Titok, hogy mennyiét vették meg a románok a MÁV Debreceni Járműjavító Kft.-t
2009. 06. 18. 15:45
A teherszállítással foglalkozó román S.C. GRAMPET S.A. tulajdonába került a MÁV Debreceni Járműjavító Kft. teljes üzletrésze, a társaság által használt ingatlanok ugyanakkor továbbra is a magyar vasúttársaságnál maradnak - jelentették be a két társaság vezetői csütörtökön sajtótájékoztatón Budapesten - tudósít az MTI. (ProfitLine.hu)
Az állami tulajdonban lévő MÁV - üzleti titokra hivatkozva - nem kívánta nyilvánosságra hozni a 2009. június 12-én szerződésszerűen lebonyolított tranzakció értékét. Sipos Sándor, a MÁV Zrt. portfólió-kezelési vezérigazgató helyettese hangsúlyozta: az értékesítést elsősorban a MÁV Cargo korábbi eladása, illetve a MÁV alaptevékenységéből kikerült teherszállítás tette indokolttá. A vasúttársaság ennek következtében már közvetve sem tudta megrendeléseivel segíteni a járműjavító működését, aminek fenntartását egyébként is még nehezebbé tette a gazdasági és pénzügyi válság. A vezérigazgató-helyettes hangsúlyozta: a román fél vállalta, hogy két évig fenntartja a foglalkoztatás jelenlegi szintjét és érvényben tartja a kollektív szerződés rendelkezéseit, továbbá három év alatt legalább 1,5 millió euró értékű beruházást hajt végre a tehervagonok gyártásával és javításával foglalkozó debreceni üzemben. A magyar vasúttársaság ennek fejében átütemezte a járműjavító társasággal szembeni, mintegy félmilliárd forintos tagi kölcsönből származó követeléseit - fűzte hozzá Sipos Sándor. Alexandru Farcas, az S.C. GRAMPET S.A. alelnöke kiemelte: legkevesebb 7 évig garantálják a jelenlegi, jól képzett munkaerő megőrzését. Megjegyezte: a debreceni egységet elsősorban konténerszállító vagonok gyártására kívánják szakosítani, de fent kívánják tartani a járműjavítási munkálatokat is. Az elsősorban vasúti áruszállítással foglalkozó GRAMPET a második legnagyobb vasúti társaság az állami tulajdonban lévő CFR mögött - ismertette a társaságot Alexandru Farcas. Aláhúzta: a GRAMPET összesen mintegy 12.500 tehervagonnal és 230 mozdonnyal rendelkezik, a román vasúti teherszállítás liberalizálása után pedig az ágazat 20 százalékában szerzett érdekeltséget. A MÁV 2007. január 1-től négy alkalommal kísérelte meg eladni a debreceni járműjavítót, a 2008 novemberében meghirdetett zártkörű pályázaton összesen 14 társaságot - 5 magyart és 9 külföldit - kértek fel a jelentkezésre, de csak az S.C. GRAMPET S.A. nyújtott be, egy később érvénytelenítettnek nyilvánított pályázatot - olvasható a magyar cég tájékoztatójában. Hozzáteszik: a pályázat alapján ugyanakkor döntés született az értékesítés tárgyalásos úton történő lebonyolításáról, ami 2009. május 28-án zárult a debreceni érdekképviseletek, a MÁV Zrt. valamint az S.C. GRAMPET S.A. között.
