Szorongással teli lehet az iskolakezdés a diákok számára

Dr. Bohács Krisztina, a központ szakmai vezetője szerint az érintett diákoknál gyakran nemcsak a tanulásban jelentkeznek problémák, hanem a figyelemzavar, a szorongás, a visszahúzódás vagy akár viselkedési gondok is utalhatnak mélyebb okokra. A szülőknek érdemes résen lenniük: nem szabad félvállról venni az olyan jeleket, mint a túlzott fáradtság, az iskolába járás kerülése, a gyenge koncentráció vagy a kortárs kapcsolatokban való elakadás.
A szakember hangsúlyozza: gyakori, hogy a gyerek mentális életkora – vagyis agyi fejlődésének aktuális állapota – nem áll összhangban a biológiai életkorával. Ez a különbség komoly tanulási akadályokat okozhat, amelyek azonban fejlesztéssel jelentősen csökkenthetők.
A GEM Tanulási Központban alkalmazott célzott agytréning-programok, mint a nemzetközileg is elismert BrainRx vagy az AccelerateRx, a kognitív alapképességek – például memória, figyelem, feldolgozási sebesség – erősítésére koncentrálnak. Ezek a módszerek segítenek a gyerekeknek abban, hogy jobban teljesítsenek az iskolában, és magabiztosabban nézzenek szembe a tanév kihívásaival.
Az otthoni környezet szerepe szintén kulcsfontosságú. A strukturált napirend, a kiszámítható rutin és a gyermek önállóságának fokozatos támogatása nagyban hozzájárulhat a biztonságérzet kialakításához és a tanulás sikeréhez. A szülői odafigyelés, a bátorító kommunikáció és a reális elvárások segíthetnek abban, hogy a gyermek ne teherként, hanem lehetőségként élje meg az új tanévet.