötött az NKP II. keretében kibocsátott kötvényeinek új feltételrendszeréről, amely a finanszírozók részéről a társaság eredményes növekedési pályájának és megerősödött pénzügyi teljesítményének elismerését, valamint a befektetők hosszú távú bizalmát tükrözi. A lépéssel felszabaduló jelentős forrásokat a vállalatcsoport a következő években a hazai és nemzetközi növekedési stratégiájának prioritásaira – az űr- és védelmi ipari, valamint a távközlési és digitális infrastruktúra területén tervezett beruházásokra, valamint célzott akvizíciókra – fordíthatja, amely a részvényesi értékteremtést szolgálja.
2025. 12. 23. 13:00
Megosztás:

Milliárdos veszteség is lehet a vége: a gyártás legsérülékenyebb pontja

2025-ben a gyártóvállalatok digitalizációja és automatizációja új, korábban nem látott kiberfenyegetéseket hozott magával. A támadási pontok száma a termelési rendszerek összekapcsoltsága miatt többszörösére nőtt, miközben számos ipari szereplő még mindig alábecsüli a kockázatokat. Az OMIKRON Informatika Kft. friss tapasztalatai szerint nemcsak az IT-rendszerek, hanem az üzemi OT-környezet sérülékenysége is komoly üzletmeneti kockázatot jelent: egyetlen támadás akár teljes gyárleállást is okozhat.
2025. 12. 23. 12:00
Megosztás:

Karácsonykor is nyitva tartanak az ORLEN DESPAR üzletei

Az ORLEN Hungary országszerte már 70 töltőállomáson üzemeltet DESPAR élelmiszerüzleteket, ahol a tankolás mellett a mindennapi bevásárlás egyaránt gyorsan és kényelmesen elintézhető. Az ORLEN benzinkutakon található DESPAR egységek az ünnepi időszakban is megbízható megoldást nyújtanak azok számára, akik az utolsó pillanatban szembesülnek azzal, hogy hiányzik egy-egy fontos alapanyag a karácsonyi készülődéshez.
2025. 12. 23. 11:00
Megosztás:

A virtuális rendezvények és koncertek új korszaka

Abban a korszakban, amikor a világ a világjárvány idején a túlélésért küzdött, és az emberek nem tudtak elmenni kedvenc koncertjeikre, a szórakoztatóipar megszűnt kizárólag offline formában létezni.
2025. 12. 23. 10:44
Megosztás:

Vállalkozók! Ezek a változások jönnek 2026-ban

Fontos adóváltozások lépnek életbe 2026. január 1-jétől. Emelkedik az alanyi adómentes (AAM) határ, módosul az átalányadózás egyik kulcseleme, a költséghányad, továbbá átalakul a szociális hozzájárulási adó (SZOCHO) minimum alapjának meghatározása is. A módosítások egyszerre jelenthetnek könnyebbséget és új, odafigyelést igénylő feladatokat a vállalkozók számára.
2025. 12. 23. 09:00
Megosztás:

Botrány az Aave-nél: egy elhamarkodott szavazás megrendíti a DeFi egyik zászlóshajóját

Az Aave, a decentralizált pénzügyek (DeFi) egyik legismertebb protokollja, ezúttal nem technikai újításaival vagy hozamígéreteivel, hanem belső kormányzási válságával került a figyelem középpontjába. Egy vitatott szavazási kezdeményezés, mely a protokoll márkaeszközeinek DAO alá helyezéséről szól, komoly feszültséget váltott ki a közösségben – és súlyos kérdéseket vet fel a decentralizáció hitelességével kapcsolatban.
2025. 12. 23. 08:00
Megosztás:

Miközben az USA és az EU elad, Ázsia csendben felvásárolja a Bitcoint – íme, miért

A Bitcoin piaca látszólag kiszámíthatatlan – napközben gyengül, éjszaka stabilizálódik vagy enyhén erősödik. Mi állhat ennek a furcsa viselkedésnek a hátterében? A válasz egyszerűbb, mint gondolnánk: időzónák és földrajzi különbségek. Míg az Egyesült Államokban és Európában inkább eladnak, addig Ázsiában egyre többen vásárolnak. A globális kereskedési adatok alapján egyértelmű a trend – és talán a jövő is.
2025. 12. 23. 07:00
Megosztás:

Bitcoin bálnák eladják vagyonuk egy részét – 3,37 milliárd dollárnyi BTC mozdult meg decemberben

2025 decemberében látványos mozgások zajlottak a Bitcoin piacon: a legnagyobb kriptotartók – az úgynevezett „bálnák” – több mint 36 000 BTC-t dobtak piacra. Ez a több milliárd dollár értékű eladás komoly kérdéseket vet fel a Bitcoin árfolyamának rövid távú jövőjét illetően, különösen egy ilyen ingadozó piaci időszakban.
2025. 12. 23. 06:00
Megosztás: