Tévhit, hogy csak a Z generáció él TikTokon – A magyar userek átlagéletkora 38 év

A social média mára minden generáció életének nélkülözhetetlen részévé vált, a hírfogyasztástól kezdve a vásárlási döntésekig – derül ki a Publicis Groupe CEE (Közép- és Kelet-Európa) és a GWI közös kutatásából, amely a közép-kelet-európai régiót, beleértve Magyarországot is, közösségi médiahasználati szokásait elemzi. Az eredmények szerint a magyar internetezők közel 40%-a napi szinten használja a közösségi médiát nemcsak tájékozódásra (52%), hanem termékek felfedezésére is (86%). Érdekes adat, hogy Magyarországon a TikTok átlagos felhasználója 38 éves – ami magasabb a régiós átlagnál. A kutatás rávilágít arra is, hogy bár a rövid videós tartalmak továbbra is népszerűek, a hosszabb formátumok iránti érdeklődés is növekszik. Ez különösen igaz az Instagram és a TikTok esetében, ahol a felhasználók egyaránt fogyasztanak rövid és hosszabb videókat.

Tévhit, hogy csak a Z generáció él TikTokon  – A magyar userek átlagéletkora 38 év

A jelentés alapját a GWI átfogó online kutatása adja, amely a 16-64 éves internetezők szokásait vizsgálja. A régió hét kulcsfontosságú piacainak – Bulgária, Horvátország, Csehország, Görögország, Magyarország, Lengyelország és Románia – trendjeit elemzi, az egyes országok internethasználó lakosságára reprezentatív mintáin keresztül.

„A közösségi média szerepe az emberek életében világszerte kiemelkedő jelentőségű, és ez a hatás átlépi az országhatárokat, valamint generációkon átívelően megfigyelhető. A közép-kelet-európai régióban az X generáció a legaktívabb a közösségi médiában, szorosan követve őket a milleniálok, ám hogy ez a két csoport mire használja a platformokat, jelentősen eltér. Annak megértése, hogy mi a legfontosabb a különböző fogyasztói csoportok számára a régióban, a legbiztosabb módja, hogy a márkák hatékonyan találják meg őket olyan üzenetekkel, amelyekre valóban rezonálnak” – mondja  Jason Mander, a GWI kutatási igazgatója.

Generációk és platformok: A közösségi média hatása Magyarországon

Magyarországon a közösségi média alapvető szerepet tölt be a digitális térben, és minden korosztály életét aktívan formálja. A kutatás eredményei azt mutatják, hogy a különböző platformok felhasználóinak átlagéletkora rendkívül változatos, jól tükrözve a közösségi média széleskörű társadalmi elérését. A Facebook és a LinkedIn felhasználói átlagosan 40 év körüliek, míg az Instagram (35 év) és a Snapchat (29 év) továbbra is a fiatalabb generációk kedvencei közé tartoznak. Különösen figyelemre méltó, hogy Magyarországon a TikTok átlagos felhasználói életkora 38 év, ami magasabb, mint a régió több országában, például Horvátországban (37 év) vagy Lengyelországban (36 év). Az adatok azt is mutatják, hogy a magyar internetezők napi átlagosan közel 2 órát töltenek saját bevallásuk szerint a közösségi média platformjain, ami megegyezik a közép- és kelet-európai régió átlagával. Ugyanakkor a kutatás szerint a felhasználók egy jelentős része aggódik amiatt, hogy túl sok időt tölt a közösségi médiában. Azok, akik úgy érzik, hogy túlzottan kötődnek ezekhez a platformokhoz, átlagosan 2 óra 30 percet töltenek naponta a közösségi médiában. 

A hírfogyasztás digitális forradalma

A közép- és kelet-európai régióban, így Magyarországon is, a hírfogyasztók egyre inkább elhagyják a nyomtatott sajtót, és digitális forrásokból, különösen közösségi médián keresztül tájékozódnak. Az Instagram esetében a hírfogyasztási célú használat 22%-kal, míg a TikTokon ez az arány 30%-kal nőtt 2023 első negyedéve óta.
Ezek a platformok gyors, vizuális és könnyen elérhető tartalmakat kínálnak, ami egyre vonzóbbá teszi őket a magyar közönség számára hírfogyasztás szempontjából is. Emellett a platformok egyedi algoritmusai lehetővé teszik a személyre szabott hírfolyamokat, ami tovább növeli a felhasználói élményt. Érdekes módon a fiatalabb generációk körében a hírfogyasztás már gyakran kezdődik TikTokon vagy Instagramon, míg az idősebbek inkább a Facebookot részesítik előnyben.

