Utolérte az online jegyváltás aránya a pénztári értékesítést tavaly
Tavaly a belföldi forgalomban csaknem 5 millió bérletet, 47 millió menetjegyet és 17 millió pót-, illetve helyjegyet váltottak az utasok.
A bérletek és a jegyek 37,7 százalékát már online, az Elvira (jegy.mav.hu) vagy a MÁV app felületén vették, 2023-ban megközelítette a 26 milliót az így eladott jegyek, bérletek száma.
Évente 4-6 százalékponttal emelkedik az online értékesítés aránya, míg 2019-ben 18 százalék volt, addig mostanra már a jegyeladások nettó bevételének 38 százaléka is ebből származik - ismertette a MÁV-Start.
A MÁV app szerepe 2020. végén értékelődött fel, akkortól váltak elérhetővé a bérletek ezen a csatornán is. Egyre többen a mobilalkalmazás segítségével veszik meg a bérletüket, így az okostelefonjukon mindig kéznél van - tették hozzá.
Szintén jelentősen emelkedett az automatás értékesítés aránya, míg 2019-ben 12 százalék, addig 2023-ban már 22,7 százalék volt. A közlekedési vállalat kiemelte: 2022. óta már több mint félezer automata üzemel, főként Budapest elővárosi hálózatán és a jelentősebb forgalmú vidéki, illetve balatoni állomásokon, megállóhelyeken. Tavaly csaknem 15,6 millió jegyet vásároltak az automatákból.
Az önkiszolgáló csatornák arányának emelkedésével párhuzamosan csökkent a pénztári és a fedélzeti értékesítés aránya. Ez főleg a pénztáraknál szembetűnő, öt év alatt 65-ről 39 százalékra csökkent a pénztári jegyváltás - jelezte a MÁV-Start.
A közeljövő nagyobb fejlesztései közül kiemelte a vasúttársaság, hogy a vármegye- és országbérletek az interneten, azaz az Elvira felületén is megvásárolhatók lesznek az idei első negyedévben, de bemutatásuk továbbra is csak a MÁV appon lesz lehetséges.
A nemzetközi jegyek online vásárlása öt év alatt több mint tízszeresére nőtt, 2019-ben 96 ezer jegyet vettek így, tavaly pedig már az 1,2 milliót is elérte az online megváltott nemzetközi jegyek száma - ismertette közleményében a MÁV-Start.