Tévhit, hogy csak a Z generáció él TikTokon – A magyar userek átlagéletkora 38 év

A social média mára minden generáció életének nélkülözhetetlen részévé vált, a hírfogyasztástól kezdve a vásárlási döntésekig – derül ki a Publicis Groupe CEE (Közép- és Kelet-Európa) és a GWI közös kutatásából, amely a közép-kelet-európai régiót, beleértve Magyarországot is, közösségi médiahasználati szokásait elemzi. Az eredmények szerint a magyar internetezők közel 40%-a napi szinten használja a közösségi médiát nemcsak tájékozódásra (52%), hanem termékek felfedezésére is (86%). Érdekes adat, hogy Magyarországon a TikTok átlagos felhasználója 38 éves – ami magasabb a régiós átlagnál. A kutatás rávilágít arra is, hogy bár a rövid videós tartalmak továbbra is népszerűek, a hosszabb formátumok iránti érdeklődés is növekszik. Ez különösen igaz az Instagram és a TikTok esetében, ahol a felhasználók egyaránt fogyasztanak rövid és hosszabb videókat.

Tévhit, hogy csak a Z generáció él TikTokon  – A magyar userek átlagéletkora 38 év

A jelentés alapját a GWI átfogó online kutatása adja, amely a 16-64 éves internetezők szokásait vizsgálja. A régió hét kulcsfontosságú piacainak – Bulgária, Horvátország, Csehország, Görögország, Magyarország, Lengyelország és Románia – trendjeit elemzi, az egyes országok internethasználó lakosságára reprezentatív mintáin keresztül.

„A közösségi média szerepe az emberek életében világszerte kiemelkedő jelentőségű, és ez a hatás átlépi az országhatárokat, valamint generációkon átívelően megfigyelhető. A közép-kelet-európai régióban az X generáció a legaktívabb a közösségi médiában, szorosan követve őket a milleniálok, ám hogy ez a két csoport mire használja a platformokat, jelentősen eltér. Annak megértése, hogy mi a legfontosabb a különböző fogyasztói csoportok számára a régióban, a legbiztosabb módja, hogy a márkák hatékonyan találják meg őket olyan üzenetekkel, amelyekre valóban rezonálnak” – mondja  Jason Mander, a GWI kutatási igazgatója.

Generációk és platformok: A közösségi média hatása Magyarországon

Magyarországon a közösségi média alapvető szerepet tölt be a digitális térben, és minden korosztály életét aktívan formálja. A kutatás eredményei azt mutatják, hogy a különböző platformok felhasználóinak átlagéletkora rendkívül változatos, jól tükrözve a közösségi média széleskörű társadalmi elérését. A Facebook és a LinkedIn felhasználói átlagosan 40 év körüliek, míg az Instagram (35 év) és a Snapchat (29 év) továbbra is a fiatalabb generációk kedvencei közé tartoznak. Különösen figyelemre méltó, hogy Magyarországon a TikTok átlagos felhasználói életkora 38 év, ami magasabb, mint a régió több országában, például Horvátországban (37 év) vagy Lengyelországban (36 év). Az adatok azt is mutatják, hogy a magyar internetezők napi átlagosan közel 2 órát töltenek saját bevallásuk szerint a közösségi média platformjain, ami megegyezik a közép- és kelet-európai régió átlagával. Ugyanakkor a kutatás szerint a felhasználók egy jelentős része aggódik amiatt, hogy túl sok időt tölt a közösségi médiában. Azok, akik úgy érzik, hogy túlzottan kötődnek ezekhez a platformokhoz, átlagosan 2 óra 30 percet töltenek naponta a közösségi médiában. 

A hírfogyasztás digitális forradalma

A közép- és kelet-európai régióban, így Magyarországon is, a hírfogyasztók egyre inkább elhagyják a nyomtatott sajtót, és digitális forrásokból, különösen közösségi médián keresztül tájékozódnak. Az Instagram esetében a hírfogyasztási célú használat 22%-kal, míg a TikTokon ez az arány 30%-kal nőtt 2023 első negyedéve óta.
Ezek a platformok gyors, vizuális és könnyen elérhető tartalmakat kínálnak, ami egyre vonzóbbá teszi őket a magyar közönség számára hírfogyasztás szempontjából is. Emellett a platformok egyedi algoritmusai lehetővé teszik a személyre szabott hírfolyamokat, ami tovább növeli a felhasználói élményt. Érdekes módon a fiatalabb generációk körében a hírfogyasztás már gyakran kezdődik TikTokon vagy Instagramon, míg az idősebbek inkább a Facebookot részesítik előnyben.

