Zuhant az új autók eladása Oroszországban
Az Avtostat orosz elemzői intézet adatai szerint az idei első negyedévben összesen 264 ezer új autót értékesítettek az országban, 25 százalékkal kevesebbet a tavalyi azonos időszakhoz képest.
Az Avtostat számításai szerint, miután januárban és februárban egyaránt 12 százalékkal esett vissza a személygépkocsi-eladás, a múlt hónapban felgyorsult a visszaesés az Ukrajna elleni orosz háború hatásaként. Számos importőr ugyanis felfüggesztette az orosz piacra irányuló szállításokat, miközben Oroszországban a legtöbb gyártószalag leállt, elsősorban az ellátási láncok megszakadása miatt.
A rubel árfolyamának február végi, március eleji összeomlása azt eredményezte továbbá, hogy az új autók átlagosan 35-45 százalékkal drágultak egy hónap alatt - jegyezte meg az Avtostat.
A márciusban eladott új személygépkocsik mintegy 60 százaléka öt márkára korlátozódott: Lada (17,1 ezer darab), Kia (9,4 ezer darab), Hyundai (8,6 ezer darab), Renault (6,7 ezer darab) és Toyota (4,8 ezer darab). Ugyanakkor mind az öt márka eladása csökkent 39-50 százalék közötti mértékben. Más márkák közül a legnagyobb eladáscsökkenést a kínai JAC (-72 százalék), a Cadillac (-70 százalék), a Lexus (- 67 százalék) a Volkswagen (-59 százalék), a Subaru (-57 százalék), valamint a Skoda és a kínai Great Wall esetében jegyezték fel, egyaránt 56 százalékosat.