Felpörögtek az amerikai autóértékesítések februárban
Iparági szinten az amerikai gépjármű-értékesítések februárban 15.7 százalékkal emelkedtek az Autodata adatai alapján, ami évesített szinten 15,1 millió gépjármű eladását jelentette. Mindez jelentős ugrásnak számít a januári évesített 14,1 millió eladott autó után. Ehhez hasonló kedvező számokra utoljára 2008 februárjában volt példa.
A General Motors, a Ford Motor és a Chrysler Group is javuló értékesítésről számolt be, erős kereslet mutatkozott az üzemanyag-takarékos modellek irán. A Toyota Motor az elmúlt egy év legjobb értékesítési számait közölte.
A GM értékesítése 1,1 százalékkal emelkedett mindössze, azonban ez is jóval kedvezőbb eredmény, hiszen a várakozások az értékesítés csökkenéséről szóltak. A Ford eladásai 14,4 százalékkal emelkedtek, ebben jelentős szerepet játszott az üzemanyag-takarékos kompakt Focus modell 114 százalékkal növekvő eladása. A kisteherautó értékesítések 20,6 százalékkal emelkedtek.
A Chrysler Csoport 2008 február óta nem látott értékesítésről számolt be, az eladásai 40 százalékkal emelkedtek éves szinten. A Fiat 500 típus iránti kerelet februárban volt a legnagyobb mióta megjelent a piacon a márka a tavalyi évben.
A Toyota 12,4 százalékos értékesítési bővülésről számolt be, a növekedés itt is az üzemanyag-takarékos modelleknek volt köszönhető. A Prius iránti kereslet 52 százalékkal emelkedett.