Tévhit, hogy csak a Z generáció él TikTokon – A magyar userek átlagéletkora 38 év

A social média mára minden generáció életének nélkülözhetetlen részévé vált, a hírfogyasztástól kezdve a vásárlási döntésekig – derül ki a Publicis Groupe CEE (Közép- és Kelet-Európa) és a GWI közös kutatásából, amely a közép-kelet-európai régiót, beleértve Magyarországot is, közösségi médiahasználati szokásait elemzi. Az eredmények szerint a magyar internetezők közel 40%-a napi szinten használja a közösségi médiát nemcsak tájékozódásra (52%), hanem termékek felfedezésére is (86%). Érdekes adat, hogy Magyarországon a TikTok átlagos felhasználója 38 éves – ami magasabb a régiós átlagnál. A kutatás rávilágít arra is, hogy bár a rövid videós tartalmak továbbra is népszerűek, a hosszabb formátumok iránti érdeklődés is növekszik. Ez különösen igaz az Instagram és a TikTok esetében, ahol a felhasználók egyaránt fogyasztanak rövid és hosszabb videókat.

Tévhit, hogy csak a Z generáció él TikTokon  – A magyar userek átlagéletkora 38 év

A jelentés alapját a GWI átfogó online kutatása adja, amely a 16-64 éves internetezők szokásait vizsgálja. A régió hét kulcsfontosságú piacainak – Bulgária, Horvátország, Csehország, Görögország, Magyarország, Lengyelország és Románia – trendjeit elemzi, az egyes országok internethasználó lakosságára reprezentatív mintáin keresztül.

„A közösségi média szerepe az emberek életében világszerte kiemelkedő jelentőségű, és ez a hatás átlépi az országhatárokat, valamint generációkon átívelően megfigyelhető. A közép-kelet-európai régióban az X generáció a legaktívabb a közösségi médiában, szorosan követve őket a milleniálok, ám hogy ez a két csoport mire használja a platformokat, jelentősen eltér. Annak megértése, hogy mi a legfontosabb a különböző fogyasztói csoportok számára a régióban, a legbiztosabb módja, hogy a márkák hatékonyan találják meg őket olyan üzenetekkel, amelyekre valóban rezonálnak” – mondja  Jason Mander, a GWI kutatási igazgatója.

Generációk és platformok: A közösségi média hatása Magyarországon

Magyarországon a közösségi média alapvető szerepet tölt be a digitális térben, és minden korosztály életét aktívan formálja. A kutatás eredményei azt mutatják, hogy a különböző platformok felhasználóinak átlagéletkora rendkívül változatos, jól tükrözve a közösségi média széleskörű társadalmi elérését. A Facebook és a LinkedIn felhasználói átlagosan 40 év körüliek, míg az Instagram (35 év) és a Snapchat (29 év) továbbra is a fiatalabb generációk kedvencei közé tartoznak. Különösen figyelemre méltó, hogy Magyarországon a TikTok átlagos felhasználói életkora 38 év, ami magasabb, mint a régió több országában, például Horvátországban (37 év) vagy Lengyelországban (36 év). Az adatok azt is mutatják, hogy a magyar internetezők napi átlagosan közel 2 órát töltenek saját bevallásuk szerint a közösségi média platformjain, ami megegyezik a közép- és kelet-európai régió átlagával. Ugyanakkor a kutatás szerint a felhasználók egy jelentős része aggódik amiatt, hogy túl sok időt tölt a közösségi médiában. Azok, akik úgy érzik, hogy túlzottan kötődnek ezekhez a platformokhoz, átlagosan 2 óra 30 percet töltenek naponta a közösségi médiában. 

A hírfogyasztás digitális forradalma

A közép- és kelet-európai régióban, így Magyarországon is, a hírfogyasztók egyre inkább elhagyják a nyomtatott sajtót, és digitális forrásokból, különösen közösségi médián keresztül tájékozódnak. Az Instagram esetében a hírfogyasztási célú használat 22%-kal, míg a TikTokon ez az arány 30%-kal nőtt 2023 első negyedéve óta.
Ezek a platformok gyors, vizuális és könnyen elérhető tartalmakat kínálnak, ami egyre vonzóbbá teszi őket a magyar közönség számára hírfogyasztás szempontjából is. Emellett a platformok egyedi algoritmusai lehetővé teszik a személyre szabott hírfolyamokat, ami tovább növeli a felhasználói élményt. Érdekes módon a fiatalabb generációk körében a hírfogyasztás már gyakran kezdődik TikTokon vagy Instagramon, míg az idősebbek inkább a Facebookot részesítik előnyben.

A vásárlási döntések új alapjai

A kutatás rámutat, hogy a magyar fogyasztók közösségi médiahasználata jelentősen befolyásolja vásárlási döntéseiket. A TikTok, az Instagram és a Facebook a legfontosabb platformok a márkák és termékek felfedezésében, amelyeket a magyar internetezők 86%-a információszerzésre és termékértékelések olvasására használ. A Z generáció tagjai számára a közösségi platformokon indított keresések már megelőzték a hagyományos keresőmotorokat, míg a teljes lakosság körében továbbra is a keresőmotorok dominálnak. A TikTok különösen kiemelkedő az impulzusvásárlások terén, ahol a GWI adatai szerint a platformot felhasználók 58%-a találkozott brandekkel vagy termékekkel már. Az influencerek és szakértők véleménye jelentős bizalomépítő tényező, különösen a fiatalabb generációk körében, a pozitív kommentek, a "like"-ok száma és az exkluzív tartalmak további motivációként szolgálnak, amelyek az impulzusvásárlásokat is ösztönzik.

Videós tartalmak újabb hódításai

A videós tartalmak a közösségi média legnépszerűbb elemei közé tartoznak Magyarországon is, és ez a trend regionális szinten is megfigyelhető. Az Instagram-felhasználók 61%-a, míg a TikTok-felhasználók 48%-a nézett videós tartalmakat az elmúlt hónapban, ami a platformok vizuális fókuszát és a videók növekvő jelentőségét tükrözi. A rövid videós tartalmak, mint a TikTok és az Instagram Reels, továbbra is rendkívül népszerűek a fiatalabb generációk körében, mivel gyorsan fogyaszthatók és könnyen elérhetők. „A rövid és hosszú formátumú videók egyaránt kulcsszerepet játszanak a digitális kommunikációban. Miközben a rövidebb tartalmak dinamikus megjelenítésük miatt különösen népszerűek, a hosszabb videók egyre nagyobb teret hódítanak, különösen olyan platformokon, mint a YouTube.” – mondta Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere. “Ezek a trendek azt mutatják, hogy a márkáknak vizuálisan gazdag, figyelemfelkeltő kampányokat kell létrehozniuk, hogy hatékonyan érjék el a különböző platformokon aktív célközönséget” tette hozzá a szakember. Megfigyelhető, hogy a hosszabb videós formátumok iránti érdeklődés is növekszik, különösen olyan tartalomfogyasztási helyzetekben, amelyek mélyebb bevonódást igényelnek. Az elmúlt hónapban az internetezők jelentős hányada választotta a videókat információszerzés, szórakozás vagy vásárlási döntések támogatása céljából. A GWI kutatásai szerint a közösségi média-felhasználók több mint 30%-a használta a videós tartalmakat márkák felfedezésére, míg az impulzusvásárlásokat gyakran videók által inspirált tartalmak váltották ki. 

„A GWI-vel való együttműködésünk páratlan betekintést nyújt a Közép- és Kelet-Európai digitális tér folyamatosan változó világába. Különösen figyelemre méltó, ahogy a közösségi média átszövi a régió mindennapjait – a termékek felfedezésétől kezdve a hírfogyasztásig. Az adatok rámutatnak arra, hogy a marketingszakembereknek továbbra is alkalmazkodniuk kell az állandó változásokhoz, és olyan tartalmakat kell létrehozniuk, amelyek megszólítják a fiatalabb és idősebb generációkat egyaránt.” foglalta össze Maria Tudor, a Publicis Groupe CEE Chief Operating Officere a kutatás eredményének fontosságát.

Vegyesen zártak a főbb amerikai indexek, a várakozásoknál lényegesen gyorsabban emelkedtek a termelői árak Amerikában

A nap közben látható gyengélkedés után a kereskedés végére beleerősítettek a főbb amerikai indexek és így végül kis elmozdulások mellett vegyesen zártak tegnap.
2025. 08. 15. 12:00
Megosztás:

Emelkedtek az európai tőzsdék; az előzetes adatközléssel megegyezően alakult az euróövezet növekedése

Emelkedéssel zártak tegnap az európai tőzsdék, a mai Putin és Trump közötti találkozót megelőzően. Az euróövezet gazdasága a második negyedévében az első becsléssel megegyezően negyedéves alapon 0,1%-kal nőtt, ami lassulást jelent az első negyedévi 0,6%-hoz képest, de megegyezik az első becsléssel.
2025. 08. 15. 11:00
Megosztás:

10. alkalommal koronázza meg a fesztiválszezont a Kerekdomb Fesztivál

Nem kell elbúcsúznunk a fesztiválok közösségi élményeitől, mert szeptember 19. és 21. között Tállyán a Kerekdomb Fesztivál mossa össze az ősz színeit a nyár pörgésével.
2025. 08. 15. 10:10
Megosztás:

Blokképítők - builders jelentése és értelmezése: Új szereplők a kriptovaluta-piac technikai ökoszisztémájában

Kik azok a blokképítők, és miért kell ismerned őket? Ahogy a kriptovaluták világa egyre összetettebbé válik, új szereplők és fogalmak jelennek meg a háttérben, amelyek alapvetően befolyásolják, hogyan működnek ezek a decentralizált rendszerek.
2025. 08. 15. 10:00
Megosztás:

A nyugdíjpénztári tagok is jól járhatnak a tőzsdei hegymenettel

Az utóbbi hetek tőkepiaci lendülete az idei nyugdíjpénztári hozamok szempontjából is kedvező hatású – hívta fel a figyelmet Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője. Ugyanakkor hozzátette: kérdéses, hogy a tőzsdék emelkedő trendje tartós marad-e, és azt sem szabad elfelejteni, hogy az árfolyamnyereség elsősorban a magasabb kockázatot vállaló, jellemzően fiatalabb korosztályba tartozó pénztártagoknak kedvez.
2025. 08. 15. 09:00
Megosztás:

Kiadták a vörös kód figyelmeztetést

Fülöp Attila, a Belügyminisztérium gondoskodáspolitikáért felelős államtitkára a HungaroMet Zrt. előrejelzését és az országos tisztifőorvos harmadfokú hőségriasztását figyelembe véve péntek reggel 8 órától vasárnap 24 óráig az egész országra kiadta a vörös kód figyelmeztetést – közölte a Belügyminisztérium csütörtökön az MTI-vel.
2025. 08. 15. 08:00
Megosztás:

A humanoid robotok jelenlegi piaci és technológiai trendjei

A humanoid robotok gyors ütemben terjednek a szolgáltatóiparban, az iparban és a mindennapi élet különböző területein. Ezek a robotok kamerákkal, szenzorokkal és mesterséges intelligenciával vannak felszerelve, hogy emberi mozgásokat és interakciókat utánozzanak, hogy járjanak, tárgyakat mozgassanak, kommunikáljanak és reagáljanak a környezetükre. 2025-re a humanoid robotok világszintű piaca dinamikusan növekszik, a technológiai fejlődésnek, a mesterséges intelligencia megoldóértékének növekedésével és a szükség hasonló ütemű növekedésével.
2025. 08. 15. 07:00
Megosztás:

Egy partner, több megoldás: így lesz hatékony a HR 2025-ben

2025 júniusában 45 ezer fővel csökkent a foglalkoztatottak száma Magyarországon az előző évhez képest, ugyanakkor közel 70 ezer betöltetelen álláshely van Magyarországon – derül ki a KSH friss adataiból. A magyar munkaerőpiac széttöredezett, az igények komplexek, míg sok HR-es túlterhelt a jogszabályi megfelelés, illetve a komplex feladatok miatt. A Work Force szakértője szerint ebben segíthet az egykapus modell: egy olyan HR-szolgáltató, mely nemcsak időt és pénzt takarít meg, hanem a versenyképesség záloga is. Egyetlen kapcsolattartó, egy stratégia, semmi káosz.
2025. 08. 15. 06:00
Megosztás:

