10,2%-kal zuhant az európai új gépjármű értékesítés

Februárban az új gépjármű értékesítés 10,5 százalékkal, míg januárban 8,7 százalékkal esett az ACEA adatai alapján, az első negyedévet tekintve az eladások az előző év azonos időszakához képest 9,8 százalékkal 3 millió egységre csökkentek. Az EU tagországok közül mindössze az Egyesült Királyságban mutatkozott némi rugalmasság az autópiacon, a regisztrációk száma 5,9 százalékkal 394.806 egységre emelkedett, ugyanakkor a többi országban, mint például Franciaországban és Németországban kétszámjegyű visszaesés mutatkozott.
Olaszországban az értékesítés 4,9 százalékkal, Spanyolországban 13,9 százalékkal csökkent. Németországban az új gépjármű eladások 16,2 százalékkal, Franciaországban 17,1 százalékkal zuhantak az előző év azonos időszakához képest. A megszorító intézkedéseknek és a vásárlási hajlandóság csökkenésének köszönhetően az értékesítések az EU-ban közel 20 éves mélypontra csökkentek. A legnagyobb visszaesést Cipruson regisztrálták, közel 60 százalékot. Az ACEA kimutatásai szerint Magyarországon 6,3 százalékkal több új autót helyeztek forgalomba márciusban az egy évvel korábbinál, 5066 darabot. Februárban még 9,9 százalékos éves visszaesést mutatott ki a szakmai szervezet.
A legnagyobb mértékben márciusi folyamán a francia PSA Peugeot-Citroen eladási zuhantak, 16 százalékkal 135.833 egységre. Az olasz Fiat eladásai azonban csak 0,8 százalékkal 79.269 egységre mérséklődtek. A BMW AG értékesítése 4,7 százalékkal 86.251 egységre, a Daimler eladásai 1,2 százalékkal 70.857 egységre csökkentek.