A Genertel az idén százezer új kötésre számít
Csikós Dániel vezérigazgató a társaság pénteki sajtótájékoztatóján úgy vélekedett, erre jó esélyük van, hiszen a különböző kalkulátorok minden ötödik autós számára a legjobb három között hozzák ki a Genertel díjajánlatát. Míg a kampány első hete viszonylag csendesen telt, az elmúlt napokban már megindultak a kötések - tette hozzá. Bár a váltók döntő többségénél a fő motiváció az idén is a több ezer forintos átlagos megtakarítás, egyre többen vannak, akiknél a döntést befolyásolja az is, hogy a biztosító milyen kiegészítőt kínál a kötelező mellé.
Az új kötéseknél az idei kampányban több mint 25 százalékkal csökkentek az árak. Az idén kisebbek a díjkülönbségek az egyes biztosítók között, miközben az árszint olyan alacsony, amire három-négy éve még nem is gondoltak volna. Az eddigi adatok szerint az idén mások a nyerők, mint tavaly, részben azért is, mert aki korábban veszített, most nyerni szeretne - mutatott rá Csikós Dániel. Hozzátette: aki konzekvens árpolitikát követ, nem szeretne sokkal lejjebb menni az árakkal.
A Genertel célcsoportját az idei kampányban a kármentes, autójukat keveset használó autósok jelentik: ebben a szegmensben az eredményoldalak mintegy felében szerepel a Genertel az első három helyen - ismertette Sebestyén László értékesítési igazgató. Elmondta, a futásteljesítményhez igazított tarifákat a társaság elsőként vezette be Magyarországon. A Genertel által végzett felmérés szerint növekszik ugyanis azon autósok aránya, akik éves szinten kevesebb mint ötezer kilométert tesznek meg gépjárművükkel.
Csikós Dániel elmondta: a magyarországi kötelező biztosítási piac jelentősen eltér a környező országokétól a többi között abban is, hogy a kötelező biztosítási piac mindenhol teljesen liberalizált, s nem csupán az évközi évfordulókat, hanem a díjhirdetések időpontjait sem kötik egy adott dátumhoz. A Genertel szerint a magyarországi kgfb-piac is megérett az évi többszöri díjhirdetésre, hogy más biztosítási termékekhez hasonlóan egészséges piaci verseny érvényesüljön, illetve a biztosítók folyamatosan tudjanak alkalmazkodni a piaci igényekhez.
A biztosító tulajdonosa hosszú távú befektetésben gondolkodik, és a Genertelt pilot projektnek tekinti. A társaság az eredeti tervek szerint 2011-ben már stabilan nyereséges lett volna, a piac tavalyi "bedőlése" miatt azonban várhatóan 2013-ban lesz profitábilis a cég - mondta a vezérigazgató. (MTI)