A Corteva Agriscience új, többféle növénykultúra tesztelésére és kutatására is alkalmas kutatóközpontot nyit Szegeden

A Corteva Agriscience, a tisztán mezőgazdasági profilú nemzetközi vállalat bejelentette, hogy hazai növénynemesítési és növényvédelmi kutatási képességeit - azok további fejlesztése mellett - szegedi kutatóközpontjában egyesítette, amely egy többféle növénykultúra tesztelésére és kutatására is alkalmas kutatóközpontként működik tovább. A központ így koordinációs feladatkört is ellát, biztosítva a Corteva Agriscience K + F munkacsoportjainak, hogy egymással együttműködve úttörő és egyben fenntartható mezőgazdasági megoldásokat fejlesszenek Európa és a világ termelői számára.

Az 1,9 millió dolláros beruházással létrejött, újonnan integrált szegedi kutatóközpont így a Corteva egyik legnagyobb, többféle növénykultúra tesztelésére és kutatására is alkalmas európai kutatóközpontjává lépett elő. Az új kutatóközpontban a jelenlegi 34 alkalmazott közül nyolc kutató a vetőmagnemesítéssel és a növényvédelemmel kapcsolatos innovációkra összpontosít.

A Szegeden működő növénynemesítő munkacsoport feladata a Corteva termékek kiváló genetikai állományán alapuló kukorica- és napraforgóhibridek nemesítése. A nemesítési munka célkitűzése magas terméspotenciállal és kiváló agronómiai tulajdonságokkal bíró hibridek fejlesztése, beleértve a hőstressz tűrő képességet is, amely a kontinentális Európában az egyik legfontosabb termékjellemző. A részleg korábbi növénynemesítési tevékenysége már számos piacformáló terméket eredményezett, többek között a Pioneer® ExpressSun® herbicid toleranciával rendelkező napraforgó hibrideket, magas olajtartalmú napraforgó vetőmagokat, valamint a piacvezető Pioneer® Optimum® AQUAmax® kukorica termékeket. A részleg szülővonal tesztelési és vetőmag előállítási kutató munkája a Corteva szarvasi vetőmagüzemében folyó munkát is támogatják.

A mostantól Szegeden működő Növényvédő Szer Kutató-Fejlesztő munkacsoport (Integrated Field Science, IFS) új gyomirtó-, rovarölő- és gombaölő szer hatóanyagok, termékek, valamint csávázási technológiák és biológiai növényvédelmi megoldások kifejlesztésére koncentrál, melyeket széleskörű szántóföldi kísérletekben tesztel.

„Ez a lépés nagyon fontos mérföldkő a Corteva Agrisicence történetében, hiszen három jelentős K + F tevékenységet egyesítettünk annak érdekében, hogy a kutatók szoros együttműködésben fejleszthessenek kiváló termékeket a magyar és az európai termelők számára. Az integrációval olyan kreatív, az innovációt és a magas fokú operatív munkát támogató környezetet hoztunk létre, amely a korábban különálló egységekként működő részlegek szinergiájára épül. A nemrégiben bejelentett, 2030-ig szóló Fenntarthatósági Célkitűzéseknek megfelelően szilárd az elkötelezettségünk az innovatív és fenntartható mezőgazdasági megoldások kifejlesztése és alkalmazása iránt, ügyfeleink, fogyasztóink és az általunk kiszolgált közösségek érdekében” - mondta Abelardo De La Vega, a Corteva Agriscience európai növénynemesítő részlegének vezetője. „Ez magában foglalja azt, hogy a Corteva Agriscience által kifejlesztett minden új termékkoncepció megfeleljen a gazdálkodók és a fogyasztók által elvárt fenntarthatósági kritériumoknak, már azelőtt is, hogy a termékfejlesztés befejeződne".

„A Corteva Agriscience küldetésének része, hogy a gazdálkodóknak olyan teljes körű megoldásokat kínáljon, amelyek maximalizálják a termelékenységet. Ezt támogatja a most létrejött egyesítés is, amely a tudományos szakembereink tudását és tapasztalatát egyesíti ezen célkitűzésünk értelmében" - tette hozzá Andreas Huber, a Corteva Agriscience EMEA Integrált Szántóföldi Kísérletek részlegének vezetője.

A szegedi kutatóközpont, a Növénynemesítés, valamint az Operatív működés vezetője Zala Anita. Az Integrált Szántóföldi Kísérletek tevékenységét (Integrated Field Science, IFS) pedig Perényi József irányítja.