Tévhit, hogy csak a Z generáció él TikTokon – A magyar userek átlagéletkora 38 év

A social média mára minden generáció életének nélkülözhetetlen részévé vált, a hírfogyasztástól kezdve a vásárlási döntésekig – derül ki a Publicis Groupe CEE (Közép- és Kelet-Európa) és a GWI közös kutatásából, amely a közép-kelet-európai régiót, beleértve Magyarországot is, közösségi médiahasználati szokásait elemzi. Az eredmények szerint a magyar internetezők közel 40%-a napi szinten használja a közösségi médiát nemcsak tájékozódásra (52%), hanem termékek felfedezésére is (86%). Érdekes adat, hogy Magyarországon a TikTok átlagos felhasználója 38 éves – ami magasabb a régiós átlagnál. A kutatás rávilágít arra is, hogy bár a rövid videós tartalmak továbbra is népszerűek, a hosszabb formátumok iránti érdeklődés is növekszik. Ez különösen igaz az Instagram és a TikTok esetében, ahol a felhasználók egyaránt fogyasztanak rövid és hosszabb videókat.

Tévhit, hogy csak a Z generáció él TikTokon  – A magyar userek átlagéletkora 38 év

A jelentés alapját a GWI átfogó online kutatása adja, amely a 16-64 éves internetezők szokásait vizsgálja. A régió hét kulcsfontosságú piacainak – Bulgária, Horvátország, Csehország, Görögország, Magyarország, Lengyelország és Románia – trendjeit elemzi, az egyes országok internethasználó lakosságára reprezentatív mintáin keresztül.

„A közösségi média szerepe az emberek életében világszerte kiemelkedő jelentőségű, és ez a hatás átlépi az országhatárokat, valamint generációkon átívelően megfigyelhető. A közép-kelet-európai régióban az X generáció a legaktívabb a közösségi médiában, szorosan követve őket a milleniálok, ám hogy ez a két csoport mire használja a platformokat, jelentősen eltér. Annak megértése, hogy mi a legfontosabb a különböző fogyasztói csoportok számára a régióban, a legbiztosabb módja, hogy a márkák hatékonyan találják meg őket olyan üzenetekkel, amelyekre valóban rezonálnak” – mondja  Jason Mander, a GWI kutatási igazgatója.

Generációk és platformok: A közösségi média hatása Magyarországon

Magyarországon a közösségi média alapvető szerepet tölt be a digitális térben, és minden korosztály életét aktívan formálja. A kutatás eredményei azt mutatják, hogy a különböző platformok felhasználóinak átlagéletkora rendkívül változatos, jól tükrözve a közösségi média széleskörű társadalmi elérését. A Facebook és a LinkedIn felhasználói átlagosan 40 év körüliek, míg az Instagram (35 év) és a Snapchat (29 év) továbbra is a fiatalabb generációk kedvencei közé tartoznak. Különösen figyelemre méltó, hogy Magyarországon a TikTok átlagos felhasználói életkora 38 év, ami magasabb, mint a régió több országában, például Horvátországban (37 év) vagy Lengyelországban (36 év). Az adatok azt is mutatják, hogy a magyar internetezők napi átlagosan közel 2 órát töltenek saját bevallásuk szerint a közösségi média platformjain, ami megegyezik a közép- és kelet-európai régió átlagával. Ugyanakkor a kutatás szerint a felhasználók egy jelentős része aggódik amiatt, hogy túl sok időt tölt a közösségi médiában. Azok, akik úgy érzik, hogy túlzottan kötődnek ezekhez a platformokhoz, átlagosan 2 óra 30 percet töltenek naponta a közösségi médiában. 

A hírfogyasztás digitális forradalma

A közép- és kelet-európai régióban, így Magyarországon is, a hírfogyasztók egyre inkább elhagyják a nyomtatott sajtót, és digitális forrásokból, különösen közösségi médián keresztül tájékozódnak. Az Instagram esetében a hírfogyasztási célú használat 22%-kal, míg a TikTokon ez az arány 30%-kal nőtt 2023 első negyedéve óta.
Ezek a platformok gyors, vizuális és könnyen elérhető tartalmakat kínálnak, ami egyre vonzóbbá teszi őket a magyar közönség számára hírfogyasztás szempontjából is. Emellett a platformok egyedi algoritmusai lehetővé teszik a személyre szabott hírfolyamokat, ami tovább növeli a felhasználói élményt. Érdekes módon a fiatalabb generációk körében a hírfogyasztás már gyakran kezdődik TikTokon vagy Instagramon, míg az idősebbek inkább a Facebookot részesítik előnyben.

A vásárlási döntések új alapjai

A kutatás rámutat, hogy a magyar fogyasztók közösségi médiahasználata jelentősen befolyásolja vásárlási döntéseiket. A TikTok, az Instagram és a Facebook a legfontosabb platformok a márkák és termékek felfedezésében, amelyeket a magyar internetezők 86%-a információszerzésre és termékértékelések olvasására használ. A Z generáció tagjai számára a közösségi platformokon indított keresések már megelőzték a hagyományos keresőmotorokat, míg a teljes lakosság körében továbbra is a keresőmotorok dominálnak. A TikTok különösen kiemelkedő az impulzusvásárlások terén, ahol a GWI adatai szerint a platformot felhasználók 58%-a találkozott brandekkel vagy termékekkel már. Az influencerek és szakértők véleménye jelentős bizalomépítő tényező, különösen a fiatalabb generációk körében, a pozitív kommentek, a "like"-ok száma és az exkluzív tartalmak további motivációként szolgálnak, amelyek az impulzusvásárlásokat is ösztönzik.

Videós tartalmak újabb hódításai

A videós tartalmak a közösségi média legnépszerűbb elemei közé tartoznak Magyarországon is, és ez a trend regionális szinten is megfigyelhető. Az Instagram-felhasználók 61%-a, míg a TikTok-felhasználók 48%-a nézett videós tartalmakat az elmúlt hónapban, ami a platformok vizuális fókuszát és a videók növekvő jelentőségét tükrözi. A rövid videós tartalmak, mint a TikTok és az Instagram Reels, továbbra is rendkívül népszerűek a fiatalabb generációk körében, mivel gyorsan fogyaszthatók és könnyen elérhetők. „A rövid és hosszú formátumú videók egyaránt kulcsszerepet játszanak a digitális kommunikációban. Miközben a rövidebb tartalmak dinamikus megjelenítésük miatt különösen népszerűek, a hosszabb videók egyre nagyobb teret hódítanak, különösen olyan platformokon, mint a YouTube.” – mondta Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere. “Ezek a trendek azt mutatják, hogy a márkáknak vizuálisan gazdag, figyelemfelkeltő kampányokat kell létrehozniuk, hogy hatékonyan érjék el a különböző platformokon aktív célközönséget” tette hozzá a szakember. Megfigyelhető, hogy a hosszabb videós formátumok iránti érdeklődés is növekszik, különösen olyan tartalomfogyasztási helyzetekben, amelyek mélyebb bevonódást igényelnek. Az elmúlt hónapban az internetezők jelentős hányada választotta a videókat információszerzés, szórakozás vagy vásárlási döntések támogatása céljából. A GWI kutatásai szerint a közösségi média-felhasználók több mint 30%-a használta a videós tartalmakat márkák felfedezésére, míg az impulzusvásárlásokat gyakran videók által inspirált tartalmak váltották ki. 

„A GWI-vel való együttműködésünk páratlan betekintést nyújt a Közép- és Kelet-Európai digitális tér folyamatosan változó világába. Különösen figyelemre méltó, ahogy a közösségi média átszövi a régió mindennapjait – a termékek felfedezésétől kezdve a hírfogyasztásig. Az adatok rámutatnak arra, hogy a marketingszakembereknek továbbra is alkalmazkodniuk kell az állandó változásokhoz, és olyan tartalmakat kell létrehozniuk, amelyek megszólítják a fiatalabb és idősebb generációkat egyaránt.” foglalta össze Maria Tudor, a Publicis Groupe CEE Chief Operating Officere a kutatás eredményének fontosságát.

Közművesítéssel bővítették a zalaegerszegi északi ipari parkot

Újabb 7 hektáros terület közművesítésével és új út építésével 50 hektárosra bővült Zalaegerszegen az északi ipari park a 400 millió forintos állami támogatás jóvoltából - közölte a város polgármestere hétfői sajtótájékoztatóján.
2025. 09. 16. 05:00
Megosztás:

Magyarország minden támadás ellenére felgyorsítja a Paks II. atomerőmű építését

Magyarország minden támadás, minden akadályozási kísérlet ellenére felgyorsítja a paksi bővítést, így a következő évtized elejére működésbe is léphetnek az új atomerőművi blokkok - közölte Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter hétfőn Bécsben.
2025. 09. 16. 04:30
Megosztás:

Idén több mint 2,1 millióan rendelkeztek személyi jövedelemadójuk 1+1 százalékáról

Idén több mint 2,1 millióan ajánlották fel érvényesen személyi jövedelemadójuk 1 százalékát, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) legfrissebb, hétfőn közzétett összesítése alapján 42 milliárd forint sorsáról döntöttek.
2025. 09. 16. 04:00
Megosztás:

A magyar oktatásban a diákok óraterhelése nem haladja meg az OECD-átlagot

A magyar oktatásban a diákok óraterhelése nem haladja meg az OECD-átlagot, azonban abban biztosak lehetünk, hogy a tudásuk így is nemzetközi szinten kiemelkedő – közölte a pedagógiai innovációk előmozdításáért és a családbarát oktatási környezet erősítéséért felelős miniszterelnöki biztos hétfőn Facebook-oldalán.
2025. 09. 16. 03:00
Megosztás:

A kormány üdvözli a bankok és a biztosítók megállapodását a nehéz helyzetbe került családok érdekében

A Kulturális és Innovációs Minisztérium (KIM) kezdeményezésére létrejött megállapodás alapján hétfőn elindult a méltányossági alap, amelyből az önhibájukon kívül nehéz helyzetbe került családok Babaváró kölcsönének visszafizetése történik - tudatta a tárca hétfőn az MTI-vel.
2025. 09. 16. 02:00
Megosztás:

Idén is milliárdos károk, jelentős pusztítás a viharszezon országos mérlege

Az idén, a május 1. és augusztus 31. közötti viharszezonban 101 032 kárbejelentés érkezett a biztosítókhoz, amelyek ezek nyomán 13 milliárd 124 millió forintot fizettek már ki vagy tartalékolnak kárkifizetésre, 3 milliárd forinttal többet a tavalyi azonos időszakinál - közölte a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) hétfőn az MTI-vel.
2025. 09. 16. 01:00
Megosztás:

Ezek a legnépszerűbb online játékok

A szerencsejáték piacon nem számít ritka jelenségnek, hogy a legjobb kaszinók kínálatában több ezer online kaszinó játék szerepel. A legtöbb kaszinóban az online kaszinó játékok legnépesebb csoportját a nyerőgépek képezik, azonban a piacvezető kaszinó oldalakon szép számban találhatók különféle rulett, blackjack, póker és baccarat változatok is.
2025. 09. 16. 00:01
Megosztás:

A borászatban a fitoplazma és a piac változása a legsürgetőbb kihívás a szakértők szerint

Magyarországon is a fitoplazma növénybetegség terjedése, valamint a piaci igények változása a legsürgetőbb kihívás a borászat előtt – hangoztatták szakértők hétfőn Budapesten, a VII. Országos Szőlész-Borász Konferencia alkalmából tartott sajtótájékoztatón.
2025. 09. 15. 23:00
Megosztás:

Idén több mint 2,1 millióan rendelkeztek személyi jövedelemadójuk 1+1 százalékáról

Idén több mint 2,1 millióan ajánlották fel érvényesen személyi jövedelemadójuk 1 százalékát, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) legfrissebb, hétfőn közzétett összesítése alapján 42 milliárd forint sorsáról döntöttek.
2025. 09. 15. 22:00
Megosztás:

Több mint 20 milliárd forint jut el a civil szervezetekhez idén az adófizetők 1% felajánlásaiból

Az adó 1% felajánlások összege, ahogy a felajánlók száma is, létfontosságú sok magyarországi civil szervezet számára, hiszen ez működésük és fennmaradásuk biztosítéka. Szervezetek léte múlik azon, hogy adófizetők rendelkeznek-e az adójuk 1%-áról.
2025. 09. 15. 21:30
Megosztás:

A TEMU Partnerprogram: Teljes útmutató a bevételeid és a felhasználói elköteleződés növeléséhez

Szeretnéd, ha a látogatóid nem csak számok lennének, hanem bevételt is hoznának? A TEMU partnerprogram ehhez adja a lehetőséget: magas jutalékok, könnyű promóció és egy hatalmas, folyamatosan növekvő vásárlói közösség.
2025. 09. 15. 21:00
Megosztás:

Pont kerülhet a TikTok-ügy végére Amerikában

Az amerikai elnök arról számolt be, hogy a Madridban zajló amerikai-kínai kereskedelmi tárgyalások nagyon jól alakultak, és pénteken beszélni fog a Hszi Csin-pinggel.
2025. 09. 15. 21:00
Megosztás:

5 tipp, amitől otthonos és praktikus lehet a hálószobád

– vendégcikk Szalontai Kata lakberendező tollából.
2025. 09. 15. 20:30
Megosztás:

