Zöld védjegyet szerzett a K&H Bank

Zöld védjegyet kapott a K&H közösen három reklámszakmai szervezettől. A Green Pledge védjegy tanúsítja, hogy a pénzintézet legjobb gyakorlatai megfelelnek a reklámszakma fenntarthatósággal kapcsolatos társadalmi szemléletváltozást előtérbe helyező elveinek, mert kiemelt figyelmet fordítanak a környezetvédelemre, továbbá a green-washing (megtévesztő zöld állítások) elkerülésére.

A Green Pledge vállalás életre hívói ‒ az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT), a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) ‒ elkötelezettek az iránt, hogy a reklámkészítés folyamata során kiemelt figyelmet fordítsanak a környezetvédelemre, a környezet megfelelő ábrázolására, a kívánatos magatartási formákra és a green-washing (megtévesztő zöld állítások) elkerülésére. A cél, hogy a hirdetők hozzájáruljanak a környezetvédelemmel, fenntarthatósággal kapcsolatos pozitív társadalmi szemléletváltozáshoz.

Csatlakozva a reklámszakmai szervezetek kezdeményezéséhez, a bank öt gyakorlatát értékelte a zsűri Green Pledge védjeggyel: a K&H felelős befektetési alapok és a K&H zöld lakáshitel kommunikációját, a K&H hűsítő ligetek programot, a K&H agrár ökoszisztéma építését továbbá a médiatervezésnél használt, a marketing-kommunikációs eszközök karbonlábnyomát is figyelembe velő szempontrendszerét és gyakorlatát. Ezek alapján a szakmai zsűri úgy döntött, hogy a K&H jogosult a Green Pledge védjegy használatára ezeknél a tevékenységeknél.

K&H öko alap

Összhangban az EU és Magyarország klímasemlegességi céljaival a K&H kínálatában már 18 felelős befektetési alap közül válogathatnak az ügyfelek. Az alkalmazott módszertani szűrések és kizárási szabályok biztosítják, hogy a felelős befektetés tárgya fenntarthatósági szempontból alacsony kockázatú tevékenységet végző cég legyen, illetve az előállított termék vagy szolgáltatás környezeti hatásának szempontjából is összhangban legyen a fenntarthatóság elveivel. Magyarországon, a hazai befektetési alapok között elsőként a K&H öko alap kapta az EU szabályozás 9-es cikk szerint meghatározott, a fenntarthatósági szempontokat legmagasabb szinten figyelembe vevő minősítést. A felelős befektetések kommunikációja javítja az ügyfeleink fenntarthatósági tudatosságát, felkelti a figyelmet és ösztönzi a környezettudatos döntések meghozatalát.

Ne csak a szomszéd kertje legyen mindig zöldebb

A hazai lakossági ingatlanállomány rossz energiahatékonyságú. Energiapazarló módon fűtjük, hűtjük, üzemeltetjük otthonainkat, ami felesleges széndioxid-kibocsátáshoz vezet. Nem elegendő korszerű energetikai minősítésű új otthonokat építeni, fókuszba kell helyezni a használt ingatlanok energetikai felújítását is.

A K&H zöld lakáshitel az MNB keretrendszerébe illeszkedve hivatalosan is minősített zöld hiteltermék Magyarországon, amely felvehető új, kedvező energiahatékonyságú ingatlanok vásárlására, és a pénzintézetnél elsőként volt elérhető használt ingatlanok korszerűsítésére, sőt, a használt ingatlanok vásárlására és korszerűsítésére együttesen is igényelhető, amennyiben jelentős energetikai megtakarítás jön létre a tervezett korszerűsítés/felújítás során.

A korszerű, környezetbarát és energiahatékony megoldások finanszírozása segíti a hosszú távú pénzügyi tervezést és gondolkodásmódot, a megtakarítást és a klímabarát életvitelt. A hiteltermék promóciója javítja az ügyfeleink energiahatékonysági tudatosságát, elősegíti a klímattudatos cselekvést.

Zöld szempontok a médiavásárlás terén

A környezetvédelem és a fenntarthatóság reklámokban történő jobb érvényesítése érdekében a reklámok tartalmi kérdései mellett a reklámok tervezési, gyártási és közzétételi szempontjait is figyelembe kell venni. A K&H kampányainak tervezése során ‒ nyilvánosan elsőként Magyarországon ‒, bekerült a karbonlányom is a médiaértékelési szempontok közé a Mindshare médiaügynökség segítségével.