A vásárlási döntések új alapjai

A kutatás rámutat, hogy a magyar fogyasztók közösségi médiahasználata jelentősen befolyásolja vásárlási döntéseiket. A TikTok, az Instagram és a Facebook a legfontosabb platformok a márkák és termékek felfedezésében, amelyeket a magyar internetezők 86%-a információszerzésre és termékértékelések olvasására használ. A Z generáció tagjai számára a közösségi platformokon indított keresések már megelőzték a hagyományos keresőmotorokat, míg a teljes lakosság körében továbbra is a keresőmotorok dominálnak. A TikTok különösen kiemelkedő az impulzusvásárlások terén, ahol a GWI adatai szerint a platformot felhasználók 58%-a találkozott brandekkel vagy termékekkel már. Az influencerek és szakértők véleménye jelentős bizalomépítő tényező, különösen a fiatalabb generációk körében, a pozitív kommentek, a "like"-ok száma és az exkluzív tartalmak további motivációként szolgálnak, amelyek az impulzusvásárlásokat is ösztönzik.

Videós tartalmak újabb hódításai

A videós tartalmak a közösségi média legnépszerűbb elemei közé tartoznak Magyarországon is, és ez a trend regionális szinten is megfigyelhető. Az Instagram-felhasználók 61%-a, míg a TikTok-felhasználók 48%-a nézett videós tartalmakat az elmúlt hónapban, ami a platformok vizuális fókuszát és a videók növekvő jelentőségét tükrözi. A rövid videós tartalmak, mint a TikTok és az Instagram Reels, továbbra is rendkívül népszerűek a fiatalabb generációk körében, mivel gyorsan fogyaszthatók és könnyen elérhetők. „A rövid és hosszú formátumú videók egyaránt kulcsszerepet játszanak a digitális kommunikációban. Miközben a rövidebb tartalmak dinamikus megjelenítésük miatt különösen népszerűek, a hosszabb videók egyre nagyobb teret hódítanak, különösen olyan platformokon, mint a YouTube.” – mondta Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere. “Ezek a trendek azt mutatják, hogy a márkáknak vizuálisan gazdag, figyelemfelkeltő kampányokat kell létrehozniuk, hogy hatékonyan érjék el a különböző platformokon aktív célközönséget” tette hozzá a szakember. Megfigyelhető, hogy a hosszabb videós formátumok iránti érdeklődés is növekszik, különösen olyan tartalomfogyasztási helyzetekben, amelyek mélyebb bevonódást igényelnek. Az elmúlt hónapban az internetezők jelentős hányada választotta a videókat információszerzés, szórakozás vagy vásárlási döntések támogatása céljából. A GWI kutatásai szerint a közösségi média-felhasználók több mint 30%-a használta a videós tartalmakat márkák felfedezésére, míg az impulzusvásárlásokat gyakran videók által inspirált tartalmak váltották ki. 

„A GWI-vel való együttműködésünk páratlan betekintést nyújt a Közép- és Kelet-Európai digitális tér folyamatosan változó világába. Különösen figyelemre méltó, ahogy a közösségi média átszövi a régió mindennapjait – a termékek felfedezésétől kezdve a hírfogyasztásig. Az adatok rámutatnak arra, hogy a marketingszakembereknek továbbra is alkalmazkodniuk kell az állandó változásokhoz, és olyan tartalmakat kell létrehozniuk, amelyek megszólítják a fiatalabb és idősebb generációkat egyaránt.” foglalta össze Maria Tudor, a Publicis Groupe CEE Chief Operating Officere a kutatás eredményének fontosságát.

Minden eddiginél korábban átlépte a 15 millió főt a hazai vendégforgalom

Idén minden eddiginél korábban, már szeptember végén átlépte a vendégforgalom a 15 millió főt – derül ki a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) adataiból. A tizenötmilliomodik vendég belföldi utazó volt, aki a Pécs–Villány turisztikai térség egyik négycsillagos szállodájába jelentkezett be.
2025. 10. 07. 04:00
Megosztás:

A gázai helyzetről tárgyalt Vlagyimir Putyin és Benjámin Netanjahu

A közel-keleti helyzetről, egyebek között a gázai konfliktusról tárgyalt telefonon Vlagyimir Putyin orosz elnök és Benjámin Netanjahu izraeli miniszterelnök – közölte a Kreml hétfőn a honlapján.
2025. 10. 07. 03:30
Megosztás:

A nyolcadik legmelegebb volt az idei szeptember

A nyolcadik legmelegebb volt az idei szeptember a 20. század kezdete óta - közölte a HungaroMet Zrt. a Facebook-oldalán hétfőn.
2025. 10. 07. 03:00
Megosztás:

Te is 40 fokon mosod a ruhákat? Akkor jó nagy hülyeséget csinálsz!

Sok háziasszony úgy gondolja, hogy a 40 fokos mosás az arany középút: kíméletes a ruhákkal, mégis tisztít. Csakhogy ez a meggyőződés mára óriási tévedésnek bizonyult. A legfrissebb kutatások és szakértői tapasztalatok szerint a 40 fokon történő mosás sem a baktériumokat nem pusztítja el, sem a mosógépet nem kíméli hosszú távon. Sőt, a ruha sem lesz igazán friss és higiénikus.
2025. 10. 07. 02:00
Megosztás:

Nyugdíj melletti munkavégzés? Be kell jelenteni, vagy lehet fusizni?

Farkas András nyugdíjszakértő a közelmúltban felhívta a figyelmet arra, hogy társadalombiztosítási szempontból a nyugdíjas munkavállalókat nem szükséges bejelenteni. Felmerül azonban a kérdés: ez azt is jelenti, hogy az adóhatóságnál sem kell őket jelezni? Nézzük meg, mit mond erre a NAV!
2025. 10. 07. 01:00
Megosztás:

Minden eddiginél korábban átlépte a 15 millió főt a hazai vendégforgalom

Idén minden eddiginél korábban, már szeptember végén átlépte a vendégforgalom a 15 millió főt – derül ki a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) adataiból. A tizenötmilliomodik vendég belföldi utazó volt, aki a Pécs–Villány turisztikai térség egyik négycsillagos szállodájába jelentkezett be.
2025. 10. 07. 00:30
Megosztás:

Változik az orvosi beutalások rendszere! Így kell beutaltanod magad október 1-től

2025 október 1-jétől teljesen átalakul a szakorvosi beutalók rendszere Magyarországon. Ettől az időponttól kezdve minden szakorvosi vizsgálathoz kötelező lesz az elektronikus beutaló, azaz az eBeutaló használata, amelyet kizárólag az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Térben (EESZT) lehet kiállítani és rögzíteni. Nézzük, mit jelent mindez a gyakorlatban!
2025. 10. 07. 00:01
Megosztás:

Ez az 5 legjobb altcoin befektetés a 2025-ös altcoin szezonra

Ahogy közeleg a következő altcoin szezon, a tapasztalt befektetők már most keresik a legjobb kriptovalutákat, amelyek ötvözik a valós felhasználási eseteket, az erős tokenomikát és a növekedési potenciált.
2025. 10. 06. 23:00
Megosztás:

A Floki áttörése Európában: Elindult az első hivatalos FLOKI ETP!

A kriptovilág egyik legismertebb mém-tokenje újabb mérföldkőhöz érkezett: a FLOKI immár hivatalosan is belépett az európai tőzsdére. A Valour által indított új ETP-nek köszönhetően mostantól szabályozott keretek között is elérhető a Floki token – akár intézményi, akár kisbefektetők számára. Mit jelent ez a FLOKI és a kriptoeszközök jövője szempontjából? Cikkünkben részletesen bemutatjuk a lépés hátterét, jelentőségét és a potenciális következményeket.
2025. 10. 06. 22:30
Megosztás:

Fontos azonosító járhat le sok vállalkozásnál év végén

A pénzügyi piacokon aktív vállalkozásoknak minél előbb ellenőrizniük kell LEI (Legal Entity Identifier) kódjuk érvényességét – figyelmeztet a GS1 Magyarország. A jogi személyek számára kötelező, 20 karakteres azonosító nélkül nem végezhetők pénzügyi tranzakciók, például értékpapír-kereskedelem. A LEI kód egy évig érvényes, megújításának elmulasztása komoly működési fennakadásokat okozhat.
2025. 10. 06. 22:00
Megosztás:

Több mint 25,5 ezer érvényes magyar aláírás gyűlt össze a videojátékok megmentésére

Elegendő, több mint 25,5 ezer érvényes magyarországi aláírás gyűlt össze a videojátékok működőképes (játszható) állapotban hagyásáért indított európai polgári kezdeményezéshez.
2025. 10. 06. 21:30
Megosztás:

Október végéig tart a banki véradók hónapja

Október végéig tart a Jótett Bank - Banki véradók hónapja elnevezésű programsorozat, amelyre idén minden eddiginél több résztvevőt várnak - jelentették be a szervezők sajtótájékoztatón hétfőn Budapesten.
2025. 10. 06. 21:00
Megosztás:

Új fejezet a hazai szamócatermesztésben – lezárult a Veresi Paradicsom innovációs projektje

A Veresi Paradicsom Kft. vezetésével alakult konzorcium sikeresen befejezte „Speciális fényforrások alkalmazása különleges kertészeti és akvakultúrás termékek előállítására” című projektjét. A konzorciumnak sikerült nemcsak kidolgoznia, hanem ipari környezetben alkalmaznia is a folytontermő szamóca eddig ismert hazai termesztéstechnológiáján túlmutató, zárt termesztőberendezésben történő termesztéstechnológiáját.
2025. 10. 06. 20:30
Megosztás:

Megkezdődnek a tárgyalások az Alföldi Tej Kft. és a Magyar Állam között a tejipari vállalat felvásárlásáról

Megkezdődnek a tárgyalások az Alföldi Tej Kft. és a Magyar Állam között a tejipari vállalat felvásárlásáról.
2025. 10. 06. 19:30
Megosztás:

Így változik a háromgyermekes édesanyák jövedelemadózása!

Jelentős változás lépett életbe 2025 október 1-jétől a személyi jövedelemadózás területén. Azok az édesanyák, akik három gyermeket nevelnek vagy neveltek, mostantól élethosszig tartó teljes SZJA-mentességben részesülnek. Ez azt jelenti, hogy a munkával szerzett jövedelmük után nem szükséges személyi jövedelemadót fizetniük, függetlenül attól, hogy a gyermekek jelenleg kiskorúak-e, vagy már felnőttek. A legfontosabb tudnivalókkal kapcsolatban Szadai András adótanácsadó, a WTS Klient üzletágvezető partnere segít eligazodni.
2025. 10. 06. 19:00
Megosztás:

A 4iG és a magyar állam aláírta a védelmi ipari együttműködésükről szóló adásvételi szerződéseket

A Budapesti Értéktőzsdén is bejelentett tranzakcióval lezárultak a júniusban kötött előzetes megállapodást követő tárgyalások: a 4iG SDT Zrt. és az N7 Holding képviselői három adásvételi szerződést írtak alá, amelyekben véglegesítették Magyarország első, állami és magántőke bevonásával létrehozott védelmi ipari holdingvállalatának portfólióját, illetve meghatározták a jövőben a holdingon kívül működő vállalatok tulajdonosváltásának feltételeit.
2025. 10. 06. 18:30
Megosztás:

Magas RTP-jű online nyerőgépek: Játékok a profi ligában

Az online kaszinójátékok világában az RTP (Return to Player) mutató az egyik legfontosabb szempont, amit figyelembe kell venni a játékválasztásnál. Ez az érték százalékban fejezi ki, hogy hosszú távon mennyi pénzt fizet vissza a játék a befizetett összegből. Ha te is azok közé tartozol, akik szeretnék maximalizálni nyerési esélyeiket és professzionális megközelítést alkalmazni, akkor jó helyen jársz.
2025. 10. 06. 18:28
Megosztás:

A technikai elemzés nagy lejtmenetet jelez az ADA és a LINK esetében; Eközben a Digitap 5 000%-os nyereséget céloz meg, mint a világ első omni-bankja

A kriptopiac ismét pezseg – de nem azokból az okokból, amire sokan számítottak. A reflektorfény, amely korábban a Cardano (ADA) és a Chainlink (LINK) tokenekre irányult, most halványulni látszik, mivel mindkét jelentős altcoin figyelmeztető jeleket küld a technikai grafikonokon.
2025. 10. 06. 18:00
Megosztás:

NGM: fix 3 százalék a magyar kkv-knak

Hétfőtől hét termék egységesen 3 százalékos fix kamattal érhető el a hazai vállalkozások számára a Széchenyi Kártya Program keretében - közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) az MTI-vel hétfőn.
2025. 10. 06. 17:00
Megosztás:

Rekordszint közelében a Bitcoin és Ethereum ETF-ek: Több mint 4,6 milliárd dollár áramlott be egy hét alatt

A hagyományos pénzügyi szektor egyre mélyebbre merészkedik a kriptovaluták világába: a múlt héten a Bitcoin- és Ethereum-alapú tőzsdén kereskedett alapok (ETF-ek) minden idők második legnagyobb heti tőkebeáramlását könyvelhették el. A több milliárd dolláros friss tőke nemcsak az intézményi bizalom erősödését jelzi, hanem azt is, hogy a kriptoeszközök fokozatosan a portfóliók alapköveivé válnak.
2025. 10. 06. 16:30
Megosztás: