A MÁV-csoport felkészül a közlekedési holding feladataira
Kifejtette: a vasúttársaság vezetése kiemelten vizsgálja egy olyan egységes vasúti személyszállító értéklánc létrehozását, amely három leányvállalata - MÁV-START Zrt., MÁV-TRAKCIÓ Zrt. és MÁV-GÉPÉSZET Zrt. - tevékenységének a mostaninál mélyebb integrálását jelenti. Ehhez kapcsolódóan a MÁV vezetése számba veszi egy olyan önálló eszközkezelő létesítésének lehetőségét is, amely további működtetési és költségelőnyökkel járhat.
A pályavasúti folyamatok hatékonyságnövelésétől, és kulcs karbantartási funkciók házon belülre történő visszaszervezésétől mintegy 3-5 milliárd forintot takaríthat meg a cégcsoport. A személyszállítási értéklánc mélyebb integrálásától legalább azonos szolgáltatási színvonal mellett további legalább 3 milliárd forint költségmegtakarításra számít a MÁV vezetése - fejtette ki az MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója. Szarvas Ferenc kitért arra, hogy a MÁV vezetése előkészíti a független pályavasúti vállalat létrehozását is, amennyiben erre szükség lesz.
A MÁV ingatlanokkal kapcsolatban Szarvas Ferenc kifejtette, hogy a vállalatcsoport a vasútüzemhez szükséges ingatlanokra fókuszál, ezen belül is különösen az állomásokra, amelyeken belül a vasúttársaság állomási ingatlankategóriákat és szolgáltatási szinteket alakít ki. Az elnök-vezérigazgató hangsúlyozta, hogy a megfelelő állami szabályozásnak nagy szerepe van abban, hogy a közúti árufuvarozás valamint személyszállítás minél nagyobb arányban a vasútra terelődjön.
Előadásában az elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy megfordult a vasúti személyszállításban a korábbi évek tendenciája, és az elmúlt nyolc hónapban 3,5 millióval növekedett az utasszám az előző év azonos időszakához képest. Komoly előrelépésnek nevezte Szarvas Ferenc, hogy az idén 5 évre szóló pályaműködtetési szerződést kötött a MÁV és az állam. Erre korábban nem volt példa, és ez tette lehetővé, hogy állami kezességvállalás mellett 35 milliárd forint kötvényt lehessen kibocsátani. (MTI)