A Mindshare globális anyacégével együtt egy összetett, tudományos alapokon nyugvó szoftvert fejlesztett, amelynek segítségével megállapítható, hogy a különféle csatornák – a televíziótól kezdve az online médián át a nyomtatott orgánumokig – mekkora karbonlábnyomot hagynak a kreatív gyártásától egészen a hirdetés megjelenéséig. „A médiavásárlás eredményességét eddig az elérés–affinitás–költséghatékonyság »szentháromságával« mérte a szakma, mostantól szerencsésebb inkább »szentnégyesről« beszélni, mivel a karbonlábnyom felzárkózik a fő indikátorok közé” – nyilatkozta Horváth-Magyary Voljč Nóra, a K&H kommunikációsügyvezető igazgatója. Eddig 20 kampányértékelés történt a kalkulátorban, és egyre fontosabb elemévé válik a médiamix megtervezésének.

K&H hűsítő ligetek

A tavaly ősszel indult K&H hűsítő ligetek program 100 iskola, óvoda, bölcsőde udvarára ültetett javarészt őshonos növényeket, 555 fával és 1110 cserjével zöldítve az intézmények udvarát. A 4-5 év múlva már kiterjedt árnyékot nyújtó, nagy lombú fákat a gyermekek és pedagógusaik ültették el, és a fiatalok a növények gondozásában is aktívan részt vesznek azóta is. „A K&H célja egy olyan kezdeményezés megvalósítása volt, amely a növények ültetésével úgy támogatja a környezeti fenntarthatóságot és biodiverzitást, hogy egyúttal segíti a fiatalok környezetvédelmi oktatását is” – mondta el Horváth Magyary Voljč Nóra. „Az udvarokon megvalósuló hűsítő ligetek révén a gyerekek testközelből figyelhetik meg a növények növekedését, jótékony hatásait. A kezdeményezés a pedagógiai programba is beépül: tanárok és gyerekek különféleképp foglalkoznak a fák, növények pozitív hatásaival, a klímaváltozás elleni küzdelemmel.”

Egyaránt fontos a föld és a Föld

A K&H portfoliójában jelentős súlyt képvisel az agrárium. A K&H zöld vetőmag kampány a mezőgazdaságban a klímaváltozás okozta kihívásokra hívja fel a figyelmet, hiszen számottevően csökkenhet, szélsőséges esetekben akár meg is semmisülhet a termény. A Bank a program keretében minden 25 millió forintnyi szerződésérték után egy 25 kg-os vetőmag-csomagot biztosít partnereinknek, amely mintegy 2 hektár bevetésére elegendő. A mézontófű és olajretek védi a termőföldet és hozzájárul a biodiverzitás fenntartásához.

A K&H a fenntartható agráriumért ösztöndíjpályázat a hazai agrárképzést folytató egyetemek és főiskolák hallgatóinak szól. Célja, hogy anyagi és szakmai támogatással segítse a fenntartható, körforgásos gazdálkodás innovatív irányvonalait kutató hallgatók munkáját. Már 61 pályázó kapott összesen több, mint 10 millió forint támogatást tanulmánya, kutatómunkája folytatásához.

Mennyiért vennének lakást maguknak a fiatalok?

A fiatalok 26 százaléka tervez lakásvásárlást három éven belül, ők átlagosan több mint 43 millió forintos ingatlant szeretnének venni, szemben a tavalyi 32 millió forinttal a K&H ifjúsági index szerint. A lakásvásárlásra most jó lehetőséget nyújt az Otthon Start Program, amibe ez az átlagösszeg kényelmesen belefér.
2025. 11. 15. 11:00
Megosztás:

NAV: jövőre online felületen is intézhető a fémkereskedelmi adminisztráció

Január elsejétől valamennyi fémkereskedelmi nyomtatvány elérhető lesz az Online Nyomtatványkitöltő Alkalmazásban (ONYA), erről a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) levelet küld az éritetteknek - hívta fel a figyelmet pénteki közleményében a hivatal.
2025. 11. 15. 10:00
Megosztás:

Az augusztusi visszaesés után várható volt az építőipar felpattanása szeptemberben