A vásárlási döntések új alapjai

A kutatás rámutat, hogy a magyar fogyasztók közösségi médiahasználata jelentősen befolyásolja vásárlási döntéseiket. A TikTok, az Instagram és a Facebook a legfontosabb platformok a márkák és termékek felfedezésében, amelyeket a magyar internetezők 86%-a információszerzésre és termékértékelések olvasására használ. A Z generáció tagjai számára a közösségi platformokon indított keresések már megelőzték a hagyományos keresőmotorokat, míg a teljes lakosság körében továbbra is a keresőmotorok dominálnak. A TikTok különösen kiemelkedő az impulzusvásárlások terén, ahol a GWI adatai szerint a platformot felhasználók 58%-a találkozott brandekkel vagy termékekkel már. Az influencerek és szakértők véleménye jelentős bizalomépítő tényező, különösen a fiatalabb generációk körében, a pozitív kommentek, a "like"-ok száma és az exkluzív tartalmak további motivációként szolgálnak, amelyek az impulzusvásárlásokat is ösztönzik.

Videós tartalmak újabb hódításai

A videós tartalmak a közösségi média legnépszerűbb elemei közé tartoznak Magyarországon is, és ez a trend regionális szinten is megfigyelhető. Az Instagram-felhasználók 61%-a, míg a TikTok-felhasználók 48%-a nézett videós tartalmakat az elmúlt hónapban, ami a platformok vizuális fókuszát és a videók növekvő jelentőségét tükrözi. A rövid videós tartalmak, mint a TikTok és az Instagram Reels, továbbra is rendkívül népszerűek a fiatalabb generációk körében, mivel gyorsan fogyaszthatók és könnyen elérhetők. „A rövid és hosszú formátumú videók egyaránt kulcsszerepet játszanak a digitális kommunikációban. Miközben a rövidebb tartalmak dinamikus megjelenítésük miatt különösen népszerűek, a hosszabb videók egyre nagyobb teret hódítanak, különösen olyan platformokon, mint a YouTube.” – mondta Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere. “Ezek a trendek azt mutatják, hogy a márkáknak vizuálisan gazdag, figyelemfelkeltő kampányokat kell létrehozniuk, hogy hatékonyan érjék el a különböző platformokon aktív célközönséget” tette hozzá a szakember. Megfigyelhető, hogy a hosszabb videós formátumok iránti érdeklődés is növekszik, különösen olyan tartalomfogyasztási helyzetekben, amelyek mélyebb bevonódást igényelnek. Az elmúlt hónapban az internetezők jelentős hányada választotta a videókat információszerzés, szórakozás vagy vásárlási döntések támogatása céljából. A GWI kutatásai szerint a közösségi média-felhasználók több mint 30%-a használta a videós tartalmakat márkák felfedezésére, míg az impulzusvásárlásokat gyakran videók által inspirált tartalmak váltották ki. 

„A GWI-vel való együttműködésünk páratlan betekintést nyújt a Közép- és Kelet-Európai digitális tér folyamatosan változó világába. Különösen figyelemre méltó, ahogy a közösségi média átszövi a régió mindennapjait – a termékek felfedezésétől kezdve a hírfogyasztásig. Az adatok rámutatnak arra, hogy a marketingszakembereknek továbbra is alkalmazkodniuk kell az állandó változásokhoz, és olyan tartalmakat kell létrehozniuk, amelyek megszólítják a fiatalabb és idősebb generációkat egyaránt.” foglalta össze Maria Tudor, a Publicis Groupe CEE Chief Operating Officere a kutatás eredményének fontosságát.

Fogadás a 4. negyedév legjobbjaira – Szakértők szerint ezek a legígéretesebb kriptovaluták

A 4. negyedév legjobban teljesítő kriptói valószínűleg nem a BTC vagy az ETH lesznek – piaci kapitalizációjuk túl nagy.
2025. 11. 08. 23:00
Megosztás:

MetaMask és Mastercard újítása: Jön a kriptós fizetési kártya – már Ethereum-alapú stablecoinokkal is fizethetsz!

