1600 viharkár-bejelentés érkezett szinte egy nap alatt

„Kárszakértőink szemlementes és videós kárrendezéssel gyorsítják az ügyintézést az érintett településeken. Most és a jövőben is azt javasoljuk a károsultaknak, hogy érdemes körültekintően és a lehető leghamarabb dokumentálniuk, egyúttal bejelenteniük a károkat, amit megtehetnek közvetlenül könnyen és gyorsan K&H Bank mobilapplikációjában és az online kárbejelentő ügyfélportál felületünkön a nap 24 órájában. A folyamatban lévő kárrendezés egyszerűen nyomon követhető, valamint a hiányzó iratok pótlására is lehetőség van, így az érintettek hamar hozzájuthatnak a kártérítéshez” – nyilatkozta Kaszab Attila, a K&H Biztosító vezérigazgató-helyettese a kárbejelentésekre vonatkozóan.
A szakember beszélt arról is, hogy tavaly a lakásbiztosítási kárbejelentések 88 százaléka digitálisan érkezett, míg az idén már elérte a 90 százalékot ez az arány, tehát egyre többen választják ezt a kárrendezési megoldást, hozzátéve, hogy a kárbejelentés, a kárügyintézés nyomon követése, illetve a szükséges dokumentumok kezelése a K&H mobilbankon keresztül is elérhető.
Lehet azért teendő!
A pénzintézet szakértői arra is felhívták a figyelmet az orkán erejű széllökésekkel és hatalmas mennyiségű csapadékkal járó viharok apropóján, hogy még azoknak is érdemes megnézniük a meglévő lakásbiztosításukat, akiknél most nem merült fel káresemény: alakásbiztosításoknál ugyanis előfordulhat, hogy az évekkel ezelőtt megkötött szerződés nem nyújt teljes körű fedezetet az esetleges károkra.
Szintén fontos figyelmet fordítani a kiegészítő biztosításokra: egy családi ház esetében például előfordulhat, hogy a lakásbiztosítási szerződésben a meglévő melléképületre, garázsra, vagy éppen a szabadban tárolt ingóságokra nem vonatkozik a biztosítás, márpedig ezekben is komoly károkat tud okozni egy, a mostanihoz hasonló vihar.