Emelkedett a Carrefour utolsó negyedéves árbevétele
A világ második legnagyobb kiskereskedőjének árbevétele 4,1 százalékkal, 22,62 milliárd euróra növekedett a december végéig tartó három hónapban, éves összevetésben. Elemzők 22,47 milliárd eurót vártak. A harmadik negyedévben 2,8 százalékkal bővült az áruházlánc értékesítési árbevétele. A vállalat pénteki közlése szerint a 2014-es üzemi nyereség 2,38 milliárd euróra várható, ami megfelel az előrejelzéseknek.
A Carrefour legnagyobb piacán, Franciaországban 1 százalékkal, míg a második legnagyobb piacot képviselő Brazíliában 10,4 százalékkal bővültek az eladások a negyedik negyedévben éves összehasonlításban. Európában, Franciaországot nem számítva, 0,4 százalékkal nőtt az értékesítés. Az áruházlánc nyeresége ugyanakkor 0,6 százalékkal csökkent Franciaországban az utolsó negyedévben tavaly, a megelőző negyedévi 0,2 százalékos mérséklődés után. A Carrefour értékesítései bevételének 73 százaléka származik Európából, 47 százaléka Franciaországból.
A francia üzletlánc alkalmazkodott a fogyasztói trendekhez, miszerint a vásárlók a helyi üzletekben történő, illetve online bevásárlást részesítik előnyben a hipermarketekkel szemben. A Carrefour erre válaszul csökkentette árait, egyszerűsítette a termékskálát és nagyobb önállóságot biztosított az üzletvezetőknek. A Carrefour brit versenytársa, a Tesco ezzel szemben viharos időszakot él át, a tavalyi könyvelési botrány következtében megrendült a befektetői bizalom a vállalatban, ami költségcsökkentésre és számos eszközének eladására kényszeríti. (MTI)