Az NN Csoport III. negyedéves eredményei is erősek
Miután az NN Csoport nettó eredménye 39 millióról 252 millió euróra nőtt 2014. II. negyedévében az előző év azonos időszakához képest, a vállalatcsoport a harmadik negyedévben is kimagasló eredményeket tett közzé.
A folyamatos üzlet működési eredménye a tavalyi hasonló időszakhoz képest 16,6 százalékkal 274 millió euróra emelkedett, azaz idén eddig összesen 20,6 százalékkal nőtt. Az adózás előtti eredmény szintén jelentősen – 458 millió euróra – nőtt. A tavalyi év hasonló időszakának 652 millió euró nettó veszteségével szemben a nettó eredmény 354 millió euróra nőtt. Az éves összevetésben jelentkező 18,4 százalékos csökkenés oka a hollandiai nyugdíjpénztár pénzügyi önállóvá válásának egyszeri költsége az első negyedévben. Az NN Csoport továbbra is tartja szilárd tőkepozícióját: az IGD ráta 283 százalékon áll, a készpénztőke stabilan 1,2 milliárd euró. Az új szerzések állandó árfolyam mellett 17,2 százalékkal nőttek, minden régió, így a Magyarországot magába foglaló Insurance Europe is növekedést mutatott, a vagyonkezelő által kezelt vagyon pedig a kedvező piaci teljesítménynek köszönhetően 180 milliárd euróra nőtt.
„Az NN Csoport stabil eredményei azt jelzik, hogy jó úton járunk a középtávú céljaink eléréséhez. Az NN Csoport részvényeinek július 2-i nyilvános tőzsdei kibocsátását megelőző időszakban június folyamán tettük közzé a stratégiai pénzügyi céljainkat, mely a készpénzteremtést és az eredmények javítását helyezte a középpontba.” – mondta Lard Friese, az NN Csoport vezérigazgatója.
Az NN Biztosító európai vállalatainak értékesítési eredménye 10,8 százalékkal nőtt ebben az évben. Az üzletág termékportfóliójában egyre inkább a biztosítási védelemre helyezik a hangsúlyt, és nyugdíj-szolgáltatásainak újrapozícionálásával olyan megoldásokat kínálnak ügyfeleiknek, amelyek az alacsony kamatkörnyezetben is kellő védelmet biztosítanak.
2015-ben a magyarországi ING Biztosító is visszatér az NN névhez, és működését NN Biztosító név alatt is változatlan formában folytatja. A vállalat továbbra is az eddig megszokott minőségben szolgálja ki ügyfeleit. Az NN legfontosabb értékei: az átláthatóság, az elkötelezettség és az odafigyelés.