Az állami tulajdonban lévő MÁV - üzleti titokra hivatkozva - nem kívánta nyilvánosságra hozni a 2009. június 12-én szerződésszerűen lebonyolított tranzakció értékét. Sipos Sándor, a MÁV Zrt. portfólió-kezelési vezérigazgató helyettese hangsúlyozta: az értékesítést elsősorban a MÁV Cargo korábbi eladása, illetve a MÁV alaptevékenységéből kikerült teherszállítás tette indokolttá. A vasúttársaság ennek következtében már közvetve sem tudta megrendeléseivel segíteni a járműjavító működését, aminek fenntartását egyébként is még nehezebbé tette a gazdasági és pénzügyi válság. A vezérigazgató-helyettes hangsúlyozta: a román fél vállalta, hogy két évig fenntartja a foglalkoztatás jelenlegi szintjét és érvényben tartja a kollektív szerződés rendelkezéseit, továbbá három év alatt legalább 1,5 millió euró értékű beruházást hajt végre a tehervagonok gyártásával és javításával foglalkozó debreceni üzemben. A magyar vasúttársaság ennek fejében átütemezte a járműjavító társasággal szembeni, mintegy félmilliárd forintos tagi kölcsönből származó követeléseit - fűzte hozzá Sipos Sándor. Alexandru Farcas, az S.C. GRAMPET S.A. alelnöke kiemelte: legkevesebb 7 évig garantálják a jelenlegi, jól képzett munkaerő megőrzését. Megjegyezte: a debreceni egységet elsősorban konténerszállító vagonok gyártására kívánják szakosítani, de fent kívánják tartani a járműjavítási munkálatokat is. Az elsősorban vasúti áruszállítással foglalkozó GRAMPET a második legnagyobb vasúti társaság az állami tulajdonban lévő CFR mögött - ismertette a társaságot Alexandru Farcas. Aláhúzta: a GRAMPET összesen mintegy 12.500 tehervagonnal és 230 mozdonnyal rendelkezik, a román vasúti teherszállítás liberalizálása után pedig az ágazat 20 százalékában szerzett érdekeltséget. A MÁV 2007. január 1-től négy alkalommal kísérelte meg eladni a debreceni járműjavítót, a 2008 novemberében meghirdetett zártkörű pályázaton összesen 14 társaságot - 5 magyart és 9 külföldit - kértek fel a jelentkezésre, de csak az S.C. GRAMPET S.A. nyújtott be, egy később érvénytelenítettnek nyilvánított pályázatot - olvasható a magyar cég tájékoztatójában. Hozzáteszik: a pályázat alapján ugyanakkor döntés született az értékesítés tárgyalásos úton történő lebonyolításáról, ami 2009. május 28-án zárult a debreceni érdekképviseletek, a MÁV Zrt. valamint az S.C. GRAMPET S.A. között.
Amikor a szervezet jelez – mit tehetünk ödéma esetén?
Az ödéma nem más, mint a szervezet egyes területein kialakuló folyadékfelhalmozódás. Ez a felesleges vízmennyiség a szövetek közé szivárog, így jön létre a jól ismert duzzanat. Megjelenhet helyileg – például csak a bokán vagy a kézen –, de akár az egész testet is érintheti. A folyadék „elbújhat” a bőr alatt, az izmok között, ízületek körül vagy akár mélyebb szövetekben is.
Megugrott a Bitcoin árfolyama a vártnál gyengébb inflációs adatok hatására
A PPI-csökkenés felfelé húzta a kriptót, de a bikák még nem dőlhetnek hátra. A hét közepén közzétett, vártnál gyengébb amerikai termelői inflációs adatok hatására megugrottak a kriptovaluták árfolyamai. A Bitcoin 113 000 dollár fölé kapaszkodott, de a szakértők szerint a bikapiacnak még koránt sincs vége. A holnapi nap kulcsfontosságú lesz: jön a fogyasztói inflációs jelentés, ami akár új irányba is mozdíthatja a piacot.
Szeptemberi vihar a kriptopiacon: újra lecsap a volatilitás, de az intézmények már készülnek
2025 szeptembere nem hazudtolta meg a múltat: ismét megérkezett a kriptopiaci ingadozás, amely idén a tokenzárásokkal és az intézményi aktivitás fokozódásával karöltve borzolja a kedélyeket. A Bitcoin és más vezető kriptovaluták értéke hullámvasúton mozog, miközben a befektetők és cégek minden eddiginél jobban fókuszálnak az eszközök védelmére és a stratégiai alkalmazkodásra.
Az XRP emelkedésére számítanak, a FleetMining felhőbányászati megoldása pedig alacsony belépési küszöbbel és stabil hozamokkal kínál új modellt.
