Vezetőváltás a Foxpost csomagküldő szolgáltató élén
A közlemény szerint a Foxpost és a Packeta integrációja várhatóan ősszel zárul le, aminek eredményeként Magyarország legnagyobb csomagátvételipont-hálózata jön létre.
A Foxpost magyar tulajdonosai, a Wallis Csoport és a Trueway (korábban Finext) tavaly júniusban értékesítette a céget a cseh Packeta csomagküldőt is tulajdonló pénzügyi befektetőkből álló konzorciumnak, amit pár hónappal később a versenyhivatal is jóváhagyott.
A CVC globális tőke- és befektetési alapkezelő, amely Európában, Ázsiában és az Egyesült Államokban működik, és 177 milliárd eurónyi befektetést kezel, míg az EMMA Capital Group magán befektetési holdingot 2012-ben Jiří Šmejc cseh üzletember alapította.
A négy közép- és kelet-európai országban működő Packeta Csoport átvevő hálózata meghaladja a 17 ezret, ezen kívül több mint 173 ezer partneri átvevőhellyel rendelkezik és 40 ezernél is több webáruházzal működik együtt.
A vállalat tavaly 131 millió csomagot kézbesített, árbevétele 338 millió euróra emelkedett a 2023-as 294 millió euróról. A Packeta Hungary Kft. 2019 óta szolgálja ki a magyarországi webáruházakat, és 2021 óta kínál dedikált szolgáltatást magánszemélyeknek.
A Z-Pont átvevőhelyek és Z-BOX csomagautomaták száma 3500 felett jár, amit a központi fóti, illetve 8 vidéki településen elhelyezkedő depókon keresztül szolgálnak ki.
A startupként 2014-ben induló Foxpost az elmúlt tíz évben Magyarország egyik vezető csomagautomata-szolgáltatójává nőtte ki magát. Tavaly augusztusi tájékoztatásuk szerint a több mint 1200 automatával rendelkező és több ezer kereskedelmi partnert kiszolgáló vállalat 2023-ban közel 10 millió csomagot kézbesített.
A közlemény idézi a távozó vezérigazgatót, aki elmondta, sikerült megvalósítani azt a célkitűzést, hogy a magyar kiscsomag-logisztika elsődleges megoldásává tegyék a csomagautomatákat.
"Nagyon büszkék vagyunk, hogy a Packeta Csoporttal tudtunk egyesülni, mert meggyőződésünk, hogy ez mindkét cég számára a legjobb jövőt biztosítja" - fogalmazott Bengyel Ádám.
Radeczky Zoltán szerint az integráció lezárása után a vállalat célja, hogy a magyar kiscsomag-logisztikai piac piacvezetője legyen.
A publikus céginformációk szerint a Foxpost 2022-ben 4,2 milliárd forint bevétellel és 1,28 milliárd forint veszteséggel zárt, míg egy évvel később már több mint 8 milliárd forint forgalmat ért el, ebből csaknem 2,3 milliárd forint exportértékesítésből származott, a nyeresége pedig megközelítette a 300 millió forintot.