Új DeFi csillag születik? Az edgeX 100 millió dollárnyi befektetést vonzott az airdropvadászok rohamával

Airdrop-láz: pontgyűjtésből 100 millió dolláros tőkeinjekció
2025 júliusára az edgeX platform betétei meghaladták a 100 millió dollárt, ami lenyűgöző, 1000%-os növekedést jelent július eleje óta. A robbanásszerű bővülést a projekt második pontrendszeres kampánya, az „edgeX Open Season” idézte elő, amelyben a felhasználók kereskedési volumen és meghívott kereskedők teljesítménye alapján pontokat gyűjthetnek.
Ezek a pontok vélhetően a jövőbeni token airdrop alapját képezik majd – és ezt a kriptoiparban már jól ismerik a tapasztalt „airdrop vadászok”. A 2023-ban elindult pontgyűjtő modellek a DeFi egyik legnagyobb növekedési katalizátorává váltak, és most az edgeX is újra rákapcsolt.
Hyperliquid nyomában: lehet az edgeX a következő nagy dobás?
Az edgeX-et 2024 augusztusában indították, és még abban az évben – novemberben – rekordot döntött, 13,5 milliárd dolláros havi kereskedési volumennel. A lendület azonban nem tartott sokáig: 2025 januárjára ez az összeg drasztikusan visszaesett, 1,4 milliárdra, ami 89%-os zuhanást jelent.
A befektetők ekkor még kivártak, és a protokollban tárolt eszközök értéke 5 millió dollár alatt maradt. A hangulat 2025 júniusában kezdett javulni, amikor az edgeX elindította második pontrendszeres kampányát. A volumen ekkor 87%-kal nőtt, 8 milliárd dollár fölé, a letétállomány pedig 64%-kal emelkedett.
2025 júliusára a platform újra életre kelt: a kereskedési díjbevételek közel 6 millió dollárt értek el, a havi forgalom pedig ismét elérte a 13 milliárd dollárt, ami alig marad el a 2024-es csúcstól. Július 22-én a platform történetének legforgalmasabb napját könyvelhette el, több mint 1 milliárd dollárnyi volumen mellett.
NFT-jutalmak és exkluzív kedvezmények: több mint egyszerű pontgyűjtés
Az edgeX már 2024 decemberében bevezette első pontrendszerét, „Points Alpha Season” néven. Akkor még mérsékelt volt a felhasználói aktivitás, és 2025 elején a kampány nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket.
Ám májusban – az első szezon lezárultával – nem klasszikus tokenosztással zárult az időszak. Ehelyett az edgeX újabb pontadagokat osztott ki, és egy második kampányt jelentett be, amelyhez NFT-alapú ösztönzőrendszer is társult.
Az NFT-ket azok kapták, akik több mint 25 millió dolláros volumenben kereskedtek, illetve akik ajánlásaikkal 50 millió dollárnál többet hoztak a platformra. Emellett „kiemelt közösségi tagokat” is díjaztak digitális gyűjthető tárgyakkal.
A tulajdonosok exkluzív előnyökre számíthatnak a közeljövőben, például 35%-os kereskedési díj-visszatérítésre minden örökös határidős ügyletnél. Ez a megközelítés emlékeztet a centralizált tőzsdék (CEX-ek), például a Binance stratégiájára, ahol a BNB token birtokosai élveznek hasonló kedvezményeket.
Záró gondolat: feltörekvő rivális vagy múló hype?
A Hyperliquid tavaly novemberi airdropja sokak számára milliókat hozott, és ezzel megnyitotta az utat a decentralizált örökös határidős kereskedés új korszakának. Most az edgeX is hasonló stratégiát követ, és úgy tűnik, hogy a piac vevő az újabb lehetőségre.
Az airdropvadászok már mozgásba lendültek, és az adatok azt mutatják, hogy az érdeklődés napról napra nő. Kérdés, hogy az edgeX tartós sikert tud-e elérni, vagy csak átmeneti hype-ot látunk.
Ami biztos: a kriptovilágban a pontgyűjtés és a gamifikált ösztönzők továbbra is az egyik legnagyobb felhasználói mágnesek – és az edgeX ezt most kiválóan használja ki.