A Bloomberg elemzői szerint 95% az esély arra, hogy jóváhagyják a Ripple (XRP) ETF-et, és az Egyesült Államok Értékpapír- és Tőzsdefelügyelete (SEC) várhatóan októberben hozza meg döntését. Bár a stabilcoin-piac gyors növekedést mutat, az XRP valódi eszközökön (real-world assets – RWA) alapuló alkalmazása elmarad versenytársaitól, jelenleg csupán 2%-os arányt képvisel.
Csoda történt az amerikai tőzsdén!
Tegnap egy újabb csodának lehettünk szemtanúi. Az után, hogy a napokban mind a három vezető index új történelmi csúcsra emelkedett, de nem folytatta azt, a Nasdaq azért megint új csúcsot ütött. Vagyis a „kétes hírű őszt” azért mégis úgy kezdtük, hogy maradt a pozitív tónus.
Mesterséges intelligenciára építenek a telekommunikációs cégek
A telekommunikációs szektor világszerte élen jár a mesterséges intelligencia (MI) használatában. A legfőbb prioritásnak azonban a költség- és profitszerkezet javítását tartják az ágazatban – derül ki abból a felmérésből, amelyet a stuttgarti központú Horváth csoport – és azon belül annak magyarországi tagja, az IFUA Horváth – készített.
Buborékok és befektetések - miért éri meg közelebbről megismerni a spanyol pezsgők világát?
A pénzügyekben sokszor a hosszú távú értékek számítanak. Ez igaz az italokra is. Egy jól választott pezsgő nemcsak egy este hangulatát emelheti, hanem maradandó élményt is adhat. A spanyol buborékos italok közül a brut cava az, amely újra és újra képes bizonyítani, hogy a minőség elérhető áron is megvalósulhat.
6,2 milliárd dollárnyi stabilcoin áramlott a Binance-re – fordulóponthoz érkezett a kriptopiac?
2025. szeptember 8-án a Binance történetének egyik legnagyobb tőkebeáramlása zajlott le: 6,2 milliárd dollárnyi stablecoin érkezett az ismert kriptotőzsdére. A lépés mindössze napokkal előzte meg a Fed újabb kamatdöntését, így sokak szerint nem véletlen az időzítés. Vajon mit jelez ez a példátlan volumen? Új bikapiac van kialakulóban, vagy inkább óvatos pozícióépítés tanúi vagyunk?
Új kőolajlelőhelyet talált a Mol és az O&GD
Galgahévíz közelében mintegy 2400 méter mélyen új kőolajlelőhelyet talált a Mol és az O&GD. A Galgahévíz-4 elnevezésű kút körülbelül napi 1000 hordó kőolaj termelésére képes, amit a százhalombattai Dunai Finomítóban dolgoznak fel - jelentette be szerdai közleményében az olajipari társaság.
Megugrott a személyi kölcsönök piaca – már 15 millió forint is lehet maximális hitelkeretet
A korábbi 10 millió forint helyett akár 15 millió forintos személyi kölcsön is elérhető a K&H-nál a megfelelő jövedelemmel rendelkezők számára. A 15 milliós maximális összeg kivételes, mivel egyelőre kevés banknál érhető el ekkora összeg. A lépés érthető, hiszen a személyi kölcsön piaca jelentős növekedést mutat, a jegybanki adatok szerint az első félévben több mint 40 százalékos volt a bővülés ebben a szegmensben. A megemelt igényelhető hitelösszeget részben az is magyarázza, hogy a 3%-os lakáshitelt felvevők valószínűleg átalakítják, felújítják a megvásárolt ingatlant, amelyhez személyi kölcsönre is szükségük lehet.
Megállt a fejlett piaci hozamok esése; erősödött a dollár az euróval szemben
Az USA Munkaügyi Statisztikai Hivatala minden idők legnagyobb revízióját hajtotta végre, de a jelentősen negatív munkapiaci korrekció ellenére megállt a globális hozamesés, a tízéves amerikai hozam az öthavi mélypontról közel 5 bázispontos emelkedéssel 4,1% közelébe korrigált.