Tévhit, hogy csak a Z generáció él TikTokon – A magyar userek átlagéletkora 38 év

A social média mára minden generáció életének nélkülözhetetlen részévé vált, a hírfogyasztástól kezdve a vásárlási döntésekig – derül ki a Publicis Groupe CEE (Közép- és Kelet-Európa) és a GWI közös kutatásából, amely a közép-kelet-európai régiót, beleértve Magyarországot is, közösségi médiahasználati szokásait elemzi. Az eredmények szerint a magyar internetezők közel 40%-a napi szinten használja a közösségi médiát nemcsak tájékozódásra (52%), hanem termékek felfedezésére is (86%). Érdekes adat, hogy Magyarországon a TikTok átlagos felhasználója 38 éves – ami magasabb a régiós átlagnál. A kutatás rávilágít arra is, hogy bár a rövid videós tartalmak továbbra is népszerűek, a hosszabb formátumok iránti érdeklődés is növekszik. Ez különösen igaz az Instagram és a TikTok esetében, ahol a felhasználók egyaránt fogyasztanak rövid és hosszabb videókat.

Tévhit, hogy csak a Z generáció él TikTokon  – A magyar userek átlagéletkora 38 év

A jelentés alapját a GWI átfogó online kutatása adja, amely a 16-64 éves internetezők szokásait vizsgálja. A régió hét kulcsfontosságú piacainak – Bulgária, Horvátország, Csehország, Görögország, Magyarország, Lengyelország és Románia – trendjeit elemzi, az egyes országok internethasználó lakosságára reprezentatív mintáin keresztül.

„A közösségi média szerepe az emberek életében világszerte kiemelkedő jelentőségű, és ez a hatás átlépi az országhatárokat, valamint generációkon átívelően megfigyelhető. A közép-kelet-európai régióban az X generáció a legaktívabb a közösségi médiában, szorosan követve őket a milleniálok, ám hogy ez a két csoport mire használja a platformokat, jelentősen eltér. Annak megértése, hogy mi a legfontosabb a különböző fogyasztói csoportok számára a régióban, a legbiztosabb módja, hogy a márkák hatékonyan találják meg őket olyan üzenetekkel, amelyekre valóban rezonálnak” – mondja  Jason Mander, a GWI kutatási igazgatója.

Generációk és platformok: A közösségi média hatása Magyarországon

Magyarországon a közösségi média alapvető szerepet tölt be a digitális térben, és minden korosztály életét aktívan formálja. A kutatás eredményei azt mutatják, hogy a különböző platformok felhasználóinak átlagéletkora rendkívül változatos, jól tükrözve a közösségi média széleskörű társadalmi elérését. A Facebook és a LinkedIn felhasználói átlagosan 40 év körüliek, míg az Instagram (35 év) és a Snapchat (29 év) továbbra is a fiatalabb generációk kedvencei közé tartoznak. Különösen figyelemre méltó, hogy Magyarországon a TikTok átlagos felhasználói életkora 38 év, ami magasabb, mint a régió több országában, például Horvátországban (37 év) vagy Lengyelországban (36 év). Az adatok azt is mutatják, hogy a magyar internetezők napi átlagosan közel 2 órát töltenek saját bevallásuk szerint a közösségi média platformjain, ami megegyezik a közép- és kelet-európai régió átlagával. Ugyanakkor a kutatás szerint a felhasználók egy jelentős része aggódik amiatt, hogy túl sok időt tölt a közösségi médiában. Azok, akik úgy érzik, hogy túlzottan kötődnek ezekhez a platformokhoz, átlagosan 2 óra 30 percet töltenek naponta a közösségi médiában. 

A hírfogyasztás digitális forradalma

A közép- és kelet-európai régióban, így Magyarországon is, a hírfogyasztók egyre inkább elhagyják a nyomtatott sajtót, és digitális forrásokból, különösen közösségi médián keresztül tájékozódnak. Az Instagram esetében a hírfogyasztási célú használat 22%-kal, míg a TikTokon ez az arány 30%-kal nőtt 2023 első negyedéve óta.
Ezek a platformok gyors, vizuális és könnyen elérhető tartalmakat kínálnak, ami egyre vonzóbbá teszi őket a magyar közönség számára hírfogyasztás szempontjából is. Emellett a platformok egyedi algoritmusai lehetővé teszik a személyre szabott hírfolyamokat, ami tovább növeli a felhasználói élményt. Érdekes módon a fiatalabb generációk körében a hírfogyasztás már gyakran kezdődik TikTokon vagy Instagramon, míg az idősebbek inkább a Facebookot részesítik előnyben.

A vásárlási döntések új alapjai

A kutatás rámutat, hogy a magyar fogyasztók közösségi médiahasználata jelentősen befolyásolja vásárlási döntéseiket. A TikTok, az Instagram és a Facebook a legfontosabb platformok a márkák és termékek felfedezésében, amelyeket a magyar internetezők 86%-a információszerzésre és termékértékelések olvasására használ. A Z generáció tagjai számára a közösségi platformokon indított keresések már megelőzték a hagyományos keresőmotorokat, míg a teljes lakosság körében továbbra is a keresőmotorok dominálnak. A TikTok különösen kiemelkedő az impulzusvásárlások terén, ahol a GWI adatai szerint a platformot felhasználók 58%-a találkozott brandekkel vagy termékekkel már. Az influencerek és szakértők véleménye jelentős bizalomépítő tényező, különösen a fiatalabb generációk körében, a pozitív kommentek, a "like"-ok száma és az exkluzív tartalmak további motivációként szolgálnak, amelyek az impulzusvásárlásokat is ösztönzik.

Videós tartalmak újabb hódításai

A videós tartalmak a közösségi média legnépszerűbb elemei közé tartoznak Magyarországon is, és ez a trend regionális szinten is megfigyelhető. Az Instagram-felhasználók 61%-a, míg a TikTok-felhasználók 48%-a nézett videós tartalmakat az elmúlt hónapban, ami a platformok vizuális fókuszát és a videók növekvő jelentőségét tükrözi. A rövid videós tartalmak, mint a TikTok és az Instagram Reels, továbbra is rendkívül népszerűek a fiatalabb generációk körében, mivel gyorsan fogyaszthatók és könnyen elérhetők. „A rövid és hosszú formátumú videók egyaránt kulcsszerepet játszanak a digitális kommunikációban. Miközben a rövidebb tartalmak dinamikus megjelenítésük miatt különösen népszerűek, a hosszabb videók egyre nagyobb teret hódítanak, különösen olyan platformokon, mint a YouTube.” – mondta Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere. “Ezek a trendek azt mutatják, hogy a márkáknak vizuálisan gazdag, figyelemfelkeltő kampányokat kell létrehozniuk, hogy hatékonyan érjék el a különböző platformokon aktív célközönséget” tette hozzá a szakember. Megfigyelhető, hogy a hosszabb videós formátumok iránti érdeklődés is növekszik, különösen olyan tartalomfogyasztási helyzetekben, amelyek mélyebb bevonódást igényelnek. Az elmúlt hónapban az internetezők jelentős hányada választotta a videókat információszerzés, szórakozás vagy vásárlási döntések támogatása céljából. A GWI kutatásai szerint a közösségi média-felhasználók több mint 30%-a használta a videós tartalmakat márkák felfedezésére, míg az impulzusvásárlásokat gyakran videók által inspirált tartalmak váltották ki. 

„A GWI-vel való együttműködésünk páratlan betekintést nyújt a Közép- és Kelet-Európai digitális tér folyamatosan változó világába. Különösen figyelemre méltó, ahogy a közösségi média átszövi a régió mindennapjait – a termékek felfedezésétől kezdve a hírfogyasztásig. Az adatok rámutatnak arra, hogy a marketingszakembereknek továbbra is alkalmazkodniuk kell az állandó változásokhoz, és olyan tartalmakat kell létrehozniuk, amelyek megszólítják a fiatalabb és idősebb generációkat egyaránt.” foglalta össze Maria Tudor, a Publicis Groupe CEE Chief Operating Officere a kutatás eredményének fontosságát.

Európai körkép: mennyibe kerül a lakhatásunk?

Az európai állampolgárok rendelkezésre álló jövedelmük átlagosan majdnem ötödét költik lakhatásra – derül ki az Eurostat átfogó elemzéséből. Magyarország ugyan élen járt az elmúlt években az ingatlanárak és a bérleti díjak emelkedését tekintve, azonban ezzel is csak a középmezőnyben vagyunk a teljes lakhatási költségeket illetően.
2025. 12. 19. 04:30
Megosztás:

Több mint 100 magyar gazdálkodó is tüntetett Brüsszelben

Brüsszelben több mint 100 magyar gazda vett részt az összeurópai gazdatüntetésen - közölte a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK), illetve a Magyar Gazdakörök és Gazdaszövetkezetek Szövetsége (Magosz) csütörtökön az MTI-vel.
2025. 12. 19. 04:00
Megosztás:

Magyarország lépést tart a változásokkal a mesterséges intelligencia terén

A mesterséges intelligencia (MI) jövőre új korszakba lép: praktikus eszközből valódi digitális segítőtárssá válik. A Microsoft friss tanulmánya szerint Magyarország lépést tart a változásokkal és az infrastrukturális feltételek adottak ahhoz, hogy felzárkózzon Nyugat- és Észak Európa AI-használatban élenjáró országaihoz - közölte a cég csütörtökön az MTI-vel.
2025. 12. 19. 03:30
Megosztás:

Tűzijáték szabályok Budapesten 2025 Szilveszterén

Szilveszterkor nem tiltják be a tűzijátékokat, de az idei évben sokkal szigorúbb feltételek mellett lehet majd használni őket. A bírságok elkerülése, valamint a biztonságos ünneplés érdekében a Magyar Pirotechnikai Társaság (MAPIT), a Pirotechnikusok Érdekvédelmi Szövetsége (PÉSZ), továbbá az augusztus 20-i tűzijáték kivitelezéséért felelős Nuvu Kft. közös sajtótájékoztatón számolt be az új budapesti szabályozásról, annak várható hatásairól, továbbá a biztonságos pirotechnikai eszközhasználatról.
2025. 12. 19. 03:00
Megosztás:

Karácsony előtt fokozottan vigyáznunk kell a kiberbűnözőkkel!

Az elmúlt évek tapasztalata alapján karácsony előtt sokkal nagyobb a kockázata annak, hogy valakit internetes vásárlóként becsapjanak, mint az év más időszakában, az üzleti és otthoni biztonságtechnikai szoftvermegoldások nemzetközi szállítója, az ESET közleménye szerint a kedvező ajánlat, ár sokszor csak a becsapás egyik eszköze, a kiberbűnözők fő célja ugyanis többnyire személyes és bankkártya adatok, jelszavak megszerezése.
2025. 12. 19. 02:30
Megosztás:

Minimálbéren vagy bejelentve? Akkor 2026-tól kapaszkodj!

2026 január 1-jétől jelentősen megváltozik a minimálbér és a garantált bérminimum összege Magyarországon – derül ki a frissen kihirdetett kormányrendeletből. A döntés minden munkáltatót és munkavállalót érint, legyen szó a versenyszféráról vagy az állami szektorról. Nézzük közérthetően, mit jelent ez a gyakorlatban.
2025. 12. 19. 02:00
Megosztás:

Nincs a nyugdíjad 140.000 forint? Akkor egy jó hírünk van számodra!

140 ezer forintos határ, titkos emelés, extra pénz évente? – Kevesen tudják, de így segít az állam az alacsony nyugdíjakon. Nézzük a részleteket!
2025. 12. 19. 01:00
Megosztás:

Felújítás, ami nem csak esztétikai befektetés

Amikor felújítunk, gyakran először a látványra gondolunk: friss színek, új felületek, rendezettebb terek. De ha hosszabb távra tekintünk, hamar kiderül, hogy egy átgondolt felújítás sokkal többet jelent, mint egyszerű esztétikai változást. Tartósságot, kényelmet, fenntarthatóságot és értéknövelést hoz – olyasmit, ami évekre meghatározza az otthon működését és minőségét.
2025. 12. 18. 23:30
Megosztás:

A legfontosabb építőelemek a teljesítmény mögött

Akár az irodában, akár az edzőteremben vagy éppen a tőzsdén próbálunk helytállni, nem szabad elfelejteni, hogy a teljesítmény mögött mindig stabil alapok állnak. Ahogy a pénzügyi sikerhez átgondolt befektetésekre és jó döntésekre van szükség, úgy a fizikai és mentális teljesítmény is azon múlik, milyen erőforrásokat biztosítunk a szervezetünknek. A ShopBuilder is ebben hisz: minden teljesítmény mögött struktúra, rendszer és megfelelő alapanyag áll – legyen szó akár az edzésről, akár a munkáról.
2025. 12. 18. 23:00
Megosztás:

Kreml: Moszkva készül a Washingtonnal folytatandó tárgyalásokra

Oroszország készül az Egyesült Államokkal az ukrajnai rendezésről folytatandó tárgyalásokra, Washingtonnak Kijevvel és Brüsszellel folytatott konzultációja alapján - jelentette ki Dmitrij Peszkov, az orosz elnök sajtótitkára újságíróknak csütörtökön Moszkvában.
2025. 12. 18. 22:30
Megosztás:

Az altcoinok felülteljesítők lesznek 2026-ban a kapituláció után – A Digitap ($TAP) bankolási hasznossága révén válik az egyik legjobb kriptobefektetéssé 2026-ra

2025 végére egyre erősebb bearish (csökkenő árfolyamú) nyomás nehezedik a legtöbb jelentős kriptovalutára. Mivel a Bitcoin az 85 000 dollár körüli, kulcsfontosságú támaszszint közelében oldalaz, egyes befektetők egy újabb komoly árzuhanástól tartanak. Ennek következtében egyre inkább kialakul az a vélekedés, hogy 2026-ban az altcoinok vehetik át a vezető szerepet a kriptopiacon.
2025. 12. 18. 22:00
Megosztás:

Nyereséggel zártak a vezető nyugat-európai tőzsdék

Emelkedéssel zárták a kereskedést a vezető nyugat-európai tőzsdék csütörtökön.
2025. 12. 18. 21:30
Megosztás:

Új néven működik tovább áprilistól a Magyar Autóklub

A jövő év áprilisától Magyar Mobilitási és Autóklub néven működik tovább a Magyar Autóklub, a névváltás és az arculatfrissítés az elmúlt évek szakmai és szemléletbeli átalakulásának megnyilvánulása - közölte a szervezet csütörtökön az MTI-vel.
2025. 12. 18. 20:30
Megosztás:

A BTC 87 000 dollár alá esett, ahogy a kockázatkerülés eluralkodik: A Digitap ($TAP) staking jutalmai miatt a legjobb kriptobefektetés lehet 2026-ra

A Bitcoin 87 000 dollár alá törve gyengült, miközben a kockázatkerülő hangulat elárasztotta a piacokat. A részvényindexek elkezdtek fordulni, senki sem tudja, hány kamatcsökkentés jöhet 2026-ban, és a befektetők sokkal szelektívebben állnak hozzá a kockázatvállaláshoz.
2025. 12. 18. 20:00
Megosztás:

Diákhitel Központ: továbbra is kamatstop védi a tavaly év végéig felvett szabad felhasználású diákhiteleket

A kormány döntésének köszönhetően továbbra is érvényben marad a kamatstop a 2024. december 31-ig felvett szabad felhasználású diákhitelekre, így ezekre változatlanul 7,99 százalékos kamat vonatkozik, az ezen időpont után igényelt Diákhitel1 kamata 2026. január 1-től 8,69 százalékra mérséklődik. Változatlanul kamatmentesen áll rendelkezésre a tanulmányi önköltségre fordítható Diákhitel2, valamint a szak- és felnőttképzésben igénybe vehető Képzési Hitel is - közölte a Diákhitel Központ csütörtökön az MTI-vel.
2025. 12. 18. 19:30
Megosztás:

Az MI egyre bizalomgerjesztőbb, a közösségi média és a spontán vásárlások kevésbé

Az elmúlt évben a kontinens vizsgált országaiban és hazánkban is 8%-kal többen fordulnak az MI-hez, amikor nem értettek bizonyos pénzügyi kifejezéseket. Többnyire az Y és a Z generáció tagjai azok, akik az MI segítségét kérik a fogalmak tisztásához, előbbi csoport arra is kifejezetten nyitott, hogy személyes adósságkezelési ügyeit élő emberek helyett MI-alapú botokkal vitassa meg.
2025. 12. 18. 19:00
Megosztás:

Új fejezet a magyar techpiacon: a Sprintform üzletága a Trans-Uni-hoz kerül, régiós digitális szolgáltató épül

2026. január 1-jével új korszak kezdődik a Financial Times FT1000-es listáján szereplő Sprintform életében: a gyorsan növekvő digitális tanácsadó és fejlesztő cég teljes üzleti tevékenysége beolvad a Trans-Uni Kft.-be. A tranzakció üzletág-átadás formájában valósul meg. A Sprintform teljes jelenlegi csapata a céghez kerül és a Sprintform alapítója, Berczeli András partnerként csatlakozik a Trans-Uni-hoz. A lépéssel a hazai piacon egyedülálló együttműködés jön létre: a Sprintform mély technológiai és termékfejlesztési szakértelme a Trans-Uni nagyvállalati IT-fejlesztői tapasztalatával és stabil infrastruktúrájával egyesül.
2025. 12. 18. 18:30
Megosztás:

Komlóra is megérkeztek a tisztán elektromos meghajtású autóbuszok

A MÁV-csoport flottájába az Energiaügyi Minisztérium (EM) és a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. támogatásával a Zöld Busz Program folytatásaként az idén húsz környezetkímélő, tisztán elektromos meghajtású, Ikarus 120e típusú autóbusz érkezett, ezek közül az utolsó hét jármű Komlón állt forgalomba - közölte a MÁV-csoport csütörtökön az MTI-vel.
2025. 12. 18. 18:00
Megosztás:

Bitget x Google Developer Group: Web3 oktatás az ETH Zurich-en

A Bitget, a világ legnagyobb Universal Exchange-e (UEX), örömmel jelenti be éves együttműködését a Google Developer Group on Campus (GDGoC) ETH Zurich közösségével.
2025. 12. 18. 17:30
Megosztás:

Péntektől megerősített járatokkal készül az ünnepi időszakra a MÁV-csoport

Már péntektől a megszokottnál több jármű forgalomba állításával készül a MÁV-csoport az ünnepi időszakra - közölte a közlekedési társaság csütörtökön a honlapján.
2025. 12. 18. 16:30
Megosztás: