Erős negyedévet zárt a MasterCard Európában
"Jól kezdődött az év a MasterCard számára - nyilatkozta a közlemény szerint Javier Perez, a MasterCard Europe elnöke -, jóllehet a gazdasági válság hatására a fogyasztók tudatosabban költenek, és tudatosabban választják ki, melyik kártyaprogramot használják.
Ezért arra törekszünk, hogy minél személyre szabottabb termékeket alakítsunk ki mind a hitel-, mind a betéti kártya területen. Kiemelt szerepet kaptak a kártyaprogramokhoz csatolt hűség- és jutalom-programok, valamint a személyes pénzügyek követését segítő szolgáltatások is." A MasterCard teljes dollárban számított forgalma 2010 első negyedévében 11,9 százalékkal nőtt Európában; a kártyás vásárlások összértéke 13,1 százalékkal, számuk 14,1 százalékkal volt magasabb, mint 2009 első negyedévében.
A készpénzfelvételek száma 9,1 százalékkal növekedett az előző év hasonló időszakához képest. Az internetes vásárlásokkal együtt 2010. január 1-jétől március 31-ig több mint 1,7 milliárd vásárlási műveletet hajtottak végre MasterCard márkájú kártyáikkal az európai kártyabirtokosok. A vizsgált időszakban Európában összesen 200 millió MasterCard márkajelzésű kártya volt forgalomban (a Maestro és a Cirrus márkájú kártyákat nem értve ide), ami 4,7 százalékos éves növekedést jelent.
Jelenleg világszerte 30,2 millió, Európában 8,9 millió elfogadóhelyen lehet fizetni MasterCard kártyákkal. Ma a Maestro márkajelzés összesen 303 millió kártyán szerepel. Ezt a típusú kártyát 7,1 millió európai üzletben használhatják a kártyabirtokosok, világszerte 12,3 millió elfogadóhely van.