Hat hazai nagyvállat közel 15 milliárd forintnyi támogatásból fejleszthet innovatív megoldásokat egyetemek és kutatóintézetek közreműködésével

Modern, hatékony gyógyszerek kutatása pszichiátriai és nőgyógyászati betegségekre, megújulóüzemanyag-gyártás előmozdítása, mesterséges intelligencián alapuló, az ország biztonságát növelő, a geopolitikai válságokat előrejelző rendszer kidolgozása – ilyen, és ehhez hasonló, az emberek jóllétét és biztonságérzetét számottevően növelő termékek, szolgáltatások születnek majd abból a 15 milliárd forintnyi pályázati keretösszegből, amelyet a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal (NKFI Hivatal) hirdetett meg tavaly évvégén a nagyvállalati szektor szereplőinek. Az egyetemekkel és kutatóintézetekkel együttműködésben megvalósított programok nyerteseiről a héten született döntés.
2025. 09. 15. 20:00
Megosztás:

Fókuszban a tudatos pénzügyi jövőtervezés és kiberbiztonság: Idén is kezdetét vette az MBH Bank Nagy Diák Banktudós Tesztje

Digitális biztonság, tudatos pénzügyi jövőtervezés és felelős bankolás – ezekre a témákra fókuszál 2025-ben az MBH Bank és DUE Médiahálózat együttműködésében immár harmadik alkalommal útjára induló Nagy Diák Banktudós Teszt pénzügyi edukációs vetélkedő, amelynek célja, hogy a fiatalok játékos formában bővítsék pénzügyi szolgáltatásokkal kapcsolatos tudásukat. A három fordulós országos online verseny 2025. december 15-ig tart, a legeredményesebb banktudósok értékes nyereményeket vihetnek haza. A kezdeményezés illeszkedik az MBH Bank azon célkitűzéséhez, hogy saját eszközeivel támogassa a fiatalok pénzügyi edukációját és ezáltal hozzásegítse őket az önálló és tudatos döntésekhez.
2025. 09. 15. 19:35
Megosztás:

Végveszélyben 26 ezer építőipari cég: hiányzó biztosítás miatt törölhetik őket a névjegyzékből

Csaknem 26 ezer, építőipari kivitelezéssel foglalkozó vállalkozás kerülhet ki 2025. szeptember 18-tól a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) névjegyzékéből, amely az ágazat szereplőit, azok jogosultságait tartja nyilván, beleértve a kötelező kivitelezői felelősségbiztosítást is - tudatta az MKIK az MTI-vel hétfőn.
2025. 09. 15. 18:30
Megosztás:

Az európai tőzsdékhez képest alulteljesítő volt a BUX

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 559,28 pontos, 0,55 százalékos csökkenéssel, 100 640,56 ponton zárt hétfőn.
2025. 09. 15. 18:00
Megosztás:

A 4iG Csoport és az Elisa Polystar kibővítette együttműködését

A 4iG Csoport kiterjesztette stratégiai együttműködését az Elisa Polystarral, amelynek keretében új, mesterséges intelligencia használatának lehetőségét megteremtő, hálózati szolgáltatásfelügyeleti rendszert vezetnek be a One Magyarországnál. Az együttműködés célja, hogy a vállalat ügyfelei még megbízhatóbb, gyorsabb és magasabb minőségű szolgáltatásokat élvezhessenek, miközben a hálózat működése hatékonyabbá válik.
2025. 09. 15. 17:30
Megosztás:

MNB: már négy banknál igényelhető a minősített vállalati hitel

A K&H Bank kínálatában is elérhetők már az új, kedvezményes vállalati hitelek az OTP Bank, az Erste Bank és az MBH Bank után - közölte a Magyar Nemzeti Bank (MNB) hétfőn az MTI-vel.
2025. 09. 15. 16:30
Megosztás:

Czomba Sándor: mától minden régióban pályázhatnak a hazai kkv-k munkavédelmi eszközök beszerzésére

A Kormány elkötelezett a hazai kkv szektor támogatása és a magyar munkavállalók munkakörülményeinek javítása mellett. Szeptember 1-től elsőként a Dél- alföldi régióban nyílt meg a pályázat a kkv-k számára, a GINOP Plusz 3.2.5-24-2024-00001 azonosítószámú „Munkakörülmények fejlesztése” elnevezésű kiemelt projekt keretében munkavédelmi eszközök beszerzésének támogatására. Szeptember 15-től már minden régióban pályázhatnak a kkv-k a munkabiztonságot erősítő eszközökre.
2025. 09. 15. 16:00
Megosztás: