46 millió forintos bírság a MagNet Banknak
 
			
		    Az MNB több helyszíni ellenőrzést is magában  foglaló, csoportszintű átfogó vizsgálatot tartott a MagNet Banknál és  leányvállalatánál, a MagNet Faktor Zrt.-nél. Az ellenőrzés a 2018.  március 31-től a vizsgálat lezárásáig terjedő időszakot tekintette át.
    
A  vizsgálat megállapította: a bank hitelkockázati limitszabályozása nem  tudta maradéktalanul kezelni a kockázati koncentrációt. A vállalati  hitelezésben a hitelintézet nem alkalmaz hatékony döntéshozatali,  kockázatazonosítási eljárásokat, és fejlesztendő monitoring tevékenysége  is. Egyes problémás ügyfelek hiteleit a bank nem kezelte  átstrukturáltként, több esetben pedig elmaradtak az ügyfélminősítések  felülvizsgálatai, vagy nem tükrözték az ügyfél valós kockázatát. Több  ponton jogsértőnek bizonyult a bank fedezetkezelési rendszere is -  közölték.
    
A MagNet Banknál a belső ellenőrzési létszáma nem volt  összhangban a bank méretéből és jellegéből adódó kívánalmakkal. Több  esetben ellentmondásos volt az összeférhetetlenségek feltárására,  nyilvántartására vonatkozó belső szabályozás és a tényleges  nyilatkozatok tartalma is.
    
A bank konszolidált biztosított  betétes adatállománya formailag és tartalmilag sem volt megfelelő, és  többször eltért a betétnyilvántartó rendszer, illetve az  OBA-adatszolgáltatás adataitól. Az informatikai biztonság terén a bank  nem biztosította a jogszabályban előírt gyakoriságú kockázatelemzést,  miközben problémák merültek fel egyes éles üzemű rendszerek verziójának  támogatottságával is. 
    
Mindezek miatt a jegybank április 30.,  június 30. és szeptember 30-i határidővel kötelezte a MagNet Bankot a  feltárt problémák megszüntetésére. A hitelintézetnek az előírtak  végrehajtásának ellenőrzéséről készített - a vezető testületek által  megtárgyalt, jóváhagyott - belső ellenőri jelentéssel szükséges  beszámolnia azok megtörténtéről. 
    
A bírságösszeg meghatározásakor  a jegybank figyelembe vette a feltárt jogsértések súlyosságát,  kockázatosságát, azt, hogy több hiányosság huzamosabb ideje állt fenn,  és rendszerszintű probléma volt, illetve azt is, hogy a hitelintézet az  MNB korábbi határozatában foglalt egyes kötelezéseket sem teljesített.  Enyhítő körülménynek számított a bank együttműködő magatartása, illetve,  hogy már az eljárás alatt megkezdte a hiányosságok egy részének  megszüntetését.
 
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                        