Az Autós Nagykoalíció üdvözli a karambolos kocsik műszaki vizsgáját
A parlament decemberben módosította a kgfb törvényt. Az áprilistól hatályos kiegészítés szerint ha a biztosító úgy ítéli meg, hogy a karambolos gépjármű a javítást követően is esetleg alkalmatlan lehet a közlekedésre biztonsági szempontból, a kárfelvételi eljárás befejezésétől számított 8 munkanapon belül értesítenie kell a közlekedési hatóságot.
A biztosító a kár helyreállításához szükséges teljes költséget csak akkor térítheti meg a károsultnak, ha a közlekedési hatóság a gépjármű műszaki vizsgálata eredményeként arról tájékoztatja a biztosítót, hogy a gépjármű a közúti forgalomban való részvételre közlekedésbiztonsági szempontból alkalmas, vagy azt ideiglenesen kivonta a forgalomból. Ez ellen a szabály ellen tiltakozott a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ).
Az Autós Nagykoalíció ezzel szemben úgy véli, hogy a biztosítók egyetlen célja az eredményük növelése, és az érdekképviseletük ezért lobbizik. A jármű veszélyes üzem nemcsak az üzemeltetőjére, hanem a többi közlekedőre, járművezetőre, kerékpárosra, gyalogosra egyaránt. Egyáltalán nem mindegy, hogy hol, milyen technológiával és garanciával vagy a nélkül történik meg a sérült jármű javítása különösen abban az esetben, ha a sérülés folytán a jármű a közúti közlekedésben való részvételre alkalmatlanná vált.
A közlemény szól arról is, hogy a nagykoalíció tagjainak szakszervizei számlára dolgoznak, és növelik az állam adóbevételét, ezért üdvözlik a karambolos kocsik műszaki vizsgáztatását. Az Autós Nagykoalíciót 2008 októberében a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete, a Magyar Lízingszövetség és a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége alapította. Céljuk a gépjármű-iparág biztonságos üzleti feltételeinek és fenntartható fejlődésének biztosítása a vásárlók, valamint a gépjármű szakma által foglalkoztatott mintegy 70 ezer ember érdekében.