Az online bevétel a weboldalon születik meg vagy ég el
Egy bővülő tábor ez, hiszen az online világtól idegenkedő, azzal bármit kezdeni nem tudó 60+ korosztály természetes okok miatt fogyatkozik, míg az új nemzedékek szó szerint belenőnek a digitális eszközök magától értetődő használatába.
A hangsúly a kereskedelemben, a marketingben egyre inkább a virtuális felületekre helyeződik. Ezt a kemény közgazdasági tényt csak mélyíti és hangsúlyozza az aktuális világjárvány teremtette állapot.
Jól látható, mekkora nyereséget voltak képesek elérni azok a cégek, melyek a vásárlóik, ügyfeleik igényeit kielégítő weboldalakat működtetnek, míg azok, akik nem voltak jelen az online térben, hatalmas károkat szenvedtek el, vagy éppen a megszűnés, a csőd közelébe kerültek. Persze mindannyian ismerünk olyan cégeket, vállalkozásokat, melyek saját weboldallal, webshoppal, közösségi felülettel rendelkeznek, mégsem sikerült megkapaszkodniuk igazán, csak vegetálnak.
Az online jelenlét önmagában nem csodafegyver, egy jól-rosszul összedobott weboldal nem fogja bevonzani a vásárlókat, csak az, ami minden igényt kielégít. A weboldal helyes, a cég és a célcsoportjai igényeinek egyaránt megfelelő működtetése a kulcs, ami hosszú távú, stabil és kiszámítható nyereséget hozhat. Éppen ezért jó tisztában lenni azzal, melyek a legfontosabb weboldal készítési ismeretek cégeknek.
Kísérletezgetés helyett
A vásárlók, ügyfelek tulajdonképpen „egyszerű” dolgokat várnak el egy weboldaltól. Azt szeretnénk megtalálni rajta, amit keresnek (legyen az konkrét termék, vagy szolgáltatás), a lehető legkevesebb kattintással. Ha kérdésük van, gyors, precíz és udvarias választ várnak.
Szeretik a könnyen áttekinthető, szemnek is kellemes, informatív, de nem túlzsúfolt oldalakat, ahol rövid idő alatt tájékozódhatnak a számukra legfontosabb kérdésekben. Nincs olyan ember, aki szeretné a felugró reklámokat, eldugott linkeket, sehová sem vezető kattintásokat, homályos képeket, és unalmas technikai halandzsákat. Ha cégvezetőként csak ezt a néhány szempontot vesszük figyelembe, máris beláthatjuk, hogy weboldalunk létrehozása, működtetése, karbantartása, és pénzben kifejezhető jövedelmet generáló szinten tartása nem egy hétvégi pár órás munkát igénylő feladat. Annál is inkább igaz ez, mert a legjobb weboldal sem garancia semmire, ha az egyre élesebb online versenyben nem kerül potenciális vásárlók, ügyfelek szeme elé.
A weboldalak szakszerű felépítése és működtetése tehát egy szakértelmet, és tapasztalatot igénylő komoly feladat, amit nem szabad a véletlenre bízni.
A szakértelem viszont értelemszerűen pénzbe kerül, de ez olyan befektetés, ami busásan megtérül. Azt mindenki szereti tudni, mire is adja ki a pénzét, és hogy ez a pénz hogyan fog megsokszorozódva visszatérni a cég kasszájába, főleg ha olyan „nem kézzelfogható”dologról van szó, mint a jelenlét a virtuális világban.
Mint minden szakmának, a weboldalak létrehozásának és szakszerű működtetésének is vannak titkai, és van olyan része, ami a laikus számára is érthető, átlátható. A lényeg az, hogy weboldalunkat valódi szakemberek kezére bízzuk, mert csak ez garantálja a hosszú távú sikert, a visszatérő vásárlókat, ügyfeleket, és a jövőbeni fejlődés perspektíváját. Így válhat egy virtuális felületből nagyon is valóságos fejlődési alap, és profit forrás.