Magához tért az e-autó piac

A globális BEV-eladások (Battery Electric Vehicle) 33%-kal emelkedtek 2025 második negyedévében az egy évvel korábbi, azonos időszakhoz képest. A vizsgált piacokon az újonnan regisztrált akkumulátoros elektromos járművek száma meghaladta az 5,9 milliót, ezzel az eladott autók közül majdnem minden ötödik (19%) BEV volt - derül ki a PwC legfrissebb elektromosautó-piaci jelentéséből.
2025. 08. 15. 05:00
Megosztás:

Otthon Start: a 20%-os szabály miatt bukhat el a vásárlás

Az Otthon Start Program keretében elérhető Fix 3%-os lakáshitel egy rendkívül kedvező lehetőség azok számára, akik az első saját ingatlan megvásárlását tervezik. Az új program természetes módon felfokozza az ingatlanpiaci keresletet, ugyanakkor aki most szeretne vevőt találni ingatlanára, fontos tudnia, hogy a hitelintézetek nem kizárólag a vételár alapján döntenek a hitelösszeg megállapításáról. A szabályozás értelmében az ingatlan vételára ugyanis legfeljebb 20%-kal térhet el a bank által megállapított forgalmi értéktől. Ez a korlátozás alapvetően a bank kockázatának csökkentését szolgálja, de egyben gátat szab a túlárazásnak is, figyelmeztetnek a money.hu szakértői.
2025. 08. 15. 04:00
Megosztás:

Hatósági fellépés a „Kalóriakirály” étrend-kiegészítői ellen

A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) Pest Vármegyei Adó- és Vámigazgatóságával együttműködve újabb határozott lépést tett a fogyasztók egészségének védelme és a jogsértő kereskedelmi gyakorlatok felszámolása érdekében. Az NKFH hatósági ellenőrzést folytat a „Kalóriakirály” néven publikáló influenszer ellen, aki a hatósági intézkedések ellenére továbbra is jogszerűtlenül forgalmazza a veszélyes étrend-kiegészítő termékeit. A vizsgálat során élelmiszer-hamisításra – azaz lényeges tulajdonságra vonatkozó félrevezető jelölésre és egyéb jelölési hibákra – derült fény.
2025. 08. 15. 03:00
Megosztás:

Új bázist épít Debrecenben a Waberer’s

Közel 22 ezer négyzetméteres logisztikai központot épít Debrecenben a Waberer’s. A multifunkcionális logisztikai létesítmény kivitelezése tavaly novemberben indult, idén áprilisban felállításra került az első pillér, a csarnok augusztusra elérte a szerkezetkész állapotot és várhatóan 2025 végén megkezdi operatív működését. A komplexum teljes körű, testre szabható tárolási és logisztikai szolgáltatásokat kínál majd partnereinek, ezen keresztül kiemelt szerepet kap Kelet-Magyarország és a környező régiók ellátási láncaiban.
2025. 08. 15. 02:00
Megosztás:

E-sportláz söpör végig Magyarországon!

Az e-sport iparág robbanásszerűen növekedett az elmúlt években, amit a mobilplatformok terjedése, valamint a professzionális versenyek köré épülő ökoszisztéma erősödése hajt folyamatosan előre. Nemzetközi kutatások alapján 2032-re 9,1 milliárd dolláros forgalom is várható. A K&H e-sporttal kapcsolatos kutatása is a nemzetközi előrejelzéseket erősíti, ugyanis a válaszadók közel 65 százaléka nagy jövőt jósol az e-sport iparágának.
2025. 08. 15. 01:00
Megosztás:

A MET Csoport belép a belga és holland energiapiacokra a Mega többségi tulajdonrészének megszerzésével

A svájci központú MET Csoport megkapta az összes szükséges hatósági jóváhagyást, és így lezárta a Liège-i székhelyű Mega Group International energia- és távközlési szolgáltató 68,5 százalékos tulajdonrészének felvásárlását. A tranzakció sikeres zárásával a MET Csoport pénzügyi stabilitása és szakértelme a Mega ügyfelei számára is elérhetővé válik Belgiumban és Hollandiában. Ez egyben megteremti annak a lehetőségét is, hogy a Mega tovább terjeszkedjen a Benelux országokban az üzleti ügyfelek irányába, a MET pedig Európa-szerte a lakossági ügyfelek felé nyisson.
2025. 08. 15. 00:05
Megosztás:

Így menthetők meg a fesztiválok – Orbán Balázs a rendezvénypiac jövőjéről

Fesztiválok maradnak el, programokat húznak össze, a közönség pedig egyre megfontoltabban választ – ez a 2025-ös fesztiválmérleg. Komoly változáson megy át a magyar rendezvénypiac. A megszokott modellek sorra mondanak csődöt, mégis kevesen beszélnek róla nyíltan. Az elsők között szólalt meg Orbán Balázs, a Műegyetemi Hallgatói Kft. ügyvezetője, a BME Egyetemi Napok főszervezője, aki szerint a túlélés kulcsa a rendezvénypiac újrafogalmazása.
2025. 08. 14. 23:00
Megosztás:

Jelentős változás az EKR-ben: új lendületet kap az intermodális és fenntartható közlekedés

Július 31-én megjelent az Energiaügyi Miniszter 18/2025. (VII. 31.) számú rendelete, amely a közlekedési szektorban működők számára új lehetőségeket teremt az Energiahatékonysági Kötelezettségi Rendszerben (EKR). Az új szabályozás lehetővé teszi – többek között – elavult tehergépjárművek, targoncák, buszok, mozdonyok cseréjét korszerűbb, energiatakarékosabb eszközökre, és támogatást biztosít az intermodális fuvarozásra való átállásra. A szakmai együttműködés példaértékű volt: a módosítások az Energiaügyi Minisztérium iránymutatásával, az MLSZKSZ, HUNGRAIL, MKFE és a NiT Hungary közös munkájával valósultak meg.
2025. 08. 14. 22:00
Megosztás:

A romló kilátások miatt ütik a Deere részvényeit

A vártnál hajszálnyival jobb eredményt publikált üzleti évének harmadik negyedévében a mezőgazdasági gépeket gyártó cég.
2025. 08. 14. 21:00
Megosztás:

Meglepetés az albérletpiacon - a korábbinál mérsékeltebb drágulást hozott eddig a főszezon

A KSH–ingatlan.com lakbérindex júliusi adatai szerint a felsőoktatási ponthatárhirdetéshez köthető főszezonhoz képest mérsékelt drágulás történt a bérleti piacon: országosan 1,4, Budapesten pedig 1,3 százalékos volt a havi áremelkedés. Ez jóval visszafogottabb tempó a korábbi évek júliusaira jellemző 1,8-1,9 százalékos növekedéshez képest. Éves összevetésben is lassult az albérletárak emelkedése: országosan 7,3 százalékról 6,9 százalékra, Budapesten pedig 6,7 százalékról 6,6 százalékra mérséklődött a drágulás üteme.
2025. 08. 14. 20:00
Megosztás:

MEV (Maximal Extractable Value) – fogalma, jelentése és értelmezése a kriptogazdaságban

MEV jelentése: A MEV (Maximal Extractable Value) azt az extra értéket jelöli, amelyet egy blokklánc tranzakcióinak sorrendjének befolyásolásával ki lehet „préselni” a rendszerből. Eredetileg „Miner Extractable Value”-ként ismerték (bányászok által kinyerhető érték), ma inkább Maximal jelzőt használunk, mert nemcsak bányászok/validátorok, hanem sorrendezők (sequencerek), blokképítők (builders) és keresők (searchers) is részt vesznek benne.
2025. 08. 14. 19:00
Megosztás:

Most az Aldi tett piacelsőségi állításokat – a GVH ezt is megvizsgálja

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást indított az Aldi Magyarország Élelmiszer Kereskedelmi Bt.-vel (Aldi) szemben. A Magyarországon közel 200 bolttal rendelkező kiskereskedelmi vállalkozás olyan piacelsőségi állításokat alkalmaz kereskedelmi kommunikációjában, amelyek valószínűsíthetően nem felelnek meg a valóságnak. A GVH továbbra is folyamatos figyelem alatt tartja a kereskedelmi szektort és lecsap minden jogellenes tevékenységre.
2025. 08. 14. 18:00
Megosztás: