Az Opel Magyarország nem támogatja a reexportot
Az ügyvezető, aki nemrégiben váltotta Kovács Tamást ezen a poszton, kifejtette: a kereskedők befizetik Magyarországon a regisztrációs adót, majd kivonják a forgalomból a járművet, és külföldre értékesítik. Ez a későbbiekben azt eredményezheti, hogy az autóárak, amelyek ma még alacsonyabbak Magyarországon, mint az Európai Unió fejlettebb országaiban, emelkedni fognak.
Hozzátette: a reexport torzítja a valós piaci képet, hiszen a piaci részarányokat a regisztráció alapján hozzák nyilvánosságra, miközben az ilyen értékesítésnek nincs hatása a magyarországi járműállományra. Az Opel az idén az első negyedévben 1.712 személyautót és kishaszonjárművet adott el Magyarországon, 308-cal többet, mint az előző év hasonló időszakában.
Ezzel kissé még az össz belföldi piac 21,7 százalékos növekedését is sikerült meghaladnia, és a második helyre került a márkák értékesítési sorrendjében. A személyautó-értékesítében az Opel őrzi első helyét. Koncz Gábor elmondta: az Opel magyarországi eladásainál a piaci átlaghoz hasonlón 30-70 százalék a magán, illetve céges vevők aránya.
A válság éveiben a piac eltolódott a flottaértékesítés irányába, de az Opel törekszik arra, hogy erősítse pozícióját az egyéni vevők körében. Megjegyezte: az Opel a 2000-es években a Ladát megelőzve a legnépszerűbb márka lett Magyarországon, mintegy 430 ezer fut belőlük a magyar utakon. (MTI)