Az augusztusi drasztikus visszaesés után számolni lehetett azzal, hogy szeptemberben megugrik az építőipari termelés, és némiképp jobb pályára állt a magyar építőipar - így kommentálta a legfrissebb statisztikai jelentést Juhász Attila, az Újház Zrt. és az ÉVOSZ Építőanyag-kereskedelmi Tagozatának elnöke.
2025. 11. 15. 09:00
Megosztás:

Nőtt az euróövezet külkereskedelmi többlete szeptemberben

Szeptemberben éves és havi szinten egyaránt nőtt az euróövezet külkereskedelmi többlete az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat pénteken közzétett első becslése szerint.
2025. 11. 15. 08:00
Megosztás:

Külföldi jétékok: Lehetőség vagy Kockázat? - Az Online Játékok Világa Határok Nélkül

Amikor azt mondjuk: külföldi casino, általában olyan online vagy fizikai szerencsejáték-helyeket értünk alatta, amelyek hivatalosan nem működnek az adott játékos országában engedélyezett szabályozási rendszer alatt. Magyarország esetében - és sok olyan ország esetében, ahol a szerencsejáték szigorúan szabályozott - a külföldi casinolapok vagy online platformok használata gyakran „szürke zónának” számít.
2025. 11. 15. 07:59
Megosztás:

Nőtt a prágai Václav Havel repülőtér forgalma

Mintegy 11,5 millió utas fordult meg az idei nyári szezonban a prágai Václav Havel nemzetközi repülőtéren, 7,7 százalékkal több mint a tavalyi év hasonló időszakában - közölte a repülőtér honlapján.
2025. 11. 15. 07:00
Megosztás:

73 vizsgálati terület és számos újdonság az NKFH 2026-os ellenőrzési programjában

A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) és a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) sajtótájékoztatón mutatta be az NKFH 2026. évi Ellenőrzési és Vizsgálati Programját (EVP). A bejelentett 73 vizsgálati terület egyaránt magában foglalja a szolgáltatás-ellenőrzési, a kereskedelmi, a termékbiztonsági, a laboratóriumi és az élelmiszer-biztonsági vizsgálatokat.
2025. 11. 15. 06:00
Megosztás:

A Kormány 2026. február 28-ig meghosszabbítja és további 14 termékre kiterjeszti az árréscsökkentést

A Kormány nem a profithajhász multik, hanem a magyar emberek pártján áll, ezért folytatja a harcot az indokolatlan áremelésekkel szemben! A Kormány a családok és a nyugdíjasok védelme érdekében 2026. február 28-ig meghosszabbítja és december 1-től további 14 termékre kiterjeszti az árréscsökkentést.
2025. 11. 15. 05:00
Megosztás:

Versenyélénkítő és árcsökkentő vállalásokat tett a Lidl a GVH eljárásának eredményeként

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) lezárta a Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt. árelsőségi állításai miatt indított versenyfelügyeleti eljárását. A kiskereskedelmi lánc komplex vállaláscsomaggal élt a GVH irányába, melynek eredményeként tovább szigorítja belső eljárásrendjét az árelsőségi állítások alátámasztása során, és a jövőben jobban kiemeli, hogy azokat az online Árfigyelő adataira támaszkodva alkalmazza. A vállalások eredményeként élénkülhet az árverseny a kiskereskedelmi piacon, ami elősegítheti az árak csökkenését, illetve erősödhetnek az Árfigyelő rendszer ármérséklő hatásai is.
2025. 11. 15. 04:00
Megosztás:

Elindult a VOSZ MultiMentor program

A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ) elindította a VOSZ MultiMentor programot, amelynek célja, hogy összekapcsolja a magyar kis- és középvállalkozásokat a multinacionális cégekkel, és segítse őket, hogy beléphessenek a nemzetközi beszállítói láncokba - tájékoztatta a szervezet pénteken az MTI-t.
2025. 11. 15. 03:00
Megosztás:

A szlovén GDP 1,7 százalékkal nőtt a harmadik negyedévben

Szlovénia hazai összterméke (GDP) 1,7 százalékkal nőtt éves összevetésben a harmadik negyedévben, ami érezhető gyorsulást jelent az év első feléhez képest - közölte pénteken a szlovén statisztikai hivatal első gyorsbecslése alapján. A naptárhatással kiigazított adatok 1,6 százalékos éves és 0,8 százalékos negyedéves növekedést mutatnak.
2025. 11. 15. 02:00
Megosztás:

Így készülhetnek fel a magyar cégek az új kereskedelmi világrendre

Egyre több magyar exportőrt és importőrt érint a világgazdaságban erősödő és gyorsuló protekcionizmus. Az egyes országok által egyoldalúan bevezetett többletvámok, kereskedelempolitikai intézkedések (például antidömping intézkedések) és egyéb lépések (mint például a karbonvám bevezetése) alapjaiban változtatják meg a nemzetközi kereskedelem feltételeit. Ezért a magyar vállalatoknak a versenyképességük megtartása érdekében növelni kell alkalmazkodó képességüket és rugalmasságukat, hogy megfelelően és gyorsan tudjanak reagálni a világgazdasági kihívásokra – figyelmeztetnek az EY szakértői.
2025. 11. 15. 01:00
Megosztás:

Nem emelkednek jövőre a balatoni horgászjegy árak

Nem emelkednek jövőre a balatoni horgászjegy árak - jelentette be a Balatoni Halgazdálkodási Nonprofit Zrt. (BHN) vezérigazgatója a XI. Balatoni Horgász Konferencián pénteken Siófokon.
2025. 11. 15. 00:05
Megosztás:

10 122 134 dollárnyi XRP letétmozgás spekulációt váltott ki: a Ripple nem érintett?

Újabb zavart keltett az XRP közösségben egy sor <a href="https://x.com/alxwilkerson/status/1987914101889311100" target="_blank">szokatlan letéti tranzakció</a>, amely a héten jelent meg a főkönyvben.
2025. 11. 14. 23:30
Megosztás:

Ha az XRP is 1775%-kal emelkedne, mint a Zcash — Íme, hová kerülhetne az ára

Az XRP rajongókban felmerült a kérdés, vajon a token képes lehet-e hasonló parabolikus emelkedésre, mint amit nemrég a <a href="https://coinmarketcap.com/currencies/zcash/" target="_blank">Zcash (ZEC)</a> produkált. Míg az XRP ára az elmúlt hónapban közel 20%-ot esett, addig a ZEC szembement a szélesebb piaci trenddel, és az év egyik leglátványosabb raliját mutatta be.
2025. 11. 14. 23:00
Megosztás:

A legjobb kriptók 500 dolláros beszállóval: Felejtsd el a BlockchainFX-et – a Digitap ($TAP) a valódi 100-szorozó lehetőség

A nagy kapitalizációjú érmék régóta a befektetők kedvencei közé tartoznak. Azonban miután a vezető kriptovaluták nem tudták lenyűgözni a piacot, a figyelem egyre inkább a kis kapitalizációjú tokenekre irányul.
2025. 11. 14. 22:30
Megosztás:

Külföldi online játék: Megbízható választás és okos döntések magyar játékosoknak

Ha a hazai kínálat helyett tágabb lehetőségeket keresel, felmerül a kérdés, melyik külföldi online kaszinó jelent valódi értéket és biztonságot.
2025. 11. 14. 21:23
Megosztás:

Legjobb kripto előértékesítések 2025-ben: Fedezd fel a következő banki óriást – Digitap ($TAP)

A Snorter és a Bitcoin Hyper a 2025-ös előértékesítési piac új kihívóiként tűnnek fel, mindkettő egyedi megközelítéssel próbálja megszólítani azokat a befektetőket, akik a legjobb altcoinokat keresik.
2025. 11. 14. 21:00
Megosztás:

Vegyesen alakult pénteken a forint árfolyama

Vegyesen alakult pénteken a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben a bankközi piacon és a hetet is vegyes eredménnyel fejezte be.
2025. 11. 14. 20:00
Megosztás:

Black Friday előtt: részletfizetés formálja át a vásárlási szokásokat

A közelgő Black Friday-időszak előtt a szakértők a tudatos költekezésre hívják fel a figyelmet. A 2024-es akciószezonban a forgalom elérte a 160 milliárd forintot, az online vásárlások 70 százaléka mobilról érkezett. Bár a magyarok többsége még utánvéttel fizet, egyre többen választják a „Buy Now, Pay Later” (BNPL) típusú kamatmentes részletfizetést.
2025. 11. 14. 19:00
Megosztás: