A sikeres XXI. századi vállalatok 3 ismérve
A XXI. század soha nem látott változásokat hozott a vállalati kultúrába, megdöbbentő gyorsasággal. Az okostelefonok, a folyamatos internetelérés, a közösségi média és társaik ma már nélkülözhetetlen tényezők az üzleti életben is.
Ezzel a felgyorsult világgal a vállalatoknak fel kell venniük a lépést, hogy versenyben maradjanak. Ha ez nem sikerül, mert nem ismerik fel a megfelelő haladási irányokat, vagy nem képesek hosszú távú stratégiai tervezés megvalósítására, esélytelen, hogy előnyös pozícióhoz jussanak. Azonban, ha képesek fenntartani a tempót, és megfelelően használni az új piac nyújtotta lehetőségeket, a fejlődés is a változás sebességére gyorsulhat.
Üzleti folyamatmenedzsment
Míg a digitális transzformáció és az innováció folyamata külső nyomás hatására alakul ki egy vállalat életében, addig a folyamatmenedzsment során a cég belső működésén kell javítani.
A lean menedzsment a folyamatos fejlesztésen és újításon alapszik, lehetővé teszi a pazarlás formáinak megszüntetését, a folyamatos veszteség kiküszöbölését. Ez a fajta szemlélet nem a kollégák munkájában keresi a hibát, hanem a meglévő folyamatokban, ezért hozzájárul a munkahelyi légkör javításához, a szervezet termelékenységének növeléséhez.
Digitális transzformáció
A digitális transzformáció egy vállalat minden szintjén meg kell, hogy történjen ahhoz, hogy a hatékony működés megvalósulhasson. A fő adatkezelési moduloktól kezdve, a belső információ tárolási struktúrán keresztül, egészen az alkalmazottak kommunikációjáig át kell állni a digitális eszközökre. A modern számítógépes rendszerek fantasztikus lehetőségeket rejtenek, így a rengeteg monoton feladat ma már automatikus, az informatikai rendszerek tanulási képessége hatékonyabbá teszi a gyártási folyamatokat és az egész kereskedelmi láncot.
Folyamatos innováció
A folyamatos innováció a lelke a modern vállalatoknak, ugyanis a dinamikusan változó környezeti feltételek és a versenytársak fejlődése megköveteli a rendszeres újításokat, a felmerülő fogyasztói igényekhez való alkalmazkodást. Azok a vállalatok, akik nem tudják tartani a lépést a versenytársakkal, könnyen elbukhatnak, hiszen termékeikre, szolgáltatásaikra alacsonyabb lesz a kereslet.
Összegzés
A XXI. század számos kihívás elé állítja a vállalatokat, amellyel sikeresen kell szembenézniük, ha fent szeretnék tartani versenypozíciójukat. Többek között hangsúlyt kell fektetni a digitális megoldások bevezetésére, alkalmazkodni kell a fogyasztók igényeinek folyamatos változásához, valamint olyan folyamatmenedzsmentet kell bevezetni, amellyel maximalizálni tudják az ügyfélérték-érzetet.
Forrás: Pannon Hírnök