A kriptopénzek világában nap mint nap történnek izgalmas fejlemények, de a MetaMask és a Mastercard legfrissebb együttműködése kétségkívül az év egyik legnagyobb dobása. A két óriás összefogásával megszületett a MetaMask fizetési kártya, amely lehetővé teszi, hogy az Ethereum hálózatra épülő stabilcoinokat – mint az USDC vagy az USDT – közvetlenül a kriptotárcából költsük el a Mastercard hálózatán keresztül.
2025. 11. 08. 22:00
Megosztás:

Az EU szigorúbb vízumszabályokat vezet be az orosz állampolgárok számára

Európai Bizottság szigorúbb vízumszabályokat fogadott el az orosz állampolgároknak, válaszul a növekvő biztonsági kockázatokra - közölte a brüsszeli testület pénteken.
2025. 11. 08. 21:00
Megosztás:

DOGE és SHIB zuhanórepülésbe kezdett, miközben a figyelem a privát coinok felé fordul – a Digitap lehet a következő nagy nyertes a negyedik negyedévben?

Mi okozza a Dogecoin és a Shiba Inu árfolyamának zuhanását? Bár az általános kriptovaluta-piaci visszaesés is szerepet játszik, a mémérmék iránti lanyhuló érdeklődést sem lehet figyelmen kívül hagyni.
2025. 11. 08. 20:00
Megosztás:

A magyar-amerikai tudományos kapcsolatok folyamatosan erősödnek

A magyar-amerikai tudományos kapcsolatok folyamatosan erősödnek - közölte Hankó Balázs kultúráért és innovációért felelős miniszter pénteken Washingtonból bejelentkezve a Facebook-oldalán, miután magyar kutatókkal egyeztetett.
2025. 11. 08. 19:00
Megosztás:

Minden szállítás szankciós mentességet kap a Barátság és a Török Áramlat vezetékeken keresztül

Az Egyesült Államok kormánya mentességet ad az orosz energetikai szektort célzó szankciók alól Magyarország vonatkozásában mindennemű szállításra a Barátság kőolajvezetéken és a Török Áramlat földgázvezetéken keresztül - közölte Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter szombaton Washingtonban.
2025. 11. 08. 18:00
Megosztás:

4 meglepő hely, ahol ma már kriptovalutát vásárolhat és eladhat

A legtöbb amerikai befektető számára a Coinbase, a Kraken és a Gemini számítanak a legnépszerűbb kriptotőzsdéknek. Ezek a központosított platformok uralják a piacot, de a kriptovilág fejlődése mára sokkal több lehetőséget kínál — akár decentralizált, akár fintech-megoldásokról beszélünk.
2025. 11. 08. 17:00
Megosztás:

Áder János: jövőre Budapesten ismét megrendezik a fenntarthatósági expót

2026. február 25-től már harmadik alkalommal rendezik meg a Planet Budapest fenntarthatósági expót, amelynek kísérő programjai egy hónapon át várják majd a látogatókat a Vasúttörténeti Parkban - mondta Áder János, a Kék Bolygó Klímavédelmi Alapítvány kuratóriumi elnöke pénteken Budapesten.
2025. 11. 08. 16:00
Megosztás:

Megkezdte a termelést a Magna vecsési üzeme

Megkezdte a termelést a kanadai Magna International magyarországi vállalatának vecsési üzeme – közölte a társaság pénteken az MTI-vel.
2025. 11. 08. 15:00
Megosztás:

Eső után köpönyeg: balesetek után keressük a biztosítást

A nagyobb nyilvánosságot kapó balesetek után megugorhat az igény a biztosítások iránt, ezt tükrözik az internetes kereséseink is - írja közleményében a Bank360. Az elmúlt hetekben több olyan baleset is történt, amelyekkel napokon át foglalkozott a sajtó, az internetes keresések alapján pedig a következő napokban többen kezdtek el balesetbiztosítás iránt érdeklődni. Az összefüggés nem véletlen, természetes, hogy egy baleset után a saját biztonsága mindenkit jobban foglalkoztat. Szerencsére ma már nemcsak egyénileg biztosíthatjuk be magunkat, hanem léteznek családi balesetbiztosítási csomagok is, amelyek kedvező áron elérhetők.
2025. 11. 08. 14:00
Megosztás:

Negatívról stabilra javította Izrael osztályzati kilátását az S&P

Stabilra javította a leminősítés lehetőségére utaló eddigi negatívról Izrael elsőrendű államadós-besorolásainak kilátását az S&P Global Ratings, mindenekelőtt azzal a véleményével indokolva a döntést, hogy a Hamász radikális iszlamista szervezettel kötött tűzszünet enyhítette az Izraelt közvetlenül fenyegető biztonsági kockázatokat.
2025. 11. 08. 13:00
Megosztás:

Turisztikai beruházások indulnak Makón

Turisztikai beruházások indulnak Makón, uniós támogatással felújítják a Hagymaház szabadtéri színpadát, valamint új attrakciókkal bővítik a Kalandparkot a Maros-parton - tájékoztatta az önkormányzat az MTI-t.
2025. 11. 08. 12:00
Megosztás:

Új logisztikai központ megnyitásával bővíti szolgáltatási területeit a Kifli.hu

Új logisztikai központot nyitott a Kifli.hu Biatorbágyon, az automatizált raktár lehetővé teszi az online szupermarket kiszállítási területének további bővítését, a gyorsabb kiszállításokat és szélesebb választék biztosítását - közölte a Kifli.hu Shop Kft. az MTI-vel pénteken.
2025. 11. 08. 11:00
Megosztás:

Újra normál kerozinellátással üzemel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér

Újra normál kerozinellátással üzemel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér pénteken 23 órától - tájékoztatta a Budapest Airport Zrt. az MTI-t pénteken este.
2025. 11. 08. 09:00
Megosztás:

Tizenöt éve a parketten: jubileumi csengetéssel ünnepelt a CIG Pannónia

Szimbolikus csengetéssel ünnepelték a Budapesti Értéktőzsdén a CIG Pannónia Életbiztosító Nyrt. tőzsdei megjelenésének 15 éves évfordulóját. A magyar alapítású biztosítótársaság 2010-ben lépett a pesti parkettre, és az elmúlt másfél évtizedben a hazai biztosítási piac meghatározó, stabil növekedést mutató szereplőjévé vált. A CIG Pannónia Életbiztosító Nyrt. részvényei a Budapesti Értéktőzsde Prémium kategóriájában forognak. Az elmúlt öt évben a vállalat következetesen építette piaci pozícióját: díjbevétele 2024-ben meghaladta az 57 milliárd forintot, részvénye pedig ugyanebben az évben 24,5 százalékos árfolyamemelkedést ért el. A CIG Pannónia ezzel a magyar biztosítási szektor egyik legstabilabb hátterű, közepes méretű szereplőjévé vált.
2025. 11. 08. 08:00
Megosztás:

Olcsóbb a hazai üzemanyag, mint a környező országok átlaga

Központi Statisztikai Hivatal adatai alapján 2025 októberében a 95-ös benzin havi átlagára 574 forint volt Magyarországon, ami 4 forinttal alacsonyabb, mint a szomszédos országok 578 forintos átlaga.
2025. 11. 08. 07:00
Megosztás:

Részvényenként 21,81 forint osztalékelőleget fizethet a Duna House

A november 28-i közgyűlés előterjesztése alapján a Duna House (DH) 750 millió forint osztalékelőleget, részvényenként 21,81 forintot fizethet - közölte a társaság pénteken az MTI-vel.
2025. 11. 08. 06:00
Megosztás:

Változtat forgalmazási szerződésein a Coca-Cola a GVH eljárásának eredményeként

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) lezárta a Coca-Cola két magyarországi leányvállalatával szemben indított versenyfelügyeleti eljárását. Az eljárás eredményeként a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. vállalta, hogy módosítja a vendéglátóágazati (HORECA) partnereivel kapcsolatban alkalmazott mintaszerződéseit, melyeket tisztázó rendelkezésekkel egészít ki. A vállalkozás emellett belső képzésekkel fogja biztosítani a módosításoknak és az általános versenyjogi szabályoknak való megfelelést. A vállalások jelentősen növelhetik a versenyt az érintett piacokon.
2025. 11. 08. 05:00
Megosztás:

Az otthon start első hulláma után letisztult a piac

Az Otthon Start Program (OSP) bejelentését követően látványos, de kétségtelenül túlfűtött érdeklődési hullám indult el az ingatlanpiacon. A Duna House elemzése alapján az augusztus eleji hetekben a hirdetésekre érkező telefonos megkeresések száma több mint 60%-kal emelkedett a júliusi átlaghoz képest. A hirtelen jött aktivitás mögött azonban jelentős arányban olyan érdeklődők álltak, akik nem rendelkeztek valódi vásárlási szándékkal vagy megfelelő pénzügyi háttérrel.
2025. 11. 08. 04:00
Megosztás:

Porsche árából épülnek zöld parkok Magyarországon

Luxustermékekből születhetnek új karbonnegatív parkok. Forradalmasítja a közösségi finanszírozást a Green Connect, amely egy több pilléren nyugvó, innovatív fenntarthatósági szemléletű program. Ez a program egyszerre szolgálja a természet regenerálását, a fenntartható és karbonnegatív építészet előmozdítását, a digitális fenntarthatóság megoldásainak elterjesztését, valamint a zöld gazdaság és a közösségi fenntarthatóság fejlesztését.
2025. 11. 08. 03:00
Megosztás: